Ga naar inhoud

Eline33 : 19 april 2016 : Dr. Verschuur : Bergman kliniek : Heerenveen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 290
  • Created
  • Laatste Reactie
Op 13-3-2016om11:00 zei Channah:

Je kan beter iemand 'wegsturen' dan dat je veel pijn en ongemak hebt en dan nog mensen moet inschakelen. De een ervaart alles heftiger dan de ander. Ik zou het niet gekund hebben zonder hulp. 

Ik slaap ook nooit op mijn rug, vreselijk! Je moet wel en weet je, je laat het ook wel uit je hoofd om op je zij te gaan liggen ;)

Rot van je griep! Maar beter nu dan vlak voor je operatie, want met verhoging mag je de OK niet in. En fijn dat het je meehelpt met stoppen met roken. 

Had ik deze 2e operatie niet gehad, dan was 1 BH voldoende geweest. Na het douchen liet ik de littekens drogen aan de lucht, mijn man spoelde de BH even uit, even drogen op de kachel en dan kon hij zo weer aan na een half uurtje. Alleen nu moet ik per se non-stop een BH aan, behalve onder de douche, dus was 1 BH echt te weinig. Je kan er altijd een extra vragen wat ik ook heb gedaan. Die sturen ze gewoon op. 

Ik heb nog pijn en veel ongemak. Gisteren wel even het dorp in geweest en in het zonnetje op een terrasje gezeten (eventjes). Thuis nog wat kleine dingetjes gedaan, maar 's avonds toch weer opgezwollen borsten. Dat voelt zo raar! Is niet fijn. Ik wil niet de hele dag niks doen, dan ben ik niet moe genoeg om 's nachts lekker een stuk door te slapen. Het is even uitvinden wat te veel is en wat goed is. Vanmiddag heb ik een verjaardag van mijn zusje, 3 kwartier in de auto heen, 3 kwartier terug, uurtje bij mijn zusje zitten. Ik denk dat dat meer dan voldoende is, verder doe ik lekker niks vandaag.

Dankjewel voor de tips:) wel super dat ze dat gewoon doen,je nog eentje opsturen.

Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om die balans te vinden,in wat goed is,of juist teveel...denk dat het goed is dat je je grenzen aangeeft,alleen jij voelt je lijf! Het is al met al ook een lange weg met een hoop ups en downs. Kan me voorstellen dat dat een hoop met je doet,lichamelijk en mentaal! Vind het niet zo gek dat je breekt bij de mensen die het dichtste bij staan,dat voelt veilig,daar mag het! Het is niet niks allemaal! Fijn dat je wat steun vindt bij de mensen hier! Weet dat ik aan je denk!

En dat roken,nou nu snak ik er absoluut niet naar,maar als ik me fit voel,gezellige mensen om me heen,wijntje,verwacht ik wel enige verleiding;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ze dat altijd doen, zomaar een 2e opsturen. Misschien omdat ik er zo lang aan vast zit? Als ik deze had moeten betalen had ik het ook zo gedaan hoor, nu staat mijn comfort voorop. Met je bvk heb je in principe genoeg aan 1, even in een handsopje, dan even op de radiator leggen of hangen en hij is zo droog. 

Gezellige mensen, wijntje, oh ja dat weet ik nog wel. Wat doe je toch met je handen??? Ooit went dat, geloof me. 

Beterschap meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar even langs de huisarts geweest woensdag, want wou echt niet opknappen. Bleek er een luchtweginfectie bij te hebben en de holtes ontstoken. Heb een kuurtje gekregen een een inhalator die onstekingsremmend werkt. Voel me gelijk een stuk beter! Morgen weer aan het werk, ben benieuwd, conditie is wel een beetje weg haha! Dit hebben we voorlopig weer gehad:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18 maart 2016om12:47 zei Eline33:

Toch maar even langs de huisarts geweest woensdag, want wou echt niet opknappen. Bleek er een luchtweginfectie bij te hebben en de holtes ontstoken. Heb een kuurtje gekregen een een inhalator die onstekingsremmend werkt. Voel me gelijk een stuk beter! Morgen weer aan het werk, ben benieuwd, conditie is wel een beetje weg haha! Dit hebben we voorlopig weer gehad:P

