Ga naar inhoud

Fjo : 11 november 2009 : Dr. Koeijers : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

hoi fjo,

dat lees ik hier niet vaak, iemand die borsten te groot vindt. maar ja, wat is precies goed? je zit er makkelijk naast, te weinig of teveel. maar ik kan het me goed voorstellen, ik ben ook voorstander van een praktische maat, al denk ik dat zeker op internet, genoeg van je gading in E te vinden is.

geduld is inderdaad bijna een vies woord :134: altijd maar dat wachten, afwachten, je wil zo graag weer zorgeloos door het leven,maar zit niks anders op.

jij ook veel sterkte

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kaatje,

Dankjewel. Tsja het is ook nog wel dat ik het de ene moment te groot vind en de andere keer weer mee vind vallen, de maat 70E is niet geheel praktisch, dat wordt idd internet afstruinen. Denk ook gewoon nog een kwestie van wennen en dat ik nog niet helemaal 100% tevreden ben, omdat de l. borst nog verder in moet dalen.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo damess,

Ik heb afgelopen donderdag mijn eindconsult gehad.Gelukkig zien ze zichtbare verbetering met de vorige keer (half januari). Ik zie dat zelf natuurlijk ook, maar toch. Het was erg spannend om te horen wat ze ervan vonden.

De vorige keer hebben ze het over een eventuele heroperatie gehad en nu hebben ze me gerustgesteld dat het niet hoeft. ze hebben wel aangegeven dat als er tussen nu en juli niets veranderd(aan de l.borst) ik wel aan de bel kan trekken voor een consult(met second opinion). Het is erg fijn dat ze zo betrokken zijn en ze laten merken dat ze willen dat je tevreden bent.

Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik kan gaan genieten van mn boobs, ze zijn inmiddels mooier geworden. In tepelhoogte is nog steeds een verschil van 1 a 2 cm.dat blijft gewoon heel erg jammer. Op foto's lijkt het ook wel minder mooi dan als ik in de spiegel kijk.

Ik hoop binnenkort een afspraak te maken met de fisio om begeleid te sporten voor mn rugklachten en mijn houding. Ik sta namelijk wat scheef. Ook hoop ik dat ik dan minder last heb van mn l.borst. Daar heb ik nog regelmatig(als ik moe ben) wat een krampachtig gevoel. Die spier is gewoon erg strak en wat gestressed geraakt door het hele gebeuren. Als die spier wat relaxter word, dan zal de prothese nog beter indalen.

Ook heeft de PC voorgedaan hoe ik de borst moet masseren. Het lijkt me nog wat eng, want het ziet er wat geweldadig uit.Ben er tot nu toe zo voorzichtig mee omgesprongen.

Verder ben ik er erg blij mee dat ik de stap heb gezet om de BV te laten doen.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo.

Spijtig voor je dat je je boobs te groot vindt. Zoals jezelf zegt in het ene kledingstuk ogen ze al groter dan het andere hé. En de ene bh is ook de andere niet hé.

Stilaan zal je wennen aan je nieuwe boobs, hopelijk.

Is wel een groot verschil hé, van een AAA naar een E. Ik kan goed verstaan dat je er aan moet wennen hoor!

Ik was zelf ook bang dat het te groot ging worden. Gelukkig ben ik tevreden nu na de bv.

Zou ik aub je ww mogen?

Gr Poes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Poes,

Dank voor je reactie.

Ja het is idd wennen van een kleine A naar E. Moet er nog steeds wel aan wennen,maar nu ik ben gerustgesteld dat het allemaal goed is en gaat komen.

Ook zijn de borsten bovenop minder bol/rond, zodat het wat natuurlijker lijkt. Daar ben ik echt heel blij mee.

Ik zal je zo een PB sturen.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het stond me nog bij idd dat je ene nacontrole had,had daarom al een berichtje in je profiel achtergelaten,maar zie nu pas je reaktie vandaga hier in je topic.

fijn dat het goed gaat Fjo!

heb je ook nieuwe foto,s erin staan?

zo ja,zou ik ze graag nog is bewonderen.

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je foto's (nieuwste) even bekeken en vind het resultaat erg mooi hoor! Ik kan me alleen bijna niet voorstellen dat je nu 70E hebt?! En ergens hoop ik niet zelf op die maat uit te komen, want lijkt me ook wel lastig met leuke bh's kopen. Heb mezelf even opgemeten en heb ongeveer dezelfde maten die jij had voor je bv (72 onder- en 78 bovenwijdte).

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Moontje, bedankt voor je PB. Gelukkig maar :rolleyes: dat de veranderingen duidelijk zichtbaar zijn,ik zie dat idd ook bij jouw foto's.

