Ga naar inhoud

Suus1973 : 7 november 2014 : Dr. Nio : SLAZ


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb zelfs nu nog hele kleine plekjes, die niet geheel hun normale gevoel terug hebben...

Nou krijgen de meesten wel gewoon alle gevoel terug, al kunnen sommige plekken toch soms gevoeliger of minder gevoelig blijven.. Nooit helemaal uit te sluiten :)

Wat betreft dat kapsel, sja.. 4 weken? 6 weken? Daar zijn de meningen over verdeeld..

Ik denk wel, dat een kapsel na 4 weken wel goed gevormd is, en dat je langzaam weer dingen kunt opbouwen hoor, maar na 6 weken zitten de meeste chirurgen gewoon helemaal safe.. De een herstelt sneller dan de ander, en als er problemen ontstaan omdat jij als chirurg zegt, dat alles weer mag na 4 weken, en er ontstaan juist dan problemen, dan sla je jezelf natuurlijk voor de kop..

Doe na 4 weken nog even rustig aan, maar bouw alles op.
Een keertje stofzuigen, of wat strijken, prima, maar overdrijf het niet :)

Dat kapsel kan bij overbelasting scheuren. op die plekken ontstaan littekens (ligt natuurlijk ook aan hoe groot en hoe grof de scheur is). Littekens kunnen hypertroferen, en dus dikker worden. Op die manier zijn ze gevoeliger voor 'samentrekken'...

Zijn er genoeg littekens, dan kan je kapsel extreem gaan samentrekken, wat dus kapselcontractie is.

Bij de repeterende bewegingen gaat het er vooral om, dat je kapsel te veel over je implantaat heen schuift. De binnenkant van het kapsel wordt op die manier glad, en dan is het effect van de geruwde implantaten te niet gedaan.. Een kapsel hecht zich min of meer vast, of volgt de structuur van het geruwde implantaat, en daardoor weet het kapsel wanneer het moet ophouden met kapsel aanmaken. Als er geen geruwd stukje meer is, dan stopt ie met groeien... (pfff wat een slappe uitleg, sorry haha)

Wat ik wil zeggen is, dat het kapsel bij een glad implantaat niet weet wanneer het moet stoppen en zo kan het zijn dat er te veel kapsel gemaakt wordt.

Snappen jullie wat ik bedoel?

haha.. Ik krijg het niet voor mekaar om het duidelijker te schrijven :P

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 611
  • Created
  • Laatste Reactie

Sorry beetje laat, maar bedankt voor je duidelijke uitleg BB! Ik moest het alleen wel 3 keer lezen :45: maar ik geloof dat ik het begrijp. Krijg je bij gladde protheses dan altijd meer kapsel? En ik weet niet eens wat ik heb eigenlijk, ze zagen er best glad uit. Weet niet of deze ruw of glad zijn, nooit gevraagd.

Wat betekent kapselcontractie dan, dat samentrekken van je kapsel, hoe merk je dat je dat hebt?

Ik merk wel heel goed dat ze onder de spier zitten bij mij. Als ik mijn borstspier aanspan (of zelfs mijn arm beweeg) dan wordt tegelijkertijd mijn borst harder, omdat die spier harder wordt. Is dat normaal bij dual plane? Ik denk het wel he? Daar moet ik nog even aan wennen. Rechts is dat gevoel erger, maar ik ben ook rechts dus die spieren zullen sterker en strakker zijn. En mijn rechterborst is dus ook nog wat harder. Soms voel ik die spieren gewoon even een beetje trillen, in rust, dat voelt ook raar.

