Ga naar inhoud

Eline33 : 19 april 2016 : Dr. Verschuur : Bergman kliniek : Heerenveen


Aanbevolen berichten

Op 2-6-2016 om 11:35 zei Channah:

Ja okee, heb het nu gezien. Vind de albums toch wel verwarrend, zal wel aan mij liggen (ik heb dat bij iedereen hier hoor, zelfs bij mij eigen albums). 

Je lichaam reageert wel heftig op die hechtingen hoor! Zo intens rood nog joh! Dat ging bij mij sneller. Ik ben nu bijna 4 mnd po en vorige week nog kwam er een hechting uit! Kun je nagaan. Voor mijn gevoel heb ik er tientallen in mijn borst gehad die er allemaal uitgewerkt zijn door mijn lichaam. Nooit geweten dat dat zo zou gaan trouwens. 

Ik weet niet of je al zonder bh kan gaan slapen. Ik heb het toen gevraagd aan dr. van der Lei en ik mocht gewoon alles weer zoals vroeger, ook slapen zonder bh. Het lekt niet zo veel bij mij hoor, maar het zou toch prettiger zijn als het gewoon droog bleef zoals bij mijn andere borst.

Ik ben heel benieuwd naar de volgende operatie. Nou ja, naar mijn consult. Dat is de 14e trouwens, ik blijf maar 20e zeggen, maar dat klopt helemaal niet. Nu heb ik ineens een beetje een spookbeeld voor ogen dat ze het ook even ter plaatse verdoven en corrigeren, dat hoop ik toch niet he. 

Bij mij verandert er niet zo heel veel vind ik zelf. Zal weer eens foto's maken, dat maakt vergelijken makkelijker he. 

Ja heel irritant idd, het blijft erg rood. Als ik een tijdje zonder bh loop voelt nog het prettigst. Ook na douchen is het snel vurig rood. Ook de horizontale littekens zijn verdikt en rood.   Nu nog weer een hechting, jeetje? Ik dacht dat ik er bijna van af was maar nee hoor, trek er ook nog regelmatig een inmiddels half opgeloste poreuze hechting uit. Hoop toch dat ze er bij mij allemaal uit zijn als zijn als ze de correctie gaan doen;)

Inmiddels is het drielandenpunt op mijn linkerborst bijna dicht, soms ineens een klein plekje nog, is blijkbaar mega gevoelig. Andere borst, de goeie, doet er nu wat langer over. Ik heb nu meerdere gaatjes rondom het drielandenpunt, gaat dat kreng eindelijk een beetje dicht, gaat het elders open. Ben het inmiddels wel een beetje zat haha, elke keer als je denkt dit was he, komt er weer wat nieuws de hoek om. Heb nu ook zo'n stomme Mondor's Cord aan mijn ribben hangen, kan best zeer doen trouwens! Ik slaap nu wel af en toe zonder de bh, en doe dan een wat strakker hempje aan. Dat is wel fijn, nu helemaal met dat warme weer! Verder bouw ik voorzichtig mijn werkzaamheden weer op op mijn werk.

Je consult schiet nu al aardig op! Is het inmiddels nu droog? Ben heel benieuwd hoe je gesprek zal gaan, volgens mij gaan ze echt niet moeilijk doen om je onder narcose te helpen. Heb ook geen idee hoelang zo'n procedure duurt?

Hoe gaat het verder met je?

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 290
  • Created
  • Laatste Reactie

Jeetje meis, het stopt ook maar niet he, denk je dat het ene wondje minder word, komt er ergens anders weer een hechting om de hoek kijken, hoop dat ze er allemaal zo snel mogelijk nu uit zijn, want dit is zwaar knudde.

Als je heel erg last hebt van de mondor's cord, dan willen warme kompressen nog wel eens helpen om de pijn te verminderen, en het iets sneller weg te laten trekken.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Desert-Rose:

Jeetje meis, het stopt ook maar niet he, denk je dat het ene wondje minder word, komt er ergens anders weer een hechting om de hoek kijken, hoop dat ze er allemaal zo snel mogelijk nu uit zijn, want dit is zwaar knudde.

Als je heel erg last hebt van de mondor's cord, dan willen warme kompressen nog wel eens helpen om de pijn te verminderen, en het iets sneller weg te laten trekken.

xxx

Nou idd, dat verwacht je niet echt van tevoren! Heb voorheen ook nooit problemen gehad met littekens of hechtmateriaal. maar heb ook nog nooit oplosbare gehad. Het horizontale litteken vind ik ook vrij dik, echt hypertrofisch als ik dat vergelijk met afbeeldingen op internet. Gelukkig kunnen ze daar straks ook wat aan doen, kan me niet voorstellen dat dat prettig gaat voelen met een beugel bh.;)

Die Mondor's cord voelt net of heb ik aan die kant mijn ribben gekneusd, raar gevoel. Je ziet hem ook  goed zitten, zo'n dikke streng van 30 cm naar beneden. Ik ga het even proberen met de warme kompressen, dankjewel voor de tip!

