Ga naar inhoud

Undercover89 : 8 januari 2013 : Dr. Luijendijk : Bergman Kliniek :


Aanbevolen berichten

hi, ik ben 47 jaar en heb na 3 kids een bv laten doen op 17 augustus jl. Dus nu bijna 3 weken PO. Ben bij twee PC's geweest: dr Niessen in Amsterdam en dokter Koopmann in Den Haag. Beide prettige consulten; ze namen de tijd en leden alles goed uit. Qua maat kwamen beide op hetzelfde uit. Ik ben 1.68, 55 kilo, 75A. Ik wilde een volle B, kleine C. Beiden adviseerden mij tussen de 280 cc en 320 cc dual plane te kiezen. Wel een verschillend advies gekregen over de vorm. Ik wilde anatomisch, omdat dat de meest natuurlijke look geeft. Niessen gaf aan niet anders te werken dan met anatomische. Hij heeft een mooie site met een e-brochure met youtube filmpjes: heel informatief.

Koopmann daarentegen zei dat hij ervan teruggekomen was; risico op draaien was te groot en bovendien zou ik, omdat de prothese zo groot is, kans hebben op het zien van de rand bovenaan (ondanks dual plane). Dat omdat ik vrij tenger ben. Hij gaf aan dat ik high profile moest hebben ivm met mijn postuur. Hij deed zelf al jaren geen anatomische proteses meer.

Ik heb voor Koopmann uiteindelijk gekozen, zijn verhaal sprak me aan en hij doet veel bv's op weekbasis. Toen ik net geopereerd was schrok ik enorm; twee voor mijn gevoel enorme ballen op mijn lichaam. Ik heb serieus aan Koopmann gevraagd of de operatie niet mislukt was....hij moest lachen en zei; geef het tijd, dit is niet het eindresulaat. Nu 3 weken later moet ik hem gelijk geven; ook ronde high profile gaan er natuurlijk uitzien en geven een druppelvorm. Door de band en de zwaartekracht komt eea goed op zn plek. Ik denk dat ik eerder een C dan en Bcup ik nu heb, maar daar begin ik wel aan te wennen, zeker nu ze zo mooi beginnen te worden.

Moraal: de cc's zullen wss wel overeenkomen; jij zit zelf zo rond de 300 cc te denken, dan kom je wel op een C-cup uit. De pc die je kiest moet die zijn waar je zelf het beste gevoel bij had. Ik zou zaken als afstand en prijs minder zwaar laten wegen. Je doet dit voor een lange periode en het moet mooi worden. Neem de man of vrouw waar je het meeste vertrouwen in hebt. Heel goed om met meer dan 1 pc te praten, zo kom je tot een keuze...

En veel op dit forum lezen; over heel veel artsen is hier wel wat te vinden. Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 337
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik ben op het werk maar uit mijn hoofd heet de arts dr. De Rappard bij de Velthuiskliniek. Ik heen er ook al dingen over gelezen hier. Ik heb me nooit beseft dat het draairisico van anatomische zo groot is. Ook als ik kijk naar wat tegen jou gezegd is Elmato.. Dat je misschien ondanks keuze voor anatomisch de randen kon gaan zien.. Ik wist niet eens dat het kon. Qua postuur zullen wij er vrij wel hetzelfde uit zien, dus ik krijg er wel schrik van moet ik bekennen. Ik heb niet eens over ronde gedacht, wilde koste wat het kost anatomische. Misschien toch maar eens overleggen nog met Luijendijk. Ik had wel gelijk een heel erg goed gevoel bij hem. Ik ben benieuwd wat me bij de Velthuis kliniek verteld gaat worden. Als zij rond adviseren weet ik het helemaal niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

FDA is een organisatie die producten goedkeurt, of juist afkeurt. De dingen die ze keuren moeten aan strenge eisen voldoen om deze goedkeuring te krijgen.

