Ga naar inhoud

Livia : 21 juni 2010 : Dr Fresow : Quole kliniek waalre


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Mijn naam is Livia en ik kom me hier even voorstellen.

Ik ben 22 jaar oud, ben 1.70m lang, weeg 55 kg en heb maat 70D.

Al vanaf dat mijn borsten gingen groeien was ik niet tevreden met de vorm.

Voor zo'n jonge meid hangen ze een beetje en ze staan ver uit elkaar waardoor ik ondanks push-up BH's nooit een mooi decolleté heb (mag ik hier een foto posten of is dat niet de bedoeling?). Een half jaar geleden heb ik de knoop doorgehakt en besloten iets aan mn borsten te laten doen.

Toen ik me ging orienteren stuitte ik op de 'Breform', een behandeling waarbij je borsten gelift worden en er vervolgens een inwendige BH wordt geplaatst waardoor je borsten altijd mooi stevig blijven. Bij de fotos van vrouwen met gigantische hangborsten was het resultaat super. Het resultaat van de minder hangende borsten vond ik echter minimaal, in ieder geval geen operatie en de bijkomende littekens waard...

Toen attendeerde een vriendin me erop dat een borstvergroting je borsten ook een tikkeltje kan liften. Mijn borsten hangen niet gigantisch maar ze zijn gewoon slap en niet goed gevuld, daarom ben ik me nu aan het orienteren op een borstvergroting, waarmee ik stevige en goed gevulde borsten wil krijgen.

Vandaag heb ik gebeld naar een ziekenhuis hier in de buurt, het Maxima Medisch Centrum, en ik heb 17 mei een 1e consult met dokter Mesters. Ik kan echter vrijwel niets vinden over deze arts, iemand ervaringen?

En zijn hier vrouwen met hetzelfde probleem als ik? Dus vrouwen die wel een redelijk grote maat hebben, maar door een borstvergroting een steviger effect willen bereiken?

Ik kijk ernaar uit om hier m'n ervaringen met jullie te delen!

Groetjes, Livia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 149
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hi Livia,

welkom,

Jee,dat is nogal een verhaal,en komt rdelijk weinig voor ook,wat ik lees dan he.

je hebt dus nog een hele stap te zetten ook,dapper!

aftellen naar je consult dus voor nu alvast,op naar 17mei......

veel lees en post plezier op het forum toegewenst

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Jee,dat is nogal een verhaal,en komt rdelijk weinig voor ook,wat ik lees dan he.

Ja inderdaad. Ik zie superveel mooie voor- en nafoto's, maar dat zijn vrijwel altijd vrouwen die al stevige borsten hadden en die dan vergroot worden. Op het internet lees ik wel dat een borstversteviging dmv borstvergroting mogelijk is maar ik kan vrijwel geen ervaringen of foto's vinden.

Nadat ik mijn verhaal hier gepost had kreeg ik een reactie van een bezoekster, zij was in hetzelfde ziekenhuis op consult geweest maar adviseerde me ook bij een andere kliniek een afspraak te maken, en dit heb ik gedaan. Vorige week waren beide afspraken, maar ik zat in het buitenland en kon door de aswolk niet vliegen waardoor ik beide afspraken gemist heb :/

Toen ik belde voor de afspraak zei zowel het Maxima Medisch Centrum als het Medisch Centrum Waalre (de tweede kliniek waar ik een afspraak had) dat ze 21 juni voor me gereserveerd zouden houden. Omdat ik echter de eerste afspraak niet kon heeft het MCW iemand anders op die dag ingepland :/

Ik heb nu nog steeds een afspraak bij beide klinieken, maar weet eigenlijk al zeker dat ik wel voor het MMC móet kiezen, die kan immers op een voor mij ideale datum opereren, en die andere pas 2 weken later wat voor mij absoluut niet uitkomt :(

Iig ik heb as maandag en dinsdag de afspraken. Het gaat om dokter Mesters bij het MMC en dokter Vrezel of Nawinkels bij het MCW.

