Ga naar inhoud

Marieke89 : 20 november 2014 : Dr. Moojen - Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Hoi shirtje,

Het is zo vervelend dat ik mezelf ook helemaal gek loop te maken. Dan vraag ik me weer af of ik het me niet verbeeld en of het inderdaad niet gewoon nog tijd nodig heeft. Echt vreselijk! Ben echt heel blij dat ik morgen al meteen langs mag komen!

Ik vraag me af of de prothese echt nog zoveel kan zakken. Er is mij verteld dat deze na zes weken echt ingekapseld zit en het alleen optisch nog wat veranderd door uitrekken van de spier en huid. Vraag me af of dat nog wel zo veel is. Daarnaast heb ik aan de binnenkant boven rimpels/plooivorming aan deze borst dus lijkt me niet dat er nog veel vocht zit. Dan zou je denk ik de rimpels niet zien.

Links heb ik ook plooien. Er zit een hele deuk aan de zijkant. Een soort platgeslagen tiet lijkt het wel :S

Ik ben heeeeeel benieuwd naar het consult morgen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 187
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi!

Het gesprek is op zich goed gegaan. Ze gaf direct aan dat de prothese te hoog zit. Hij zit volgens haar wel goed, maar dus gewoon echt nog hoog. Omdat ik pas bijna 10 weken PO ben kan ze nog niet aangeven of mijn spier gewoon weigert om mee te werken of dat ze hen per ongeluk te hoog geplaatst heeft.

Ik moet hem nu meerdere keren per dag masseren in de hoop dat hij dus nog zakt.

Als hij over drie maanden nog niet gezakt is bij mijn volgende controle dan wordt ik opnieuw geopereerd.

De plooivorming links komt echt door mijn dunne huid. Ze heeft de maximale breedte aan prothese geplaatst.

Al met al was het wel een fijn gesprek. Was eerlijk gezegd blij dat ze het direct ook zag en ik me daarom heel serieus genomen voelde. Nu is het duimen dat hij gaat zakken,

Als ik toch opnieuw geopereerd moet worden wil ik goed met haar bespreken of een andere prothese misschien kan zorgen voor minder plooivorming.

Ze hadden mij foto's van mijn voorsituatie erbij gepakt. Jeetje dat was schrikken!!! :o wat ben ik blij dat ik borsten heb nu zeg!!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gesprek goed verliep! Het klinkt hoopvol, iig is hij niet gedraaid. Heeft zo'n borstband dragen nog zin? Ik heb ook de maximale breedte, zou jij in principe kunnen kiezen voor smaller? Dat zou wel kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat 11,5 ipv 12 al verschil kan maken? Of anders misschien die TruForm 3 ipv 2? Dat weet ik nog niet eigenlijk. Als hij gewoon zakt ga ik denk niet zo snel wisselen, maar als ik dan misschien toch geopereerd moet worden wil ik het wel bespreken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lodieke,

Borstwand hebben we het trouwens niet over gehad. Zou die druk kunnen uitoefenen op de spier waardoor wat sneller rekt? Prothese zelf zit nu natuurlijk helemaal ingekapseld toch, dus op een andere manier ga je hem denk ik ook niet kunnen laten zakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het niet heeft aangeraden, dan zal het voor jou niet zinvol zijn. Ik lees her en der wel over de borstband, maar misschien is dat inderdaad in de eerste zes weken. Ik hoop dat hij goed zakt de komende tijd. De vorm van je andere borst is wel heel mooi geworden, dus dat heb je in elk geval met deze prothesen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Heey Lodieke!

Lees nu pas je berichtje, sorry!

Rechts zit nog steeds hoger dan links en hangt dus nog steeds boven het litteken. De vorm is ook nog steeds echt heel anders dan links. Ga dus denk ik gewoon eens bij een andere arts vragen wat die vind en welke mogelijkheden die zit. Gewoon puur voor mijn eigen wetenheid en als voorbereiding op mijn consult. Wil niet weer weggestuurd worden met wacht het maar af.

