Ga naar inhoud

Liesje2: 27 september 2012: Dr. Cromheecke: Bergman Kliniek: Heerenveen


Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik lees al een aantal maanden op dit forum mee. Ik vind het super interessant om ervaringen te lezen.

ik ben Liesje ik woon in Friesland. Ik ben 1.82 groot en weeg 72 kilo. ( 22 jaar jong)

Ik ben in 2011 actief gaan hardlopen. Dit is voor mij echt een heerlijke ontspanning. Ook is het een goede manier geweest om mijn conditie op te bouwen.

Ik ben door het hardlopen ook lichtjes afgevallen ( kledingmaat kleiner geworden) Dit vond ik natuurlijk geweldig..... echter werden mijn borsten ook veel kleiner en minder vol.

Ik had een A cup ( hele kleine B cup) alleen heb ik nu echt nog maar een AA cupje over.

Natuurlijk kun je met een BH met vulling dingen verbergen. echter met een bikini lukt dat niet meer.

Ook word ik soms verdrietig als ik zonder bh in de spiegel naar mijzelf kijk. Ik voel me niet meer vrouwelijk. Dit omdat ik vrij groot en breed ben. dan mist er toch iets..

Ik overweeg om in 2012 een bv te plannen. Dit kan pas in het najaar ivm. met mijn eigen bedrijf.

Omdat ik nog erg twijfel zou ik graag adviezen willen van vrouwen die dit zelf ook zijn ondergaan

Ik weet niet of ik deze vragen in het forum kwijt kan onder dit topic?

Vraag 1: Kun je na een borstvergroting gewoon weer sporten? met name hardlopen>? ik ren 3 keer per week 10 kilometer achter elkaar. Dit is wel zwaar voor je borsten maar een goede sportBH om en het moet kunnen toch?? of kan ik dan toch beter maar mezelf blijven en met mijn mierentietjes blijven rennen?

Vraag 2: Kun je nog borstvoeding geven? (mijn partner en ik willen later wel kinderen )

Vraag 3: Gaan je borsten na een borstvergroting en zwangerschap hangen? of hangen alleen natuurlijke borsten? en bv borsten niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 175
  • Created
  • Laatste Reactie

hallo Liesje welkom op het forum! :60:

Ikzelf ben ook nog aan het orienteren en wil 1e helft van 2012 mijn bv.

Ik heb mij laten vertellen dat het wel mogelijk is om te hardlopen, maar natuurlijk als je volledig hersteld bent.

Een hele goede stevige sportbh is natuurlijk belangrijk.

Ook borstvoeding is mogelijk als je ze op de spier krijgt. Ze kunnen wel degelijk gaan hangen,

maar dat zijn de druppelvormige implantaten. Dat is mij verteld iig. Je moet ze

goed verzorgen en als t kan altijd bh dragen (maar het hangen gaat dan na ong 20 jaar gebeuren en als

ze geen goede ondersteuning krijgen).

Veel leesplezier en heb je al een idee waar je je eerste consult gaat plannen?

Groetjes Senna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borstvoeding gaat bij elke plaatsing hoor . Protheses worden altijd onder je eigen weefsel geplaatst , of dat nu op of onder de spier is .

Je borsten zullen altijd veranderen doorheen de jaren : zwangerschap , ouderdom (slappere spieren / minder elasticiteit van de huid) , zwaartekracht ...

Met plaatsing onder de spier (of dual plane) is dat hangen welheel wat minder omdat ze als het ware door de spier 'vastgehouden' worden .

Sporten mn hardlopen gaat zeker maar verwacht je wel aan een redelijk lang herstel , je zal je conditie dus terug moeten opbouwen .

Het herstel is voor iedereen anders . Sommigen doen na 4 wken alles , anderen pas na 4 maanden . Hangt van verschillende dingen af .

btw , heb je topictitel wat aangepast zodat vrouwen met ervaring hier vlugger komen reageren :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borstvoeding gaat bij elke plaatsing hoor . Protheses worden altijd onder je eigen weefsel geplaatst , of dat nu op of onder de spier is .

Je borsten zullen altijd veranderen doorheen de jaren : zwangerschap , ouderdom (slappere spieren / minder elasticiteit van de huid) , zwaartekracht ...

Met plaatsing onder de spier (of dual plane) is dat hangen welheel wat minder omdat ze als het ware door de spier 'vastgehouden' worden .

Sporten mn hardlopen gaat zeker maar verwacht je wel aan een redelijk lang herstel , je zal je conditie dus terug moeten opbouwen .

Het herstel is voor iedereen anders . Sommigen doen na 4 wken alles , anderen pas na 4 maanden . Hangt van verschillende dingen af .

btw , heb je topictitel wat aangepast zodat vrouwen met ervaring hier vlugger komen reageren :38:

Dank je wel!! B-cupje

Voor Senna,

Ik denk er over na om naar Heerenveen te gaan : Bergman kliniek.

