Ga naar inhoud

Sylleke : 21 oktober 2014 : Dr. Nio : Parkkliniek


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Created
  • Laatste Reactie

Verslagje PO dag 11

01-11-2014

Wow! 11 dagen po alweer. Wat gaat de tijd snel zeg!

Als je eigenlijk beseft hoe lang je met alles bezig ben, en dan ineens is die dag daar. Onwerkelijk vond ik het zelf wel. Het gaat gewoon gebeuren! Jeetje zeg.

En dan nu? Ben ik 11 dagen verder, heb ik mijn controle gehad en vannacht gewoon 8 uurtjes geslapen. Ik moet ook wel zeggen, ik was gerust dat alles goed was. Dan ga je toch beter slapen hoor. En dat martelvest is uit, ook niet verkeerd.

Ik heb zelfs gisteren maar 2x mijn meds genomen. Ik ben het zelfs vergeten gisterenavond, en niks mis mee dus. Vanmorgen heb ik weer 2 paramolletjes ingenomen. Dus vanmiddag ga ik niet meer doen, en dan alleen vanavond nog voordat ik ga slapen.

Maar dat wil niet zeggen dat je dan geen last van je borsten hebt, want dan heb je het mis.

Ze voelen nog steeds zwaar. Ik ondersteun ze met mijn hand als ik loop, ook als ze in de bh zitten. Heb ik automatische gedaan van dag 1. Waarom weet ik niet, misschien toch het idee hebben dat ze kunnen vallen?

Als ik rechtop kom..oei oei, daar zit wat. Geen pijn of zo, maar wel een drukkend gevoel en ik weet, ook dat gaat weer weg.

De steken waar NioMio het over had? Klopt helemaal. Gisteren extreem veel last van gehad, maar nogmaals, daar maak ik me niet druk om. Dat is het helingsproces. Zolang je dat voelt is het goed. Het zal nog wel vaker voorkomen.

Al met al? Voor mij is het meegevallen. De pijn? De steken, het niet kunnen slapen? Het is het mij allemaal waar geweest!! Elke dag en nacht. Ik had dan ook wel de pech dat de griep ook even hallo kwam zeggen. Dat vond ik niet zo leuk, maar daar wordt niet naar gekeken.

En dan kan je klagen, zeuren etc etc, maar het wordt er niet beter op, je gaat je meer en meer beroerder voelen. Dus, ik heb niet geklaagd! Ik wist wat ik kon verwachten. En dan moet je daar gewoon mee dealen. Uiteindelijk trek alle ongemakken vanzelf weer weg.

En jij je hebt je boobs die je zo graag wilde.

En ja, ik heb me goed ingelezen, wat je kon verwachten, de pijnen, het moeilijker kunnen slapen, je meds op tijd innemen. Etc etc

Maar nogmaals, ook daar is iedereen anders in. De 1 heeft meer pijn dan de ander. Zo is het gewoon.

Wat we allemaal gemeen hebben, dat zijn de ongemakken, voor de 1 erger dan de ander, de meds, en een paar nieuwe boobs. Want dat wilde we allemaal toch zo graag?

Dus doorzetten en later kijk je erop terug en dan denk je “was dit het nou”?

Ik heb verhalen gelezen van meiden die hebben iets meer pech dan jij en ik. Die hebben pas reden tot klagen. Dus, geniet als het goed gaat, ook al voel je je niet goed op dat moment. Je weet dat het alleen maar beter zal worden.

Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige meiden hebben mij al gevraagd hoe ik met alles omging, hoe ik het deed met mijn armen etc etc. Om toch de dagen door te komen. Dus bij deze wil ik dat heel graag neerzetten voor jullie.

Misschien kan je er iets mee? Misschien ook niet. Maar als ik het kan delen met jullie ben ik al blij als jullie er wel iets aan hebben.

Mijn armen? Totaal geen last van gehad. Ook niet als ik ze ging gebruiken. Dat ging gewoon al goed van dag 1. Dag 3 en 4 waren iets moeilijker, in de zin van, deur open doen en dan voelde je een druk naar de zijkanten van je borsten. En dat wilde ik dus niet hebben.