Over geen van de artsen kan ik veel vinden, iemand ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Het is dokter Fresow (ipv Vrezel) en dokter Hawinkel (ipv Nawinkels) :blush:

Dit is een link naar de info van Dr. Fresow:

http://www.medischcentrumwaalre.com/team/plastische_chirurgie/roel_fresow.html

En dit is een link naar de info van Dr. Hawinkels:

http://www.medischcentrumwaalre.com/team/plastische_chirurgie/harm_hawinkels.html

Een VB bij Quole kost 3800 en bij MMC 3930 euro. En wanneer je bij VGZ of CZ (of een andere bekende zorgverzekeraar) krijg je nog eens 600 euro korting bij Quole. Ik heb dus ook maar 3207 euro betaald!

Dit is omdat Quole 1 van de 5 voorkeursleveranciers is in heel Nederland.

Voor meer info kun je natuurlijk ook een mailtje sturen of even bellen naar je zorgverzekeraar.

Groetjes,

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Het is dokter Fresow (ipv Vrezel) en dokter Hawinkel (ipv Nawinkels) :blush:

Owww, dan heb ik het verkeerd verstaan aan de telefoon, vandaar dat ik zo weinig kon vinden haha ;)

Doordat jij zo enthousiast bent over Quole en omdat je zo'n mooi resultaat had, en omdat ik vrijwel niets over de arts van het MMC kan vinden ga ik weer twijfelen...

Maar het MMC kan mij al veel eerder opereren dan Quole, dus eigenlijk staat mijn beslissing al een beetje vast. Ik ga nog wel op consult omdat ik graag de mening van 2 artsen hoor, maar ik heb al een vakantie geboekt en als ik door het MMC geopereerd word zit er precies 6 weken tussen, bij Quole dus niet...

Verder kost een operatie met ronde protheses in het MMC volgens mij 3300 euro, dus het verschil met 3207 is dan verwaarloosbaar.

Ik kan niet wachten tot maandag en dinsdag, ben benieuwd wat ik te horen krijg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mischien is een oproepje in artsentopic plaatsen?

daar staan meerdere vragen en of verhalen over artsen,mischien dat je dan meer reaktie krijgt?

Heb een oproepje geplaatst :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames,

Vandaag heb ik 2 consulten gehad over een borstvergroting. Ik was ontzettend zenuwachtig voor wat de chirurgen zouden gaan zeggen. Bij mij ging het namelijk niet slechts om een ‘simpele’ borstvergroting, maar vooral om stevigere ‘gelifte’ borsten. Gelukkig is het me erg meegevallen.

1e Consult, Quole kliniek Waalre, dokter Nawinkels.

Deze arts bekeek mijn borsten en zei tot mijn grote opluchting dat een echte borstlift (met bijbehorende littekens) bij mij niet nodig was. Volgens hem is het liftende effect van een implantaat voor mij voldoende. Hij adviseerde ronde implantaten, geplaatst achter de spier of dual plane van 280 tot 340cc.

2e Consult, MMC Veldhoven, dokter Mesters,

Ook deze arts was van mening dat een implantaat voldoende was om mijn borsten de ‘potloodtest’ te laten overleven. Zij adviseerde me ook plaatsing achter de spier of dual plane. Ze adviseerde echter 200 tot 250cc en een anatomische prothese.

Mijn keuze

Beide artsen waren vriendelijk en namen de tijd voor me. Door mijn eigen zoektocht en de verhalen op internet denk ik echter dat een ronde prothese beter is voor een hangborst. Dit lijkt me ook logisch, mijn borsten zijn onder wel, maar boven niet gevuld. Een ronde prothese is ook boven goed gevuld en daarom kies ik voor de eerste kliniek. De arts die me gaat opereren is niet de arts waarmee ik het intakegesprek had, deze kon namelijk niet op de datum die ik graag wilde. Volgende week heb ik nog een gesprek met de arts die me daadwerkelijk gaat opereren, dr. Fresow.

Ik kan echt niet wachten en ben heeel erg benieuwd naar het resultaat. Ik wil de chirurgen graag geloven maar als ik naar mijn borsten kijk kan ik bijna niet geloven dat een simpele prothese genoeg is om mijn borst voldoende te liften..

De operatiedatum is 21 juni, dat is dus al over 3 weken! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik 'jou topic' eens lezen; is er nog helemaal door niemand gereageerd!!! Nou ja... :unsure: .

Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig was! Dat had iedereen hier denk ik wel. Ik had ook hetzelfde als jij: bang dat er een lift nodig was. Bij mij viel het ook mee en was een prothese genoeg (je schreef al dat je boobs erg op mijn 'oude' boobs lijken, dus dat klopt wel ;) ).

