Ga naar inhoud

Undercover89 : 8 januari 2013 : Dr. Luijendijk : Bergman Kliniek :


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Graag wil ik me even voorstellen. Mijn nickname is Undercover89, ik ben 22 jaar en lees al een tijdje mee op het Borstenforum.

Sinds mijn 18e jaar denk ik over een borstvergroting. Mijn huidige maat is nog geen 75A en dat zit mij vaak erg dwars. Ik ben verder een lange slanke meid, dus ik kan qua kleding veel hebben. Alleen juist bij mijn borsten zit het allemaal niet. Om nog maar niet te praten over hoe het er zonder kleren uit ziet..

Afgelopen weekend ben ik voor een intakegesprek bij Dr. Luijendijk geweest van Bergman Clinics in Bilthoven. Het gesprek is mij goed bevallen. Ik heb de arts ervaren als een rustige, geduldige man. Ondanks dat we maar kort de tijd hadden, gaf hij me helemaal niet dat gevoel. Wanneer ik mijn borsten zou laten vergroten, krijg ik er 300cc in, anatomische protheses, dual plane.

Graag lees ik nog wat met jullie mee om een nog beter beeld te krijgen van de operatie zelf. Ik ben vooral bang voor alle risico's. Dan denk ik bij mezelf.. wat doe je je gezonde lichaam aan, als je eigenlijk alleen te ijdel bent om verder te leven met kleine borsten? (Uiteraard geldt dit alleen voor mijzelf he).

Als jullie vragen hebben aan mij, ze mogen altijd gesteld worden. Ik hoop naarmate de tijd hier verstrijkt, dat ik een keuze kan maken.

Groetjes,
Undercover89

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 337
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo Undercover,

Zou zeggen veel plezier op het forum....je leest hier van alles en nog wat. En als JIJ vragen hebt gooi ze zeker in de "groep".
Lees veel en je wordt elke keer weer wat wijzer..... ;-)

Ik kan alleen maar zeggen....Ik ben 45 jaar en ik ben zo ontzettend blij met de stap de ik heb genomen en het is mij 1000 % meegevallen.....ik heb nog elke dag een big smile op mijn gezicht zogauw ik naar mijn nieuwe boops kijk of er maar aan denk...

Succes met alles.....

Groetjes Cajo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel :)

Ik was zo wat aan het lezen hier.. en vroeg me ineens wel enkele dingen af inderdaad.

- Bij mijn intake is er helemaal niet gesproken over high/medium/low profile... hoe kom ik er nu achter wat de arts in gedachte heeft? Zou ik daar nog over kunnen bellen? (Weet hij nog wel wie ik ben? :P)

- Ik lees wel eens wat over dual plane type 1 en 2, wat is daartussen het verschil?

- We hebben het bij mij niet direct gehad over wat ik zou willen qua vorm. Ik wil absoluut geen ballen-idee, wat je toch al snel krijgt volgens mij wanneer je geen borsten van jezelf hebt. Kan ik hier nog voor bellen?

- Ik had nog wat medische vragen maar deze zou ik moeten stellen aan de anesthesist, echter zou ik hier pas gesprek mee krijgen wanneer het doorgaat. Zou dit niet vooraf kunnen zodat ik weet hoe en wat?

Pff.... :ph34r:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Welkom hier :35:

Die vraag die jij jezelf stelt, die is zo ontzettend herkenbaar. Ik denk dat je die hier in 70% van de verslagen wel tegenkomt.

Waarom snijden in een gezond lichaam ;)

Maarja, gezond en gezond zijn 2 verschillende dingen. Inderdaad... het is lichamelijk zinloos, geestelijk echter een aanvulling/verbetering :D

En als het kan, waarom dan laten?

Succes met alle info verzamelen, er staat genoeg op het forum, en alle vragen kun je hier kwijt al lijken ze nog zo gek voor jezelf ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Undercover

Je bericht op het forum is voor mij erg herkenbaar.. Ik ben ook 22, en zit ook al een paar jaar te denken/dromen over een bv..
Ik ben ook op consult geweest, en zit met bijna dezelfde vragen als jij..

