Ga naar inhoud

Undercover89 : 8 januari 2013 : Dr. Luijendijk : Bergman Kliniek :


Aanbevolen berichten

  • Reacties 337
  • Created
  • Laatste Reactie

Dames, het is zover, de bekende twijfel over het aantal c! Ik word niet goed van mezelf. Tijdens het tweede consult heb ik nogmaals protheses gepast..Ik vond de D toen erg groot en heb gevraagd om tussen de c en de d te plaatsen. Dit zou neer komen op 350 cc anatomisch dual plane. Op de foto die we toen genomen hebben ziet het er heel goed uit. Maar hoe realistisch is het beeld dat je krijgt met passen? Je hebt immers zomaar iets in je bh gestopt... Bovendien wist mijn arts niet of het ging passen, dat zou hij tijdens de operatie bekijken. Inmiddels zie ik heel veel vrouwen voor mij, en vind ik 350 cc of zelfs iets meermeer, te klein. Op de foto lijkt het misschien kleiner dat weet ik niet. Ik heb gevraagd om echt een volle c en neet hem d,, vraag me af of ik dat nu wel zal behalen... Ik wil absoluut niet dat het te klein wordt, maar ben ook maar een temeer meisje. Hoe kan het dat er misschien niet meer dan 350 past terwijl ik smette slanke meiden zie met 450 cc

Sorry voor de foutjes, zit op mijn telefoon :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Undercover

Dat ligt aan het profiel dat je krijgt, de vorm, het merk van de prothese... Er zijn zoveel verschillende profielen, zeker in de anatomische prothesen!!
De breedte van de prothese moet bij je lichaam passen en op basis daarvan wordt het profiel en het aantal cc gekozen.
Liever een breedte die past met minimaal risico op complicaties, dan een te brede prothese, met alle mogelijke problemen van dien!

Weet je toevallig welke prothese, welk merk, welk profiel, de arts bij je zou willen plaatsen dan? Ik kan wel eens naar de maten kijken dan, als je wilt...... Stuur je me maar even een pb :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik zet het toch maar even hier neer, wie weet of er nog meer mensen iets mee kunnen.

De pc wilde waarschijnlijk mijn protheses medium profile plaatsen, dit zou er volgens hem natuurlijker uit zien. (Meningen? Zie dat hier namelijk bijna bij niemand). Ik zou dan de 350 cc Eurosilicone dual plane medium high krijgen, en volgens mijn informatie hier zou die 13,0 cm breed zijn en 12,5 cm hoog, met 5,1 cm projectie. Hij heeft overigens niet de breedte van mijn borsten gemeten, wel de afstand tussen mijn plooi en tepel in het eerste consult. Mijn huidige borsten vullen overigens nog net geen 75a, voor alle volledigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Undercover,

Op welke maat zou jij uitkomen met 5,1 projectie?
Ik weet wel beetje dat het aan merk silicone ligt, ik krijg die van mentor en heb een projectie van 4,8 en hoop een kleine D uit te komen.. mijn begin maat is helaas 75aa..

Heb toch ook maar voor de zekerheid een extra afspraak met de chirurg ingepland om het toch nog even een keer te passen en goed naar te kijken.
Want hoe meer ik hier lees over de verschillen hoe onzekerder je er toch over wordt :22:

Het is nog wat borsten uitzoeken :12:

Xx Zenna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha moeilijk is het he? Ik heb gevraagd om een volle C, kleine D. De pasprothese D was net te groot, dus heb gevraagd om een maat er tussenin. Maar als ik dan hier in de galerij kijk naar wat een neppe C is, denk ik goh, ik had ze groter gewild. Snap je? Ik wil daarna niet nog tot de vrouwen met kleine borstem behoren, ik wil gewoon fatsoenlijke haha, normaal tot iets groter dan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is idd maar 1 prothese met 350 cc in de anatomische bij eurosilicone.

Doordat jouw prothesen breder zijn dan de prothesen van Zenna, zul jij een grotere cupmaat krijgen dan zij.... De breedte van je prothese, vergt een bredere beugel in je bh, dus een bredere cup, dus een hogere cupmaat :)

Jij hebt wel een ongeveer gelijke projectie, 5,1 cm, maar omdat jouw prothese 1,5 cm breder is, zal dit wel een cupmaat schelen! Jij zult dus met die 5,1 cm eerder uitkomen op een E ipv op een D.

