Ga naar inhoud

Shiningstar : 23 januari 2012 : Dr. van der Lei. : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste Reactie

Dankjewel Margje en wat leuk om te horen! Dat verwarmde operatiebed was inderdaad heerlijk voor zolang ik het mee mocht maken haha (ik was zo weg). :P

Hoe is je BV verlopen? Alles goed gegaan en het resultaat al gezien?

Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe boobies hihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Daar gaan we vast heel erg van genieten! (enne... hee, mede-Zwollenaar!)

Ja, ik was prettig verrast dat de operatietafel zo lekker warm was, denk dat ik mede daardoor zo snel weg was :P Ik kreeg dan geen kapje op, maar het slaapmiddel werd toegediend via mijn infuus, dus geen idee hoe lang ik nog bij kennis was daar... Ik was van plan heel bewust mee te maken hoe lang het duurde voor ik in slaap was en hoe lang ik in slaap was, maar helaas... haha!

Alles is goed gegaan en ik heb het resultaat al kunnen zien inderdaad! De prothese moet nog wel flink gaan zakken, maar toch :wub: Ben ook helemaal roze geschilderd met hun ontsmettingsmiddel, haha!

Nu nog wel veel pijn, maar met pijnstilling is het te doen... Hoe gaat het met jou dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik mag hopen van wel! :P

Ohh ook uit Zwolle, hoe toevallig is dat?!

Ik kreeg ook slaapmiddel via het infuus, maar misschien dat het te lang duurde voor ik weg was en daardoor nog het kapje heb gekregen?

Wel apart hoe snel je dan opeens weg bent hé? Misschien maar goed ook!

Fijn te horen dat het allemaal goed verlopen is, nu (helaas) geduld hebben en afwachten tot het uiteindelijke resultaat.

Haha dat roze spul is er na het douchen nog steeds niet af. Nouja, het zal met de tijd wel gaan slijten. ;) Hebben we nog even een aandenken.

Gelukkig dat pijnstillers er zijn! Ik heb zelf eigenlijk niet veel pijn, alleen tot vanochtend veel misselijk geweest en af en toe een klein beetje steken in mijn borsten.

Dus vanaf vanochtend tot nu toe gaat het met mij eigenlijk heel goed.

Hopelijk geneest het snel en trekt de pijn snel weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vannacht eindelijk heerlijk geslapen! Rond 22:30 ging ik slapen en werd rond 6:00 even wakker. Daarna nog tot ong. 9:00 doorgeslapen. Heerlijk op mijn zij ook! Eerder lukte het op mijn zij nog niet zo goed (wel op de bank), maar ben blij dat dat nu wel lukt. En hopen dat de misselijk nu wegblijft, I feel good! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het zo goed gaat! :D Je hebt ook lekker lang kunnen slapen, wat fijn dat je ook weer op je zij kunt liggen!

Hier ook een best goede nachtrust gehad, ook al heb ik alleen maar op mijn rug kunnen slapen... ben namelijk een fervent buik- en zijslaper... maar het is me heel erg meegevallen ^_^

Is de misselijkheid tot nu toe nog weggebleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben ook een echte diehard buikslaper hoor! Maar ben al blij dat het op mijn zij lukt, al is het wel heel voorzichtig aandoen en de kussens goed neerleggen.

Fijn dat je in ieder geval ook een redelijk goede nachtrust hebt gehad!

De misselijkheid is tot nu toe inderdaad nog weggebleven, hoera (maar ik zal nog maar niet te hard juichen)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten..ben blij dat alles voorspoedig is verlopen voor je...de misselijkheid die je hebt is nog van de narcose hoor sommige mensen hebben daar nou eenmaal erg veel last van...het kan ook de dagen daarna wat last geven....langzaam trekt dit weer weg hoor....haha het gevoel dat je ze vast moet houden is heel herkenbaar dit had ik ook...vooral met trap op en aflopen..alsof ze erzo af kunnen vallen..haha :46: ...doe lekker rustig aan en laat je lekker verwennen

Liefs,

Yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer 2 nieuwe foto's geplaatst, de bloeduitstortingen zijn nu wel heel erg. Iemand die me kan zeggen of ik me zorgen moet maken?

Van pijn of iets dergelijks heb ik eigenlijk geen last..

En dankjewel yc_angel. Eindelijk is het voor mij ook achter de rug! Gelukkig heb ik nog steeds geen last meer gehad van de misselijkheid, maar het is inderdaad wel logisch dat dat door de narcose kwam. Haha ja grappig, dat gevoel dat je ze vast moet houden. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast 2bloemkooltjes

Ziet er super uit!

Ja dat rugslapen zie ik straks ook het meeste tegen op!

Ben net als jij een diehard buikslaper..

We zullen gaan zien.

Gebruik je arnica voor de blauwe plekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen de eerste nacht echt op mijn rug geslapen en dat ging met veel moeite haha. Gelukkig lukte het vanaf dat moment redelijk om op mijn zij te slapen en heb dan verder ook best goed geslapen 's nachts.