Tja en vwb het tillen, ik heb mijn zoontje toch wel weer getild een paar keer hoor. Ik heb het gevoel dat het wel kon. Al kan ik niet naar binnen kijken natuurlijk. Ik hoop maar dat het niet beschadigd raakt, maar dat merk je denk ik niet 123. Ik stond vanmiddag tijdens een stukje wandelen op de dijk, en zoontje wilde niet meer voor of achteruit. En de voetbal was ook nog mee en mijn dochter. Allemaal janken en koud dat het was! Bal was ook door de hondenpoep gerold. Leuk joh een stukje wandelen :106: Heb uiteindelijk mijn zoontje gecontroleerd opgetild en een stuk naar huis gelopen, wist het anders ook niet. Maar het voelt goed hoor, alsof ik dat wel weer gewoon aan kan gelukkig.

Vanmiddag de boobs nog aan een vriendin laten zien en ze vond ze mooi! Ik had het over dat verschil gehad en zij zei "ja ik zie het idd, die zit wat hoger" en toen wees ze de verkeerde borst aan :) Voor mij een bewijs dat het allemaal wel meevalt dus. Ook viel het me vandaag opeens op dat mijn litteken zo mooi aan het worden is! Dat dikke trekt ineens helemaal weg. Zal een foto in mijn album zetten.

Welterusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag de boobs nog aan een vriendin laten zien en ze vond ze mooi! Ik had het over dat verschil gehad en zij zei "ja ik zie het idd, die zit wat hoger" en toen wees ze de verkeerde borst aan :) Voor mij een bewijs dat het allemaal wel meevalt dus.

:45:

Uhm de rest komt morgen :45:

Ja ik kan me goed voorstellen dat je het drie keer hebt moeten lezen... ook TE erg gewoon, die uitleg :152:

Ik probeer het morgen nóg eens :P Laat me er wel ff aan denken hihi

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag de boobs nog aan een vriendin laten zien en ze vond ze mooi! Ik had het over dat verschil gehad en zij zei "ja ik zie het idd, die zit wat hoger" en toen wees ze de verkeerde borst aan :) Voor mij een bewijs dat het allemaal wel meevalt dus.

hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi

Ja ik snap wel waar het vandaan komt hoor. Als je heel goed kijkt, en dan maakt het ook nog verschil of je van bovenaf, recht van voren of een beetje van onderaf (en dat was het geval, ik stond rechtop en zij zat op een stoel) kijkt, dan zie je dat de grootste borst, hoewel die wel wat meer hangt, iets natuurlijker valt, waardoor de tepel iets lijkt te zitten hoger zit t.o.v. het stuk borst wat van de onderkant van de tepelhof tot aan de borstplooi loopt (heet dit niet de onderpool?). Bij de kleinste borst is die onderpool kleiner, hoewel de tepels wel op gelijke hoogte zitten. Die borst is ook gewoon een stuk kleiner. En bij de kleinste borst zit het volume van de prothese nog iets meer bovenin vergeleken bij de grootste borst, daar lijkt hij wat iets naar beneden te zijn gezakt. Dus als je van onderaf kijkt en je vergelijkt de beide onderpolen, dan lijkt het alsof de linkertepel iets hoger staat.

Nou ja, ik kan het moeilijk uitleggen. Het verschilt ook enorm in welke spiegel ik kijk. Sta ik in de douche en kijk ik in de badkamerspiegel dan valt het minder op, dan wanneer ik in de woonkamerspiegel of slaapkamerspiegel kijk. Anyway, het verschil is er nou eenmaal. Ik hoop dat rechts nog iets soepeler zal worden en ietsje meer zal uitzakken, net als links, dan ben ik tevreden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is balen! Ik denk dat Van Selms 3500 rekent en Nio 3100, dat heb ik hier al vaker gelezen (en jij bent toch eerst bij Van Selms geweest?). Daar zal het verschil wel in zitten. Je zou het even na kunnen vragen voorzichtig, bij Nio, dat je dacht dat het 3100 zou kosten bij hem (omdat je dat van anderen hebt gehoord). Misschien sta jij nog als client van Van Selms in het systeem en is het gewoon een foutje, dat je nu 3500 moet betalen. Je kunt het allicht even aankaarten, nee heb je ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is t nu ineens duurder geworden ook??