Het ene moment ben ik er helemaal zeker van, en ik zie me zelf al helemaal voor me met grotere borsten, en denk ik : ik ga het echt doen!
Het volgende moment vraag ik me echt af wat ik wel niet van plan ben, een gezond lichaam laten opereren, met elke risico's die erbij horen..
En wat als het niet mooi word? En wat als ik over een paar jaar miss kinderen krijg? Hoe gaat het er dan uitzien?

Ik ben nog aan het afwegen, en vind het erg lastig! Ook de herstel periode heb ik blijkbaar ontzettend onderschat.. Ik begreep tijdens mijn consult
dat je 6 week je armen niet omhoog mag doen, en je bovenarmen langs de lichaam moet houden... ? Ik had verwacht hooguit 2 week niet te kunnen werken,
maar 6 week? Ik kan tijdens mijn werk onmogellijk mijn armen langs mijn lichaam houden... Hoe zie jij dit voor je?

Succes met je keus!
Liefs Duffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde ja. Er zijn dagen bij dat ik al helemaal vrolijk ben en denk, straks weer mooie shirtjes/jurkjes/bikini's aan! Nooit meer die kleine lelijke tieten! En nog geen dag later denk ik inderdaad ook.. maar wat als het niet mooi wordt? Ik vind veel geopereerde borsten namelijk niet zo mooi gelukt. Op internet, maar ook op dit forum zie ik borsten waarvan ik denk, zo wil ik ze dus precies niet. Goeie binnenkomer natuurlijk als nieuweling haha. Excuses ook daarvoor, iedere vrouw is ook anders, het belangrijkste is dat ieder voor zich tevreden is met haar nieuwe borsten!

Maarja, garanderen kunnen ze het nooit he, hoe het wordt. Het is en blijft een gok. Of je het nu morgen laat doen of er nog een paar jaar over nadenkt. Ik vind het ook eng dat je eigenlijk je hele leven lang er aan vast zit. Stel dat het over een paar jaar toch slecht voor je blijkt te zijn en je moet ze eruit laten halen.. dan heb je nog 2 lullige theezakjes over. Stel dat je lichaam ze afstoot, idem dito. En je moet de rest van je leven weer die dingen laten vervangen, ook als je straks 70 bent en ze zijn slecht van kwaliteit geworden door de levensduur. En elke keer is dit weer rond de 4500 euro. Je moet het er maar allemaal voor over hebben....

Waar heb jij je consult gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 vraag vergeten te beantwoorden zie ik.. op het werk ga ik minstens 4 weken vrij vragen. Ik heb genoeg vakantiedagen over, en werk in de hulpverlening waar ook wel wat zorg bij komt kijken. Ik kan dus niet "toch maar gaan werken" want waarschijnlijk verpest ik het dan voor mezelf. Wat doe je voor werk dan, dat je je zorgen maakt? En hoe denk je dit te gaan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het consult gehad bij ACCZ.. Vond het een leuk gesprek alleen ik vond het vreemd dat ik geen arts heb gezien, alleen een consulente :-s

Dat is ook mijn grootste angst, dat het niet mooi word, of dat ik bij die 1-3% ga horen waarbij te veel kapselvorming voorkomt (echt iets voor mij),

en dat ze er dan uit moeten, geen garantieoperatie dus dan ben je al bijna 10000 euro kwijt..

Wat ik ook heel vreemd vind, die consulente vertelde mij dat de implantaten levenslang kunnen blijven zitten, en dat de kans dat ze stuk gaan heeeeeeel klein is..

Toch lees ik hier op het forum hele andere berichten.. En wat als ze vervangen moeten worden, en ik daar over bijv. 10 jaar om welke reden dan ook geen geld voor heb?

En precies wat jij ook zegt; als ze er dan uit moeten, hou je 2 lege uitgerekte theezakjes met littekens over.. ;(

Ik lees veel meiden hier op forum die zeggen daar wil ik niet over nadenken, ik leef nu.. Helaas lukt mij dat niet op die manier..