Wel gek dat je borsten zo leeg zijn en hangen; je hebt toch (nog?) geen kinderen? Weet niet hoe oud je bent, maar ik las niks over kids in je profiel.

Wanneer heb je het gesprek met de opererend arts? Dat lijkt me ook nog spannend; misschien zegt hij wel wéér iets anders!

In ieder geval succes! En laat even weten als ik je voor-foto's kan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Livia

welkom :)

ik zie dat je al een 70D van je eigen hebt,dat is al heel wat.nu ben ik erg benieuwd wat erin gaat om jou wens te vervullen door de arts.

want ze zeggen toch,hoe groter je eigen borst,hoe meer men nodig hebt,efect te krijgen?

wel heb je (maar)een ondermaatje van 70,tenger dus,dus dat is wel weer ene voordeel om snel een volle borst te krijgen(naar voren)

ben benieuwd zeg! :6:

en nu maar aftellen....sucses

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey dames,

Over 2 weken is m'n borstvergroting en zoals iedereen twijfel ik ontzettend over het aantal CC's.

Ik heb nu lege 70D (volgens de chirurg oogde het eerder als een kleine C) en ik wil een grote D.

Tijdens mijn 1e consult (zonder passen) adviseerde de arts 280-340CC.

Met het passen leek 250CC rechts en 275CC links het mooiste resultaat te geven.

Deze maat heb ik ook afgesproken, een maat groter zag er namelijk té groot uit.

Nu ik thuis aan het forummen ben slaan de twijfels toe..

ik krijg een plaatsing dual plane waardoor volgens mij een groot deel van het volume al weg valt,

en 250 en 275CC lijkt me toch wel weinig. Zijn hier mensen die zo'n vergroting gekregen hebben?

En was jullie 'pas-resultaat' dezelfde grootte als het uiteindelijke resultaat?

Pff ik vind het zo moeilijk!

Ik wil geen suupergrote borsten (zoals het pasresultaat 1 maat groter) maar ik wil ook niet dat ik er dalijk spijt van krijg dat ze niet groter zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lastig, mij lijkt 250/275 idd ook niet zo groot zeker omdat je iets van cc´s versliest + wanneer je ze zo past ziet het er altijd groter uit, in je borst vallen ze wel wat kleiner.

hoe groot ze uiteindelijk vallen ligt aan je eigen lichaam, ene krijgt met 275cc een grote D, andere een kleine C

Ik zelf zou dan voor de 300cc gaan, niet te groot maar zou zeker heel mooi worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lastig, mij lijkt 250/275 idd ook niet zo groot zeker omdat je iets van cc´s versliest + wanneer je ze zo past ziet het er altijd groter uit, in je borst vallen ze wel wat kleiner.

hoe groot ze uiteindelijk vallen ligt aan je eigen lichaam, ene krijgt met 275cc een grote D, andere een kleine C

Ik zelf zou dan voor de 300cc gaan, niet te groot maar zou zeker heel mooi worden

Het leek mij idd ook niet groot als je alle verhalen hier leest, maar ik heb van mezelf natuurlijk wel al redelijk wat.

De chirurg heeft er trouwens niets van gezegd dat er nog volume wegvalt!

Haha, ik zit ookal allemaal te klooien met waterzakjes maar dat is niet echt een succes :P iemand daarvoor nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey meis,

Ik herken je gevoel volkomen, ik ben zatedag geopereerd bij dr de Hondt in Tongeren. Tijdens mijn consult vertelde ik dat ik op een c wilde uitkomen ongeveer, Hij adviseerde 280 cc en die heb ik gepast, leek me wel erg groot op het eerste gezicht. Dus ook nog een maatje kleiner gepast 245 cc. Wordt jou prothese onder of boven de spier geplaatst? Bijmij is hij nl onder de spier geplaatst en ze zeggen dat er dan idd nog een aantal cc's wegvalt hoor! ik geloof ong 40 cc. Ik twijfelde ook heel erg, toen ik thuiswas dacht ik, is het niet te groot, misschien krijg ik er wl spijt van enz enz...dus ook aan de gang met rijst en waterzakjes enzow:P hihi...je kan trouwens beter met rijst doen dan water, schijnt dat je dan een beter beeld krijgt, omdat het beter naar je lichaam vormt.

