Ga naar inhoud

80Btje: 20 september 2012: Dr v Engeland: Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Ik ben blij om te horen dat het nu weer iets beter met je gaat.

bij mij zijn nu vandaag de gaasjes eraf en heb helemaal alleen gedouched, dus het gaat hier bij mij de goede kant op.

ik mag vanaf vandaag ook weer langzaam mijn armen gaan strekken , niet forceren , en ik mag ook vanaf vandaag op mijn zij slapen

weet niet of dat lukt, want ik heb natuurlijk geen idee of het zeer doet, maar met de pijn gaat het goed helemaal geen last :)

Liefs Simone xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste Reactie

Fijn dat het al wat beter met je gaat!

Over je borsten.. die steken, die duren een tijdje en worden dan steeds minder in frequentie :)

En dat blauwe-plekken gevoel, of dat er iemand in geknepen heeft, dat heb ik zelfs nu nog wel eens (na iets meer dan drie maanden) als ik wat meer gedaan heb (al moet ik afkloppen, afgelopen week nog geen last van gehad, terwijl ik toch heel actief geweest ben! )

Het herstel duurt dus gewoon echt een hele tijd, had zelf ook verwacht dat ik nu nergens meer last van zou hebben, maar je voelt dus nog een hele tijd wel eens iets. Gaat uiteindelijk allemaal over :)

Maar rustig aan! :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal zeker rustig aan doen!

Mijn borsten zijn gelukkig niet echt blauw, alleen een klein geel plekje.

Maar mijn benen.... een aubergine valt in het niet erbij haha.

Fijn om te lezen dat die pijn 'normaal' is van mijn borsten, stelt toch wat meer gerust.

@Simone had jij er nog extra gaasjes op dan? Ik heb alleen een plakker op mn hechtingen zitten.

Ik mocht ook gelijk vrijdag al douchen. Maar lekker dat je nu ook kan douchen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me lastig Simone, steeds die gaasjes vervangen. Gelukkig is dat nu voorbij.

Gelukkig had ik geen gaasjes. Ik heb na het douchen alleen steeds een probleem om mijn broek aan te doen, maar verder gaat dat prima.

Heb jij al handigheid in je haren wassen en vast maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het aankleden gaat bij mij ook goed, maar het haren wassen en vast maken, wil nog niet echt lukken hoor.

Ik kan het alwel zelf borstelen, maar een staart maken lukt echt nog niet :(

Ach ook dat zal wel beter gaan in de loop van de weken haha

Geduld , Geduld , Geduld pfffffff en dat is iets wat ik nu precies niet heb :45:

Liefs Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een week al zo goed. Let op dat je niet teveel gaat doen hoor. Jij had toch ook (heel) lang haar?

ik zie er zo tegenop om niet mn haar fatsoenlijk te kunnen borstelen..... Maar ja, als dat het enige is. hahahaha

En als je een staart maakt moet je toch met je ellebogen boven je schouders? dat is toch nog niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiske, je ellebogen boven je schouders is inderdaad niet goed, maar na 1 week, dus in mijn geval 8 dagen po

mag je dat al langzaam weer gaan oefenen, alleen je mag het niet forceren.

Ik leg mijn haren naar voren zodat ik nog niet met mijn ellebogen boven mijn schouder uit kom hoor :)

Ik mag nu weer iets meer, maar houd nog wel steeds rust hoor, doe geen zware huishoudelijke dingen enz.

Liefs Simone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja dat kan natuurlijk ook los dragen, maar ik hoef mijn ellebogen niet helemaal boven mijn schouders te doen hoor

om een lage staart te kunnen maken :) ik buig gewoon mijn hoofd naar beneden en dan kan ik er net bij.

En ja idd iedere pc zegt iets anders.

ben net wel weer voor het eerst op de scooter geweest dat ging goed, maar autorijden en fiets rijden wil nog niet echt lukken

denk toch vanwege de vele handelingen die ik dan moet maken

Liefs Simone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik had vandaag mijn controle afspraak.

De littekentjes van de lipo zagen er goed uit en de arts was ook erg blij met het resultaat. Er is gewoon 2,5 liter weg gehaald!!! :D

Bij mijn borsten zag alles er ook goed uit, alleen valt nog niet met duidelijkheid te zeggen of er iets met mijn linkerborst mis is/ of dat het gewoon in orde is. Het is natuurlijk pas 2,5 week na de operatie

Het is niet goed dat ik de linker prothese steeds naar boven voel bewegen en dat die kant nog zo'n pijn doet, maar wie weet trekt het nog weg.. Paar maanden afwachten dus.