Ik heb mij er al op voorbereid dat ik na de BV weer vanaf punt 0 moet gaan beginnen met beginnerschema's voor hardlopen.

Maar wordt hardlopen niet afgeraden door de pc??

Want anders zou ik serieus overwegen om de bv dan maar te laten.

Zoals ik van jullie begrijp is dat toch wel weer mogelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Hier ook een sportief type die afgelopen donderdag geopereerd is.

Mijn pc raadde aan om 2 sportbh's over elkaar heen toe doen voor extra demping. Ik geloof na 6 weken mag je rustig aan beginnen om weer iets te doen. Ik had mn conditie opgebouwd met cardio, en door de slaaproesje is die nu helemaal weg, hifi. Bij alles wat ik doe moet ik weer even gaan liggen ,maar het zal wel even duren voordat dat spul uit je lichaam is.

Mijn pc vertelde me wel dat idd in der loop der tijd de borsten altijd weer wat gaan hangen, ook met dual plane (wat ik eigenlijk niet begrijp heb dezelfde theorie als B-cupje) Maar ik denk ook wel dat het eraf vanaf hangt hoeveel cc je erin stopt en hij adviseerde altijd een goede bh te dragen.

Succes met je beslissling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Risje,

Hoe gaat het nu met je? Heb je ook een topic waar ik verslag van de operatie kan lezen?

Hm 2 sportbh's over elkaar sexy hoor met sporten...

Ik heb geen idee hoeveel cc ik ga nemen. Ik ben behoorlijk breed en er moet volgens mij wel wat ruimte zijn.

Maar dat weet ik pas na mijn consult.

Hier wil ik in juni / juli pas mee beginnen anders vind ik dat er teveel tijd tussen mijn consult en operatie zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" schaam schaam"

Zonet via victoria's secret hun website een Bh besteld die je cupmaat met 2 cups vergroot.

Ik hoop deze ,deze zomer veel aan te trekken. Zo kunnen mensen alvast wennen aan mij met grotere boobs. Dan valt het niet zo op na de operatie in het najaar...

Spannend.. ik hoop dat deze bh je borsten mooi rond maakt.. en geen gekke vormen maakt..

Ik ben zo benieuwd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

mijn verslag staat bij operatieverslagen borstlifting 22 december.

spannend allemaal he, de voorpret is ook al leuk. ik zou als ik jou was naar 2 klinieken gaan om te vergelijken. neem een strak truitje mee voor het passen. ik heb maar 200 cc gekregen omdat ik niet groter wilde. maat als ik ze nu bekijk zijn ze wel degelijk groter. ik heb foto,s in mn album gezet.

gr risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip!

Ik zag dat er een enorm groot prijsverschil tussen Bergmann en ACCZ Kliniek zit.

1 nadeel.. de goedkope ( ACCZ is 2, 5 uur rijden ) ik lees overal dat de operatie niet in Groningen (Laren) Kan.

de Bergman Kliniek is in Heerenveen ( 20 minuutjes rijden )

Als ik zo de operatieverslagen lees, is het ontzettend fijn om snel thuis te zijn. 2.5 uur lijkt mij niet echt dragelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste stappen zijn gezet.

Ik heb vandaag op mijn werk 2 weken vrij gevraagd in oktober.

Ik hoop dat deze 2 weken goed gekeurd worden. Daarnaast zal ik voor mijn eigen bedrijf 3 weken vrij plannen.

Ik ben Fotografe en visagiste ( eigen bedrijf naast mijn baan ) en moet wel zwaar tillen ( camera flitslampen Make-up koffers, decorstukken) Ik hoop dat ik na 3 weken weer kan fotograferen want zolang kan ik dat echt niet missen.

Ik hoop zo dat ik vrij mag van de baas.. dan kan ik de consulten plannen en gaan kijken welke kliniek mij in die week kan opereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twofriends

Hoi Liesje!

Ik lees net je laatste berichtje, maar ik zou wel van te voren even informeren of je het consult en de operatie in dezelfde 2 weken kan plannen. Bij sommige klinieken of ziekenhuizen zit er soms nog een behoorlijke tijd tussen het consult en de daadwerkelijke operatie. Ik zou eerst rustig één of meerdere consults plannen en daarna pas een beslissing maken waar en wanneer je geopereerd wilt en kan worden. Even een tip ;) Succes! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liesje!

Ik lees net je laatste berichtje, maar ik zou wel van te voren even informeren of je het consult en de operatie in dezelfde 2 weken kan plannen. Bij sommige klinieken of ziekenhuizen zit er soms nog een behoorlijke tijd tussen het consult en de daadwerkelijke operatie. Ik zou eerst rustig één of meerdere consults plannen en daarna pas een beslissing maken waar en wanneer je geopereerd wilt en kan worden. Even een tip ;) Succes! x

Dank je wel!

