Ga naar inhoud

J@ne : 8 juli 2010 : Dr. Nio : SLAZ


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb dus nog iet volledig uitgevonden hoe het werkt.

Vanmorgen bij Dr Nio geweest voor de 2e x en de aankomende prothesewissel besproken. Ik heb nog geen datum gezet, maar dat wordt waarschijnlijk eind oktober/ begin november.

Eerst nog met mama regelen of ze me wil brengen en halen en de 1e dag bij me thuis wil blijven. En natuurlijk vrij regelen op het werk.

Verder ben ik dus wel bekend met de operatie alleen nog niet met dr Nio. Hij komt op mij heel prettig over. Hij neemt echt de tijd voor je en luistert goed naar je verhaal/probleem.

Via een collega heb ik veel positieve ervaringen gehoord van haar vriendinnen die door hem zijn geopreerd. Dus ik heb wel vertrouwen dat hij er wat mooi van kan maken.

Nu heb ik hele lelijke littekens en ben daar heel ongelukkig over. Een oplossing is weer nieuwe incisie maken en meteen de wissel doen. De nieuwe prothese gaan de rest van mijn leven mee, dus dan hoef ik daarna nooit meer geopereerd te worden. Dat lijkt me wel wat. Ik kijk er toch wel naar uit ondanks dat mijn moeder en vriend het niks vinden :(

Nou dit was mijn eerste aanzet op het forum. Ik ben benieuwd naar jullie reacties/verhalen.

Groetjes J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 191
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi J@ne,

Welkom op het forum :D

En als aanvulling op de vraag van Bo : Waarom vinden je moeder en vriend het niks ?

In ieder geval veel succes met orienteren en veel plezier hier op het forum :D

Groetjes, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bo en Trici,

Bedankt voor jullie reacctie.

Wat leuk!

Ik wil zelf graag een wissel omdat ik hele lelijke littekens heb. Heel groot en dik en rood. Dat is echt zonde van mijn verder goed geslaagde BV. Niet dat ik die echt nodig had, maar na 2x heel veel afgevallen te zijn was mijn natuurlijk E cup leeggeworden en was er een zeer lege C cup over. Dat wilde ik graag weer opvullen. En dan het liefst zo rond ogelijk maar niet veel groter dan mijn eigen maat.

Ik ben zelf vrij groot 1.80m en heb een brede rug dus de E cup ziet er niet uit als groot.

Resultaat was heel natuurlijk maar lelijke littekens. Toen hebben ze die gecorrigeerd en werd het al beter maar nog steeds heel opvallend.

Nu zoveel jaar later wil ik toch echt die littekens laten corrigeren en doe ik gelijk een wissel zodat de bovenkant van mijn bortsen weer mooi gevuld worden.

Mama vindt het allemaal butenkant en ik ben in haar ogen al prachtig e vriend vindt dat je in een gezond lijf niet moet snijden.

Is dat een antwoord op julle vragen?

Groetjes

J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat wel aan de littekens te denken maar bedacht dat, als je daar iets aan laat doen, de prothese er niet uit hoeft. Heb je deze protheses al lang? Is het ''tijd'' voor een wissel?

Waar heb je je 1e BV laten doen als ik vragen mag?

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Bo,

Nou "tijd" nog niet helemaal, maar met de protheses van nu hoef je hierna nooit meer geopreerd te worden.

De eerste x was 7 jaar geleden, bij de Lairessekliniek door dr Mulder. Hij is met pensioen. Ik was heel tevreden over hem behalve dan over de littekens...

Direct na de BV waren die echt ouderwets horizontale streek met verticale streepjes over de hele lengte.

Dat heeft ie na een jaar hersteld maar nu herstelde mijn huid heel slecht.

Dus nu hopelijk beter...

grtjs J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , heb met interesse je verhaal gelezen .

Ik vraag me nu af of je littekenolie/zalf/pleisters gebruikt hebt tijdens de genezing . Of dat je aan- of afgeraden is (vroeger/nu) .

Dat je terug een mooiere vulling wil is me duidelijk maar ben je nu zeker dat die littekens wat beter zullen gaan achterblijven (je zegt een moeilijke genezer te zijn) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai B-cupje,

Als ik naar andere littekens op mijn lichaam kijk( van een kras van de poes ofzo) dan is er niks mis met mijn genezing.