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Eline33:

Ja heel irritant idd, het blijft erg rood. Als ik een tijdje zonder bh loop voelt nog het prettigst. Ook na douchen is het snel vurig rood. Ook de horizontale littekens zijn verdikt en rood.   Nu nog weer een hechting, jeetje? Ik dacht dat ik er bijna van af was maar nee hoor, trek er ook nog regelmatig een inmiddels half opgeloste poreuze hechting uit. Hoop toch dat ze er bij mij allemaal uit zijn als zijn als ze de correctie gaan doen;)

Inmiddels is het drielandenpunt op mijn linkerborst bijna dicht, soms ineens een klein plekje nog, is blijkbaar mega gevoelig. Andere borst, de goeie, doet er nu wat langer over. Ik heb nu meerdere gaatjes rondom het drielandenpunt, gaat dat kreng eindelijk een beetje dicht, gaat het elders open. Ben het inmiddels wel een beetje zat haha, elke keer als je denkt dit was he, komt er weer wat nieuws de hoek om. Heb nu ook zo'n stomme Mondor's Cord aan mijn ribben hangen, kan best zeer doen trouwens! Ik slaap nu wel af en toe zonder de bh, en doe dan een wat strakker hempje aan. Dat is wel fijn, nu helemaal met dat warme weer! Verder bouw ik voorzichtig mijn werkzaamheden weer op op mijn werk.

Je consult schiet nu al aardig op! Is het inmiddels nu droog? Ben heel benieuwd hoe je gesprek zal gaan, volgens mij gaan ze echt niet moeilijk doen om je onder narcose te helpen. Heb ook geen idee hoelang zo'n procedure duurt?

Hoe gaat het verder met je?

Liefs Eline

Bij mij zijn de horizontale littekens ook rood en bobbelig. Dat hoort zo is mij verteld. Trekt vanzelf weg. Het voelt wel een beetje jakkie als ik die littekencreme erop smeer. Het doet geen pijn, maar prettig vind ik het niet. 

Dat heb ik heel lang gehad Eline. Ging het ene plekje dicht, ging het ergens anders weer open. Nu zit alles dicht, dat komt echt wel, maar het neemt veel tijd. Echt veel tijd. Het gat in mijn borst is nagenoeg op 1 puntje na dicht. Daar lekt het ook. Soms gebeurt er een dag niks, maar dan gaat dat korstje er weer af en komt er vrij snel weer van dat wondvocht uit. Ik zie het wel. Misschien is het volgende week dicht, misschien ook niet. Ik gebruik in ieder geval geen gaas of verband meer. Alles gaat 's avonds de was in, heerlijk slapen zonder bh! Zalig!

Van de hersteloperatie weet ik niks. Het is toen maar heel snel besproken en dr. van der Lei zei toen ook: dat gaan we de volgende keer uitvoerig bespreken, heeft nu nog geen zin. Nu ben ik toch wel benieuwd hoor. Ik zal het je laten weten natuurlijk!

Wat is trouwens Mondor's Cord? Wat is dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Eline33:

Nou idd, dat verwacht je niet echt van tevoren! Heb voorheen ook nooit problemen gehad met littekens of hechtmateriaal. maar heb ook nog nooit oplosbare gehad. Het horizontale litteken vind ik ook vrij dik, echt hypertrofisch als ik dat vergelijk met afbeeldingen op internet. Gelukkig kunnen ze daar straks ook wat aan doen, kan me niet voorstellen dat dat prettig gaat voelen met een beugel bh.;)

Die Mondor's cord voelt net of heb ik aan die kant mijn ribben gekneusd, raar gevoel. Je ziet hem ook  goed zitten, zo'n dikke streng van 30 cm naar beneden. Ik ga het even proberen met de warme kompressen, dankjewel voor de tip!

Liefs Eline

Pfffffff, jij krijgt het ook niet echt voor niks hè. Meid, wat een gedoe allemaal zeg. Weet je al wanneer je moet voor de litteken correctie? Want ik neem aan dat dan sowieso alle hechtingen eruit/ opgelost moeten zijn. Je bent wel al weer aan het werk? Ik merk zelf wel dat ik het een fijne afleiding vind om weer lekker te werken; dan ben ik tenminste niet de hele dag met die rare borstplooi bezig :38:.

Ik hoop dat je snel al je hechtingen kwijt bent, meis.... het heeft nu lang genoeg geduurd. 

Veel liefs,  Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Channah:

Bij mij zijn de horizontale littekens ook rood en bobbelig. Dat hoort zo is mij verteld. Trekt vanzelf weg. Het voelt wel een beetje jakkie als ik die littekencreme erop smeer. Het doet geen pijn, maar prettig vind ik het niet. 