Ik werk met dieren (honden, paarden, etc. ) Loop per dag zeker 2 uur met honden aan de riem. Niet echt verstandig in die eerste 6wk zei de consultente..

Moeilijk moeiijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat herken ik!! Afgelopen weekend na het consult heb ik in de auto gehuild van blijdschap. Het passen van de protheses was me echt goed bevallen, het zag er zo ontzettend natuurlijk uit. Het was eindelijk allemaal in verhouding! Echter denk ik dat je in een consult alleen daarnaar kijkt, en vergeet wat allemaal de risico's (kunnen) zijn. Bij mijn kliniek (Bergman dus) werd ook verteld dat protheses in principe een leven lang meegaan. Ik had vooraf juist gelezen max. 15 jaar. Schijnbaar is dat met de nieuwe protheses niet meer zo. Je moet ze alleen laten vervangen wanneer de vorm verandert of je het gevoel hebt dat het niet meer goed zit.

Je werk lijkt me inderdaad niet zo geschikt de eerste weken na de operatie! Als er eens een hond flink aan de lijn trekt, denk ik dat het je ongelofelijk veel pijn zal doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa dat passen in echt leuk he! Ik was met mijn vriend, en die zat steeds meer te glunderen als er een grotere pasprothese kwam hahaha.. Bij de bergman kliniek gebruiken ze mentor protheses toch? Bij ACCZ gebruiken ze Cereform.. Ik heb gelezen dat de er maar FDA (geen idee wat dat betekend) 2 goed gekeurde protheses zijn, mentor en Mcghan ofzo? Dus ik twijfel sowieso al over de ACCZ kliniek.. Je krijgt dan wel gratis nieuwe kipfilets toch als ze vervangen moeten worden? Dan betaal je 'alleen''nog voor de operatie?

Die consulente ze dat anatomische implantaten kunnen draaien, (ronde ook maar dat zie je niet). Wanneer ze gaan draaien heb je dus een scheve, misvormde borst. Dit gebeurd als er teveel ruimte komt in je borst, en daarom zei ze moet je je eerste 6wk naar de operatie rustig houden. Ze had het erover dat je zelfs niemand de hand mag schudden, haar wassen met je armen omhoog, etc.. Ik heb laatst zitten lezen op dat klachtensilicon forum.. had ik ook beter niet kunnen doen, want daar word je ook niet vrolijk van..

Mijn tante heeft trouwens wel al 18jr haar protheses, nog steeds mooi, en dolgelukkig er mee.. Als ik daar dan weer aan denk.. hahaha twijfelkonten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij bekend is hebben ze bij Bergman Eurosilliconen. Als ik jou hoor praten over FDA, denk ik "shit, weer iets waar ik nog nooit van gehoord heb"....... help! Ik dacht goed voorbereid te zijn, maar sjongejonge ik weet nog steeds de helft niet. Kom er ook niet uit wat nou natuurlijker uitziet, high/medium of low profile. Alle borsten zijn zo verschillend! Als je in de prijslijst kijkt van Bergman zie je staan 4700 bij borstvergroting, en 4000 prothesewissel. Dusja, heel veel scheelt het niet. Of je dan alleen betaalt voor de operatie weet ik eigenlijk niet, weet niet wat die dingen los kosten ofzo...?

Ik wil sowieso geen ronde, heb van mezelf net niks dus laat er maar eerst eens een beetje een vorm in komen dmv anatomische. Die kunnen inderdaad gaan draaien, maar ik vind de resultaten wel veel mooier over het algemeen. Is net wat je wil natuurlijk! Als je wel al wat borst hebt, is het met een ronde veel voller. Tof dat je tante haar silliconen al 18 jaar heeft! Dat geeft me wel vertrouwen. Is zij bij jouw kliniek geweest?