Als ik het zo goed inschat :)

Het is echt een combinatie van beide.. de breedte in combinatie met projectie, in combinatie met de voorsituatie zijn bepalend!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje. Wat ik eigenlijk meer bedoel is.. het gaat me niet zozeer om de bh-maat D, die ik volgens jou dus krijg omdat de prothese breder is dan bijv die van Zenna. Een brede borst lijkt niet automatisch groter dan een smallere toch :P voor mij zit de grootte hem echt in de aanblik, dus denk toch in de projectie. Ik wil natuurlijk niet dat ik alleen qua breedte een D-bh vul, en in de projectie wat tekort schiet. Ik hoor het al haha, ik heb liever een smallere prothese met dezelfde of iets meer projectie. Gezien mijn omvang tussen de 70 en 75 cm zit, denk ik dat ik op deze manier een borst krijg die al onder mijn oksels begint :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woehoe spannendddd ik kreeg vandaag de papieren van de kliniek per post! Van alles moet ik invullen over mijn gezondheid etc., ben eens benieuwd hoe en wat. Het eerste geld heb ik al overgemaakt, dus dat zit ook wel goed. Heb alleen een vraagje nog over iets wat in de papieren stond, op het factuur wordt het volgende genoemd : borstvergroting met anatomische prothese (style 410).

Wat wordt met die style bedoeld? En kan ik daar verder nog iets uithalen? Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De style 410 zijn de normale anatomische prothesen van Natrelle.

Je hebt ook nog style 510. Deze hebben een dunnere bovenrand. Deze zijn duurder en worden vaker gebruikt als er graag plaatsing vóór de spier is terwijl dat eigenlijk een twijfelgeval zou zijn ivm de huiddikte.

Je hoeft hier dus verder niks mee ;)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik was dit eens terug aan het lezen... en BB, mij is verteld dat ik Eurosilicone zou krijgen. Kan 410 niets anders betekenen dan toch Natrelle? Wat vreemd.... Ik heb misschien wel liever Natrelle hoor, die heeft immers een nog betere naam. Maar toch, nu ga ik helemaal twijfelen. Heb me al die tijd vastgepind op de maten van Eurosilicone, en nu krijg ik dus iets anders! Kun je me eens opzoeken asjeblieft wat de maten zijn van de Natrelle? Als je medium profile zou nemen tussen de 305 en 350 cc? Hoe zit dit bij de high profile?

Pff nog 37 dagen, ben druk aan het aftellen, dus ook elke dag meer vragen helaas :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... helaas is het bij anatomisch niet zo simpel dat je 1 medium en 1 high profile hebt...

Style 410 bestaat alleen bij Natrelle idd.... Eurosilicone heeft deze niet (tenzij dat spiksplinternieuw is? geen idee)

Natrelle noemt de high profile: full projection

Ik zal alle maten die ik gevonden heb, tussen de 305 en 350 cc binnen de style 410 even voor je noteren hier..... Niet dat je er erg veel aan zult hebben, want nu weet je nog niet wat je krijgt.....

De cc's wijken af per profiel, dus je zou echt moeten weten van je pc welke breedte voor jou geschikt zal zijn.... Dat is namelijk het belangrijkste. Dit bepaalt wat bij jou gaat passen. Verder is de rekbaarheid van de huid belangrijk, die bepaalt ook hoeveel projectie je borst aan kan...

De maten van de 410 met tussen de 305 en 350 cc:

MF: Moderate height / Full projection:

335 cc -- 12,5 cm breed -- 11,6 cm hoog -- 5,1 cm projectie

FF: Full height / Full projection:

335 cc -- 12,0 cm breed -- 12,5 cm hoog -- 4,8 cm projectie

LM: Low height / Moderate projection:

320 cc -- 13 cm breed -- 10,9 cm hoog -- 4,8 cm projectie

MM: Moderate height / Moderate projection:

320 cc -- 12,5 cm breed -- 11,6 cm hoog -- 4,6 cm projectie

FM: Full height / Moderate projection:

310 cc --12 cm breed -- 12,5 cm hoog -- 4,4 cm projectie

350 cc -- 12,5 cm breed -- 13 cm hoog -- 4,6 cm projectie

Hier kun je dus niet zo heel veel mee denk ik? Maar ik weet dus niet of jouw pc op het moment duidelijker kan zijn. Hij heeft, zoals je ziet heel veel opties, tenzij die nog beperkt zouden kunnen worden door de breedte van jouw eigen borst... Dan kunnen er misschien een paar afgestreept worden...

Wel een beetje vreemd dat er style 410 op je bevestiging staat en jij dacht dat je eurosilicone zou krijgen... Misschien moet je hier gewoon eens over mailen? Dat je weet dat de style 410 niet van eurosilicone is en dat jij dacht dat je eurosilicone zou krijgen....