Dat heb ik heel lang gehad Eline. Ging het ene plekje dicht, ging het ergens anders weer open. Nu zit alles dicht, dat komt echt wel, maar het neemt veel tijd. Echt veel tijd. Het gat in mijn borst is nagenoeg op 1 puntje na dicht. Daar lekt het ook. Soms gebeurt er een dag niks, maar dan gaat dat korstje er weer af en komt er vrij snel weer van dat wondvocht uit. Ik zie het wel. Misschien is het volgende week dicht, misschien ook niet. Ik gebruik in ieder geval geen gaas of verband meer. Alles gaat 's avonds de was in, heerlijk slapen zonder bh! Zalig!

Van de hersteloperatie weet ik niks. Het is toen maar heel snel besproken en dr. van der Lei zei toen ook: dat gaan we de volgende keer uitvoerig bespreken, heeft nu nog geen zin. Nu ben ik toch wel benieuwd hoor. Ik zal het je laten weten natuurlijk!

Wat is trouwens Mondor's Cord? Wat is dat?

In het kort is dat een ontsteking van een bloedvat. Er loopt een dikke streng,onderhuids vanaf mijn ribben naar beneden. Pijnlijk als ik mijn bovenlichaam draai of mijn linkerarm omhoog doe. Ziet er wat maf uit. Kan verder geen kwaad, gaat vanzelf weer over binnen 6 weken. Het komt blijkbaar vaker voor bij allerlei soorten borstoperatie's

Ben benieuwd of die verdikte littekens dan vanzelf gaan vervagen, doen nu wek echt zeer, kan de sportbh er niet de hele dag op verdragen. Dus tussendoor lekker uit als het kan. De 14e heb jij weer een gesprek toch? Dat schiet nu mooi op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jaydee:

Pfffffff, jij krijgt het ook niet echt voor niks hè. Meid, wat een gedoe allemaal zeg. Weet je al wanneer je moet voor de litteken correctie? Want ik neem aan dat dan sowieso alle hechtingen eruit/ opgelost moeten zijn. Je bent wel al weer aan het werk? Ik merk zelf wel dat ik het een fijne afleiding vind om weer lekker te werken; dan ben ik tenminste niet de hele dag met die rare borstplooi bezig :38:.

Ik hoop dat je snel al je hechtingen kwijt bent, meis.... het heeft nu lang genoeg geduurd. 

Veel liefs,  Jaydee 

Klinkt stom misschien maar werd gewoon een beetje emotioneel van je berichtje..Ik ben altijd heel goed in opgewekt doen, en alles positief bekijken, maar dan toch ineens verdrietig er om. En dat vind ik dat weer stom van mezelf want er zijn mensen met nog veel meer pech, en heb hier zelf voor gekozen deze operatie..Maar goed, gelukkig voel ik me niet de hele tijd zo, en het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed^_^

Ik ben inmiddels weer aan het werk, draai mijn volledige uren wel, maar doe nog niet alles. Volgende week ook nog aangepaste diensten, dan een weekje met clienten op vakantie, ontzettend leuk elke keer:D. daarna weer 100% beter melden. Ik vind het idd wel een hele fijne afleiding hoor, dat thuis zitten helpt dan ook niet echt!

Bij de controle vorige week gaf de chirurg aan dat de correctie niet eerder wordt dan oktober/november. Ik mag toch hopen dat alles er dan uit is. Zou mooi zijn als in de zomer de wondjes in ieder geval dicht zijn, kan ik een bikini aan en lekker zwemmen^_^ Ik heb binnenkort ook een 1e date met iemand, dat vind ik echt heel erg spannend! Voel me net The Bride of Frankenstein:P

Hoe gaat het nu met jou? Zie je verder verandering met die plooi? Of moeten ze dit operatief gaan corrigeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Eline33:

Klinkt stom misschien maar werd gewoon een beetje emotioneel van je berichtje..Ik ben altijd heel goed in opgewekt doen, en alles positief bekijken, maar dan toch ineens verdrietig er om. En dat vind ik dat weer stom van mezelf want er zijn mensen met nog veel meer pech, en heb hier zelf voor gekozen deze operatie..Maar goed, gelukkig voel ik me niet de hele tijd zo, en het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed^_^

Ik ben inmiddels weer aan het werk, draai mijn volledige uren wel, maar doe nog niet alles. Volgende week ook nog aangepaste diensten, dan een weekje met clienten op vakantie, ontzettend leuk elke keer:D. daarna weer 100% beter melden. Ik vind het idd wel een hele fijne afleiding hoor, dat thuis zitten helpt dan ook niet echt!

Bij de controle vorige week gaf de chirurg aan dat de correctie niet eerder wordt dan oktober/november. Ik mag toch hopen dat alles er dan uit is. Zou mooi zijn als in de zomer de wondjes in ieder geval dicht zijn, kan ik een bikini aan en lekker zwemmen^_^ Ik heb binnenkort ook een 1e date met iemand, dat vind ik echt heel erg spannend! Voel me net The Bride of Frankenstein:P

Hoe gaat het nu met jou? Zie je verder verandering met die plooi? Of moeten ze dit operatief gaan corrigeren?

