Ga naar inhoud

Shiningstar : 23 januari 2012 : Dr. van der Lei. : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Dames, ik ben er weer! Opgelucht en wel. Ik werd daar door een hele aardige vrouwelijke (nog best jonge) chirurg geholpen, samen met een assistente. En ze stelde me gelijk gerust. Het was oud bloed wat eruit kwam. Het wondje wordt nog wel groter zei ze, dat kon ze gelijk al zien, maar ik hoef me er geen zorgen over te maken. Ze heeft wel drie keer gezegd dat ze mijn borsten er zo goed uit vond zien, helemaal na twee weken al hihi. Waar de bloeding zit, daar heeft ze de tape vanaf gehaald en morgen mag ik alsog de rest van de tape eraf halen. Ik heb zelf het gaatje niet gezien, maar mijn moeder zei dat het toch wel een gaatje van ong. een centimeter was. Ik mag naar school gaan en alles, zolang ik me maar goed voel. En gelijk aan de bel trekken als er iets is, of als ik koorts krijg of pus of iets dergelijks.

Moet nog wel even de juiste maandverband kopen, want die ik had was niet helemaal goed, dus dat ga ik morgen gelijk doen.

Ik had afgelopen vrijdag de arts van de kliniek aan de telefoon en die had me ook zijn 06 gegeven. Mijn moeder werd op het algemene nummer ook na een hele tijd nog niet doorverbonden, dus toen heeft ze gewoon het 06 nummer gebeld. Die arts was aan het rijden zei zijn vrouw en hij zou binnen tien minuten terugbellen. Dit had hij dan ook gedaan en hij vertelde mijn moeder dat we naar het ziekenhuis in Leeuwarden moesten en dat ze dan wisten dat we zouden komen. De hele spoedeisende hulp zat vol, maar we werden binnen een halve minuut al geroepen. Echt fijn en netjes dat ze vanuit Bergman Kliniek alles zo goed en snel regelen.

Dank jullie wel nog voor de berichtjes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik moest en zou kijken hoe het wondje eruit zag, aangezien ze het tape daar eraf hadden gelaten. :P Heb er ook gelijk een foto van gemaakt en in mijn album gezet, alleen jullie zijn gewaarschuwd, het is niet zo smakelijk. Had een groter wondje verwacht, dus voor nu valt het nog mee, maar ben benieuwd hoe groot ie nog gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de grootte van het gat ook nog wel meevallen :) hopen dat het zo blijft!

Ik kon het niet heel duidelijk zien, want ik heb de foto op m'n telefoon bekeken, maar komt er nou ook iets uit, of is dat gewoon een hechtdraadje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat de foto die ik gepost had niet echt duidelijk was, dus heb er nog een scherpere bijgezet. Het donkere is bloed, ik weet niet wat je precies bedoeld? Volgens mij is er geen hechtdraadje te zien dat naar buiten komt. Precies waar de tape ophoudt zit een stukje zonder huid, maar gek genoeg lijkt daar niet echt bloed op te zitten/uit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt net of er een gebogen lijntje vanaf het tape zo je drielandenpunt in gaat, maar dat zal dan idd wel met het stukje zonder huid te maken hebben.

Maar op zich vind ik het allemaal wel netjes bij elkaar zitten, dus misschien als je rustig aan doet, dat het dan geen groter gat wordt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn moeder heeft ze gesproken. We moeten naar het ziekenhuis in Leeuwarden, omdat daar nu een arts van de kliniek zit. Ze willen niet dat een ander ziekenhuis of iets dergelijks eraan gaat zitten. Gelukkig wil mijn oom ons met de auto brengen, dus ik word zo opgepikt. In eerste instantie zeiden ze dat de bloeding waarschijnlijk geen kwaad kon, maar omdat het door blijft bloeden toch voor de zekerheid erheen en ik moest de tape er nog oplaten. Dus ik post later wel even hoe het is gegaan. :)

\\

ik ben heel benieuwd naar je fotos zou ik je ww mogen hebben

ik ga volgende week onder het mes en ben druk alles erover aan het lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whoehoe, ik mocht vandaag het tape eraf halen! Vanochtend toen ik wakker werd ben ik gelijk onder de douche gestapt om het te doen. Ziet er wel anders uit zo zonder tape hihi.

