Ga naar inhoud

80Btje: 20 september 2012: Dr v Engeland: Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen: ik ben 26 jaar oud en heb eindelijk, na ongeveer 10 jaar er serieus over nagedacht te hebben, de beslissing genomen om mijn borsten te laten vergroten! (En om een lipo aan mijn benen, zadeltassen, te laten uitvoeren).

Ik heb 10 juli al een 1e consult gehad bij Bergman Clinics in Bilthoven bij dr. A. A. van Engeland.

Het is een vrouw die er niet zit voor een gezellig praatje, maar ze was erg duidelijk en het voelde voor mij goed.

Ze vertelde dat mijn borsten niet goed ontwikkeld waren en dat daardoor mijn borsten nogal 'hoog' zitten. Daardoor zitten mijn voorgevormde bh's (zonder vulling erin) dus niet goed, omdat de beugel een aantal centimeters onder de borst zit. Met een push up bh zit de vulling precies daar onder de borst waardoor er geen lege ruimte ontstaat (snappen jullie het nog??)

Ik was zo blij om te horen dat het dus niet tussen mijn oren zit en dat er iets aan gedaan kan worden!

Dit houd wel in dat mijn borstplooi verlaagd moet worden.

Ik heb ook pasprotheses gepast en daar kwam uit dat 200cc mooi zou zijn bij mij (en er past wss niet meer in) en dat ik daarmee van een 80B (van een push up bh) op een d/e cup zou komen volgens haar. Kan dit kloppen?

Want als ik verhalen lees krijgt iedereen veel meer cc voor een 'grote' cup.

Zelf plaatst ze normaal protheses vaak dual plane, maar omdat ik volgens haar genoeg eigen weefsel heb, wilt ze ze graag voor de spier plaatsen. Waarom de spier stukmaken als het niet nodig is! Maar als ik ze echt graag dual plane geplaatst wil hebben doet ze dat ook.

Ik weet nog niet wat ik wil, ik dacht eerst echt dual plane, maar nu twijfel ik heel erg.

Ik heb het idee dat ze voor de spier eerder gaan hangen (hoewel zij zegt dat dat wel meevalt omdat ze nu nog niet hangen en stevig zijn. Maar ja, ze zijn nu nog klein denk ik dan!)

en ik denk dat je bij voor de spier meer kans hebt op rimpeling.

Ik heb ook gelezen dat ze met dual plane helemaal niet gaan hangen (maar ooit zakt je eigen weefsel ook en ziet het er dan wel mooi uit?) en dat je dan minder kans hebt op rimpelingen ed.

Graag hoor ik van jullie je mening, advies en ervaringen.

14 augustus ga ik nog op een 2e consult, omdat ik nog een heleboel vragen heb! O.a. over het profiel en andere dingen waar ik hier ondertussen al over heb gelezen.

Als alles dan beantwoord is kan ik met een gerust hart de toekomstige operatiedatum tegemoet zien.

Nou dat was een heel verhaal, hahaha :67:

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste Reactie

Hmm een stuk achter de spier is natuurlijk wel pijnlijker enzo, maar als het op termijn mooier is?

Voor de spier is nog ok als je genoeg vet en huid hebt? heb je dat? Bij mij ging dit alleszins niet omdat er ribben te zien waren boven mn borsten.

Je hebt een B +200 cc, je zal daar c/d mee halen denk ik (in bh dan toch), maar vergeet niet, ik heb nu een E, het ziet eruit als een c eigenlijk xs

en was ook heel smal, weinig vel enzo en toch 500 cc gekregen, blijf het zelf raar vinden maarja :P

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi raibabe19,

Liever een mooi eindresultaat en wat meer pijn dan geen mooi resultaat natuurlijk!

Ik heb idd genoeg vet/ weefsel om het voor de spier te laten plaatsen volgens de pc.

Het is ook 1 van mijn vele vragen of ze een d/e bedoeld qua maat bh of dat ze bedoeld op het zicht, voordat ik hier terecht kwam wist ik niet dat daar zo'n verschil in zat.

O, ik zie net dat ik 200cc heb neergezet.... Bedoel 280cc.