Ach meissie toch. Was niet mijn bedoeling hoor om je emotioneel te maken. Maar aan de andere kant geeft dat helemaal niks; is wel eens goed om je emoties te uiten. Ik doe ook altijd maar leuk en stoer, terwijl ik af en toe ook gigantisch baal van mijn borsten. En dan denk ik ook wel van: "Mens, loop niet te zeuren...je hebt in eerste instantie protheses omdat daardoor eerder knobbels ontdekt kunnen worden, zodat je er snel bij bent, mocht je borstkanker krijgen, zodat je niet overlijdt, net zoals je zus". Maar goed, het oog wil ook wat en ik heb er flink voor betaald, dus dan mag je toch ook wel een mooi resultaat verwachten? Maar ik denk dat het bij mij wel uit zal draaien op een hersteloperatie. Maar ik heb wel besloten, dat ik, voordat ik in oktober terug moet naar mijn eigen chirurg, ik eerst voor een second opinion naar Nio wil; ff kijken wat hij ervan zegt en hoe hij denkt dat het opgelost kan worden.

Wauw, wat reuze spannend, een eerste date. Maar ik neem aan dat hij met je gaat daten om jou en niet om je borsten. En mocht hij er wel problemen mee hebben, dan denk ik niet dat hij je waard is. Maar desondanks snap ik maar al te goed dat het wel heel spannend is voor je. Ik hoor graag hoe het is afgelopen :blush:. En ik hoop idd ook voor je dat je eindelijk eens van die vervelende hechtingen verlost zult zijn en dat je daardoor lekker van de zomer kunt gaan genieten, compleet met zwemmen. Want de complicaties zijn al erg genoeg....als je dan ook nog eens niet lekker kunt doen waar je zin in hebt, dan wordt het allemaal wel heel erg zuur. Bij mij heeft het ook meer consequenties dan allen het esthetische aspect; ik heb namelijk ff een beugel bh geprobeerd van de week, maar die kan ik dus echt niet aan hè, met die gekke bult onder mijn borst. De beugel onder die borst sluit dan niet aan op mijn huid, waardoor dus de hele bh scheef gaat zitten. Ik ben dus waarschijnlijk nog wel ff veroordeeld tot sportbh's en postoperatieve bh's. Daar gaat mijn plannetje om een mooie sexy jurk met mooie lingerie te kopen voor mijn feestje als ik in juli 50 word <_<. Niks diep decolleté......gewoon lekker een hooggesloten jurkje met een sportbh eronder :45:... hoe sexy wil je het hebben?

Nou meis, sterkte ermee...ennuh.....als je een keertje verdrietig bent, dan mag dat gerust hoor.....laat maar lekker lopen die waterlanders :102:...dat lucht lekker op en daarna kun je het allemaal weer veel beter handelen :35:.

veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2016 om 01:11 zei Jaydee:

Ach meissie toch. Was niet mijn bedoeling hoor om je emotioneel te maken. Maar aan de andere kant geeft dat helemaal niks; is wel eens goed om je emoties te uiten. Ik doe ook altijd maar leuk en stoer, terwijl ik af en toe ook gigantisch baal van mijn borsten. En dan denk ik ook wel van: "Mens, loop niet te zeuren...je hebt in eerste instantie protheses omdat daardoor eerder knobbels ontdekt kunnen worden, zodat je er snel bij bent, mocht je borstkanker krijgen, zodat je niet overlijdt, net zoals je zus". Maar goed, het oog wil ook wat en ik heb er flink voor betaald, dus dan mag je toch ook wel een mooi resultaat verwachten? Maar ik denk dat het bij mij wel uit zal draaien op een hersteloperatie. Maar ik heb wel besloten, dat ik, voordat ik in oktober terug moet naar mijn eigen chirurg, ik eerst voor een second opinion naar Nio wil; ff kijken wat hij ervan zegt en hoe hij denkt dat het opgelost kan worden.

Wauw, wat reuze spannend, een eerste date. Maar ik neem aan dat hij met je gaat daten om jou en niet om je borsten. En mocht hij er wel problemen mee hebben, dan denk ik niet dat hij je waard is. Maar desondanks snap ik maar al te goed dat het wel heel spannend is voor je. Ik hoor graag hoe het is afgelopen :blush:. En ik hoop idd ook voor je dat je eindelijk eens van die vervelende hechtingen verlost zult zijn en dat je daardoor lekker van de zomer kunt gaan genieten, compleet met zwemmen. Want de complicaties zijn al erg genoeg....als je dan ook nog eens niet lekker kunt doen waar je zin in hebt, dan wordt het allemaal wel heel erg zuur. Bij mij heeft het ook meer consequenties dan allen het esthetische aspect; ik heb namelijk ff een beugel bh geprobeerd van de week, maar die kan ik dus echt niet aan hè, met die gekke bult onder mijn borst. De beugel onder die borst sluit dan niet aan op mijn huid, waardoor dus de hele bh scheef gaat zitten. Ik ben dus waarschijnlijk nog wel ff veroordeeld tot sportbh's en postoperatieve bh's. Daar gaat mijn plannetje om een mooie sexy jurk met mooie lingerie te kopen voor mijn feestje als ik in juli 50 word <_<. Niks diep decolleté......gewoon lekker een hooggesloten jurkje met een sportbh eronder :45:... hoe sexy wil je het hebben?