Heb weer wat nieuwe foto's gemaakt (van het geheel) en in mijn album gezet.

De bloeding is voor nu gestopt en heeft vannacht ook niet tot nauwelijks gebloed. Hopelijk blijft het zo! Maar aangezien de chirurg gister zei dat het waarschijnlijk nog erger gaat worden, bereid ik me op het ergste voor.

Het gat is volgens mij wel iets groter, het is nu echt een kier/spleet geworden aan de onderkant.

@Kir, ik denk dat dat lijntje wat jij bedoeld een klein beetje bloed bevat en dat het daarom zo leek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh het jeuken begint nu te komen! Heb er vannacht gewoon slecht door geslapen. Vooral rond mijn tepels en het gebied net onder mijn oksels.

Maar het gat lijkt nu weer redelijk dicht te zijn! Er zit alweer een velletje overheen en bloed ook niet zoveel meer. Met het bloed ettert het een heel klein beetje (niet dat er pus uitkomt, maar een heel klein beetje gelig vocht), maar volgens mij is dat juist een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Shiningstar, Het klinkt allemaal heel goed en ik hoop dat het zo blijft verlopen.

Wil ik net in de galerij kijken naar wat foto's, kan het ineens niet meer. ;-( Er kwam in beeld dat ik cookies moest verwijderen. Heb ik gedaan, maar kan nog steeds niet in de galerij komen... Wie weet wat ik moet doen? Begrijp er niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een nieuwe foto in het album gezet, omdat ik me daar een beetje zorgen om maak. Het is namelijk de hechting onder mijn rechterborst, helemaal aan de buitenkant zeg maar. Mijn huid is daar heel bobbelig, terwijl het aan de linkerkant gewoon plat is. Denken jullie dat dit nog wegtrekt of is daar straks misschien een kleine ingreep voor nodig?

En Jantje, ben je er al uitgekomen? Ik weet helaas niet hoe dat probleem op te lossen is. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er idd een beetje raar uit, maar misschien trekt het nog wel bij. Je borsten zijn waarschijnlijk ook nog volop aan het veranderen, dus wie weet wat voor invloed het op je litteken heeft. En anders moet je het bij je volgende controle even aan je pc vragen.

Hoe is het nu met je drielandenpunt? Is het netjes bij elkaar gebleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij zijn die bobbeltjes nu al een beetje aan het bijtrekken. :)

Ik heb even wat nieuwe foto's in het album toegevoegd, van afgelopen maandag (precies 3 weken na de operatie). Ook heb ik een foto gemaakt van het drielandenpunt dat open was gegaan. Ziet er nu in ieder geval al een stuk beter uit en er komt alleen nog maar wondvocht uit, gelukkig helemaal geen bloed meer.

Wel word ik nu helemaal gek van de jeuk! Gister mijn hele borsten roodgekrabt, ik kon er gewoon niet vanaf blijven zo erg was de jeuk. Vannacht en vandaag gelukkig nog niet echt last van gehad (ik kon afgelopen dagen soms gewoon niet slapen door de jeuk), hopelijk blijft dat nu zo.

Het slapen zelf begint echt een probleem te worden, ook nacht werd ik telkens wakker. Ik weet niet eens waar het nou door komt. Misschien lig ik toch niet fijn genoeg, al kan ik zonder problemen op mijn zij liggen..

Verder ben ik heel druk met school en als ik thuis kom heb ik ook eigenlijk nergens meer de puf voor, vandaar dat ik nu pas weer reageer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die jeuk is echt verschrikkelijk hè. Ik heb nu zelfs jeuk over heel m'n lichaam, dus ik denk dat ik weer een of andere nieuwe allergie heb. En ik heb ook weer 2 nieuwe blaren op m'n borst, terwijl ik niks anders gebruikt heb dan droog gaas. Ik ga morgen maar eens met de huisarts bellen, want ik word er nu echt knettergek van.