Verder vertelde de arts dat ik nu al bh's mag dragen en gerust over een paar weken push up bh's aan kan doen. Ik vertelde dat ik daarover andere verhalen had gelezen, maar ze bleef volhouden dat een push up bh geen kwaad kon. Nou prima, maar ik begin er voorlopig niet aan.

Ik wacht iig nog een paar weken met gewone bh's kopen, moet er nu niet aan denken ivm mijn linkerborst.

En ja, wat maakt een paar weken wachten uit... toch?

Er zijn trouwens geen knoopjes van de hechtingen bij mijn borsten geknipt, want die waren er niet ofzoiets.?

Tot zover ff een kleine update

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool!!! dat is meer dan bij mij! Bij mij is er 2 liter afgezogen.

De hechtingen zijn er ook niet uitgehaald? Ik heb me laten vertellen dat bij de littekens van de lipo wel knoopjes zitten maar bij mijn borsten niet. maar ze moeten er wel uit.

Super dat de arts blij is met het resultaat! geeft toch weer een boost in vertrouwen! Nu alleen nog hopen dat links bij gaat trekken. Ik zal voor je duimen.

Goh, nu al gewone bh's en over een paar weken push ups? zou ik ook nog niet doen hoor.

Behalve de linkerborst heb je geen pijn meer?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiske,

2 liter is ook veel!!

Op mijn benen heb ik geen hechtingen gehad, alleen plakstrips.

Ja mijn linkerborst voelt echt niet oke, maar ga er maar even van uit dat ie een beetje langzamer is hahaha.

Maar heel fijn dat je gaat duimen ;)

Verder alleen af en toe wat kleine steekjes in mijn rechter borst en mn benen doen alleen bepaalde plekken soms pijn. maar prima te doen.

Ik mag nu 's nachts de bh en de lipo broek uit, maar dat vind ik nog niet heel prettig.

Heb van de week met een strak hemdje geslapen, omdat ik zonder bh maar niks vond, maar dat beviel niet zo, dus die bh blijft aan voorlopig.

De broek draag ik maar een paar nachten in de week niet. Het voelt nogal apart zonder die broek, terwijl ik die broek het liefst in de vuurkorf zou willen gooien.

Gewone bh's konden geen kwaad volgens haar, maar ik wil nog even wachten tot 6 weken po. Push up bh's hoop ik eigenlijk sowieso niet meer nodig te hebben!

Hoe is het met jou verder?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiske, je ellebogen boven je schouders is inderdaad niet goed, maar na 1 week, dus in mijn geval 8 dagen po

mag je dat al langzaam weer gaan oefenen, alleen je mag het niet forceren.

Ik leg mijn haren naar voren zodat ik nog niet met mijn ellebogen boven mijn schouder uit kom hoor :)

Ik mag nu weer iets meer, maar houd nog wel steeds rust hoor, doe geen zware huishoudelijke dingen enz.

Liefs Simone.

Elke chirurg is ook anders zeg.

Ik mocht na 10 dagen gewoon alles weer doen ( behalve sporten en zwaar tillen)

ik kleed mezelf gewoon weer aan, hang de was op ( handen boven mijn hoofd dus)

Heb gisteren mijn gehele haar in de krul gezet dus de hele tijd boven mijn hoofd.. ik heb nergens last van??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd heel anders. ik mag op zich alles alleen niet sporten en mijn ellebogen boven mijn hoofd. Maar dus ook op mijn zij slapen. Al lukt dat niet omdat het gewoon niet prettig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

morgen alweer 4 weken po. De tijd gaat echt snel.

Mijn benen zijn nog steeds een beetje blauw, maar herstellen verder goed. Heb ook nog een paar harde 'schijven' zitten, maar dat kan nog wegtrekken.

Ik kan nog steeds niet hurken en ze zijn nog gevoelig, maar dat is normaal volgens de arts.

Ben nu al blij met het resultaat!

Met mijn borsten ben ik wat minder tevreden eigenlijk. Ze zijn groot genoeg, maar heb nog aardig wat last links en mijn rechterborst staat verder naar buiten toe en hangt een flink stuk meer.

Maar misschien dat het in een bh er beter uitziet?!

Nu heb ik nog 2 vraagjes voor jullie...