En pas op!!! Die van Natrelle zijn bij Bergmankliniek volgens mij duurder. Ik meen me dat te herinneren van het überkorte consult dat ik daar had, ooit.... Misschien dat je dat ook nog even moet navragen, niet dat je dadelijk voor onverwachte kosten staat... Ik kan me vergissen, maar dacht dat dat toen zo was....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie! Ik heb zelfs niks anders besproken dan eurosilicone, dus vraag me af waar natrelle vandaan komt. Zelfs nog met de beautycoach gemaild over wat de levenslange garantie van eurosilicone in hield! En dan staat ineens op mijn factuur dus die style 410. Vind het sowieso niet netjes. Daarbij betaal ik 4750 voor de operatie, er is ook geen ander bedrag genoemd. Heb echter van snoepje gehoord dat zij hetzelfde betaalde en zij heeft natrelle, dus denk dat eurosilicone goedkoper is nog. Ik snap er gewoon niks van. We hebben het over bepaalde maten gehad die bij natrelle niet eens er tussen staan. Hij gaf toen aan dat ik waarschijnlijk moderate zou krijgen en heel eventueel high, hij kijkt tijdens de operatie of dit kan. Ik ga morgen ook zeker een mail sturen. Het maakt mij verder niet uit, maar bij eurosilicone zag ik dat de high veel meer projectie heeft bij dezelfde maat dan natrelle. Ik wil ze zo groot mogelijk. Vraag me echt af waarom het zo gedaan wordt in plaats van netjes in overleg :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal de stress wel zijn geweest hoor... ik heb net gebeld met de beautycoach en ze zei dat er overduidelijk Eurosilicone in mijn dossier stond, met ook de bijbehorende maten. Er staat nergens iets van Natrelle en 410 is voor hen alleen een code, waar ik verder helemaal niks mee moet. Vreemd verhaal, maar ik ben blij dat het nu klopt! Ik heb ook gevraagd naar het prijsverschil, het gekke vind ik dat de anatomische Eurosilicone en de anatomische Natrelle daar even duur zijn. Dus of ze bieden Eurosilicone aan tegen een te hoge prijs (wat ik eerder denk), of Natrelle tegen een spotprijsje :P de coach zei me dat ik waarschijnlijk ook kon kiezen voor Natrelle, in overleg met de pc. Nu weet ik het dus helemaal niet meer! Hij belt me vanmiddag voor een telefonisch consult. Wat zouden jullie doen? Ik lees overal dat Natrelle "beter" is omdat ze FDA gekeurd zijn, maar loopt het echt zo'n vaart? Met de Eurosilicone kan ik ze groter krijgen qua projectie, vind ik belangrijk, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk mijn gezondheid en veiligheid. Wie geeft me raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei de pc.

Uiteindelijk heb ik toch voor natrelle gekozen, over eurosiliconen lees ik toch dingen die mij aan het twijfelen brengen zoals bijvoorbeeld de prijs. De arts maakte het niets uit dus toen was voor mij de keuze nog redelijk gauw gemaakt. Het voelt net iets beter. En ach, risico loop je toch hè, als je borsten koopt :P probeer me dat maar vooral in mijn hoofd te houden, anders blijf ik aan het twijfelen. Ik heb nu gekozen voor een goede kliniek, ervaren arts waar ik me goed bij voel, en implantaten waar ik goede verhalen over lees.. Ik heb zes weken vrij genomen, dus alles wat nu nog mis kan gaan ligt buiten mijn macht :P laat die tieten maar komen! Het wachten duurt me veel te lang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!!

Over 8 nachtjes slapen is het zover, ik begin nu toch wel behoorlijk zenuwachtig te worden. Morgen begin ik met de Arnica. Heeft iemand van jullie ervaring met de nutricia preop? Helpt dit echt tegen een leeg gevoel in je maag? Ik heb namelijk nog geen tijdstip door gekregen, maar moet 2,5 uur rijden en word sowieso gauw wagenziek. Ben dus enorm bang dat ik daar al kotsend binnen kom :s brr.. Verder probeer ik nog niet teveel na te denken.. Het heeft toch geen zin om mezelf nu al heel te maken!

Wat ik me wel nog af vroeg, hadden jullie al slobberkleren aan voor de operatie? Of alleen toen je naar huis mocht? En kon je thuis nog iets van een hemdje of pyjama-shirtje aantrekken? Of heb je al die dagen alleen een vest aan ivm armen niet teveel bewegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.