Nee ik gebruik niks tegen de blauwe plekken. Neem wel elke dag een vitamine c tablet. Moet zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks blauwe plekken heb, die bloeduitstortingen zijn het ergste.

Morgen ga ik voor het eerst de deur uit! Eerst eventjes naar school (besloten toch wel te gaan, omdat ik me zo goed voel) en daarna met mijn moeder op controle bij de kliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op controle geweest en dr. van der Lei vond het er goed uitzien. Er is alleen wat tape onder weggehaald en weer nieuwe tape opgeplakt. Volgende week mag ik zelf alle tape verwijderen en over anderhalve maand moet ik weer op controle komen.

Het uurtje school gister beviel me goed en met de (treinreis) controle erbij was het best een drukke dag, maar toch is alles goed gegaan.

Vandaag ben ik van half 9 tot 14:00 naar school geweest en toen ik weer onderweg naar huis weg voelde ik mijn borsten toch wel erg. Denk dat vandaag me net iets teveel was.

Ik heb afgelopen twee nachten ook nauwelijks geslapen, lukte gewoon niet. Dus ik hoop dat dat vanavond anders is. Morgen ben ik gelukkig sowieso vrij en ik denk dat ik een dagje rust nu wel even goed kan gebruiken.

Mijn borsten zien er nog redelijk hetzelfde uit als mijn laatste foto's, die bloeduitstortingen nog steeds zo erg, maar dat hoort erbij.

Mijn moeder is vandaag na een week weer richting huis vertrokken, nu moet ik het alleen doen. Was fijn om haar even bij me te hebben, maar het lukt me wel om alles zelf te doen verder (behalve natuurlijk de zware dingen etc.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat het in een beetje rare volgorde. Eerst heb ik de eventuele datum voor de operatie geprikt ivm het werkrooster. En gisteren was de eerste afspraak met dokter van der Lei. ;-)

Hij kwam op mij sympathiek over en nam de tijd om naar me te luisteren. Verder is het nu afwachten of Menzis het goedkeurt... Ben benieuwd!

Shiningstar, het ziet er goed uit, nog steeds en ook steeds beter. De gele plekken zullen wel snel verdwenen zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat is een iets andere volgorde! Ik wist eigenlijk na het consult nog niet echt wat ik van hem moest denken. :P Maar dat kwam meer door mezelf. Ik had echt alle informatie al op internet opgezocht, dus stond volgens mij na 5 minuten alweer buiten. Pas rond de operatie heb ik echt een goede indruk van hem gekregen.

Het zal vast wel goedgekeurd worden! Maar toch wel even een klein spannend moment om af te wachten.

Ik denk inderdaad ook dat mijn borsten er nu snel beter uit gaan zien, gekeken naar het rode en gele. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, wat fijn voor je dat je borsten zo mooi zijn geworden! En ook dat je je zo goed voelt. Ik ben zelf ook bij dr van der lei geweest in nov. vorig jaar. Ik had wel tape over mijn hechtingen en dat werd na de eerste week samen met de hechtingen eraf gehaald,maar ik kreeg geen nieuwe tape.

Zou ik jou foto,s mogen zien?

Groetjes Marlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hebben ze alleen onder de borst iets nieuw tape opgedaan, de rest moet nog een week blijven zitten en dan mag ik het er zelf afhalen.

Ik hoef pas over anderhalve maand weer te komen, dus er wordt verder ook niks met de hechtingen gedaan. Apart dat dat nog weer verschilt per persoon dan.

Ik zal je even het wachtwoord toesturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat zijn ze bij jou mooi geworden zeg! Echt mooier dan bij mij. Bij mij zijn de hechtingen er na een week uitgehaald. En idd raar dat dat zo verschilt en dat bij dezelfde chirurg. Maar goed bij mij is de vorm wat vierkanter, is gelukkig wel al beter geworden.

Groetjes Marlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superrrr dat het zo goed gaat! De misselijkheid is dus helemaal weggebleven! :D

Het groen/geel/blauw/rood/paars uitslaan is heel normaal, het hele kleurenpalet komt voorbij :P Ik heb gehoord dat die blauwe plekken ook kunnen afzakken naar je buik enzo, dat je dus blauwe plekken op je buik krijgt terwijl je aan je borsten geopereerd bent...

Heb je oplosbare hechtingen? Want het is wel heel erg lang als die er in blijven zitten tot de volgende afspraak zeg! :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marlies: ik denk dat ze er nu mooier uitzien dan het uiteindelijke resultaat haha. Ze gaan natuurlijk nog wat meer hangen en alles. Maar ben er ook heel blij mee. Het verschilt vaak wel erg per persoon hoe het eruit ziet en komt te zien. Merk jij dat je borsten nog steeds aan het veranderen zijn dan? Want het is voor jou al meer dan twee maanden geleden toch?

Mag ik trouwens vragen hoe het verder is afgelopen met je tepel, want ik had een tijdje terug je verhaal al gelezen.

@Margje: Ja ik ben helemaal niet meer misselijk geweest, heel fijn! Had ook wel verwacht hoor, dat er een heel kleurenpalet voorbij zou komen haha. Valt me inderdaad nog mee dat het allemaal nog op en rond mijn borsten is en niet naar mijn buik of rug is gezakt. Maar wie weet komt dat nog, al denk ik dat het hier bij blijft.