Nou meis, sterkte ermee...ennuh.....als je een keertje verdrietig bent, dan mag dat gerust hoor.....laat maar lekker lopen die waterlanders :102:...dat lucht lekker op en daarna kun je het allemaal weer veel beter handelen :35:.

veel liefs, Jaydee

Hoe gaat het nu verder met jou? heb je het idee dat er nog wat verandering in zit? of is het zowiezo herstel operatie? Een second opinion kan natuurlijk nooit kwaad.Wordt er toch weer even met andere ogen naar gekeken. Je hebt helemaal gelijk hoor, het heeft je flink wat gekost dus ook de puntjes op de i horen erbij! 

Ik heb het idee (ik zal het voorzichtig zeggen^_^) dat het met de hechtingen nu wel zo'n beetje gebeurd is. Er zit nog 1 klein gaatje, die is wat diepen, dat blijft ook een deukje ben ik bang. En wat ik bij mijn foto al schreef, als het goed is krijg ik vandaag of morgen de siliconen pleisters door de bus dus ben heel benieuwd wat dat gaat doen! Zou al heel blij zijn als die dikste strengen wat minder pijnlijk worden en minder rood. De rest kunnen ze mooi met de correctie aanpakken!

Ik heb inmiddels ook een eerste bh gekocht! 75 D, zal in mijn album straks even een foto plaatsen! Kwa omvang iets aan de ruime kant maar dat vind ik wel prettig nog nu. Dus kom ws op een 70 E uit.

Heb je niet een sport bh die wat lager kan? Die ik van de Bergman het is een Marena, en die zit eigenlijk helemaal niet hoog, de care fix zit veel hoger. De marena vind ik eigenlijk best wel mooi staan onder kleding met zelf wat decolleté;) Maar een hoog gesloten jurk kun je ook heel sexy dragen hoor!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey Eline, 

Na bijna 5 uur heb ik je 16 pagina's helemaal gelezen. Ik kan maar op 1 woord opkomen: 'wow'! En wat een ellende en toch zo positief blijven. Ik hoop dat het ondertussen allemaal goed gaat? En dat de siliconen pleisters zijn werk hebben gedaan. Heb je foto's ook gezien. Eindelijk zie ik het resultaat van vlak na de operatie. En niet enkel van na een half jaar... Ondanks de pech die je hebt gehad vind ik het echt eerlijk waar een prachtig resultaat! Wist je eigenlijk al wanneer je je correctie hebt?

Ikzelf heb een eerste kennismaking op 25 augustus. Ben heel enthousiast en kijk er heel hard naar uit. Ik zag geen enkel nadeel ervan in. Maar nu besef ik wel hoe belangrijk het herstelperiode is en dat het niet vanzelfsprekend is dat alles goed verloopt na de operatie, ook al verzorg je het perfect! Ik ben nog maar enkele dagen hier op het forum en wilde heel graag andere hun ervaringen lezen enzo... 

 

Groetjes! *

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Joyce87:

Hey Eline, 

Na bijna 5 uur heb ik je 16 pagina's helemaal gelezen. Ik kan maar op 1 woord opkomen: 'wow'! En wat een ellende en toch zo positief blijven. Ik hoop dat het ondertussen allemaal goed gaat? En dat de siliconen pleisters zijn werk hebben gedaan. Heb je foto's ook gezien. Eindelijk zie ik het resultaat van vlak na de operatie. En niet enkel van na een half jaar... Ondanks de pech die je hebt gehad vind ik het echt eerlijk waar een prachtig resultaat! Wist je eigenlijk al wanneer je je correctie hebt?

Ikzelf heb een eerste kennismaking op 25 augustus. Ben heel enthousiast en kijk er heel hard naar uit. Ik zag geen enkel nadeel ervan in. Maar nu besef ik wel hoe belangrijk het herstelperiode is en dat het niet vanzelfsprekend is dat alles goed verloopt na de operatie, ook al verzorg je het perfect! Ik ben nog maar enkele dagen hier op het forum en wilde heel graag andere hun ervaringen lezen enzo... 

