Ga naar inhoud

Fjo : 11 november 2009 : Dr. Koeijers : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

O ja wat ik nog vergeet te vertellen, de inspecteur van de regio waarin je woont keurt het goed of af. Dus het hangt ook nog van je regio af, denk ik dan. Anders zou je de brief niet aan de inspecteur van je eigen regio hoeven te sturen. Ik heb dit nl. nagevraagd bij de belastingdienst.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

fjo

die van jouw regio keurt het goed? of moet je daar nog achter komen? in ieder geval goed om dit even van je te lezen, dan wacht ik er ook niet te lang mee. je moet er vanuit gaan dat het bedrag van de bv (als het mag van de inspecteur) van je belastbare inkomen wordt getrokken, dus dat je minder belasting hoeft te betalen, en het teveel betaalde terugkrijgt, hoeveel? hangt af van de hoogte van je inkomen, hoe hoger je inkomen hoe meer je kunt terugvorderen.

groetjes

Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaat,

Dat van mij moet idd nog goedgekeurd worden, ben benieuwd of ik op tijd ben met het aanvragen (een maand van te voren opgestuurd:heb 11 nov de operatie)

Ik heb de brief van PC en huisarts(je hoeft officieel alleen een van de PC mee te sturen) met begeleidende brief verstuurd.Nu dus afwachten hoe het verder in zijn werk gaat.

Hieronder een tekst van een internetsite met meer info:

Dat zou natuurlijk mooi als uw borstvergroting aftrekbaar zou zijn van de belasting. Als u de vraag stelt: ‘Kan ik mijn borstvergroting van de belastingdienst aftrekken’, dan is de belangrijkste vervolgvraag van de fiscus: ‘Heeft u uw borsten laten vergroten vanwege een psychische of lichamelijk aandoening?’ Oftewel is er een medische indicatie een borstvergrotende operatie te laten ondergaan. Als uw borsten zijn vergroot omdat u dat gewoon mooier vindt, een puur cosmetische reden dus, dan kunt u de behandeling niet als aftrekpost op uw belastingformulier van de fiscus opvoeren. U zult de operatie moeten betalen, de belastingdienst betaalt niet mee aan uw borstvergroting.

Als uw borstvergroting wel aftrekbaar is van de belasting

Als uw borstvergrotende operatie om medische reden wordt of is uitgevoerd kunt u mogelijk in aanmerking komen voor een teruggave van de fiscus. Vervolgens kijkt de belastingdienst of uw ziektekostenverzekeraar de kosten al geheel of gedeeltelijk heeft vergoed. Heeft u al een bijdrage van uw verzekering gekregen dan kunt u deze operatie niet nog eens indienen bij de fiscus. U kunt uw behandeling dan niet meer van de belasting aftrekken.

Wat moet u doen als u het vergroten van uw borsten van uw belasting wilt aftrekken

Het eerste wat u moet doen als u geld voor uw borstvergrotende operatie terug wilt hebben van de fiscus is een verklaring aan uw chirurg vragen waarin de medische noodzaak voor deze behandeling staat omschreven. Dit heeft u nodig om de medische noodzaak aan te tonen, noodzakelijk voor een teruggave. Dat u de rekening moet bewaren spreekt voor zich. Denk er wel om dat in de post buitengewone lasten, waar u uw borstvergroting kunt opvoeren, er eerst een aftrekdrempel overschreden moet worden. Pas als uw uitgaven in deze post boven deze drempel uitkomen, kunt u kosten aftrekken. Dit betekent dus dat als u geen andere aftrekposten heeft dan deze behandeling u dus maar een gedeelte kunt aftrekken van de belasting. Immers het bedrag tot de drempel is niet aftrekbaar en moet u dus zelf betalen.

Tips voor het aftrekken van uw kosten voor de belasting

1. Zorg ervoor dat als u uw rekening gespreid betaald bij uw kliniek dit zoveel mogelijk in één jaar doet. U kunt namelijk uw borstvergroting aftrekken in het jaar dat u deze betaald. Doet u dat over verschillende jaren dan moet u de kosten dus over verschillende jaren opvoeren bij de belastingdienst. Dit is niet handig als u met een aftrekdrempel te maken krijgt.