Ik heb toch besloten om 280 cc te nemen en ben er achteraf heel erg blij mee! het is toch echt anders in het echt hoor! en je went er heel snel aan... ik ben nu nog maat 3 dagen po en kan er nog niet echt veel van zien precies, maar ik vind ze iig niet te groot en dat vond ik het belangrijkste. Ik ben niet zo groot en ik wou ook absoluut niet dat je van die opmerkingen krijgt van, zo die heeft ook een bv gehad enzo.

Ik zou het er nog is goed met je pc over hebben hoor en duidelijk aangeven welke cup je wil. Bij iederee is het anders, het ghangt ook af van de maten enzo, alles.

Wanneer wordt je geopereerd?

Liefs Joyce :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoooo herkenbaar, deze twijfels... Ik lees het hier vaker op dit forum.

Dr. van Onselen/ACCZ heeft mij 9 dgn. geleden geopereerd. Hij praat niet in cups, hij laat je gewoon verschillende protheses passen en zegt wat hij mooi vindt en natuurlijk moet je 't zelf ook mooi vinden (da's nog wel het allerbelangrijkste). Vervolgens gaat hij tijdens de operatie het één en ander passen en plaatst vervolgens de meest mooie prothese.

Tenminste, zo is het bij mij gegaan.

Ik had met mijn vorige protheses een kleine b, nu een d cup. En als je dan ziet dat ik van 260 naar 430 cc gegaan ben, zou je verwachten dat ik toch minimaal groter dan een D zou krijgen. Niet dus.

Jammer? Ja, misschien wel.

Het went nl. enorm snel, het nieuwe volume. Had ik misschien nog wat groter willen hebben? Eh... ja, misschien wel ja. :blush: Ben ik blij hiermee? Zeker weten!! Vele malen beter dan dat het was.

Je verliest met dual plane idd wat volume. Maar, dan zou je er voor kunnen kiezen om iets meer cc's te nemen. Dan vang je dat mooi op.

Ik ben thuis niet aan de slag gegaan met waterzakjes, rijstzakjes o.i.d. Ik heb alle vertrouwen gehad in dr. Van Onselen. Wat je zou kunnen doen, is een middag lang met rijstzakjes gaan lopen om te kijken of die grootte je bevalt. Heb ik hier ergens gelezen, lijkt me een goed idee.

Succes met je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joyce

Daar ben ik ook zo bang voor, dat je echt duidelijk gaat zien dat ik een borstvergroting heb gehad. In mijn omgeving heb ik het alleen een paar vriendinnen verteld, verder wilde ik het eigenlijk geheim houden.. ik wil ze dus niet te groot, maar zo klein zijn dat je er helemaal niets van ziet is ook niet de bedoeling :P

@Famke

Haha ja volgens mij hebben alle aanwezigen op dit forum zulke twijfels gehad. Maar ik vind het bij mij zo moeilijk omdat ik een D-bh draag, maar de chirurg weer zei dat het eerder een kleine C was. Verder zie ik ook nergens mensen met vergelijkbare maten en vergelijkbare protheses. Pfff ik word echt gek! :unsure:

Maar bij jou is er dus eigenlijk maar 170cc bijgegaan (ten opzichte van je oude prothese) en dan ga je van een kleine B naar een D? Dat lijkt mij juist een hele vergroting met weinig extra cc's? Zo zie je maar weer dat het bij iedereen heel anders uitpakt.. eigenlijk kun je het ook niet vergelijken maar ik vind het toch wel prettig als er mensen meedenken ;)

Bij mijn arts kon ik trouwens helemaal niet goed passen.. alleen 300-325cc (de ene links, de ander rechts), en de tweede optie was 250-275. Meer had hij niet liggen, die moesten besteld worden? hij zei er tussen die protheses geen maat meer zat, maar thuis dacht ik 'en 275-300 dan?'

Ik heb hem vandaag nog gebeld maar moet morgenvroeg terugbellen..

Mn operatiedatum is trouwens 21 juni, dus dat is al bijna! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een kleine omvang (70) dus je zal met 275 zéker op die grote D uitkomen hoor .

Een vriendin van mij is er met 275cc 2 cups op vooruit gegaan terwijl ik met 335cc 'slechts' één .