;-(((

Hey Livje,

Nou de prijs was altijd al een beetje onduidelijk, zeker vwb de Hydrogel. Want Van Selms rekende 3500 en Nio 3100. Maar dat verschil is nu dus blijkbaar rechtgetrokken, in het nadeel van Nio-klanten. Monobloc Hydrogel is overal duurder. In het Park Medisch Centrum waar Nio ook werkt, betaal je voor een gewone BVG 3800 en voor Hydrogel 4375...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh nu is ie 3500 ,- ? Hij zal wel denken al die hydrogel klanten ineens, dat kan niet meer uit hahaha , maar ik ook idd 3100,-

Van selms was al 3500,- (voor hydrogel )

Wij geluk suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken PO update

Zo, de beruchte 6 weken zijn vandaag officieel voorbij, best wel een mijlpaal! Ik voel ook echt dat het herstelproces erop zit. Het is bij mij natuurlijk al super vlot en voorspoedig gegaan allemaal, maar ik voel sinds 4 weken PO wel een duidelijk verschil in mijn borstspieren. Ik heb mijn zoontje afgelopen week al wel een paar keer getild en dat voelde prima, maar het is een fijn idee dat het nu officieel ook weer "mag". Had voorheen dan toch een klein knagend stemmetje dat zei "dit mag je eigenlijk niet doen". Het voelt allemaal goed, al is het wel een raar idee om, na 6 weken lang voorzichtig te hebben gedaan met bepaalde bewegingen (armen boven het hoofd bijvoorbeeld) dat nu weer wel te mogen doen. En dan heb ik het nog niet eens over sporten, ik zie mezelf eerlijk gezegd nog niet 5 km rennen. Ik ga dat in januari langzaam weer opbouwen heb ik met mezelf afgesproken.

Over mijn borsten zelf ben ik erg tevreden, afgezien dan van het verschil. Ik denk dat dat ook gaat blijven, het is gewoon een verschil in grootte en dat is er nou eenmaal, dus dat zal ik moeten accepteren. En nu ik heb gezien dat het in BH's eigenlijk niet opvalt en ik ook met deze ongelijke borsten beide cups van een BH mooi kan vullen, ben ik al een eind op weg met dat acceptatieproces. Als ik beweeg en mezelf van alle kanten bekijk zie ik het haast niet, behalve dan als ik stil sta en dan recht van voren. Tja, wanneer doe je dat nou ;) Dus dat komt wel goed. En wie weet verandert er toch nog wat na deze 6 weken en wordt het toch nog iets anders, wie weet. Ik lees wel vaker hier dat ze na 6 weken nog veranderen, en officieel staat er 3 maanden tot zelfs een jaar voor. Ze worden steeds zachter en vallen natuurlijker, al blijft links telkens een stapje voor op rechts. :)

Ik mag nu officieel gewone beugel BH's dragen, die had ik nog niet. Dus ik ben gisteren even snel een BH gaan kopen, in 2 maten (75C en 75D). De 75D zit goed. Qua omvang kon die zelfs op het laatste haakje. Ik heb mezelf gemeten en blijk een omvang van 72/73 te hebben, dus 75 zit nog aan de ruime kant. Niet van een sport BH trouwens, de Triumph 75C zit op het eerste haakje en dan nog strak. De cups sluiten mooi aan bij de 75D.

Echter BB zei op mijn foto dat de onderkant niet mooi aansluit tussen mijn borsten in. Dat klopt idd, was me niet opgevallen. Dus ik moet toch een keer naar een goede BH winkel om me daar eens te laten opmeten en adviseren, want dit was niet zo'n dure BH. Maar daar wil ik even de tijd voor nemen. Gisteren was in al die weken sowieso de eerste keer dat ik eventjes zonder kinderen naar de winkel kon, hoe bedoel je druk! Dus ik moet even een moment vinden voor mezelf dat ik dat kan doen. Misschien dat 70D ook nog wel zou passen?