@ Bloempje: dankjewel. Ja 70E lijkt het idd niet, maar toch draag ik die bh maat. Ik heb van een engels merk 32DD,maar deze is toch echt aan de kleine kant. Wij in nederland hebben niet eens DD(althans ben ze niet tegengekomen)

In eerste instantie zat daar mijn teleurstelling ook in,ik had de wens B-C omdat ik dan "alle" leuke bh's zou kunnen kopen de er maar zijn,maar nu is de keuze echt beperkt en moet ik de leukere setjes voorbijlopen en kijken bij de H&M heeft al geen zin meer. Bij hunkemoller en livera is het maar net of de maat er nog tussen zit of bestaat. Ik heb nu mn adresjes via internet. Bij de luxere winkels kan ik natuurlijk ook kopen en Sapph heeft veel keuze. Maar ik wil graag veel lingerie en dan kunnen het niet alleen maar heel dure bh's zijn en sapph is niet het merk wat ik supermooi vind.Heb er wel 5 setjes van(hahaha, dat dan weer wel) omdat ik toen nog niets wist waar ik "mijn type" leuke sexy, romantische bh's weg kon halen.

Of je kans maakt om 70E te krijgen hangt ook af van de projectie en afmetingen van de prothese en je natuurlijke borst.

Bij de mentor protheses die ik heb is de projectie naar voren 4.9.

Jij hoeft ook niet meer lang te wachten totdat je aan de beurt bent, spannend zeg!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo allemaal,

weer eens even een up date:

Nu inmiddels 7,5 maand PO!

Gisteren heb ik een laatste consult gehad bij de Velthuiskliniek.

Ik had laatst na het joggen zo'n pijn gekregen dat ik een afspraak heb gemaakt. Ook vond de fisio dat het herstel wel erg lang duurde.

Door de oefeningen van de fisio merk ik wel dat de bolling bij de l. borst meer is afgevlakt.

Ik heb gisteren een kenacort injectie gekregen aan de binnen kant van de l.borst. Loop nu dus met een ietswat gezwollen en een blauwe l.borst rond. Aj.. wat vond ik het een akelig idee dat hij 2 injectie's in mijn borst zou zetten.

Na de operatie in nov '09 ben ik erg lang moe gebleven, ook zat ik psychisch wat in de put en ondanks dat het nu weer goed met me gaat bleef ik moe. Een paar weken terug kwam ik erachter dat ik een vit.B12 tekort heb. Ik krijg daar nu injecties voor. Ik heb er inmiddels 2 gehad en krijg vanmiddag mijn(voorlopig) laatste injectie.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh wat grappig,ik zou in eerste instantie ook hem krijgen ,maar werd dr schiettecatte,omdat ik de afspraak moest verzetten....ben best wel benieuwd hoe t zou zijn geworden als hij mn boobs had geplaatst...maar goed DAt terzijde!:1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee Fjo, das niet zo leuk geweest voor jou! Hou je wel je B12 in de gaten? Sommige mensen nemen het nl. uit zichzelf niet of nauwelijks op en moeten dus eigenlijk altijd om de zoveel tijd een injectie krijgen. Mijn moeder had het en ik zelf ook. Ook een operatie is er een aanslag op, dus extra injecties. Hoe is het nu met je? En waarom die Kenacort injectie?

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Vlinder en Bloempje,

@ Vlinder: las in je topip dat je het jammer vond dat je de bolling bovenin mist. ben je er inmiddels wel helemaal blij mee?

Ja, toch altijd de vraag hé, hoe het was geworden als een andere PC zijn advies en operatie had gedaan.

@ Bloempje; Ja ik houd de b12 idd in de gaten, moet over 3 maand weer bloedprikken. en dan moet ik waarschijnlijk 1 x per 3 of 1x per 2 maanden een vitamine B12 injectie.

Jammer is dat de h.arts aangeeft dat ik vlees moet gaan eten en hij wil niet onderzoeken of mijn lichaam het gewoonweg niet opneemt of dat het komt omdat ik geen vlees en vis eet. Daarna gaf hij aan dat de klachten die je kunt krijgen(en waar ik ook last van heb) van vit. B12 tekort tussen mijn oren zat. Dus daarmee zei hij weer dat het psychisch was en dat het niet aan het vegetarisch zijn ligt. :blink: nou jah, was er in elk geval flink boos en verdrietig om.

Hij ziet de borstvergroting als een gevolg dat ik een verkeerd zelfbeeld heb. Nou jah....zeg.

Ik snap heus wel dat hij wenst dat ik met een mini A tevreden zou kunnen zijn, maar dat was nu eenmaal niet zo. Snap niet dat hij nu zo negatief doet, terwijl hij me eerst wel steun gaf.

En dat ik "in de put" zat, had niets te maken met mn borsten. al denk hij dus van wel. :134:

Nou jah, moest even mijn verhaal kwijt, baal er nog steeds van. Verkeerd zelfbeeld....... <_<

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja de kenacort injectie:

Ik had last van de binnenkant van de l.borst. waarschijnlijk litteken weefsel wat problemen geeft. Door de injectie zou het binnen 6-8 weken beter moeten worden.

Maar bij jouw zit het in de familie dat de vit B12 niet goed wordt opgenomen?

