Ga naar inhoud

Fjo : 11 november 2009 : Dr. Koeijers : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

goedemorgen fjo

ik had je ook nog niet eens gefeliciteerd, bij deze dus!

ik las ergens anders dat je eerste indruk nog niet helemaal enthousiast was. ik denk dat dat een kwestie van wennen wennen en nog eens wennen is, je voelt je nog niet helemaal optimaal (zacht uitgedrukt), en dan moet je ook nog eens een hele verandering aanschouwen. ik verwacht dat het allemaal heel goed gaat komen.

supernieuws van de belastingdienst, goh, had het niet verwacht, enne, niet geschoten is altijd mis, ik ga van de week mezelf erin verdiepen en zaakjes proberen te regelen, alleen zal mijn huisarts deze week ook wel andere dingen aan zijn hoofd hebben, beetje lastige periode om te regelen met die mex griep er tussendoor.

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Het gaat inmiddels alweer beetje bij beetje beter.

lag gisteravond laat op bed, omdat ik nog klaarwakker was en heb toch goed doorgeslapen en toen ik wakker werd, had ik erge pijn aan de linkerkant, die borstspier is vrij vervelend. voelt uitgerekt en branderig aan. Heb er een koud washandje op laten leggen toen ben ik maar beneden gaan zitten. liggend doet het eerder pijn dan zittend. Het koude washandje hielp trouwens wel goed.

De grootte went wel iets meer en de vorm veranderd ook al wat. De tepels zijn zoals verwacht niet op dezelfde hoogte,maar al wel wat meer dan direct na de BV en voor de BV. Alles begint al wat te zakken en mijn huid staat minder strak.

mijn foto's komen nog hoor,maar dat moet ik eerst nog maar eens op de computer zetten. Ik houd het in elk geval wel bij. vind het wel grappig om te zien hoe het veranderd.

:119: liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo ,

'k lees hier een stukje van mijn eigen herstel :rolleyes:

Had ook veel pijn , kon ook alleen me'n bed niet uit . Ik sliep half rechtop met 3 kussens achter me'n rug want zoals je zelf al gemerkt heb : zitten is beter dan liggen . heb je dat ook wanneer je rechtstaat je de protheses precies voelt zakken ? en je voelt die eigelijk de hele dag door in je lichaam zitten hé . Mijn omvang was na de operatie - door het vocht - 8cm toegenomen . Het duurt toch dik 3 weken voor je dat vocht en die zwelling kwijt bent hoor . Veel water drinken helpt .

Was er ook niet erg 'blij' mee : die dingen hangen net onder je kin en idd ook deels onder je oksel , ze zijn pijnlijk (branderig , warm en stuwend gevoel komt er nog aan) , onbeweeglijk en hard . Spuuglelijk vond ik 'ze' :blush:

Komt allemaal in orde joh , veel geduld hebben en de hele dag door pijnstiller slikken !

Zelf nam ik om de 6u dafalgan 1mg gedurende de eerste 2 weken .

Probeer er niet teveel mee bezig te zijn en focus je op andere dingen .

Vlot herstel nog !

Link naar reactie
Delen op andere sites

:102::107:

Bah werd net met een pijn om te gillen wakker. weer die linkerborstspier die zo pijn doet; mannetje me overeind laten duwen en maar weer met een koud washandje erop. dacht dat het een uur of 6 zou zijn; helaas nog maar 2:20.En daar zit ik dan....

hij denk dat ik dan waarschijnlijk de neiging heb om op mn zij te gaan liggen. Normaal woel/daai ik alle kanten op om mijn juiste slaap positie te vinden,maar dat zit er nu niet in.En mijn lichaam heeft duidelijk ook teveel pijn om zich niet op de zij te draaien als ik slaap.(staat er een beetje raar volgens mij, ben nog wat duf).

@b-cupje, ik slaap wel plat om mn rug, want met kussen enzo rechtop slapen lukt me niet. Als ik overdag bijv. een film op bed ga kijken dan val ik wel zitten in slaap.maar als ik snachts moet slapen dan ben ik niet afgeleid genoeg om in slaap te kunnen vallen heb ik inmiddels door, dan zit ik maar te zitten,half liggend. dus vandaar dat ik maar plat lig, iets vertrouwder dan dat andere.en lut het me beter om te slapen, al word ik dus met pijn wakker.

ik voel de protheses zich wel aanpassen, maar niet duidelijk echt zakken. het voelt er allemaal zo raar en gespannen dan dat gevoel me nog niet is opgevallen. ik zal er de komende dagen nog op letten.O, ja maar ook niet teveel op letten zoals je omschrijft. ook even met het verstand bij de andere dingen.