Ik heb dan ook een grotere omvang dan haar . Bij een kleinere omvang heb je minder cc's nodig om eenzelfde cup te bekomen dan iemand met een grotere omvang .

Daarbij spelen nog andere factoren een rol zoals plaatsing , eigen borstweefsel , vetweefsel , elasticiteit van je huid enz. ...

Wat ik wil zeggen : een ervaren pc kan die maat het beste inschatten , hij zal je geven wat je vroeg :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel gek dat je borsten zo leeg zijn en hangen; je hebt toch (nog?) geen kinderen? Weet niet hoe oud je bent, maar ik las niks over kids in je profiel.

Nee, gewoon pech gehad denk ik ;)

Ik heb een paar foto's gemaakt, zal ze binnenkort op internet zetten.

@Moontje

70D LIJKT heel wat maar het is echt een heel lege, de onderkant van mn borst heeft die cup nodig, maar de bovenkant is gewoon helemaal leeg.

Toen de chirurg ernaar keek zei hij dat het op het oog eerder een grote B/kleine C leek <_<

Bij het eerste consult werd er ingeschat 280 tot 340cc. Vandaag, bij het bepalen van de definitieve maat, paste ik 300 en 325cc (borsten wijken een beetje af) maar die leken echt HUGE. Ik lees overal dat het ze in het echt kleiner worden (zeker bij plaatsing dual plane) dus daarom twijfel ik zo.

250-275CC stond wel mooi, maar volgens de arts was er geen tussenmaat 275-300cc? Ik kon trouwens ook maar 2 maten passen, andere protheses had hij niet.

Pff, ik vind het zo moeilijk!

Voor een lege D naar een volle D lijkt 250cc me wel genoeg, maar van een kleine C naar een volle D?

Ga morgen nog maar een keer de chirurg bellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een kleine omvang (70) dus je zal met 275 zéker op die grote D uitkomen hoor .

Een vriendin van mij is er met 275cc 2 cups op vooruit gegaan terwijl ik met 335cc 'slechts' één .

Ik heb dan ook een grotere omvang dan haar . Bij een kleinere omvang heb je minder cc's nodig om eenzelfde cup te bekomen dan iemand met een grotere omvang .

Daarbij spelen nog andere factoren een rol zoals plaatsing , eigen borstweefsel , vetweefsel , elasticiteit van je huid enz. ...

Wat ik wil zeggen : een ervaren pc kan die maat het beste inschatten , hij zal je geven wat je vroeg :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, moeilijk hé, ik had voor mijn wissel 280cc en nu 330cc en ik moet zeggen dat ik zelf het verschil nauwelijks zie, kan ook nog perfect in mijn bh's van voor de wissel. Zou ook zeker niet te weinig nemen want het went inderdaad héél snel.

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie reacties! Ik weet wel dat het voor iedereen anders wordt maar toch vind ik het fijn om een beetje te vergelijken :blush: ik vind het zo ontzettend moeilijk!

Maar ik heb idd een kleine omtrek, als je dan minder nodig hebt voor een grote cup is het misschien toch wel genoeg.

Met push-upBH zien ze er al wel redelijk uit en ik wil niet dat mensen in m'n omgeving de borstvergroting zien.

Denk dat ik toch maar ga voor de maat ga die de chirurg me aanraadde..

ik ben met 240 cc van 70 A naar 70D soms C gegaan!

Zou ik jouw fotos mogen zien? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetje

Hoi hoi.

Ik heb 280 CC High profile boven de spier gekregen.

Ik heb giteren (10 dagen PO)de errste nieuwe BH`s gekocht.

Van te voren had ik een volle A / lege B.

Ik kom nu uit op een 75 D of 80 C.

De 80 C geeft meer puch up effect, maar beide maten pasten prima!!

Mijn foto`s staan in de galerij.

Ik zou vertrouwen op de deskundigheid van de chirurg, die doen dat immers bijna dagelijks.

Succes ermee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

niemand,dus je arts weet ook niet helemaal hoe het uitpakt,kan wel heel goed inschatten.maar kijk naar mij,mij is ook nooit gezegd dat het zou verdrinken,met cc,s wist ook niemand,zelfs 2de keer niet,dus het is altijd 1grote gok zo een bv

sucses :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.