Raar he, dan stop je met roken en dan krijg je overal last van! Wel fijn dat je nu medicijnen hebt, beterschap! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonky haha ja wat een rotstreek he, als roker nooit een hoestje, stop je krijg je deze ellende;) gelukkig gaat het allemaal ook weer een keer over,

Het gaat nu wel heel hard hoor! na consult was het nog 8 weken, voor mijn gevoel een lange tijd. Nu nog maar 4 te gaan!! Ben zo vreselijk benieuwd hoe het eruit komt te zien, en of ik tevreden ga zijn met de maat. Mijn nachtmerrie is wel dat er niks van over zou blijven. Ik denk dat ik me rustig aan maar een beetje voor ga bereiden kwa dingen die ik van te voren nog wil doen, en eventueel nog moet halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Jij gaat echt nog wat overhouden, geloof me... als ik met mijn beetje vetweefsel en al die huid nog een C overhoud? Komt goed, heb ik alle vertrouwen in! Ik had ook nachtmerries hoor, ook omdat dr. van der Lei een cup A op voorhand niet uitsloot! Watte??? 

Ga ervan uit dat je in ieder geval 2 weken uit de running bent. Je kunt niet autorijden of fietsen of ver lopen. Alles moet er zijn of je moet zat hulp hebben die alles voor je halen. Ik ben heel benieuwd hoe jij het allemaal gaat ervaren...

Helpen je medicijnen al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah dat was ook wel even schrikken dan een A, dan val je ook gespannen in slaap, als je geen enkel idee hebt welke kant het opgaat! Moet allemaal ook wel een beetje bij de rest van je lijf passen vind ik, ik zal nooit mega dun zijn dus mag ook wel wat borsten op;) Ik denk zelf wel dat ik genoeg hulp heb, maar wat ik van te voren gedaan heb ik maar klaar. Heb ook echt de behoefte een grote schoonmaak te doen nog, en bedenken wat ik kwa tijdverdrijf kan gaan doen, Na een paar dagen series kijken heb ik dat waarschijnlijk ook wel gehad!

Jah medicijnen doen goed hun werk! Het weekend ook gewerkt en dat ging prima, Eten smaakt om een of andere reden nog niet zo, maar dat vind ik niet zo'n drama, heb ik wel vaker met antibiotica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was niet gespannen, helemaal niet juist. Ik had er vertrouwen in dat ik toch minstens een B zou overhouden. Dat het een C is geworden vind ik dan ook een cadeautje! 

Ik ben ook niet mega dun, had ook best een D of DD over willen houden maar dat zat er niet in.. 

Die grote schoonmaak!! Heb ik ook gedaan! Ik ging ook van 2 wkn niks doen uit, inmiddels zit ik bijna in week 6 en kan ik eindelijk zelf weer wat doen. Mijn dochter heeft schoongemaakt maar ja, een 16-jarige doet het ook maar met de Franse slag ^_^ In ieder geval beter dan niks en ach, dan is het maar stoffiger dan anders. Zolang de keuken, toilet en badkamer maar fatsoenlijk zijn. Tenminste, dat vind ik dan.

AB is toch een raar spulletje. Doet goed werk, maar je kan er ook zo misselijk van worden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channahwat goed dat je niet gespannen was, hoe deed je dat precies?;) ja dat is wel super dat het dan een c geworden is, ben zo benieuwd hoe je je straks voelt als alles mooi genezen is en je draagt een mooie fijn zittende bh! Of gewoon paard kunnen rijden met een stevige sport bh en als dat getrek en gewicht niet te voelen!