En hoe is het met jouw? want jij hebt ook een moeilijke tijd achter de rug.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee zeg, ik zou serieus nadenken over een ander ha. B12 moet je echt serieus nemen en bij een tekort kan je klachten krijgen. Geen vlees eten is gewoon een belachelijke reaktie. Ik eet nu 17 jaar geen vlees en sinds 4 jaar weer vis, maar had voorheen nooit b12 gebrek. Dan zou je met een goede multivitamine of extra b12 ook klaar zijn. TENZIJ je het niet goed opneemt, dan helpen alleen injecties. En de waarde van je B12: het heeft geen enkele zin om na 3 maanden opnieuw bloed te laten prikken, want ik kan je garanderen dat je waarde dan prima zal zijn. MAAR (!) dat wil niet zeggen dat die waarde voor JOU goed is. Ik zou er even het een en ander op nalezen op internet. Kan je veel info vandaan halen.

Sterkte!

Ik ga nu snel even lekker een weekendje weg!

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had idd ook al het een en ander op het forum van vit B12 tekort gelezen. Ik weet dat het bloedprikken na 3 maanden niet altijd wat zegt.Ik heb wel het idee dat ik zoiezo injecties blijf krijgen, of de waarde op dat moment nu wel goed is of niet. Weet niet hoe ze het willen meten,maar ze willen kijken hoe vaak ik het dan nodig heb. Nou, jah ik ben in elk geval heel benieuwd wat de waardes zijn en hoe ik mezelf voel over 3 maanden.Ik heb wel gevraagd, dat als ik het gevoel heb achteruit te gaan (binnen 3 maanden)of ik dan eerder een injecte kan krijgen.

Ik wens je een heel fijne weekend!Maar dat zal vast wel lukken met dit mooie weer.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Flo,nou helemaal blij niet dus,ze zijn prachtig maar die bolling mis ik echt heel erg,baal dr super van,maar.....heb nu bhs ontdenkt(nee geen push up) die ze enorm naar boven duwen,en dan heb ik een mega bolling! Kijk maar in me album,daar heb ik de fotos in gezet gisteren.

Maar ik ga toch trug voor een consultje,just ter info...dat dual plane verhaal zit me niet zo lekker,er was me een decolete beloofd,vandaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Jeey,

Alweer een jaar geleden dat ik mijn nieuwe boobies heb gekregen!

Het afgelopen jaar vond ik zwaar, dat had met mijn niewe "ik"te maken en nog wat andere zaken.

Het herstel van mijn lichaam heb ik ook als erg langdurig ervaren. Nu voel ik af en toe nog wel eens wat pijntjes,maar dat is echt te overzien.

Ik ben nu in elk geval blij met het resultaat en vind het opvallend dat ik mijn foto's van na de BV mooier vind dan toen ik net geopereerd was.Toen kon ik me aan elk detail ergeren. Het is ook een proces om van je borsten te leren houden(omdat ik dat voor de BV niet deed), in elk geval voor mij.

Wat ik zelf heel leuk vind om te ervaren is dat ik wat kleding betreft wel veranderd ben.Ik draag nu bijna alleen maar jurkjes, iets wat ik voorheen (bijna) nooit droeg.

Soms vind ik mijn borsten nog weleens te groot. In kleding vallen ze over het algemeen wel weg.

Laatst zei mn jongere zus dat ze nog steeds wel moest wennen als ze me zag, dat ik nu grotere borsten heb.

Zij vertelde dat ze ook bh maat 70E heeft, terwijl die van haar kleiner (minder vol) lijken dan die van mij.Maar goed, ze is ook langer dan dat ik ben.Misschien dat het daarmee te maken heeft.Dat blijf ik toch wel apart vinden, met die bh maten.

Ik vind het in elk geval super dat het forum zo actief is en zo veel steun biedt aan iedereen die BV ondergaat of heeft gehad.

De laatste tijd ben ik niet zo heel actief meer, wel jammer.Maar houdt me ook weer met andere dingen bezig dan met alleen maar borsten.Zoals in het begin van mijn proces rondom de BV het geval was.

Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de steun in het afgelopen jaar.

Vele lieve groetjes,

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Fjo

super te lezen dat je op en top blij bent met je nieuwe borsten,en ik geloof het best hoor dat je een jaar nodig hebt gehad te wennen,is ook niet niks,ineens een boezem hebben :rolleyes:

ja je gewone leventje gaat door he,en je borsten worden steeds meer eigen dus op den duur ben je met totaal andere dingen bezig dan met je nieuwe boezem,logisch en groot gelijk ook.

fijn t elezen dat je ook veel aan het forum hebt gehad,daar doen we het voor ook en ook voor de gezelligheid.

leuk dat we je hebben leren kennen ook,en blij dat je dit hoofdstukje goed en in volle tevredenheid kan afsluiten(een soortje van dan)

een 70E mooie maat hoor,en staat je dan ook goed,op naar de volgende zomer he :1bouncingboobs:

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.