Ik heb bij beide klinieken eerst geïnformeerd of het mogelijk is om dan geopereerd te worden.

Duurt nog erg lang hoor! is oktober pas!

Beide klinieken hebben mij schriftelijk bevestigd dat 1 oktober geen probleem zou zijn als ik na het consult besloot om akkoord te gaan met een operatie.

Het wordt nu al spannend.. het idee dat het in oktober misschien wel gaat gebeuren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op advies van meerdere forumleden toch ervoor gekozen om een 2de consult aan te vragen bij een andere kliniek.

Ik was eerst vastberaden om naar de Bergman Kliniek in Heerenveen te gaan.

Ik ga ook nog bij ACCZ klinieken op gesprek. om te kijken waar ik mij het beste bij voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Dank je wel!!

Spannend hoor was het..

Ik kwam netjes 10 voor 11 binnen bij de Kliniek, ik mocht plaatsnemen in de wachtkamer.

Minuten leken wel uren.. ik mocht om 11.27 eindelijk met dr. Chromheecke mee. ( ondertussen klotsende oksels van de spanning)

Ik voelde me wel op mijn gemak bij hem. hij was erg realistische en eerlijk vond ik. Benoemde ook de mindere kanten van mijn borsten waar hij extra aandacht aan ging besteden om het mooier te maken. Ik heb mijn wensen met hem doorgenomen en dat was wel haalbaar.

Hij adviseerde om bij het 2de gesprek te gaan passen.

Het jammer is dat hij mij Anatomische implantaten wil gaan geven. en die zijn natuurlijk nogal een stuk duurder.. ( maarja je doet het niet zomaar, het moet wel mooi natuurlijk )

Ronde waren bij mij ook wel mogelijk maar hij ging toch echt voor de anatomische omdat ik die ronding bovenaan niet zozeer nodig was. hij ging voor het natuurlijke.

Ik heb een hele bult aan informatie mee gekregen. daar was ik wel blij mee. er wordt ook zoveel uitgelegd tijdens het gesprek.

We hebben in augustus een 2de afspraak voor het passen en het laatste moment voor informatie voordat ik 4 weken later onder het mes ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh wat goed dat dit consult je zo goed is bevallen! En hoe vind je het dat hij je voor een tweede consult heeft uitgenodigd? Dat vond ik zelf wel heel prettig, omdat je dan veel meer vragen kunt stellen enz. Ga even brainstormen over vragen die je nog wilt stellen, daar heb je nu mooi de gelegenheid voor!

Aardige man is het, he? :D Wat fijn dat je je op je gemak voelde, want het is toch niet niks om daar opeens met ontbloot bovenlijf te gaan zitten, haha!

Anatomisch is inderdaad duurder. Hij vertelde me dat hij het zelf niet zo vaak gebruikte, maar grappig dat ie jou ook anatomische wil doen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo Forumleden,

Ik had nog even een vraag. Ik zie bij veel dames in de galerij een prachtig mooie ronde borst. alleen vanaf de zijkant is er weinig projectie.

Ik wil liever wel veel projectie want ik gewoon weer dunne bh's aan kunnen voor een mooie projectie naar voren.

Ik heb pas in augustus mijn pas afspraak maar hoe kan ik het beste aan de chirurg uitleggen dat ik echt vanaf de zijkant geen platte borsten wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je projectie wilt, dan moet je zeker voor een high of extra high profile gaan. Echt zeker weten geen medium of low profile nemen!!

De chirurg kan dan kijken wat er bij jou in past. Want de breedte van de prothese moet passen.

Stel je kunt een breedte van ongeveer 12 cm krijgen (dit is afhankelijk van je eigen borstbreedte), om even en voorbeeld te noemen. En stel je krijgt Natrelle prothesen. Dan zou je met medium profile een breedte krijgen van 11,9 met 304 cc en een projectie van 4 cm.

Als je high profile krijgt kom je dan uit op een breedte van 12 cm met 425 cc en een projectie van 5,2 cm en bij de extra high profile een breedte van 11,9 met 500 cc en een projectie van 5,7.......

Dat is dus het verschil!

Je kunt de catalogussen van natrelle (mcghan) en eurosilicone (waar bergmankliniek mee werkt) via de website van beide merken vinden. Let er goed op dat je kijkt bij de silicone-implantaten, de saline-implantaten hebben weer andere maten en volumes.

Bij bovenstaande ben ik uitgegaan van ronde prothesen. Bij de anatomische is er veel meer mogelijk qua hoogte, breedte en volume.... Dus even kijken op de websites en vooral goed kijken naar wat er in jouw geval in zou kunnen, dat dus afhankelijk is van de breedte van je eigen borst zoals hij nu is. :D

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Best Boobie!

Bedankt voor je duidelijke uitleg ik krijg Anatomische van Natrelle dus ik ga zeker even goed kijken.

Klinkt wel veel hoor 500 cc voor een projectie van 5.7

Ik ga mij eens beter inlezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.