Ik ben bang dat ik te snel weer ben gaan sporten en in de zon met de huid waardoor het lelijk is gaan tekenen.

Dus alles bij elkaar maakt dat ik nu wel het vertrouwen heb dat 3x scheeprecht is en het nu goed komt. Ik ben vastbesloten om me als een voorbeeldige patient te gedragen.

Ik heb PCLE creme

Groetjes J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha j@ne

welkom hiero! prima om even steun te zoeken en vinden bij je soortgenootjes. die heb jij wel nodig zo te lezen. ik ben blij dat mijn omgeving in ieder geval wel positief staat achter mijn plannen. de grootste bedenking van mijn vriend is wel of ik na de bv en na zoveel centjes eindelijk wel tevreden zal zijn.... tja, wat moet ik daar dan op antwoorden? ik zeg dan maar ja, om maar geen andere moeilijke confronterende vragen te horen. maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker.

ik hoop voor jou dat je omgeving jouw beslissing leert accepteren.

jij gelooft wel dat je levensstijl na de andere bv invloed heeft gehad op het genezingsproces? dat is in ieder geval een belangrijk leerpunt.

groetjes en succes met alles!

Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk hangt het herstel ook van jezelf af Kaat .

Je krijgt niet voor niks advies voor nazorg (bvb sportbh 6 weken dag en nacht dragen , 1ste jaar geen push up en geen zon) .

Moedig van je J@ne om dat openlijk toe te geven . Al heb je natuurlijk niet zélf die incisie gemaakt en weer dichtgenaaid , dat is ook niet echt vakkundig gebeurt als ik 't zo lees .

Nu weet je in ieder geval wat je te doen staat na de operatie . enja , wordt vast mooi . Je omgeving zal wel bijdraaien eens ze zien hoe blij je'r mee zal zijn :) Niks zo erg als (hier letterlijk) slecht in je vel te zitten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste jaar geen push up wist ik ook niet. Maar die draag ik ook niet...hihi volume genoeg :)

Geen zon, daar dacht ik van dat het de eerste paar weken niet mocht, maar dat blijkt beter te zijn om een jaar de littekens niet aan de zon of zonnebank bloot te stellen. Dat heb ik verkeerd gedaan :(

Het moeilijkste vind ik niet trainen: Zeker 6 weken niet. Dat vind ik lastig, aangezien ik graag train en ook altijd bang ben om aan te komen als ik het niet doe. Volgens mij ben ik na 4 weken voorzichtig weer begonnen.

Dus ik heb niet een slechte levenstij,l alswel dat ik sommige dingen niet wist en andere moeilijk kon weerstaan, snappie?

Mijn moeder was de vorige x wel zo lief om voor me te zorgen en dat wil ze nu weer doen hoor. Dus dat is Toppie!

En mijn vriend, tja dat is wel jammer. Maar hij doet zo vaak dingen die ik niet zou doen en kiest dan ook voor zichzelf. Dus ik vind eigenlijk dat ik ook trouw aan mezelf moet zijn.

Ik vind wel fijn aan dit forum dat ik inderdaad gewoon eerlijk kan zijn over mijn gedachten. Dank je wel B-cupje!

Wat ik bij jou prachtig vind, is dat de littekens in je tepelhof zitten en dus niet zichtbaar zijn.

Die techniek gebruiken ze in Amerika veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk hangt het herstel ook van jezelf af Kaat .

@B-Cupje: lijkt me een verkeerde interpretatie van mijn woorden, het was een vraag gericht aan j@ne en haar levensstijl, of liever de dingen die ze misschien beter anders had kunnen doen, het is overigens prima om toe te geven wat je moeilijk vindt of niet, iedereen heeft sterke en minder sterke kanten, de volgende keer weet je het waarschijnlijk beter :38:

oja, ook over die push up, waarom is dat precies? is dat niet goed voor het genezingsproces?

ik heb me heilig :148: voorgenomen om alles te doen en laten wat voorgeschreven wordt, maar ik heb nu nog makkelijk praten natuurlijk, het moet allemaal nog eerst gaan gebeuren, ik zal bijvoorbeeld geen moeite hebben met niet trainen :rolleyes: maar wel met kids optillen, huishouden enne stoppen met roken, de hele andere rataplan, arnicadruppeltjes, vit C, littekenmatjes etc wat ik hier allemaal tegenkom op bf, ga ik allemaal wel doen!

ja j@ne, jij mag of moet ook dingen voor jezelf beslissen, niet alleen omdat jouw vriend dat ook doet, ook omdat je prima in staat bent om de dingen tegen elkaar af te wegen, als je er goed over nagedacht hebt voor jezelf dan moet je het ook gewoon kunnen doen.

groetjes

Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai Kaat,

Vanavond nog met mijn moeder over gehad waarom ik denk dat het nu wel goed zou gaan met de littekens. Dus ik ben hel eerlijk tegen haar geweest. net als hier op het forum.