Bij mijn littekens onder mn borst zitten soms een soort van harde bolletjes, als ik dan iets harder druk 'knappen' ze. Het klinkt dan net als dat bubbeltjesplastic, weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Heeft iemand een idee wat dat kan zijn en of het kwaad kan als ik ze laat 'knappen'?

Als ik dat gedaan heb, verlicht dat wel steeds de pijn aan mn littekens :106:

Ik moet binnenkort weer werken, en dan moet ik me vanaf een zittende positie op de grond wel weer snel staande kunnen brengen. (werk met jonge kinderen, dus veel op de grond en veel tillen op een dag)

Ik moet dan ook kinderen van meer dan 15kilo tillen, dus ik mag dan mezelf toch wel 'helpen' op te staan? Of zou dat teveel kwaad kunnen?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vragen gevonden! :)

Dat van dat 'knappen' daar zou ik echt niets over weten...... Heb het volgens mij nog nergens gelezen, maar dat zegt ook niet alles!

Over het vlug opstaan en kinderen tillen van 15kg..... Wees gewoon voorzichtig, probeer je bovenarmen nog wat tegen je lichaam te houden. Het zal best wel mogen na 4 weken hoor, maar kijk gewoon uit en kijk of het goed voelt! Je merkt het vanzelf als je teveel gedaan hebt, je krijgt dan last van extra vocht in je boobs (dat dezelfde avond ook weer wegtrekt) of misschien wat pijntjes hier en daar. Wees dan wat voorzichtiger :)

Over het verschil in borsten.... Zijn daar ook foto's van?

Je bent pas vier weken po en er kan echt heeeeeeeeeeeeeeeel veel veranderen. Ook nog na de befaamde 6 weken! Ik ben nu 4 maanden po en er is de laatste twee maanden nog veel veranderd! Dus maak je daarover maar niet te veel zorgen!

Als het bijvoorbeeld bij 3 maanden niet goed bijgetrokken is, dan zou ik toch sowieso even terug gaan naar je pc, of heb je eerder al een controle?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx BB!

Ik ga pas met 6 weken weer echt tillen hoor, nu alleen wat flessen geven en lichte werkzaamheden.

In december heb ik weer een controle afspraak staan, dus zal nog geduld houden, maar het is gewoon fijn om af en toe wat van ervaringsdeskundigen te horen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Al een tijdje hier niet geweest.

Linkerborst is met geduld helemaal goed gekomen. Helaas was al met 3maanden duidelijk dat juist rechts erge kapselvorming had.

Mijn borst werd steeds harder, pijnlijker en beweegt ondertussen ook niet meer mee. Ik was denk ik zo gefocust op links dat ik op rechts niet lette, totdat het pijn begon te doen.

Ik heb binnenkort weer een afspraak bij de kliniek om een eventuele operatie door te spreken, het kost namelijk nogal wat centjes ;)

Maar misschien dat de fabrikant een nieuwe prothese zou vergoeden zei de dr.

Ik zit even in de baalmodus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

He vervelend meid dat nu die rechter rot gaat zitten doen....

Ik hoop voor je dat het op een goede manier verholpen kan worden en dat het kostenloos gedaan wordt!

Hopelijk hoef je niet te lang te wachten tot het gedaan wordt? Met pijn rondlopen is ook geen pretje...

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Heb inmiddels weer een controle afspraak gehad bij dr van Engeland.

Het is echt erge kapselvorming... De dr schrok zelfs dat het in een paar maanden tijd er zo anders uitzag.

Ik heb ook een echo laten maken in het ziekenhuis om na te laten kijken of de prothese lek is, maar dat is gelukkig niet het geval.

Ik moest dus ook alvast op het werk vertellen dat ik geopereerd moet worden en dat ik dus 'ooit' een bv heb laten doen. De leidinggevenden reageerden heel neutraal en later stelden ze allemaal aparte eisen. Baal daar ook verschrikkelijk van, dat ze nu weten dat ik een bv heb laten doen, maar ook dat ze oa willen dat al mijn collega's op de hoogte worden gesteld.

Maar goed, dr van Engeland had gelijk een verzoek ingediend bij de zorgverzekering en de operatie gaat vergoed worden!

Ik moet alleen mijn eigen risico betalen.

Volgende week wordt ik weer gebeld door de Bergman kliniek en hopelijk kan ik dan snel een operatie datum plannen!

Het is volgens mij een beetje een warrig stukje geworden, sorry :67:

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.