Ik ga ook vragen of er niet meer in zou kunnen, ik ben nu al te bang dat het te klein wordt :67:

Van welke maat kom jij dan af?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga me'r even tussensmijten :)

Mijn 'startmaat' was ook 80B ( lege ) en ben met 330cc naar een grote C gegaan , dus dat én een D zit er wel in maar een E-cup dat vind ik toch moeilijk om te geloven .

Natuurlijk , voor iedereen valt eenzelfde cc anders uit omdat we ook allemaal anders gebouwd zijn .

Ikzelf heb 4 jaar geleden voor dual plane gekozen en ben er tevreden mee maar dat is een keuze die je voor jezelf moet maken . Aan alles zijn voor- en nadelen , kies voor hetgeen waar jij je't beste bij voelt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga me er ook even mee bemoeien;)

Ik had een kleine B, en heb 245 en 255 cc erbij gehad, ik heb nu in een BH een E cup.

Als je mijn borsten zonder bh ziet, zou je zeggen dat het een grote c, kleine d cup is.

Bij mij zijn ze voor de spier geplaatst, omdat ik genoeg eigen weefsel had.

Ik heb weinig pijn ervaren, en het resultaat is prachtig.

Laat je gewoon goed informeren en vraag wat in jouw geval het beste is, voor de spier of dual plane.

Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi b- cupje,

Fijn dat je je er ook even tussensmijt haha. Ik vind het wel fijn om wat van iemand te horen die al een paar jaar terug een bv heeft gehad!

Een E vond ik ook al lastig te geloven haha ondanks dat die van mij niet 'leeg' zijn hihi.

Waarom heb jij voor dual plane gekozen en niet voor wat anders?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey VeraVeer,

Fijn om te horen dat ze er zonder bh als een grote c, kleine d uitzien.

Ondanks dat dus bij iedereen de cc's blijkbaar anders uitvallen, weet ik dan toch een beetje wat ik kan verwachten.

Waarom heb jij gekozen om ze voor de spier te plaatsen?

De pc wilt ze bij mj graag voor de spier plaatsen, maar omdat ik veel heb gelezen dat je dan juist rimpelingen gaat zien vind ik het een beetje een twijfelgeval. Ik vertrouw de pc wel, maar waarom wordt er dan zoveel dual plane geplaatst...

Ach ik moet gewoon nog even verder lezen over de voor en nadelen van beide en op mijn gevoel afgaan zoals b cupje ook al zegt...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Bij mij raadde mijn pc het aan om voor de spier te doen, omdat er genoeg weefsel was en daardoor niet nodig achter de spier.

Omdat ik heel veel vertrouwen in deze pc had heb ik daarvoor gekozen. Bij mij zie je helemaal geen rimpelingen of bijv de randen van de prothese, iets wat ik ook al een paar keer heb gehoord. Ook zie je dat niet als ik op mijn zij lig. Ziet er bij mij heel natuurlijk uit, en vanmiddag in de lingeriewinkel zag de verkoopster eerst niet eens dat het eigenlijk siliconenborsten waren:) pas toen ik het zei had ze het door en was ze verbaasd.

Ik kan er niet over meepraten hoe het voelt achter de spier, dus daar kan ik je helaas geen raad in geven.

Ik ben erg tevreden met de plaatsing voor de spier, maar zoals de andere dames zeggen,, goed laten voorlichten en op je gevoel afgaan:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

280 cc. Rond of anatomisch, want dat kan een groot verschil maken...

Medium, high of extra high profile, ook dat maakt een groot verschil.

Dan gaat het nog om je eigen lengte en gewicht. Ben je smal en rank, dan valt bijvoorbeeld 5,5 cm projectie veel meer op dan bij iemand die wat flinker is van zichzelf.....

Neem een foto mee naar je arts, van wat je graag zou willen. Kijk in de galerij hier of op google, om te zien of je iets ziet wat je graag zou willen. Een cup noemen is zoooo relatief, net zo relatief als het aantal cc!

Kijk wat je zelf voor ogen hebt, en laat dat ZIEN aan je pc, alleen dan voorkom je dat je zwaar teleurgesteld gaat zijn naderhand ;)

Vraag naar welk merk, welk profiel, welke vorm je prothesen gaan worden bij je volgende consult. Heel belangrijk voor het uiteindelijke resultaat.