Gelukkig morgen visite, dat leid ook mooi af.

Ik drink ook wel water en brandnetel thee, dat moest volgens mij ook wel vochtafdrijvend zijn.

o ja ik wilde je zoiezo nog wat vragen, je was ook heel actief op bf.nl en daar word heel veel geschreven over het feit dat je niet met je armen boven je hoofd mag reiken. niet dat ik dat nu zou kunnen,maar daar werd ook een tijdslimiet voor gegeven. Hier op bf.com heb ik er niet of overheen gelezen. wat houd die regel in en hoelang duurt die dan?ik word soms niet goed van al die verschillende tijdslimieten.

Gelukkig dat het met jouw borsten ook is goedgekomen,ik had je foto's idd al vaak bekeken.

Ik had me er ook op ingesteld dat ik ze niet mooi zou vinden en het valt me meer mee ik had nog erger verwacht. ze zitten zoiezo hoog en dan heb je zo'n rare plooi bij de armen/oksels/ onder schouder aan de voorkant.

alsof je een strapless jurk aanhebt die alles te ver omhoog duwt en dan zo'n plooi veroorzaakt.ik ga er maar vanuit dat die plooi weggaat. Mijn borstbeen is ook opgezet, of het stukje dat tussen je borstenzit. mij viel het niet op maar mn mannetje wel, die drukte er ook nog even lekker op :121: . zo van dat is niet je borstbeen maar ook vocht.

Nou genoeg getetter van mij.Heb weer even lekker kunnen klagen :rolleyes:

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat is niet klagen hoor , beetje de stoom eraf laten .

Als dat hier niet kan , waar iedereen weet waarover je't hebt , waar dan wel :38:

Bij jou is de borstspier blijkbaar ook aardig gekwetst als ik lees hoeveel pijn je hebt .

Dat is even door de zure appel heenbijten meid .

Met je armen mag je de eerste 24u niet boven je hoofd reiken .

Vanaf dag 2 doe je beter kalm aan , je merkt wel wat kan (niet veel dus die eerste week) en niet kan . Het is zo dat je de eerste weken niet zwaar mag tillen (10+ kilo) of niet sporten en het best op je ug slaapt . Beetje logisch als je weet dat de protheses zoveel tijd nodig hebben om goed in te kapselen en in te dalen (al gaat dat laatste wel door tot 3mnd en tot 1 jaar veranderd de gehale vorm nog een heel klein beetje) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had veel moeite met slapen op mijn rug, heb uiteindelijk met de kliniek gebeld met de vraag hoe lang ik op mijn rug moest slapen.

Ze vertelde me toen dat ik gewoon op mijn zij mocht slapen.

Ik ben ook in de velthuis geopereerd dus misschien kan je beter slapen als je op je zij ligt?

Ik heb aan beide kanten een extra kussen gelegd, dus 1 dunnere onder de borst die onder lag en 1 in mijn rug..

Vanaf toen heerlijk geslapen en geen rugpijn meer en andere pijnen van het slapen.

Hopelijk heb je er wat aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fjo!!

Sterkte met je herstel.. alles komt goed! De eerste dagen voel je je een krakkemikkig old wief. En pijn.. ik moest haast elke keer huilen bij het opstaan. Dat vond ik het ergste. Ik mocht na 'n week op mn zij slapen.

En het is toch 300 cc gewordne he ;) Nice. Je had ergens geschreven dat je onderomtrek 70 had... haha als ik nu moet gokken en ik heb met 300cc van AA naar 75C dan kom jij op 'n 70D uit met 300 cc ;). Zelfde cupvolume. Maarja zoals we overal lezen verschilt bij iedereen he ;) Denk wel dat je sowieso op 'n C uitkomt :)

Rust maar goed uit!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi marije en Sanne en alle anderen :)

Vandaag even een betere dag gehad dan gisteren toen ik zo beroerd had geslapen, afgelopen nacht langer doorgeslapen.