Het feit dat een prothese die goedkeuring niet heeft, betekend niet per definitie dat het een slechtere prothese is. Hij voldoet dan gewoonweg niet aan de eisen van de FDA. Daarnaast is er z'on grote rel ontstaan toen FDA een goedkeuring gaf voor prothesen, dat ik niet verwacht dat er een ander merk prothese ooit nog een goedkeuring zal krijgen..

Dat is niet helemaal waar volgens mij piepke.

in maart 2012, dit jaar dus, is er nog een 3e siliconen implantaat goed gekeurd door FDA. Naast Mentor en Allergan Natrelle die in 2006 zijn goedgekeurd zijn er nu namelijk die van Sientra. Ik heb alleen nog geen pc gevonden hier die met dat merk werkt.

http://www.sientra.com/BreastImplants

toen is er inderdaad een rel geweest. Maar deze is er stilletjes bij gekomen.

bron: http://www.fda.gov/MedicalDevices/ProductsandMedicalProcedures/ImplantsandProsthetics/BreastImplants/ucm063871.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar volgens mij piepke.

in maart 2012, dit jaar dus, is er nog een 3e siliconen implantaat goed gekeurd door FDA. Naast Mentor en Allergan Natrelle die in 2006 zijn goedgekeurd zijn er nu namelijk die van Sientra. Ik heb alleen nog geen pc gevonden hier die met dat merk werkt.

http://www.sientra.com/BreastImplants

toen is er inderdaad een rel geweest. Maar deze is er stilletjes bij gekomen.

bron: http://www.fda.gov/M...s/ucm063871.htm

Hey SUPER!!

Dat is reuze interessant! Weer een catalogus toe te voegen aan mijn lijstje :D en een implantaat dat goedgekeurd is, thanks!!!!

xxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht nieuws... :( gisteren met mijn leidinggevende gebeld en het was toch niet zo makkelijk dan ze had gedacht om me vrij te geven. Ze dacht dat het zelfs dit jaar niet meer zou gaan lukken.... :( hoe kijken jullie hier tegenaan? Ik heb genoeg uren, maar mag ze dus niet opnemen wanneer ik dat wil. Ik wil gewoon graag nu mijn borstvergroting, zodat ik er tegen de lente/zomer niet meer mee zit en gewoon ervan kan genieten. Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da´s idd niet leuk Undercover. En ook niet zo netjes, ze had het je al min of meer toegezegd immers. Je had je ook ziek kunnen melden, maar wil het netjes regelen door zelf vrij te nemen (zou ik ook doen hoor) maar dan moeten ze je wel de kans geven. Hoe lang wil jij eigenlijk vrij zijn hiervoor?

Overigens is er ook iets veranderd in de wet mbt het meenemen van vakantiedagen/uren naar het volgende jaar, weet niet precies wat, maar wel dat dat straks niet altijd meer schijnt te kunnen. En dan zou je ze toch zéker wel op willen nemen lijkt me. Ik hoop dat er nog wat mogelijk is! Ik heb zelf de kerstvakantie in gedachte, maar vlak voor de kerst is het druk want dat wil dus iedereen, vertelde de arts me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gevraagd om 4 weken vrij. Ik werk in de hulpverlening met mensen met gedragsproblemen dus voor minder doe ik het niet. Dat zou ik niet aandurven. Ik heb inderdaad ook zoiets van ik probeer het netjes te regelen, ik hou van mijn werk dus wil het ook zo eerlijk mogelijk spelen. Ik vind het dan ook jammer dat het nu zo bestraft wordt... Ze wilde eerst kijken of de rest van het team het ermee eens is. Zij moeten dan tijdelijk meer werken. Maar ja, dat kan ik straks allemaal voor ze terug werken dus eigenlijk is er geen probleem. Met de kerst zou voor mij al niet kunnen want dan ben ik juist het hardste nodig. Ik baal gewoon ontzettend. Ik wil dit niet in februari/maart ofzo nog laten doen, maar moet er ook niet aan denken om nog zo'n klote zomer mee te maken zonder borsten. Pfff :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat balen zeg!! Dan heb je je er zo op ingesteld en voorbereid en dan wil je ook gewoon zo snel mogelijk geopereerd worden!