Wat ik dan deed: Als hier per ongeluk de wc deur was dicht gedaan, dan leunde ik daarop met beide handen, en ik drukte met mijn lichaam de klink naar beneden. Dus ik ging automatische door mijn benen, en dan kon ik de deur open doen.

Om de deur dicht te doen deed ik precies hetzelfde. Maar dan gelijkertijd met mijn heupen de deur ook direct dicht duwen.

Je pyama en/of je badjas aan doen. Zorg dat je pyama met knoopjes zijn. Zo’n lekkere flanellen, zalig!

Ik lag mijn hesje bv met de achterkant op bed. Met de armen ervan verspreid. Ik draaide mij dan om en ging door mijn knieeen. Ik moet niet zover door de knieeen omdat ons bed heel hoog is, maar er zijn bedden bij waarbij het wel lager staat, dus je moet wel controle over je benen hebben dan.

Maar ik draaide mij dus om, knielde en deed mijn armen door de armsgaten. Gelijkertijd. En dan heel langzaam kwam ik omhoog en kon beetje bij beetje, met armen langs!! je lichaam het hesje goed doen. En zo deed ik dat ook met mijn badjes. En met mijn bh’s.

Als je maar in je hoofd hebt van dag 1 dat je je armen echt langs je lichaam houdt, dan is het echt te doen.

Op bed, om naar boven te kunnen schuiven? Ik trok mijn benen op, en schoof zo met mijn billen omhoog. Ik heb alles met mijn benen en heupen gedaan.

De kopjes, melk, glazen, suiker etc etc, je thee!! Niet te vergeten natuurlijk!! Alles in een la zetten op jouw hoogte. Dan hoef je geen rare dingen te doen met je armen.

Met het douchen? Ik vond het verschrikkelijk eng! Maar je weet toch dat je het moet doen. Dus ik ging op een stoel zitten, ik legde er al een handdoek op, dan is het minder koud. Ik sproeide eerst mijn benen, ook om het uit te stellen dat ik mijn borsten moest wassen hoor :P

Maar heel langzaam met de spoeier naar je buik. Dan is je lichaam al wat gewend aan het water en de warmte ervan. Ik maakt mijn borsten nat met mijn handen. Dus niet de sproeier erop zetten. Ik doe dat nog steeds niet. Maar ik deed heel langzaam wassen, per borst, en sproeide het af met mijn handen.

Ik liet mij wel afdrogen door mijn hubbie en Sis.

Probeer te slapen als je moe wordt. Al is het maar een uurtje. Tussendoor kon ik zo in slaap vallen, geef er aan toe. Je lichaam doet het niet voor niks.

Als ik iets moest pakken, doe het met 2 handen. Dan is de druk verdeeld. Ik deed soms dan ook op mijn tenen staan om het omhoog te heisen. Dat is de druk weer wat minder bij je armen, omdat je het verdeeld door weer met je voeten en benen te werken. Het helpt!!

Een tip om je op te frissen zolang je nog niet kan douchen:

Ik heb de doekjes en de eau de cologne van Nenuco. De Spaanse favoriet van mij en meerdere meiden die het kennen uit het zalige Spanje.

Voor het toilet heb ik zwitsaldoekjes. Zalig. Je bent toch lekker fris. gewoon omdat het niet altijd makkelijk is.

Dat was het denk ik wel. als ik iets vergeten bent zal ik het er nog bijschrijven.

Heb je vragen? Vraag ze hoor! We zijn hier allemaal om elkaar te helpen he?

Liefs mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat leuk dat je al zolang hebt kunnen slapen en zo geminderd met de pijnstillers top!!

Die positiviteit van jou moet er toch wat mee te maken hebben ;)

Ik ga me ook zo proberen op te stellen!

En pijn is iets tijdelijks he..