Denk dat ik het maar ga proberen met die kussens, even kijken hoe ik mezelf het beste lig om fatsoenlijk de nacht door te komen.Bedankt voor de tip marije

toch rond de 300CC, this wat. dacht wel even oei wat groot,maar inmiddels hebben mn zussen me gerustgesteld. Moet gewoon wennen aan die grote bulten op mn lijf,hahaha

denk dat ik op een 75C uit kom, draag altijd al 75 omdat mijn borstplooi wat verder doorloopt en anders prikt die beugel erin.

mijn boobs zitten nog vrij hoog, zo tegen de voorkant van mn oksel aan, dat is wel vervelend. Ik hoop dat dat deels nog zwelling is, of dat het nog zakt(als dat kan)

Volgende week hechtingen eruit, dus kan er dan altijd op door vragen/laten nakijken hoe het zit.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Fjo,

Dat slapen zal nog wel even een gedoe blijven hoor. Ik heb bijna vier weken mijn plek niet kunnen vinden en van alles uitgehaald om een manier te vinden de nacht door te komen!

En de vorm van je borsten gaat echt nog heel erg veranderen. Dacht na twee weken "nou, zo zal het wel blijven" maar niets is minder waar gebleken. Je moet echt geduld hebben. Eigenlijk kun je pas na een maand of drie zien hoe het is geworden en een beetje zal blijven (al zeggen ze dat je het uiteindelijke resultaat pas na een jaar kunt beoordelen).

Ik ben dus ook door Dr. Koeijers in de Velthuis kliniek geholpen (inmiddels 3 maanden geleden) en nu pas heb ik het gevoel en idee dat ze "helemaal goed" zijn. Daarvoor zitten je borsten hoog, zijn ze hard en voelen onnatuurlijk aan.

Het komt echt goed! Het is een kwestie van geduld (en dat hebben wij vrouwen over het algemeen niet zoveel)!!!! En het formaat.....het is waar wat (bijna) iedereen zegt!!! Dat went zo snel!! En ik was ook bang dat ze misschien te groot zouden uitpakken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

@Marije, heb het geprobeerd met kussens,maar ik voel me niet confortabel. bij de borsten trekt het dan wat en dat voelt niet zo fijn, ook al lig ik maar een fractie schuiner, dan plat op mn rug. heb nog op de bank geprobeerd of ik daar lekkerder lag met kussens,maar ook niet echt.

Op zich wel redelijk (4 a 5 uurtjes) geslapen hoor, went wel steeds beter het op de rug liggen slapen.

Met 445CC zal het zeker wennen moeten zijn, dat is nog wel weer even een stukje groter dan wat ik heb.

@ zomerzon, dus jij was ook gezegend met het minder goed kunnen slapen. jammer dat het een maand heeft geduurd :blink: . Hoop daar niet op uit te komen,maar jah dat heb je niet altijd in de hand.

maar wat is er bij jouw aan de vorm nog zoveel veranders?ook meer gezakt naar beneden, groter/of iets kleiner? Ik hoop zelf dat ze nog iets meer naar beneden zakken.

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Fjo,

Ik vind de borsten pas na een maand of 3 echt natuurlijker worden. Ze worden zachter, je huid raakt gewend aan het oprekken en dus wordt het model mooier. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik mijn borsten na 4 weken totaal anders vond dan hoe ze nu zijn. Groter zijn ze niet geworden maar veel mooier van vorm! Het is echt een kwestie van geduld hebben. Daar zit het grote probleem ook meteen. Wij willen meteen leuke BH's kopen en topjes aan. Ik vind eigenlijk dat de borsten een steeds mooier model krijgen naarmate ze zachter worden en dat ga je pas echt goed merken na een week of 8! En voor wat betreft dat slapen, ik was 2 weken geleden voor de eindcontrole bij de Velthuis Kliniek en daar zei Dr Koeijers dat het echt een wereld van verschil is. De een slaapt na een week op haar zij en de ander kan amper plat liggen. De tijd zal het leren maar 1 ding staat vast...je kunt er nu in alle opzichten alleen maar op vooruit gaan!!! Succes!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi Fjo!

Ja zomerzon heeft gelijk. Ik zie nu al dat de vorm verandert. Ze lijken al veel natuurlijker dan na 4 week PO. Wat beweeglijker enzo. En de zwaartekracht doet zn werk wel met 't zakken... ;)

Kep 't idee dat ze eerder wat kleiner (minder strak) zijn geworden. Ik heb het ook opgemeten de eerste tijd en het is wel wat geslonken. Maar niet heel veel, meer dan de zwelling wegtrekt. In de omtrek was ik eerst dik 95 in de eerste week po en dat is nu kleine 94, grote 93cm. Als je het precies wilt weten haha. Blijft wel dezelfde volume uiteindelijk :), maar misschien dus wat soepeler.