Ik heb nu een andere BH aan, een oude die ik nog in mijn BH-lade vond (ik denk van tijdens mijn zwangerschap/borstvoedingperiodes) en da's een soft BH, maar wel met beugels (geen voorgevormde dus). Het labeltje is niet meer leesbaar, dus de maat is niet duidelijk. Maar hij is wel ruim, ik denk een 80. Hij zit op het laatste haakje en nog steeds aan de ruime kant. De cups sluiten wel mooi aan. Maar ook deze staat in het midden een beetje open. Zou dat kunnen komen doordat mijn borsten nog wat hard zijn en niet natuurlijk?

Tenslotte, er is wel iets wat me opvalt en ik weet niet hoe dat komt en of het kwaad kan. Maar als ik de hele dag een sport BH heb aangehad en ik trek die uit, heb ik aan de onderkant allemaal bobbels in mijn borsten. Die kan ik wegdrukken (plopperdeplop) maar ze blijven wel een poosje gebobbeld. Als ik de BH een poosje uit heb, trekken ze gelukkig wel weer weg. Wat kan dit zijn?

Nou ik ga weer even werken ;)

PS: BB je hoeft niet meer verder te reageren over kapselvorming hoor, ik snap het wel en heb intussen ook het een en ander erover gelezen, hier op het forum en op internet. Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Suus,

ik vind ze zo mooi geworden en ik ben dan ook heel erg blij dat ik straks ook 305cc hydrogel "krijg" van dr Nio (of nouja, ik krijg het van mezelf) :). Ik weet dat ze er nooit hetzelfde uit zullen zien als bij jou... die mooie hang zal ik niet krijgen met mijn voor situatie.... maar ik weet nu in ieder geval dat het een mooie maat is :) niet te groot, niet te klein, perfect dus!

Ik denk dat als je niet zegt dat ze ongelijk zijn.... en een 'wildvreemde' kijkt naar de foto recht van voren... dat ze gewoon zeggen / denken: 'poe hee, mooie ronde borsten zeg... die wil ik ook wel' ;). Pas als je gaat 'zoek de verschillen' zie je als buitenstaander het verschil... en ook dan is het niet storend. Jij zit er natuurlijk met je neus bovenop.... en dat is anders...

Ik heb zelf een miniborst en een miniminiborst, vind ik. En mijn vriend vindt ook dat een iets kleiner is dan de ander..... maar 3 chirurgen die ernaar hebben gekeken vinden dat allemaal wel meevallen. Mijn ribben zijn aan 1 kant gewoon iets anders, dus de een valt wat 'dieper' dan de ander... ofzo. Nu ja, niemand ziet het, behalve ik, want ik zit er met mijn neus bovenop :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik dus ook Wonka, dat mijn ribbenboog (zoals Nio het noemde) niet gelijk is, oftewel scheef. Rechterkant is minder naar voren, dus de borst valt automatisch dieper weg. Dat is een deel van mijn verschil. Maar daarnaast heb ik ook een verschil in volume, links is groter. Dus die twee dingen vergroten elkaar.

Met Hydrogel implantaten was dit echter niet op te lossen, die zijn beperkt in hun maten. Veel meer CC's betekent bij deze nog steeds maar een klein beetje projectie erbij. Dan zou rechts een stuk breder worden dan links, maar nog steeds niet meer naar voren komen. Dus we hebben het zo gelaten. Dat vind ik ergens wel jammer, maar is een eigen keuze geweest. Met siliconen hadden we misschien nog wel iets kunnen doen in de zin van links minder CC's en moderate profile en rechts 75CC meer oid en dan high profile, denk ik zelf hoor. Dan hadden we misschien iets meer mogelijkheden gehad. Maar daar hebben we het verder niet over gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.