Haha ja 16 jarigen doen dat toch vaak anders he;) Ja ik doe het dan ook het liefste zelf, vooral mijn moeder wil alles wel doen, maar verplaatst ook altijd alles, in de vensterbanken,keukenkastjes op tafel etc. Gaat me erg veel moeite kosten me er niet aan te irriteren:P kan me wel voorstellen dat het je nu pas lukt, alle energie van je lichaam gaat natuurlijk richting wondgenezing, 2 keer narcose zal ook niet helpen. Lijkt me heerlijk als richting voorjaar en het zonnetje je weer wat meer energie krijgt, dat gaat vast helpen! Daarom vond ik de timing voor mijn operatie nu wel fijn, voel me zoveel beter in het voorjaar en in de zomer en dat gaat mijn genezing alleen maar ten goede komen denk ik!

tja, die AB, ben ook gelijk 4 kilo lichter en dat vindt ik dan niet zo erg. Was al bang dat ik ging groeien door het stoppen met roken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Tja ik weet niet hoe ik dat doe. De eerste keer narcose was met mijn gastric bypass, toen was ik ook uiterst kalm en eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nou zou gaan, op zo'n OK en narcose! Je hebt er toch geen controle over wat ze doen als je onder zeil bent, dus laat maar gaan denk ik dan... 

Ik slaap als een dolle! Heeeeerlijk!

4 kilo lichter? Scheelt maar mooi. Ik ben toen mega gaan snoepen nadat ik was gestopt met roken. Echt een nadeel hoor...maar goed, roken is ook niet best. Knap dat je het volhoudt! Is niet makkelijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-3-2016 om 12:44 zei Channah:

@Eline33 Tja ik weet niet hoe ik dat doe. De eerste keer narcose was met mijn gastric bypass, toen was ik ook uiterst kalm en eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nou zou gaan, op zo'n OK en narcose! Je hebt er toch geen controle over wat ze doen als je onder zeil bent, dus laat maar gaan denk ik dan... 

Ik slaap als een dolle! Heeeeerlijk!

4 kilo lichter? Scheelt maar mooi. Ik ben toen mega gaan snoepen nadat ik was gestopt met roken. Echt een nadeel hoor...maar goed, roken is ook niet best. Knap dat je het volhoudt! Is niet makkelijk!!

Haha ja zo is het eigenlijk ook wel, je krijgt er toch niks van mee! Probeer het wel over me heen te laten komen...Merk wel dat nu het steeds dichterbij komt ik de nodige twijfels krijg. Of ik er wel goed aan doe, of het er wel mooier op wordt. Droom er nu bijna elke nacht over! Maar misschien is dat allemaal wel logisch, het gaat ook allemaal zo snel! Nog 3,5 week! heb nog maar even wat before foto's er op gezet, kan ik straks goed vergelijken...:141:

Hoe gaat het nu met jou?Nog steeds een stijgende lijn?

Vandaag lekker in het zonnetje al in de tuin bezig geweest, is dat ook alvast een beetje aan kant. kan nu nog!:141: En goede afleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@claddie Hey meid! ja goed! En met jou? De zenuwen waren een tijdje naar de achtergrond gezakt na het consult, maar begint nu wel weer te komen, ik verbaas me er de hele tijd over hoe snel de tijd kan gaan haha. 

Moet me nu echt wel voor gaan bereiden! Ik denk dan steeds het kan nog wel, duurt nog even^_^ Nog een weekje!!! Ergens is het nog een beetje onwerkelijk ofzo! ben heel benieuwd hoe ik me voel als ik dat pand binnen loop, op van de zenuwen vermoed ik :wacko:Nog maar 4 dagen werken!

Jij al een beetje aan het idee gewend?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht vanochtend nog (kun je nagaan haha)...nog even en Eline is aan de beurt!!

Ik weet nog dat ik de eerste keer daar in de wachtkamer zat en toen dacht van oh jee, over een week ga ik door die deur daar in de hoek en daarachter gebeurt 'het'. Heel raar. Als dan het moment ook echt zo is, pfieuw. Ik werd er wel heeeeeel erg nerveus van hoor. Je wordt dan wel opgevangen door hele lieve dames, dat is echt super daar. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Nog heel eventjes!