Wel balen dat je moeite met slapen hebt. Daar heb ik niet zo'n last van gehad. Kon na dik 6 weken ook alweer op mn buik. Wel met mn hand onder de borsten/ op de buik zeg maar. Hoop dat het snel beter daarmee gaat met jou!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar de h.arts geweest om de pleisters eraf te halen en de hechtingen te beoordelen. Mocht het ook zelf doen,maar vind een deskundige mening wel zo fijn.

Ik hoefde hiervoor namelijk niet naar Hilversum toe aangezien we zo ver weg wonen(tenzij er echt iets aan de hand was).

De h. arts heeft de grote pleisters verwijderd en wat er onder die pleister zit,nog even op de hechting laten zitten. Hij gaf aan dat het beter is als het er vanzelf afvalt, want als hij het zou verwijderen dan zou hij wellicht het roofje eraf scheuren, wat betekend dat het litteken minder mooi zou kunnen worden. Toch blij dat ik het thuis niet zelf heb gedaan en dat hij mee kon denken.

Daarna met mn mams naar de stad geweest, nog even kijken voor nog een sportbh. bij de lingeriewinkel hadden ze goede tips ,maar niet meer de juiste maat. Toen raden zij een sport winkel aan maar die hadden alleen sportbh´s die je over je hoofd heen moet trekken:is niet handig.Toen bij de hema de sportbh gekocht. zonet gepast en hij zit goed, 75B.

De ergste zwelling is eruit en dus zit die maat prima.

Nu zie ik dat mn ene borst mooi is, je ziet geen bol, de huid loopt mooi af naar de prothese en de andere borst, daarvan zie je echt zo´n bolling. zou zo´n bolling veranderen, dat de huid zich nog aan past en je die randen/bolling niet zo ziet?

Ik snap nog dat het allemaal nog aan verandering onder hevig is,maar ik zou niet willen dat de borsten overduidelijk nep lijken.

Sann en Zomerzon nog bedankt voor jullie reactie´s

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vandaag onder het douchen de resterende pleister van de hechting eraf gehaald. Deze had de h.arts laten zitten.

Ik ging bijna van mn stokje(ik heb geen idee waarom).Ben er nu nog naar van. Het ene litteken is groter de de andere en ik vind ze ook niet echt mooi, bij het litteken die wat groter is. zit er nog een beetje vel uit het wel rechte lijntje. Ook een gaatje aan het eind als of er een drain in heeft gezeten(?).

De borsten zijn merkbaar aan het veranderen, wel grappig om te zien. Onder kleding zien ze er lang niet zo groot uit dan als je ze zonder kleding ziet.

Ik heb nog steeds last van een gevoeloze arm tijdens het slapen, terwijl ik er dan helemaal niet op lig. Ik had gisterenavond op bed, zelf last van mijn linkeronderbeen die zo vaag voelde, slapend met allerlei rare prikkels.Dat ging niet 1,2,3 over.

Bij het aankleden heb ik hier en daar nog wat hulp nodig. Ik kan nog geen dingen over mn hoofd trekken(althans niet zonder pijn en moeite).

Op staan lukt al prima,maar soms word ik zo stijf wakker dat ik wel hulp nodig heb.

Ook doen mn borsten veel pijn als ik rechtover eind kom na het slapen, de zwaartekracht zal er wel mee te maken hebben.

Komende dinsdag naar Velthuis Kliniek toe ivm de hechtingen, ik ben benieuwd wat zij over het resultaat van nu toe te zeggen hebben.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Fjo,

dat van de grootte met of zonder kleding is heel herkenbaar. haha.. heb ik ook.

ben je met je klachten al naar de ha geweest? zou ik anders toch wel ff doen hoor. vind het maar raar,als je dat van te voren niet had.

wow wat gaat het dan met mij goed?! ik kan mezelf redelijk aankleden. alleen met bh aandoen na het douchen vanmorgen en net met foto's maken heb ik beetje hulp nodig. maar de rest kan ik zelf. op mijn gemakkie dan he haha.

ook met opstaan ( na lang gelegen te hebben,dus na de nacht en nadat ik geslapen heb op de bank) voel ik die zwaartekracht/pijn ook. niet fijn. als ik tussendoor opsta heb ik dat niet. vreemd he haha.

heb je geen foto's Fjo?

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Patries!

Zal deze week idd even naar de ha gaan, het is niet echt relaxt wakker worden met een dooie arm.

Als het 1 keer is, ach.....maar het moet geen nachtelijks ritueel worden. Voor de BV had ik hier nooit/nauwelijks last van.