2. Wilt u maximaal gebruik maken van uw belastingaftrek betaal uw rekening dan door het afsluiten van een lening. Deze lening kunt u in één keer aftrekken van de belasting, maar over meerdere jaren betalen (aflossen van de lening).

3. Overleg voor de zekerheid met de belastingdienst over deze aftrekpost. Neem het zekere voor het onzekere. U weet dan precies waar u aan toe bent.

4. Bewaar alle correspondentie met uw arts, nota’s en afrekeningen.

5. Probeer zo veel mogelijk ziektekosten die aftrekbaar zijn in één jaar af te trekken. Dus kunt u iets een jaar vervroegen of een jaar verlaten om in te dienen, doe dat dan. U maakt dan maximaal gebruik van uw belastingaftrek.

Informeert u goed over de financiële kanten en belastingteruggave mogelijkheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bloempje,

De Pc heeft in de brief aangegeven dat ik medisch geïndiceerd ben wegens een aangeboren hypoplasie (onderontwikkeling)vd borsten. en de H. arts heeft de psychische gevolgen benadrukt. waren beide korte brieven hoor. en ik heb zelf nog een begeleidende brief geschreven, die ook vrij kort was , waarin ik na een korte uitleg heb aangegeven dat als ze meer willen weten altijd contact op kunnen nemen.

Zodra ik bericht heb, dan horen jullie dat uiteraard. Ik denk dat het wel even op zich laat wachten maar ik heb hem ook pas afgelopen maandag verstuurd.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou goed, dat geldt dus niet voor mij, die onderontwikkeling. heb psychische problemen er wel voor over!

laat je nog even weten wat de reactie is van de inspecteur?

groetjes

en bedankt dat je dit wil delen!

Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hai allemaal!

Vandaag een brief terug gekregen van de Belastingdienst.

Ik moet aleen nog de reden aangeven waarom het ziekenfonds niets vergoed, anders twijfelen ze aan de medische reden.

De brief liet wel een positieve kant zien(positief nieuws) ze gaven de reden/verklaring van velthuiskliniek en huisarst te zien als medische reden, als het ziekenfonds nog meewerkt door een goede uitleg te geven waarom ze geen (deel) vergoeden dan hoop ik dat het toch nog lukt.

Dames, duim aub voor mij!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo,

reageer maar ff in je eigenste topic. Wel zo netjes :38:

Heb je al een antwoord van de belastingdienst?

En ik ben al meer dan een week geleden begonnen met VitC (1000mg per dag) en een vitamine tablet. Wil ook NIET de griep hebben tegen de 20ste...

Volgende week met Arnica beginnen en dan hopen dat alles goed komt.

Spannend hoor,nog maar een paar daagjes voor je!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries,

Ben ook inmiddels een week bezig met Vitamine C en arnica. Ook smeer ik mn borsten maar in met speciale olie tegen huidstriemen, met dat laatse had ik denk ik eerder mee moeten beginnen.Maar beter toch laat beginnen dan helemaal niet.Ben namelijk bang dat doordat ze ineens groter gaan worden, dat de huid dan te snel uitrekt en striemen achterlaat, dat zou ikzelf erg jammer vinden.

Lastig die griep die heerst, maar een beetje bij iedereen uit de buurt blijven.....

Ik heb nog geen antwoord terug van de belastingdienst op mijn laatste brief, ik zal donderdag of vrijdag wel even bellen, misschien kunnen ze me dan meer vertellen.

Zodra ik meer weet,laat ik het je wel even weten.

@ Karolka, Thanx voor je reactie, lief hoor.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de belastinginspecteur opgebeld, hij is er nog niet over uit.

Ik had nl. voor de zekerheid nog een schriftelijke aanvraag bij de Zorgverzekeraar gedaan en daar had ik inmiddels de afwijzing van binnen gekregen.