Heel veel succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi best boobie,

Bedankt voor je tips!!

Het worden ronde protheses van eurosilicone.

Ik ben maar 1.63 lang en heb wel iets te veel kilo's op mn lijf zitten...

Het profile weet ik niet, maar ik weet ook niet goed wat het inhoud (staat op mijn vragenlijstje voor het 2e consult)

Ik weet wel dat de protheses niet groter dan mijn borst mogen zijn (13cm dacht ik, ook ff navragen)

Voel me een beetje onwetend tussen jullie allemaal :74: Maar heel fijn dat jullie mijn vragen beantwoorden.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even op het forum en je wordt ook een "experte" ;)

Ik heb om verschillende redenen (de voordelen oa) voor dual plane gekozen maar in de eerste plaats omdat het een 'natuurlijk' rezultaat geeft en ik wou geen anatomische protheses . Daarom dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik hebben met 320cc ronde achter de spier een F cup. Klinkt groot, lijkt t helemaal niet. Ik ben 1.65 en 80kilo (lijkt ook niet hihi). In oktober ga ik voor protheses voor de spier. Bij mij lijkt t nu alsof ik anatomische heb. Dit wou ik niet. Mijn keuze is mooie ronde vollere look en heb ruim voldoende vel/vet (kijk maar naar die kilo's).

Het is zooooo verschillend bij iedereen.

Succes bij je tweede gesprek en hoop dat alles verhelderd voor je zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@miss sport: waarom kies je voor voor de spier en niet voor dual plane?

Ik ben zo bang als ik voor de spier kies, dat ik dan later spijt krijg, omdat ik zoveel over rimpelingen heb gehoord bij die plaatsing... en dat de borsten dan zo snel gaan hangen..... maar het ziet er wel natuurlijk uit....

o keuzes keuzes... maar ja koop geen pakje boter natuurlijk.

Dank je wel. Ik ga straks even jouw verhaal lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt aan t prothese merk of t gaat rimpelen. Ik ga nu voor de topper, mcghan, natrelle of mentor, ik mag hopen, dat deze geen rimpeling zal vertonen, zolang ik ze bij me mag dragen. Ik heb voor gekozen, omdat ik met achter de spier niet het behaalde resultaat heb gekregen. Ze zijn bij mij ook wel wat te hoog geplaatst hoor. Ennnn....waarom erachter doen, als t voor kan.

Alles heeft zo z'n voor- en nadelen. Nu vind ik, als t zakt, dan maar in z'n geheel. Dit gebeurt als t voor is geplaatst. Bij Achter blijft de prothese waar ie is geplaatst en als de boel toch zakt, dan zal je natuurlijke borst zakken. Dan krijgt je dus wat ik nu heb. Een langwerpige geheel. Snap je. Dit wil nu en nooit niet. Bij dual zit ie toch weer een deel achter. Heb t een beetje gehad met achter. Tenzij je t echt nodig hebt. Mijn mede boobdag maatje is graatmager en heeft ook achter gekregen, maar bij haar lijkt t ervoor. Mijn huid, vet, spier zijn zo dik, dat het m'n prothese echt goed platdrukt. Nou een betere uitleg van mijn voorgevel kan je nog niet geven, want heb nog het een en ander uit te zoeken, voordat ik weer onder t mes ga.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is besloten, datum is vastgezet.... Ik krijg borsten!!!!!

Nu even nadenken hoe lang ik vrij zou moeten nemen van mn werk haha.

Dames, bedankt voor jullie tips en ervaringen ed! Dit forum heeft me echt geholpen om zeker te zijn van mijn keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi 80btje,

Ik moet ook 20 september in de bergman kliniek bilthoven, ik word geopereerd door Dr Maas.

Wie weet komen we mekaar nog wel tegen daar :)

Nou ik kan niet wachten tot het zover is. Ik krijg 260 cc , half achter de spier, rond ik heb nu 75 a.

Ze denken dat ik op een c cup uit ga komen. Ik ben 1.72 cm en weeg 59 kilo heb je even een idee hoe ik eruit zie

Groetjes simone

en wie weet tot 20 september ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.