Ik ben er inmiddels 6 weken niet geweest, daardoor zakken die zenuwen wel weer. behalve als ik langs de kliniek rijd,  dan schiet het wel even door me heen zo van hier lig ik straks!:wacko: Ben toch zo ontzettend benieuwd. Dat nuchter zijn van te voren gaat me ook geen enkele moeite kosten want ik krijg toch geen hap door me strot haha!

Hoe had jij dat met verband materiaal voor na de tijd, moet je dat zelf betalen?krijg je dat mee? kreeg wel een recept voor de medicatie maar verder nog niks. Als het goed is krijg ik morgen of overmorgen te horen hoe laat ik aan de beurt ben.

Ben stiekem wel een beetje trots dat ik inmiddels 7 weken gestopt ben met roken:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verband e.d. moet je zelf betalen. Natuurlijk niet wat je in de kliniek krijgt, maar je krijgt geen voorraadje mee. Ik heb nogal een geschiedenis met vastplakkend verband, dus mijn man heeft meteen van die vette gaasjes gekocht. De merkloze van het Kruidvat zijn het goedkoopst ;) maar niet iedere Kruidvat verkoopt ze gek genoeg. Ik had eerst de vette gaasjes van Heltiq, maar daar bleek ik allergisch voor te zijn :o 

Als je niet veel 'lekt' qua wondvocht kun je het ook opvangen met inlegkruisjes in je bh!

Ik ben nu grootverbruiker van gaasjes en verband. Sinds mijn 2e operatie krijg ik dat allemaal vergoed en mag ik 8 weken lang onbeperkt gaasjes en verband halen. Ik heb inmiddels 170 gaasjes en 120 verbanden verbruikt :huh::huh::huh:

Stiekem een beetje trots? Je moet SUPER trots zijn! Dat is niet niks hoor, stoppen met roken. Geweldig gewoon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zo uit je hoofd welk verband? Gaan inlegkruisjes niet meer broeien door dat plastic laagje?

Haha ja jij bent wel een grootverbruiker dan! Dat kost je een vermogen als je dat allemaal zelf moest betalen. Misschien kan ik wel wat via mijn werk bestellen met korting ofzo:P

Reed net langs de kliniek toen ik boodschappen ging doen, kreeg een halve hartverzakking haha! hoop dat ik morgen te horen krijg hoelaat ik geholpen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis meis meis alles komt goed. Ik had ook zoveel stress voordat ik geopereerd moest worden. Van alles eigenlijk. Is het hiis wel schoon heb ik alles gehaald komen we wel op tijd. Ik heb de avond voordat ik geopereerd werd nog het huis staan boenen. 

Gelukkig reed ik niet iedere keer langs de kliniek. Is een uur rijden voor mij. 

Maar als je me nu vraagt ben ik blij dat ik het gedaan heb morgen mogen de pleisters eraf. Het jeukt zo. Dus zal blij zijn als ik dan ook effe kan kijken. 

Maak je niet druk als alles straks voorbij is kan je je focussen op herstel. En op mooie bikini's kopen voor de zomer. 

Xxxxies

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mella1979 Ik woon er vlakbij dus kom er regelmatig langs haha! op zich ging het kwa stress wel aardig, alleen nu het nog maar een week duurt verhoogt het toch wel haha. Genoeg te doen nog de komende dagen dus de dagen vliegen om:)

Ik heb nu al zin om leuke bikini's en bh's te gaan shoppen! Of gewoon eens een zomers shirtje of jurkje kunnen dragen zonder bh:) Hoe gaat het nu verder met jou,heb je veel pijn of ongemak gehad? heb je het zelf dan nog niet helemaal kunnen zien?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Wat ik nu gebruik heet Hekasorb absorberend verband, maar dat gebruikte ik niet voor de 1e operatie. Ik had toen zelf nog wat verbanddingetjes in huis, gewoon uit de verbanddoos. De gaasjes dus van Heltiq en daarna die van het Kruidvat. Voor hetzelfde geld hoef je dat helemaal niet te gebruiken hoor, het verloopt bij iedereen anders. 

@Mella1979 Zijn de pleisters er al af? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.