Links heeft ook echt nog steeds die flinke plooien die er altijd zijn, dus vraag me af of de pocket wel groot genoeg gemaakt is.

Ben dat afwachten wel zat aan het worden. Loop nu al een aantal maanden te duimen dat het goed komt, maar er veranderd eigenlijk niets. Vind het echt heel naar dat ik nu alsnog niet tevreden ben. Zie ook best wel op tegen een eventuele nieuwe operatie, maar wil wel gewoon dat ik tevreden kan zijn met het resultaat, dus wil het hier niet bij laten. Wilde al zooo lang een mooie boezem en nu zitten ze scheef en vol met plooien, waardoor mijn kleding ook elke keer scheef zakt.

Hoop heeeeeel erg dat ik met dokter Moojen samen tot een oplossing kom!

( ps. die arts waar jij me op gewezen had erkend 75€ voor een SO dus denk dat ik daar gewoon naar toe ga! Een beetje extra info over eventuele mogelijkheden kan nooit kwaad. Misschien ziet ze geen mogelijkheden, maar dan is het ook makkelijker accepteren als dokter Moojen dat ook niet ziet )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dr Smits? En ze rekenen toch geld voor een s.o. bij Contour? Ik heb daar geinformeerd laatst en kon gratis terecht, en dat was binnen de tien jaar na mijn bv (bv niet daar gedaan). Wat voor regel hanteren ze dan precies? Smits is trouwens nog maar pas pc, ik had haar naam alleen van een topic hier. Ik weet niet of zij nou de aangewezen persoon is om een s.o. bij te doen. Maar van de andere pc's weet ik niet welke ervaring ze hebben. Wat kost Van Selms bij Jan van Goyen? Die heeft wel echt veel ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik nog niet kunnen bellen. Op de website staat wederom dat ze werken met dbc's. Dus vrees dat ook daar een verwijzing voor nodig heeft.

Dokter Smits is pas sinds 2013 plastisch chirurg, maar heeft tijdens opleiding wel twee jaar gewerkt in AVL. Dat geeft me dan wel weer een goed gevoel.

Blijft lastig hè?! Waar je het beste naar toe kunt gaan :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je een pc kiezen die ook (veel) anatomisch plaatst en dual plane. Het maken van de pocket daarvoor is een precies werkje. Van Selms plaatst bijna nooit anatomisch, maar wel vaak dual plane. Paris Melis in Beverwijk schijnt ook vaak "reparaties" te doen van bv's, hij plaatst ook anatomisch onder de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij ook al? Volgens mij heb ik nu in korte tijd toch al van 3 dames gelezen dat ze niet blij zijn met het resultaat van dr. Moojen...misschien toch maar van mn lijstje schrappen.

Zelf ben ik nog niet geweest, weet helaas dus niet bij wie je voor een so terecht kunt zonder dat het teveel kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hy Marieke, kun je niet bij je huisarts een verwijzing vragen?

Hay winters plaatst anatomisch en rond zowel dual plane als op de spier. Ik ben zelf door hem geopereerd en heb persoonlijk meiden gesproken die door hem zijn geopereerd. Hele kundige man met veel ervaring.

Hij werkt in de van goyen kliniek maar ook in de vu en amc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marieke meestal is de huisarts de aangewezen persoon om hierin te bemiddelen.

Tenminste dat is mijn ervaring met mijn huisarts.

Ik denk dat je grote kans maakt iedereen heeft recht op een second opinion.

Hopelijk kan je snel terecht en is er binnen een kortetermijn iets meer duidelijk

Groetjes bobpi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Alleen nu gaat het natuurlijk om eens bij een andere arts na te vragen wat die ziet als mogelijkheden en wat juist echt niet kan. Dit als voorbereiding op mijn vervolg consult waarin in behandeloptie voorgesteld gaat worden. Omgekeerde wereld dus omdat je normaal al een optie besproken hebt net je arts en daar vraagtekens bij hebt.

Ik ga strakjes gewoon eens informeren wat ze zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.