En de tips zijn ook heel handig! Bedankt om deze te delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat goede tips erbij sylleke thnx! Hoe doe jij het met eten maken? Of doet je man dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep syl,da heb je weer eens fijn voor ons uitgelegd,die tips om je armen zo weinig mogelijk te gebruiken ga ik zeker toepassen,lijken me wel handig...:-)

Als ik jouw verslagjes lees denk ik oooh valt reuze mee zeg...maar weet nog van men eerste bv dat ik behoorlijk gesukkeld heb toens haha...ben benieuwd voor deze keer...

Je helpt hier veel meiden mee,echt super tips...thankx...keep up the good work...:-)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat goede tips erbij sylleke thnx! Hoe doe jij het met eten maken? Of doet je man dat?

Het eten had ik van te voren al klaar gemaakt en in de vriezer gedaan. De rest heeft idd mijn hubbie of mijn zus gedaan. En af en toe een frietjes is lekker! Geloof mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep syl,da heb je weer eens fijn voor ons uitgelegd,die tips om je armen zo weinig mogelijk te gebruiken ga ik zeker toepassen,lijken me wel handig...:-)

Als ik jouw verslagjes lees denk ik oooh valt reuze mee zeg...maar weet nog van men eerste bv dat ik behoorlijk gesukkeld heb toens haha...ben benieuwd voor deze keer...

Je helpt hier veel meiden mee,echt super tips...thankx...keep up the good work...:-)

Xxx

Ja, lieve Barb, ik weet niet of dit bij iedereen helpt natuurlijk. Maar ik kan het idd wel delen. En je kan het toepassen of niet.

Proberen kan altijd he? :-)

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu voor het eerst gaan douchen alleen. En ja, ik vind het nog steeds eng, en zeker ook het water over mijn borsten te laten stromen. Ze zijn ook supergevoelig dus het voelt heel erg weird wel.

Dus ik zo stoer de douche in mijn handen en via mijn rug naar voren laten stromen en dat is toch wel lekker. Ik heb zelfs mijn haar gewassen!! Schuin je koppie houden en dan lukt het hoor. Want mijn armen mogen niet hoog he?

Zoals NioMio gisteren deed en zei tegen mij... Je mag niet zwaaien :48: Maar dan met je handen hoog. En je mag je haar wel borstelen.

Ik weet dat ik wel met mijn armen hoog kan hoor. Want ik er heb er nooit last van gehad, maar doe het gewoon niet, omdat het niet mag!

Ik kan echt wel eigenwijs zijn, maar dit neem ik serieus en dit is mijn herstel en het is TE belangrijk om het niet op te volgen. En alles is voor "even" En daar moet je wat voor over hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat leuk dat je al zolang hebt kunnen slapen en zo geminderd met de pijnstillers top!!

Die positiviteit van jou moet er toch wat mee te maken hebben ;)

Ik ga me ook zo proberen op te stellen!

En pijn is iets tijdelijks he..

En de tips zijn ook heel handig! Bedankt om deze te delen!

De positiviteit lieve Ruitje helpt zeer zeker!! En de pijn is idd maar tijdelijk hoor. En iedereen kan het dragen.

Ik heb altijd geleerd, je krijgt wat je kan dragen, en daar hoort dit ook bij. Het scheelt wel of je een hoge pijngrens hebt maar ik kan en durf wel te zeggen "is dit alles dan"?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weten Barb....het is echt zo!

Ik heb bv nog een burostoel in de badkamer staan, en daar zet ik mijn benen op om zo af te kunnen drogen. Anders moet ik teveel bukken en dan hangen de borsten zo naar beneden en dat is wel auw! En we willen geen auw he?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een dag niet op het forum geweest, ik moet er even weer voor gaan zitten , wat heerlijk weer even mogen genieten van al jullie verhalen .

En Sylleke gefeliciteerd dat alles naar wens was bij Nio ! Heerlijk gevoel . :35:

Jou ervaring en tips is zo fijn voor iedereen !