De vraag is nu alleen nog.. hoe hak je de knoop door? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ACCZ vertelde die vrouw dat ze daar eigelijk nooit ronde prothesen plaatsen. Dat lijkt alsof er 2 ballen op de lichaam worden geplaatst zei ze. Dus anatomisch it is! Welke profiel je krijgt word volgens mij bepaald door de arts. Als jij aangeeft hoe groot je ze wilt, kijkt hij hoe dat het beste bereikt kan worden. (tenminste dat is bij ACCZ zo) Dat FDA waar dat precies voor staan weet ik ook niet, maar ik heb al meerdere keren gelezen dat er maar 2 FDA goedgekeurde implantaten zijn.. Jaa idd... hoe hak je de knoop door? haha aan mij heb je niks meid! Ik twijfel net zo! Waar mijn tante is geweest weet ik niet, die doet er nogal sneaky over.. ;P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, ik wou toen ik 15 was een tattoo, moeders was not amused.. en ik moest me maar een verdiepen in de risico's... Toen las ik ook allemaal spookverhalen van ontstekingen en noem maar op.. Achteraf had ik echt zoiets waar deed ik nu moeilijk om.. Zelfde verhaal met extensions (waar veel mensen kaal van schijnen te worden) en gelnagels (waar vrouwen schimmelnagels etc van schijnen te krijgen) Dit is natuurlijk iets heel anders, maar misschien zijn ze gewoon te bang.. en als we het gedaan hebben zijn wel dolblij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een enorm prijsverschil zeg!! Wow!! Daar schrik ik wel van. Is dat inclusief nazorg en narcose dan?

Het maakt in principe niet echt uit want mijn keuze staat vast, als ik het doe, doe ik het hier, maar ach :P

En je hebt wel een punt, mijn vriend zegt steeds dat ze de risico's verplicht moeten noemen maar dat het in werkelijkheid heel weinig voorkomt allemaal. Bij mijn arts op de site (hij heeft een eigen website) staat bij heel veel complicaties ook dat de kans minder is dan 1%, dat is natuurlijk net niks als je het zo bekijkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee dames, wat een hoop twijfels... zoveel twijfels dat ik door de bomen het bos niet meer zie om ze te beantwoorden :45:

FDA is een organisatie die producten goedkeurt, of juist afkeurt. De dingen die ze keuren moeten aan strenge eisen voldoen om deze goedkeuring te krijgen.
Het feit dat een prothese die goedkeuring niet heeft, betekend niet per definitie dat het een slechtere prothese is. Hij voldoet dan gewoonweg niet aan de eisen van de FDA. Daarnaast is er z'on grote rel ontstaan toen FDA een goedkeuring gaf voor prothesen, dat ik niet verwacht dat er een ander merk prothese ooit nog een goedkeuring zal krijgen..

Undercover: Voor zover ik kan zien, zijn er van Eurosilicone geen anatomische prothese met 300cc?! Wellicht vergis ik me, maar voor de zekerheid zou ik hier over bellen naar de kliniek. Welk merk gebruiken ze, en welk profiel wil de arts bij je plaatsen. Ze zullen wellicht niet weten wie je bent, maar wel een patientendossier bijhouden waarop de aantekeningen staan van je consult.

Dual plane heb je in 1 type, het andere type wat je bedoelt is volledig achter de spier.
Ipv volledig achter de spier, plaats je bij dual plane de prothese half achter, en half voor de spier. Bovenste gedeelte komt achter de spier, onderste gedeelte komt enkel achter het spiervlies ( ja je spier wordt dan doormidden gehaald) ;)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

http://www.re-shape.co.uk/images/muscle_splitting_biplane.jpg[/img}

Het balleneffect krijg je enkel bij prothesen die vóór de spier worden geplaatst met te weinig eigen borstweefsel.

Door een prothese dual plane (half/half) te plaatsen, zal ook een ronde prothese hierdoor een natuurlijkere vorm krijgen. Het bovenste deel van de ronding staat onder druk van de spier namelijk, daardoor ontstaat ook een druppelvorm.