 

Groetjes! *

Hoi Joyce,

Dankjewel! Ik ben blij dat je wat aan mijn verhaal hebt! Daarom wou ik zelf ook van begin tot eind foto's plaatsen, ook straks met de correctie. Het ging inderdaad niet allemaal van een leien dakje maar zou het zo weer over doen! Inmiddels is het alweer een paar weken dicht en heb bijna geen klachten meer. Mijn borsten zijn erg soepel en geen pijntjes meer. Alleen de littekens zijn pijnlijk op sommige plekken maar ook dat word verholpen straks. De littekens zijn mede door de pleisters een stuk minder rood maar nog wel erg opgezet zeg maar. Het litteken bij de tepel vind ik wat kleiner geworden.

Ik heb 15 juli mijn laatste controle gehad, afgesproken dat ik einde van het jaar een nieuwe afspraak plan en dan gaan we een datum prikken voor de correctie. Dan is dat als het goed is voor volgend jaar zomer allemaal mooi genezen^_^ Als het goed is kan dan onder plaatselijke verdoving en is het herstel een stuk minder heftig.

Wat spannend straks je eerste kennismaking! Ik was nog zenuwachtiger daarvoor dan voor de operatie:P Heb een hele fijne ervaring bij de kliniek en de nazorg is ook echt super. Kwa pijn vond ik het echt heel goed te doen. Op welke maat zit je nu en waar zou je naar toe willen? Neem idd al de tijd die je kunt krijgen voor je herstel, sommige dingen heb je zelf in de hand maar je kunt ook net als ik een keer flinke pech hebben^_^ Vooral de 1e twee weken heb ik veel hulp gehad en dat was ook echt wel nodig. Waar heb je straks je gesprek, ziekenhuis, of kliniek?

Heel veel succes alvast voor je gesprek straks en wil je dingen delen of vragen doe dat gerust!:71:

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op een 75F / 70G en zou graag een 75C overhouden.  Ik ben 1,69m en ik weeg een 63kg ongeveer. Dus mijn borsten zijn momenteel helemaal niet in verhouding met mijn lichaam... Ik heb een afspraak bij Dhr. Bronckaerts in St. Jozef ziekenhuis in Turnhout... Ik lees en vind er wel niet zo heel veel over... Een goede vriendin van mij en haar moeder heeft ook een BVK laten uitvoeren bij hem en zijn er beide heel tevredenen over! Haar resultaat heb ik natuurlijk nooit gezien maar ze zei dat ze heel weinig last had en dat er nu ( 2of 3 jaar geleden) bijna niets meer aan te zien is. 

Stiekem hoop ik dit jaar nog geopereerd te worden. Maar december moet ik echt op het werk zijn want dan is het een hele drukke periode... Dus oftewel heel snel en anders nog even geduld hebben.

Ook heb ik wel een beetje schrik gekregen in verband met mijn kids. Heb speciaal gewacht tot ze een beetje zelfstandiger waren. De oudste is 5 jaar en de kleinste wordt in december 3. Nu begin ik mij af te vragen of ik niet beter langer gewacht had en niet zo aan mezelf moest denken. Maar aan de andere kant wil ik dit al meer dan 10 jaar en wil ik eens gewoon aan mezelf denken! Ik moet sowieso hulp hebben overdag... Maar zal eerst maar wachten op de datum...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik denk ik zal weer eens even een update schrijven! Inmiddels ben ik alweer bijna 5 maand po, Mijn borsten zijn een stuk soepeler geworden, heb eigenlijk geen pijntjes meer.

Helaas worden de littekens er nog niet echt mooier op, en vooral niet minder gevoelig. Vooral het grote litteken bij mijn linkertepel en de horizontale littekens aan de binnenkant van de borst zijn erg dik, rood en gevoelig. De siliconen pleisters hebben weinig gedaan. Ik ben blij dat ik eind van het jaar weer een afspraak heb en kan niet wachten tot de littekencorrectie! Hoop wel dat dat herstel van soepeler mag verlopen:P

Het verbaast me hoe snel je went aan je nieuwe borsten, net of zijn ze altijd zo geweest, Ik kijk vreemd naar mijn ''before'' foto's, alsof ik naar iemand anders kijk:) Kleding staat zoveel mooier en draag nu ook meer shirts met een lagere decollete, omdat ze er nu niet meer uit dreigen te vallen, en geen brievenbus meer van 10 cm:P

Al met al een goede beslissing geweest en geen seconde spijt van, zelfs als ik alles van te voren had geweten was ik er alsnog voor gegaan!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn, @Eline33, dat je zo blij bent met je nieuwe boobs. Ze zijn qua vorm en grootte ook wel heel mooi geworden hoor. Snap dat je er blij mee bent. Weet je al wanneer je voor de litteken correctie op pad mag? Dat zal idd hopelijk niet zo'n lang en heftig herstel vergen.

Veel liefs, Jaydee 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou @Eline33 ook ik zou het zo weer doen, ook al ben ik dan wel een tepel kwijt. Wat heeeeeeeerlijk dat ik van al dat gewicht en die huid af ben! Geen gezweet meer onder mijn borsten. Voor de eerste keer een zomer door zonder zinkzalf te smeren of van die vieze geurtjes vanwege het smetten. 