Haha en ik heb me dus net als jij heilig voorgenomen nu alles zo juist mogelijk te doen.

Ik zal het er ook zeker niet om laten hoor Kaat. Ik vind dit wel heel fijn en kijk enorm uit naar het resultaat. Het is jammer dat mijn vriendje het niks vindt, maar ik doe het ook niet voor hem maar voor mezelf :)

De datum wordt waarschijnlijk net als jij toch in December. Dan heb ik 2 weken vrij dus zou het beter uitkomen allemaal en kan ik goed herstellen.

Thanks voor je antwoord!

Groetjes

J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, toevallig ook de 15e? of worden het kerstborsjes?

bij mij staat ook niet iedereen echt te juichen, ik zie het als een noodzakelijk kwaad en heb er veel vertrouwen in dat het me heel wat gaat opleveren.

hoop over paar weekjes echt zo sterk te zijn dat ik ook ticker ga plaatsen over wanneer ik ga stoppen met roken, pfff, in dat opzicht steek ik ook graag mn kop in het zand!

ik denk echt dat jij zeker heel rustig aan moet doen in het begin. heb je evt. al iets gelezen over die littekenmatjes? daar hebben een aantal dames hier goede ervaringen mee, ik ben ook van plan ze aan te schaffen, mijn huidgenezing is ook niet echt heel formidabel, ik heb makkelijk wild vlees. maar goed, bij een borstverkleining weet je vantevoren dat de littekens een groot nadeel zullen zijn, dus neem je dat voor lief, ik heb me er nooit aan gestoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha nee ik denk dat ik de 17e ga.

Dr Nio opereert op donderdag.

Ik ben gelukkig al gestopt met roken voordat je niet meer in cafes en restaurants mocht roken. Dta leek me een drama dus dat wilde ik voor zijn.

Hoe ga je stoppen met roken?

Ik ben gewoon gestopt omdat ik er echt klaar mee was, maar mijn moeder en een vriendin zijn dmv laser gestopt.

wel knap van je dat je dat gaat doen hoor, petje af! Hoe bedoelje noodzakelijk kwaad? Staat jou verhaal al ergens dan kan ik het opzoeken?

Littekenmatjes zegt me eigenlijk helemaal niks. Jij schrijft dat je dat ook gaat doen? Kan je me er iets over vertellen of zal ik de zoekfunctie proberen hier op de site?

Groetjes

J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine updat.

Mijn wissel gaat dit jaar niet meer plaatsvinden.

Ik wil graag begin volgend jaar, maar dit jaar kan ik het niet meer plannen.

Ook ben ik gaan twijfelen over de prothese. Bij eurosilicone staat dat de high profile maar voor 85% gevuld is en dat lijkt me minder mooi.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Dr Nio geeft aan dat de extra high profile zo rond zijn dat ze niet op hun plek blijven zitten en hierdoor voor problemen zorgen.

Dat lijtk me zeker niet wenselijk.

Groetjes J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Littekenmatjes zegt me eigenlijk helemaal niks. Jij schrijft dat je dat ook gaat doen? Kan je me er iets over vertellen of zal ik de zoekfunctie proberen hier op de site?

Groetjes

J@ne

Hey J@ne :)

Ik heb de littekenmatjes gebruikt en het werkt echt super!! Ik had ze van het merk Cica Care en had aan 1 matje ( = gelsheet) genoeg. De maat is : 12x15 cm. Hier kun je in totaal 10 'pleisters' uit knippen, 2 van deze 2 weken ongeveer gebruiken en dan vervangen voor 2 nieuwe. Zo kan je 10 weken doen met zo'n matje en er staat 8 weken onafgebroken voor. Dus heb je ruim genoeg.