Wat goed om te horen dat het zo goed met je gaat en dan nog maar 2 dagen PO!Ik kan nog niet eens mijn arm uitstrekken boven mn hoofd,hahah. De pijn word voor mij wel steeds minder, dat scheelt.

jouw wonden/littekens jeuken toch ook al?nou bij mij sneed het de eerste tijd juist heel erg. Jeuk is vervelend, maar dan heelt het in elk geval wel.

Foto's, wel gemaakt maar ik kan helaas het kabeltje niet vinden om het op de computer te zetten tsja dat heb je als je in verbouwing van het huis zit(bijna klaar!).We raken van alles kwijt, door het heen en weer verplaatsten. We hebben al wel gezocht ,maar tot nu toe zonder resultaat :(

Zodra ik em heb, zet ik de foto's erop.Hoop dat het niet al te lang gaat duren..

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo,

nee daarom. je kan beter voor nix gaan dat dat er straks iets erg is,toch?!

ik word me er wel steeds meer van bewust dat ik toch maar bof blijkbaar. voel me vanaf de operatiedag gewoon goed. gister alleen dipje gehad. was beetje de emotioneel haha.

ik kan niet zeggen dat ik echt pijn gehad heb,meer vervelend gevoel en beetje zeurende borsten. alleen maar fijn hoor want vind dit al niet leuk hahaha.

hoop ik ook want ben nieuwsgierig! :D

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo,

Ik zat even mee te lezen en herken veel van wat je schrijft. Ik had ook zo'n herstel de vorige keer. Dat dual plane plaatsen is toch heel wat anders dan op de spier. Hoe is het bij jou gedaan Fjo? Onder de spier toch? Het herstel is dan gewoon heftiger. Uiteindelijk komt het goed, maar daar is geduld voor nodig. Mijn vent zegt dat het verschil enorm is met nu en mijn vorige bv waarin het herstel echt helemaal niet ging. Ik lag hele dagen op bed en kon amper lopen. Dat is nu gelukkig anders.

Sterkte met de genezing!

Liefs, :119: Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi Fjo :)

Mijn ene litteken is ook wat langer dan de ander en ook is die 'n klein beetje op de borst gekomen. Te verwaarlozen hoor! Maar het is 'n verschil.

En vanuit bed omhoog komen elke ochtend... DRAMA. Maar heb je dat nu nog? Ik had daar voornamelijk de eerste 4/5 dagen ernstig last van. Ook als ik op de bank hing, en dan wilde ik mn drinken pakken.. Liever niet ;)

Dual Plane en Onder de spier zijn trouwens 'n beetje t zelfde, alleen bij dual plane is er minder 'spier' losgemaakt. Is mij verteld door de pc..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey hoi!

@Patries, je boft zeker met je herstel zeg!Fijn dat het voor jouw zo goed verloopt!

@Pat, Heb mn handtekening maar even aangepast, ik heb een dual plane plaatsing gehad.Die spieren van mij hebben dus een goede opdonder gehad. gelukkig dat jouw herstel nu beter verloopt zeg.

Heb je foto's even bewonderd en wat is het resultaat toch supermooi zeg!Echt heel anders dan voorheen.

Zo groot staat je heel mooi.

@San,heb nog steeds last van de zwaartekracht. Dat als ik opsta na een nacht slapen, mn borsten zich vormen en het doet nog steeds zeer.Neem aan dat het vanzelf een keer over gaat :1:

Ik heb nog steeds hulp in huis, om de dingen op schoonmaak gebied te doen. Heel af en toe doe ik zelf wat,maar dan op mn eigen snelheid.

Ik voel mn spieren nog steeds heel goed hoor, niet overdreven pijnlijk,maar wel vervelend en soms wat zeurderig.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Fjo,

daar bof ik zeker mee! als ik andere lees.. :unsure:

en wat die zwaartekracht;heb ik ook na een nacht slapen en als ik een dut gedaan heb op de bank hoor. als ik regelmatig ga staan heb ik dat weer niet. en zal idd wel een keertje overgaan.

heb nu het gevoel dat er gewichten (bakstenen) aan mijn borsten hangen hahaha.

en idd soms wat zeurende borsten... allemaal herkenbaar :)

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fjo,

Ik heb je topic even globaal doorgelezen (ik zal het nog even goed doen maar het is zo veel). Als ik het goed begrijp heb je nog wel aardig last van pijntjes / ongemak. Nou als het het maar waard is toch? Ben je eigenlijk al wel tevreden over het resulaat, of is dat nog een beetje te vroeg om te zeggen? Heb je al foto's gemaakt??

Groetjes Coco

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.