De Inspecteur gaf aan dat hij nog in twijfel is en een ja(dat ik de kosten op kan voeren) alleen maar mee kan vallen.Het besluit hoeft niet voor 11 nov te vallen ofzo. want dat dacht ik namelijk en zat ik er wat over in. Natuurlijk ga ik voor de operatie of ik nu wel of niet iets vergoed krijg, het is alleen maar mooi meegenomen.

Hij gaf aan dat je de kosten ook over 2009 kan doen en achteraf de papieren in kunt leveren, dus voor de dames die in het jaar 2009 de BV ondergaan kunnen het alsnog in de belastingaangifte zetten.

Verder beginnen de zenuwen al weer; heb last van mn borstkas, vrij pijnlijk.Voelt alsof ik last van mn hart heb Rondom het besluit van de BV, of ik het wel of niet ging doen had ik daar ook 5 weken last van en van een te lage bloeddruk.

Ik heb gisteren de kliniek gebeld, had nog geen brief ontvangen over het tijdstip etc. ontvangen, ze sturen hem alsnog op. Hoop niet dat de brief door de bezorger bij een van de buren beland is. Ik had van de week ook al een keer post van andere buren :blink:

Ze hebben me in elk geval kunnen vertellen dat ik volgende week woensdag om 11u geopereerd ga worden en dat ik om 10u aanwezig moet zijn.Spannend!!!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Patries,

Ja de pijntjes zijn idd van de stress, dat is wel een kenmerk van mij bij stress en ben er al vaker voor langs de dokter geweest. Je weet t tenslotte maar nooit wat het kan zijn.

Het is zeker fijn om een tijdstip te hebben, dat biedt al wel wat zekerheid.

Jij moet natuurlijk nog even wachten op de tijdstip dat je de BV ondergaat. Hoe is t inmiddels met je zenuwen?

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo

nee ik weet ijn tijdstip al meer dan 2 maanden haha. Ik kon kiezen welke dag en tijdstip. Ik wist in sept al dat ik pas na 18 nov onder het mes kon. dus heb voor de 20ste gekozen. en kon daarbij ook nog kiezen tussen 9 uur en half 11.

en ik ga dus om 9 uur en Pat71 om half 11. Leuk he?!

en heb eigenlijk nog geen zenuwen. vind het nog steeds ver weg lijken haha

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Patries,

Das wel fijn dat je je tijd allang wist.

Wel grappig dat Pat na jouw aan de beurt is, leuk hé dat je op dit forum mensen kunt ontmoeten die op dezelfde dag en PC geopereerd worden.Heb dat zelf namelijk ook(iemand ontmoet via dit forum),maar zij heeft geen eigen topic.

Fijne zondag nog!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo,

dat vond ik idd erg fijn! Toch een stukje meer zekerheid,in gedachten dan. En ja dat was toeval. Pat zou eerst de 30ste geopereerd worden maar de pc heeft gebeld om de datum te veranderen en gelukkig dus te vervroegen voor haar. Ik vind het echt leuk ja,zien we elkaar nog ff,na mijn operatie.

Leuk he?!

Jij ook nog fijne zondag!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fjo, nog maar drie daagjes........Nu gaat het wel hard he! Nu zeker nog de laatste dingetjes doen? Ik ben vandaag voor het eerst op de fiets een stukje gaan rijden. Het leek me wel eng, maar het ging best goed. Wel ff opletten met op en afstappen bij het verkeerslicht, hihi.

Morgen is me tweede controle, knoopjes verwijderen....

Ik tel de daagjes met mee af....

knuffel guapamalaga :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben inderdaad bezig met de laatste dingentjes en werken. Pfff wat een drukte nog. Ben echt wel zenuwachtig af en toe. Dan overvalt het me een beetje; de gedachten aan de operatie. Brrr ik houd helemaal niet van bloed, spuitjes en infuus en al die dingen eromheen. ben er altijd heel bang voor geweest en woensdag moet ik er dan toch echt aan geloven....

ik zie er wel tegenop,maar kijk ook erg uit naar het resultaat.