Ik heb inderdaad oplosbare hechtingen, maar ik las veel dat daarvan vaak nog knoopjes afgeknipt moeten worden en volgens mij zei de verpleegster ook tegen me dat dat tijdens de eerste controle zou gebeuren. Nouja, het zal wel goed zijn dan. :P

Een stukje tape over het verticale litteken (dus van onder de borst naar de tepel) laat nu los en heb ik net afgeknipt. Wel raar om dan het litteken te zien, maar voor zover ik het kan zien ziet het er wel netjes uit.

Vandaag een schooldag van 5,5 uurtjes voor de boeg en vanavond komt er familie nog op 'zieken'bezoek, best een druk dagje. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe vriendinnen zich gedragen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze veranderen nog steeds, dat schijnt normaal te zijn,maar goed ze worden bij mij wel mooier geluukig. Maar ik het begin vond ik de vorm heel vierkant,niet mooi,maar de verpleging zei dat van der lei ze altijd hoog opbind of zoiets.

Ja,een gedeelte van de tepelhof is afgestorven zeg maar, dat heet necrose. Er waren problemen met de doorbloeding geweest tijdens operatie. Was een moeilijke tijd,maar het knapt mooi op nu en de wond is bijna dicht eindelijk. Komt omdat op sommige plekken de wond best diep was. En het is ook nog flink ontstoken geweest,maar goed, ik heb gewoon pech gehad, zo vaak komt het niet voor.

Bij mij hadden ze op 1e controle ook alleen knoopjes eraf geknipt. Ik denk dat ik toch nog een cup d heb nu,maar ze hangen niet meer en dat scheelt enorm.

groetjes Marlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marlies Ja ik denk dat het wel maanden kan duren voor het uiteindelijke resultaat. Ik begrijp dat je de vorm nu wel steeds mooier begint te vinden?

Wel naar zeg, als zoiets als necrose gebeurd. Behoorlijke pech als je net tot die enkele procent hoort die daarmee te maken krijgt. Gelukkig dat het mooi op begint te knappen.

Het is al een hele opluchting dat je borsten niet meer hangen hé? Daar ben ik zelf ook zo blij mee. En eindelijk ook normale bovenkleding, bh's en bikini's kunnen kopen.

Ik had gister best een lange en drukke dag en voelde later pijn onder mijn linkerborst. Ik dacht, dat is een blauwe plek die gaat doortrekken ofzo. En vanochtend ging ik kijken, heeft het drielandenpunt gebloed. Het tape zit er nog op en de bloeding zit ook onder de tape, ongeveer 2 bij 2 cm. Maar ik denk dat het juist goed is om het zo te laten, wat denken jullie? Dus het tape er gewoon oplaten en er verder niks aan doen. Plus nu echt weer flink rustig aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de tape op het drielandenpunt iets losgemaakt en er zit toch wel veel nat bloed onder.. Kon het gaatje ook een beetje zien, het leken trouwens wel twee gaatjes, maar het was niet heel duidelijk te zien. Iemand die me even gerust kan stellen? Heb er nu een gaasje los overheen gedaan, die wel goed op de plek blijft zitten door de bh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon goed schoon houden en je gaasjes blijven vervangen....het drielandenpunt is het moeilijkst om dicht te gaan...dus goed wassen met antibacteriele zeep en schoon gaasje in je bh en tape.....het kan soms best lang duren met de gaatjes maar alles gaat uiteindelijk dicht...ikzelf heb er 3 maanden last van gehad...dus bij iedereen is het verschillend.....Pas als je koorts krijgt, je wondje echt vurig rood aanvoelt, pus uitkomt en zeer pijnlijk wordt moet je zeker aan de bel trekken.....zelfs als 1 van de symptomen die ik heb beschreven zich voordoet moet je ff je pc bellen.....zo is het voor je zelf ook fijn om te weten dat alles goed gaat in je genezing...en pc kan je dan gerust stellen mocht er toch iets zijn of niet :7: ....maak gebruik van de weekenden en savonds om goed je rust te pakken want te veel doen betekent een langere genezingstijd.. :62:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, als je het niet vertrouwd kun je altijd de kliniek bellen,gewoon dat 0900 nummer van bergman en dan zeg je dat je een medische vraag hebt voor de verpleging, dan word je doorverbonden. Maar ik zou het tape eraf halen,dan kun je het beter schoonhouden lijkt mij en ik moest het gewoon met alleen water doen en beslist geen zeep of iets anders, en dan een steriel gaasje erop, 2 x per dag. Ik ging 2x per dag onder de douche en zette er de sproeier goed op.

Maar ik zou zeker niet te veel doen, want dat komt je genezing niet ten goede, lekker je rust nemen.

En ja, ik ben blij dat ik van de zomer een normale bikini kan kopen, ik voelde me altijd net pamela anderson, die tijd is nu gelukkig achter me. En de zomerjurkjes zate bij mij ook altijd zo achterlijk bij mijn borsten, dus zal nu ook beter staan denk ik.

Goed weekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.