Ze zijn wel prijzig, maar als je je eigen risico van je zorgverzekeraar toevallig al opgebruikt hebt en je haalt een receptje bij je huisarts, krijg je ze vergoed. Ze kosten rond de € 50,-

Meer informatie vind je op de site van Cica Care

Succes ;)

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Trici,

Wat goed, dnak je wel voor de info.

Die ga ik zeker halen voor de operatie!

Daar ben ik echt blij mee.

ben jij dat trouwens op die avator foto?

Thanx , liefs J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha j@ne

"noodzakelijk kwaad", daarmee bedoel ik dat ik erg ijdel ben en ontevreden. ik ga er psychisch niet erg onder gebukt, maar wil gewoon op mijn veertigste graag nog een keer zeer tevreden worden en niet langer een heel scala aan opvullers in mijn bh's, badpakken, bikini's en jurkjes proppen. bovendien heb ik al een keer een positieve ervaring gehad met plastische chirurgie, dus heb ik er vertrouwen in dat ik er veel aan zal hebben.

groetjes

Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Daar ben ik weer even.

Ik ben op consult geweest bij Dr Laban. Ik vind het een heel kundig en prettige overkomende chirurg. Hij luisterd goed naar je verhaal en is heel vriendelijk.

Ik heb hem uitgelegd wat ik graag wil bereiken en hij geeft qua prothese een ander advies dan Dr Nio. En dat is nu meteen het dilemma.

Dr Laban zegt medium profile 500 tot 550 CC maar Dr Nio zegt High profile en 500CC.

Dr Laban geeft aan dat de protheses toch beetje naar beneden zakken en dus op die manier genoeg projectie geven. Maar dat medium nodig is om ervoor te zorgen dat de diameter groot genoeg is om de bovenkant van de borst iets hoger te krijgen. ( Mijn borsten zijn vrij laag geplaatst op mijn borstkas van nature)

Daar staat de mening van Dr Nio haaks op en geeft zoals hij zelf zegt "oneerbiedig" de medium profile protheses lijken meer op een platte pannekoek.

Ik wil graag dat de bovenkant van mijn borst weer mooi gevuld is en ik heb geen bezwaar tegen een onnatuurlijk ogende borst.

Wie kan mij adviseren hierin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pffff daar kan ik je niet in adviseren.. maar heb in een tijdschrift over plastische chirurgie wel gelezen dat dr Laban erg kundig is! dat hij hele goede vingers heeft met precisiwerk. ook niet onbelangrijk :)

en vraag me af,waarom met een wissel het aantal cc altijd meer wordt? is dat omdat de huid weer opgerekt is en je meer nodig hebt om hetzelfde te bereiken of willen de meeste vrouwen dan toch grotere borsten?

sorry dat ik dit zo in jouw topic vraag. hopelijk krijg je snel advies van diegene die daar wel wat over weten.

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft niet hoor Patries, al die vragen. Ik ben blij dat je reageert.

Bij mij worden de cc groter omdat ik nu mooie borsten heb maar ze zijn niet vol aan de bovenkant, en dat vind ik nou juist zo mooi aan siliconeborsten.

Dat staat prachtig in kleren, jurken en topjes. De eerste x had ik ook al groter kunnen nemen maar toen was ik voorzichtiger met het aantal cc's.

Daarnaast wil ik graag een wissel aangezien k heel lelijke littekens heb. Tot slot zijn de prothese van nu zo, dat je nooit meer hoeft tevervangen.

Voor mij 3 goede redenen om het te doen en nu zo dat het echt is zoal ik het graag zou willen.

Bij mij wa er de 1e x ruimte genoeg en nu dus zeker nog steeds of zelf meer.

Maar mijn borsten zijn niet gaan hangen. Ze staan alleen laag op mijn borstkas. Ik ben vrij groot. 1.80m rond de 70 kilo en breed gebouwd. Dus die 500cc valt weg op mijn borstkas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Patries,

Nee ik heb geen foto toestel...stom he. Die is net stuk gegaan. Dus geen foto's. Ik ben dat in die rode bikini...

ik heb nog geen keuze gemaakt hoor.

Dat onderschrift stond er al. Ik was eerst bij Nio en toen bij Laban. Toen ontstond de twijfel.

Vriendin van mij is bij de zelfde chirurg als waar jij naar toe gaat geweest en het is zo prachtig geworden! Echt niet normaal zo mooi.

Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het bij jou ook heel mooi gaat worden.

Liefs J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.