@guapamalaga Leuk dat je bent wezen fietsen, wel even lekker als het weer een beetje meezit en je even iets anders kan doen dan thuiszijn of wandelen buiten.

suc6 vandaag nog bij je controle, hopelijk is het je meegevallen en zijn ze positief.Ik neem aan dat het positief zal zijn aangezien je zelf in elk geval blij bent met het resultaat.

@Patries; ja echt leuk dat jullie elkaar dan ook echt gaan ontmoeten, spannend en leuk.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fjo, ja ja nog maar een dagje voor jou !!!! Wauwie wat ga jij straks genieten van je nieuwe boobies!!!

Mijn tweede controle ging goed, de verpleegkundige en mijn moeder vonden de litteken er erg goed uitzien. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Maar mag nu beginnen met smeren, kan alleen maar mooier worden toch!

Heel veel succes, en laat het maar allemaal over je heen komen. gelukkig zijn de mensen in de kliniek echt superlief!!!

X Guapamalaga :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guapamalaga,

Jaaah!!!! Nog 1 dagje. Echt heel spannend.

Gisteravond foto's door mn vriend laten maken, tssjee toen werd ik wel op de feiten gedrukt:er zit echt een groot verschil tussen de borsten:de tepel hoogte verschilt heel erg. De grootte van de borsten niet.

Ik wist het natuurlijk al wel.maar als je het op de foto ziet is het toch minder fraai. In de spiegel valt het me wel op maar niet zo storend als dan wanneer ik naar de foto kijk. Beide PC's waar ik op consult was benoemde dit ook als eerst en er zit een verschil van 1 cm-1,5 cm in.

Nu gebruikt Dr Koeijers wel 2 verschillende protheses om dat verschil in hoogte vd tepel een beetje op te heffen en wat minder te maken, voor zover dat mogelijk is natuurlijk met een BV.Want recht komen ze zoiezo niet.

Voor het resultaat wat betreft de tepels ben ik het meest zenuwachtig. als dat maar goed komt of niet duidelijker word/veranderd ten op zichte van elkaar.

Wat fijn dat je 2e consult goed verlopen is, jammer dat de litekens je tegenvallen, met smeren en herstel kan het alleen nog maar beter worden!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fjo, ik had zelf ook wat verschil; maar dan in de grote van mijn borsten. Voor mijzelf viel het meer op, want ik weet dat er altijd wel iets verschil tussen zit. Omdat het verschil minimaal was, en mijn tepels wel gelijk in hoogte waren, heb ik in beide borsten 430cc gekregen.

DR Koeijers is volgens mij echt een topchirurg, alle verhalen zijn zo positief over hem. En daar kan ik over meepraten, hihi

Heb vertrouwen, hij gaat er alles aan doen om het zo perfect te krijgen!!!

Zag hem zelf nog gisteren tijdens me tweede controle. Heel eventjes maar op de hal, want hij doet alleen de eindcontrole. Hij kwam toch nog even snel vragen hoe het met me ging!

Morgen 11.00 was het toch voor jou? Zal aan je denken.........Doe kalm aan, gewoon relax, komt goed!!

X Guapamalaga :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Guapamalaga,

Bedankt voor je reactie, doet me zeer goed om positieve reactie's te krijgen. het is morgen al en zoooo zenuwslopend...

De tijd is idd om 11u.

Fijn dat dr Koeijers nog belangstelling voor je toonde, dat maakt hem dan ook erg betrokken.

Vond hem tijdens de consulten ook erg aardig en professioneel. Nu nog een goed resultaat en ik ben helemaal tevreden. Ik hoop echt dat het gaat werken met die verschillende protheses, ik mag het wel aannemen met een PC met veel ervaring.

Jij had ook getwijfeld over de grootte toch?Ik ook nog en laat het hem ook beslissen en mijn voorkeur zal wel zijn 255/270 ipv 295/305. Hij kan tijdens de operatie toch het beste kijken hoe het er in het echt uitziet bij de pasprotheses.want dat doen ze eerst toch:een soort pasprothese erin doen en kijken hoe het past etc en dan de goede erin? Of zie ik dan weer teveel tv/internet? :rolleyes: tsja dat heb je als je je er zoveel in verdiept, dan weet je het op t laatst niet meer.

:116: liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.