Je bent er nu waarschijnlijk dag en nacht mee bezig en leeft er echt naar toe...

Echt rot voor je. Ik hoop dat ze toch nog met een oplossing kunnen komen?

Inderdaad lijkt me 4 wk geen overbodige luxe met zo'n baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het werk gaat het steeds slechter. Een collega van me is plots ziek geworden en moet geopereerd. Natuurlijk verschrikkelijk voor haar, maar voor mij weer een teken dat we wel degelijk uren kunnen opvangen als iemand wegvalt. Zij werkt overigens meer uren dan ik. Het gaat mijn manager er dus puur om dat mijn borstvergroting een wens is en geen noodzakelijk kwaad. Toch vind ik dat ik net zoveel recht heb op 6weken vrij dan ieder ander met een andere reden. Zeker omdat ik altijd extra ben komen werken en nu om kom in de overuren. Ik vind het echt heel erg moeilijk. Ik wil dit zo ontzettend graag, ik ben er elke dag mee bezig. Hoe breng je dat iemand aan het verstand die zelf borsten heeft en zich dus niet kan verplaatsen? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh meid....dat is moeilijk....

In je naaste omgeving weten de mensen hoe groot jouw wens is en kennen ze je door en door maar een collega/manager....hmmm...lastig hoor.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten hoe je dat iemand aan z'n verstand kan peuteren hoe erg je daar mee zit?

Maar als je toch ook zoveel overuren hebt, die moet je uiteindelijk toch een keer opmaken dit jaar of niet? Je mag tegenwoordig toch niet zoveel uren meer meenemen naar het volgende jaar?

Natuurlijk heb jij net zoveel recht als een ander op 6wk verlof! Jeetje zeg, dan heb jij het juist zo netjes gespeeld en dan krijg je dit...

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dankjewel voor je verhaal! Zo zie je ook maar weer het verschil tussen pc's zeg, grote verschillen tussen hun adviezen bij jou. Je bent zeker erg blij dat je voor het grootste hebt gekozen? :) op welke maat ben je nu uit gekomen?


HOi Undercover
ja ik ben heel blij dat ik voor de grootste heb gekozen, hoewel ik in het topix van A70 wel gelezen heb dat zij rimpelvorming had na 6 weken en zij is ongeveer hetzelfde als ons gebouwd .. ik ben nu bijna 5 weken PO dus ik let nog een beetje op
alleszinds zien ze er nu werkelijk prachtig uit! ik ben zo verliefd op mijn borsten :D. momenteel draag ik een 75C, maar ik wacht nog met meerdere bh's te kopen (heb heel mijn schuif leeggemaakt, al de A en AAtjes eruit, er liggen er nu maar 2 in :P) want het kan dat ze nog veranderen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een maand aan 1 gesloten is vaak wel lastig ,word niet zo snel meer gegeven,alleen in de ergste gevallen,maar je had het dus al bijna voor elkaar en nu kan het ineens toch niet.

Ik vind het een beetje flauw eigenlijk,ik denk dat ik een lange mail op zou gaan stellen om het toch voor elkaar te krijgen!

Men onderschat ook vaak een bv he,ze denken meestal dat t peanuts is en dat t weinig voorsteld.

Kijk je kan natuurlijk gewoon jezelf ook ziek gaan melden ,maar je was eerlijk naar haar toe,en dan krijg je dit.

Het is en blijft een operatie ,dat zou ze toch echt in moeten zien ,dus jij hebt dan wel een goed herstel nodig om weer gezond en wel op je werk terug te kunnen komen.

Ik zou het er iig niet bij laten zitten,je stond ook altyd voor haar klaar nu is zij aan de beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.