Wel jammer dat je littekens zo akelig 'opdrogen'. Ik heb dat een stuk minder. Kan de arts het dan wel een stuk beter maken? Heb je ook jeuk eraan? Ik heb aan de linkerkant jeuk, maar dan juist naast het litteken en ik kan daar niet hard krabben want dat voelt heeeeeel akelig. Doet geen pijn, maar ik word gewoon rillerig van het gevoel. De zenuwen doen daar nog niet goed hun best zeg maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 8-9-2016 om 19:33 zei Jaydee:

Wat fijn, @Eline33, dat je zo blij bent met je nieuwe boobs. Ze zijn qua vorm en grootte ook wel heel mooi geworden hoor. Snap dat je er blij mee bent. Weet je al wanneer je voor de litteken correctie op pad mag? Dat zal idd hopelijk niet zo'n lang en heftig herstel vergen.

Veel liefs, Jaydee 

 

Nee nog geen idee, ze doen dat het liefst zo laat mogelijk zeg maar, maar wel binnen het jaar ivm de verzekering. Het hoort dan nog bij de nazorg van de vorige operatie. Dus moet voor volgend jaar april. We hebben afgesproken dat ik einde van het jaar een afspraak maak om te kijken hoe het ervoor staat en dan een datum prikken voor de correctie.

Moet zeggen dat ik er wel zin in heb, echt wel last van die littekens. Ze jeuken en steken enorm! Zover ik begrepen heb zou het kwa herstel mee moeten vallen.

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-9-2016 om 20:55 zei Channah:

Nou @Eline33 ook ik zou het zo weer doen, ook al ben ik dan wel een tepel kwijt. Wat heeeeeeeerlijk dat ik van al dat gewicht en die huid af ben! Geen gezweet meer onder mijn borsten. Voor de eerste keer een zomer door zonder zinkzalf te smeren of van die vieze geurtjes vanwege het smetten. 

Wel jammer dat je littekens zo akelig 'opdrogen'. Ik heb dat een stuk minder. Kan de arts het dan wel een stuk beter maken? Heb je ook jeuk eraan? Ik heb aan de linkerkant jeuk, maar dan juist naast het litteken en ik kan daar niet hard krabben want dat voelt heeeeeel akelig. Doet geen pijn, maar ik word gewoon rillerig van het gevoel. De zenuwen doen daar nog niet goed hun best zeg maar...

Ja de littekens jeuken en steken enorm, die bij de tepel is ook echt pijnlijk. Dus ben blij als ik straks die correctie heb! Hoop eigenlijk ook dat hij nog iets met de tepels kan doen, vind ze best wel aan de grote kant en zitten echt niet op gelijke hoogte, ik heb het gevoel dat eentje zelfs te hoog zit. Hoop wel op een iets soepelere genezing daarna:P

Ik kan me voorstellen dat je er toch blij mee bent! Alleen al dat gewicht en dat het allemaal op de goede plek zit is heerlijk, en in kleding ziet niemand de littekens etc. Had je al een datum voor je operatie? Ben zo benieuwd hoe het er uit gaat zien! Het litteken dat zo ingetrokken was op je borst, merk je daar verder ook verschil in?

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-6-2016 om 12:17 zei Eline33:

Hoe gaat het nu verder met jou? heb je het idee dat er nog wat verandering in zit? of is het zowiezo herstel operatie? Een second opinion kan natuurlijk nooit kwaad.Wordt er toch weer even met andere ogen naar gekeken. Je hebt helemaal gelijk hoor, het heeft je flink wat gekost dus ook de puntjes op de i horen erbij! 

Ik heb het idee (ik zal het voorzichtig zeggen^_^) dat het met de hechtingen nu wel zo'n beetje gebeurd is. Er zit nog 1 klein gaatje, die is wat diepen, dat blijft ook een deukje ben ik bang. En wat ik bij mijn foto al schreef, als het goed is krijg ik vandaag of morgen de siliconen pleisters door de bus dus ben heel benieuwd wat dat gaat doen! Zou al heel blij zijn als die dikste strengen wat minder pijnlijk worden en minder rood. De rest kunnen ze mooi met de correctie aanpakken!

Ik heb inmiddels ook een eerste bh gekocht! 75 D, zal in mijn album straks even een foto plaatsen! Kwa omvang iets aan de ruime kant maar dat vind ik wel prettig nog nu. Dus kom ws op een 70 E uit.

Heb je niet een sport bh die wat lager kan? Die ik van de Bergman het is een Marena, en die zit eigenlijk helemaal niet hoog, de care fix zit veel hoger. De marena vind ik eigenlijk best wel mooi staan onder kleding met zelf wat decolleté;) Maar een hoog gesloten jurk kun je ook heel sexy dragen hoor!