Beterschap ! enne ... yehhhhh Nenuco ! Zalig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verslagje PO dag 16

05-11-2014

De nachten kom ik redelijk door. Ik slaap soms 6 uurtjes en dan weer 7 tot 8, dus dat is al verbeterd. Maar ik slaap nog steeds op mijn rug, juist omdat ik niet op mijn zij durf te slapen.

Steeds als ik de sportbeha aan hebt van Hunkemoller krijg ik pijn in mijn schouderbladen aan de rechterkant. Zo wordt ik dus ook wakker en van ik ook mee in slaap. Soms ben ik steeds maar met het bed bezig om in de goeie stand te zetten. Alleen daar al wordt ik moe van.

Als ik wakker ben, ben ik nog wel steeds verstijfd. En doet het idd pijn, tenminste, krampen. Onder mijn oksel, vooral rechts begint het nu ook meer gevoeliger te worden, maar, dat is meer in de ochtenden.

Ik doe bewust nu minder met mijn armen, juist omdat het gevoelig is. Ik weet dat het weg zal trekken dus ik ga niet zeuren hoor!! Maar het is wel fijn om het even neer te zetten hier. Even van mij afschrijven.

De dagen kom ik wel goed door. Elke dag is er 1 dat de ongemakken minder zullen worden. Want zo is het dus ook he?

Mijn Sis is elke dag bij mij. Die helpt mij met alles waar ze kan. Soms zou ik weleens een dag alleen willen zijn, maar dat gaat helaas nog niet. Tenminste, het zou wel kunnen, want ik kan het wel, maar het is gewoonweg niet verstandig. Dus, ik moet het hiermee even doen.

Alles voor het herstel want dat is het belangrijkste op het moment.

Douchen gaat ook beter. Ook al zit ik nog wel steeds op het stoeltje in de douche hoor. Ik durf nog niet te blijven staan met mezelf te wassen. Haren wassen heb ik nu zelf al 3x gedaan. Koppie schuin en wassen maar en dat gaat goed.

Alle bh’s, ook de lipoe gaan steeds strakker zitten en dan staan de striemen in mijn lichaam. Ik zal zien hoe lang ik dat nog vol kan houden. Heel af en toe, een paar keer per dag doe ik ze even los en laat mijn borsten gewoon zo even “hangen” Dat is wel lekker..voor even dan.

Verder vind ik ze steeds mooier worden. En ze veranderen echt elke dag, wat ik niet verwacht had dat dat zo snel zou gaan. Ik heb nog wel wat weken/maanden te gaan, maar volgens mij kunnen ze alleen maar mooier worden, want ze zijn dat al van dag 1 en het wordt alleen maar beter.

Ik ben zo blij dat ik het gedaan hebt.

En de pijn? Hoeveel kan je verdragen? Daar gaat het wel om denk ik. Ik kan veel verdragen..maar soms was het niet te verdragen, maar meer als ik moest hoesten en niesen door de griep die ik had gekregen. Maar verder? Ja, het is te doen. En daarbij, ik wist waar ik aan begon.

Met oud en nieuw lekker niet zelf het huisje uit. Normaal gaan we altijd naar onze salsavrienden met oud en nieuw. Zo gezellieeeee…en dit jaar zouden we het ook doen. En toen bedacht ik mij ineens. We gaan het hier in ons huis doen. Gelijk een warminghouseparty. En, ik ben veilig thuis, in mijn eigen omgeving. Ook wel fijn vind ik. Dus de troepen van de Salsawereldje komen gezellig naar ons. Ik heb er zo’n zin in. De 1e keer in ons nieuwe huis oud en nieuw vieren en ook voor onze 2 kittens is het spannend want voor hun is dit de 1e keer. Dus fijn dat we er bij zijn. En, natuurlijk met mijn nieuwe boobs!!

Iedereen niet in gala aub. Gewoon lekker in je kloffie komen heb ik het liefst. Tafel zal vol staan met lekkere dingen. Drinken zal klaar staan. Sommige nemen zelf ook eten en drinken mee. En iedereen pak maar. Ik ga het mezelf lekker makkelijk maken hoor.