Maar het balleneffect is persoonlijk... de 1 vind iets eerder een balletje, als een ander. Ik houd van balletjes :55:;)

Anatomische prothese en het draaien ervan : De kans bestaat idd dat deze prothese draait, echter : als een chirurg een passende pocket maakt (ruimte waar de prothese komt) dan kan de prothese niet draaien. Je zult je chirurg hierin moeten vertrouwen, of hem/haar uitvoerig door Google moeten trekken of deze complicatie veel/weinig bij hem/haar voorkomt.
Als je jezelf aan de eisen houd in je herstelperiode, en niet aan de rekstok gaat hangen en een driedubbele flikflak maakt, dan zal hij netjes op zijn plekkie blijven :35:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai meiden, even een korte reactie op Duffy, 'Wat als ik in de toekomst misschien kinderen wil, hoe gaat het er dan uitzien?'

Ik heb de mijne nu 14 jaar en in die tijd 2 kids gekregen, ben van allebei 30 kilo aangekomen en dat is er ook weer afgegaan....

Mijn foto's van hoe ze er nu uitzien staan in de galerij, dus kun je misschien even kijken.....

Succes meiden!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh.. is dit een strikvraag? :17:

Of een arts goede verhalen hier op het forum heeft, kun je zoeken in het zoekvenster rechtsboven in het scherm. Gewoon de naam intikken en op het vergrootglas klikken. Dan zie je alle topics waar zijn naam in voor komt......

Ben blij dat Piepke al zoveel antwoorden gegeven heeft, want ook ik zag de bomen door het bos niet meer met al die twijfels hahahaha.

Als het goed is heb je trouwens ook een gesprek met de consulente gehad he, nadat je bij Luijendijk geweest was. Die kun je mailen om te vragen welk profiel of soort anatomisch implantaat je krijgt.

Bij Bergman werken ze met Eurosilicone en met Natrelle...

Natrelle heeft wel een anatomisch implantaat van 300 cc, maar deze is 13,5 cm breed en heeft een projectie (volume naar voren) van 4 cm

Misschien dat ik erover heen gelezen heb, maar wat wil je eigenlijk graag bereiken met je vergroting. Welke cupmaat? En wat is eigenlijk je lengte en gewicht? Want een prothese van 13,5 zou wel breed zijn, maar misschien dat ze hebben gezegd: ongeveer 300 cc?

Gewoon even mailen naar je consulente, dan kom je er misschien achter.

Verder, als je vragen hebt, je kunt ook op trefwoorden zoeken: bijvoorbeeld, high profile, medium profile, dan komen jullie posts tegen, waar o.a ik al eens uitleg gegeven heb over de verschillen ;)

Succes! En bij nog meer vragen: stel ze gerust, maar je kunt veel dingen dus ook al opzoeken hier op het forum :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor al jullie reacties! Het probleem was een beetje dat de consulente waar ik na de intake naartoe moest,op vakantie was. Ik had nu een vervanger, maar normaal was dit haar taak niet. Ik kan niet zeggen dat het een meerwaarde had verder, ze vroeg me alleen hoe het gesprek gegaan was en wanneer ik geopereerd zou willen worden. Wat had ze me nog meer moeten vragen dan..? Anders ga ik er zeker voor bellen.

Ik zie op de arts zijn website dat je hem ook per mail kunt contacteren, zou dit handiger zijn? En hij weet nu toch niet meer hoe mijn borsten er uit zagen? Hij heeft althans geen foto gemaakt ofzo. Ik ben zo bang dat hij iemand anders om gedachte heeft en me verkeerd adviseert :P per mail zou ik nog foto's kunnen bijvoegen evt, of is dat raar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is 4cm projectie eigenlijk veel? Staat het dan erg naar voren? Ik wil graag een zo natuurlijk mogelijke borst, liefst daar ie zeg maar al een beetje hangt ipv op mijn lijf geplakt zit. Ik ben 1.70 en ik weeg 58 kilo. Mijn eigen borsten zijn minimaal, ik heb wel een soort ronding er in op zich. De arts zei dat ik goeie borsten had voor een vergroting in elk geval haha. Wat ik graag wil is van A naar een C. Toen ik de 300cc heb gepast, was dat precies goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.