Liefs

Hoi Eline, 

Sorry, ik heb bovenstaand berichtje helemaal gemist :blush:. Maar ik ben inmiddels voor een so bij Nio geweest. Daarvan heb ik een update in mijn eigen topic gezet. Volgens mij had ik je daarin ook getagd, maar ik denk dat je dat ff gemist hebt. Maar Nio heeft mijn borsten bekeken en bevoeld en zijn conclusie was dat mijn borstspier ingesneden moet worden en moet worden opgerekt en soepel moet worden gemaakt. Omdat ik dan weer open gemaakt moet worden, wil ik ook gelijk grotere protheses. Ik ga dan van 560cc hp naar 800cc UHP. Maar ik heb het nog heel druk met een cursus tot februari en in maart hoop ik weer oma te worden, dus ik heb de operatie uitgesteld tot juli 2017. Dan mag ik drie weken ziekteverlof opnemen en dan pak ik er gelijk 3 weken vakantie achteraan. Want de afgelopen operatie ben ik na drie weken weer begonnen (in de kinderopvang), maar dat was eigenlijk toch wel een beetje te vroeg. Dus daarom dat ik het volgend jaar anders ga doen. 

En ik las dat jij vóór april weer aan de beurt bent. Hopelijk gaat je herstel dan sneller en voorspoediger dan bij je bvk. Maar dan komt vast goed. 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Zo, afspraak staat! 23 december weer controle bij mijn chirurg en hopelijk meteen een datum plannen voor de littekencorrectie! Ben ze inmiddels behoorlijk zat! Wat me ook is opgevallen is dat de tepels niet op dezelfde hoogte zitten, ws door het trekken van de wond en nu het litteken die ik daar heb. Een tepel zit voor mijn gevoel wat te hoog.

Heeft iemand een idee of ze dit ook lager kunnen plaatsen? of wordt dat dan weer een mega litteken...

Liefs Eline

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jesus meid lees net je verhaal wat een pech heb je. Ook dat je lichaam de hechtingen er uit werkt zoiets heeft @LiaLa  nu ook een beetje. Ik heb nog nergens last van hoop ook dat mijn herstel zo verder gaat. Maar in een keer kan het anders zijn. Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei lovertje:

Jesus meid lees net je verhaal wat een pech heb je. Ook dat je lichaam de hechtingen er uit werkt zoiets heeft @LiaLa  nu ook een beetje. Ik heb nog nergens last van hoop ook dat mijn herstel zo verder gaat. Maar in een keer kan het anders zijn. Veel succes

Dankjewel voor je reactie! Ze hadden in de kliniek ook wel vrij snel door dat het door de hechtingen kwam. Was zelf steeds bang voor een ontsteking maar dat was niet zo. Dus zal nog wel even extra melden bij de correctie dat er ander hechtmateriaal gebruikt word;) Hoelang po ben je nu?

 

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Eline33:

Dankjewel voor je reactie! Ze hadden in de kliniek ook wel vrij snel door dat het door de hechtingen kwam. Was zelf steeds bang voor een ontsteking maar dat was niet zo. Dus zal nog wel even extra melden bij de correctie dat er ander hechtmateriaal gebruikt word;) Hoelang po ben je nu?

 

Liefs Eline

Ja het zal ook best goed komen er gaat alleen zoveel tijd overheen en je moet weer onder het mes.  Ik ben nu 17 dgn Po en behalve dat ik moe ben en s nachts  lang slaap gaat het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Weer even een kleine update! Inmiddels controle gehad bij mijn chirurg, hij vond mijn littekens ook echt niet mooi. Omdat bijna alle littekens gecorrigeerd moeten worden gaat hij eerst een stukje doen, waar de wond bij de tepel heeft gezeten en een horizontaal stukje. Dit gaat hij met ander hecht materiaal hechten omdat het vermoeden is dat ik daar zo slecht op heb gereageerd (de oplosbare hechtingen). Dan afwachten hoe dit geneest, gaat dit allemaal goed dan een datum plannen om de rest in 1 keer te doen.

17 Januari ben ik al aan beurt! Ze gaan het met lokale verdoving doen, omdat het nu maar een klein stukje is. De rest waarschijnlijk in een keer onder narcose. Ben heel benieuwd, hoop zo dat het nu even in een keer goed kan gaan;). Ik baal een beetje dat ik nu meerdere keren onder het mes moet, had gehoopt dat het in een keer kon. Maar wel blij dat het zo snel kan allemaal!

Ik zal voor die tijd nog weer wat nieuwe foto's plaatsen van de littekens!

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig wordt het andere hechtmateriaal eerst 'getest'. Wel jammer dat het dus langer duurt. Je wil er wel klaar mee zijn natuurlijk! Ik hoop voor je dat het meevalt met lokale verdoving. Ook benieuwd naar je foto's maar ik moet zelf ook nog steeds een update foto plaatsen.... de 17e is al snel he, dat is fijn!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.