Sis is nu naar ons andere huis om even de bladeren op te vegen. Dus ik ben even lekker alleen thuis. Ook wel even lekker.

En verder? Wordt het een relax-dagje voor mij. Niks doen. It drives me crazy!! Eerlijk is eerlijk, ik zal blij zijn als ik weer iets kan doen. Voel me soms zo schuldig om dingen te moeten vragen en niet zelf kan doen. I hate it!!

Maar het is zoals het is. En alles voor de boobs he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zalig verslagje!

Blij te lezen dat alles goed gaat en blij bent met de boobs ;)

Ei jij kijkt al ver vooruit oud op nieuw!

Laten we eens eerst een kerstboom zetten (wellicht zijn de bovenste ballen ophangen niet aan mij besteed tegen dan - ach we kunnen coördineren he hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zalig verslagje!

Blij te lezen dat alles goed gaat en blij bent met de boobs ;)

Ei jij kijkt al ver vooruit oud op nieuw!

Laten we eens eerst een kerstboom zetten (wellicht zijn de bovenste ballen ophangen niet aan mij besteed tegen dan - ach we kunnen coördineren he hahaha)

Oh nee die kerstballen? Die mogen mijn hubbie doen hoor. Dat zou ik ook niet durven hahahaha

En ja, normaal kijk ik nooit zo ver vooruit hoor. Maar nu met de bv wel. Zodat ik alles geregeld hebt hahahaha Nu ligt het allemaal wel even anders toch?

Maar aan de andere kant? Het is niet zo ver meer he? Het is nog maar 7 weken tot Kerst en 8 tot oud en nieuw. En die zijn zo voorbij hoor!

En ja mijn boobs. Gossie....ik ben echt verliefd hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zo stelt is het idd niet zo heel lang meer

Oh nu ik er zo over nadenk gaat dat nog een hele belevenis worden die kerstballen dit jaar haha

Normaal zetten mijn vriend en ik altijd samen de boom op - en subtiel verhang ik al zijn opgehangen ballen (je kent het wel allemaal dezelfde mooi gegroepeerd, Ah ja dezelfde zitten samen in 1 doos en die Worden dan aan een kant gehangen, we verplaatsten ons en nemen een nieuwe doos etc - mannen en hun gevoel voor decoratie!)

Nu gaat hij ze allemaal moeten hangen komt dit wel goed hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk om alle ervaringen te lezen en de tips. . Voor mij was het heel toch wel anders.

Mijn moeder was er de middag vd operatie en de ochtend erna en heeft kids naar school gebracht en voir de avond eten gemaakt (dat ik zelf heb opgezet en gegeten met kids en ook opgeruimd en Kids naar bed. Vanaf dag 2 po alles zelf gedaan.. Kids naar school gebracht en gehaald, eten drinken voor school, koken vaatwasser helpen met aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt nu je eigen kerstballen vast mooi verpakt onder de boom liggen ......;) hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aankleden etc.o ook nog n uur thuisgewerkt. Dag 3 po zelf gedoucht en haren gewassen. Dag 4 boodschappen lopend gedaan (en daarna iets vergeten dus kort autogereden. Dag 6 thuisgewerkt en dag 7 op locatie gewerkt (fiets trein en lopen). Had uiteraard ook soortgelijke klachten. Slaap op dag 1 na elke dag goed (gebruikte de 1e 5 dagen paracetamol en n slaappil in de avond en brandnetelthee). Ook even mijn ervaring dus. In het begin vooral vocht en lastig rugslapen. Pijnlijk gevoel op borst bij opstaan. Armen bijna geen last van gehad. Daarna links in oksel pijnlijk. Erg moe opgezette buik en nog 4 kg aangekomen tot nu. Sinds 2 dagen last van steken. Nu dag 15 po. Groeten

Voor de spier anatomisch 395 cc. Mr ben single mama hè dus heb ook niet heel veel keuze (en heb mn ex niet ingelicht )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.