De jeuk kan ook door een droge huid konen, dus misschien helpt het als je er crème op smeert ofzo.

Doe je wel rustig aan? Ondanks dat je je goed voelt, is je lichaam nog druk bezig met herstellen, dus rust heb je echt wel nodig hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die jeuk is echt niet normaal. Het was nog erger dan ik verwacht had. Gelukkig ben ik er nu al 2 dagen vanaf en ik hoop dat die erge jeuk ook niet meer terug komt. Af en toe moet ik nog heel zachtjes even langs mijn tepel of onder mijn oksel krabben, maar niet meer zo erg gelukkig. Mijn borsten zien er gelijk een stuk mooier uit nu ze niet meer rood zijn van het krabben.

Ik smeerde ze in met Bio Oil, maar doe het nu met het kleine flesje crème dat ik van de kliniek had meegekregen. Misschien dat Bio Oil juist de jeuk verergerde, ik weet het niet.

Wat naar dat je zelfs jeuk hebt over je hele lichaam Kir. Niet fijn als je overal allergisch voor blijkt te zijn. Snap dan ook wel dat je niet zo snel iets durft te smeren of te slikken. Getsie zeg, hoop dat het bij jou ook snel over is allemaal en dat je eindelijk voor de volle 100% van je borsten kan genieten.

Ja ik doe zeker rustig aan. :) Ben 1 dag doordeweeks vrij, een andere dag werk ik thuis aan school en in het weekend doe ik niet veel, dus daar haal ik mijn rust weer vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoi , Ik kon ineens weer in de galerij foto's kijken en waar het aan lag... geen idee. Shiningstar, kan me voorstellen dat je je wilt schrikt met al dat bloed. Maar nogmaals ondanks het gaatje, het ziet er goed uit. gisteren heb ik met Menzis gebeld, van de week al de tweede keer en ze vertelden dat de aanvraag is goedgekeurd. Ben er super blij mee, want was al aan het bedenken wat te doen wanneer ze het niet goed zouden keuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh gelukkig dat je ze weer kan bekijken Jantje!

Ik heb al bijna twee weken geen last meer gehad van een bloeding (bij dat wondje), is nu alleen maar wondvocht, dus dat gaat helemaal goed.

Wat super dat je aanvraag is goedgekeurd! Zeker een grote opluchting of niet?

Mijn linkerborst lijkt voor nu wel heel iets groter en mijn rechtertepel zit iets hoger. Ik weet dat dit nog heel erg kan veranderen, dus ik wacht het rustig af. Het verschil is ook niet opvallend gelukkig, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre mijn borsten nog gaan veranderen.

Vanaf hoeveel weken konden de dames die een bvk al enige tijd achter de rug hebben alweer op hun buik liggen? Ik merk dat ik steeds meer op mijn zij richting op mijn buik ga liggen, alleen als ik te ver ga ligt dit nog niet fijn.

Ik mag na 6 weken een beugelbh dragen, ik hoop dat dit lukt en fijn zit! Ik heb die week namelijk een feestje en dan wil ik er wel een beetje op mijn best uitzien natuurlijk. :7: Vanaf wanneer liepen jullie weer met een beugelbh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet op m'n buik geslapen na de bvk. Ik durf t gewoon nog niet zo goed, maar dat heeft denk ik ook met m'n blaren te maken.

Een beugel-bh heb ik al wel gekocht, maar nog niet echt gedragen vanwege het gat bij m'n drielandenpunt. Ik heb wel een paar normale modellen bh zonder beugel kunnen vinden en die draag ik als ik een feestje heb. Verder draag ik toch nog grotendeels de bh's van emdaplast, omdat ik die voorsluiting toch wel handig vind met m'n gazen enzo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap inderdaad dat jij het nog niet aandurft. Zelf vind ik het ook een beetje eng, vooral omdat bij mijn linkerborst het drielandenpunt nog niet hersteld is. Misschien toch nog maar even mee wachten tot dat dat dicht is.

Ahh ja zonder beugel is natuurlijk ook een optie! Ik kijk over twee weken wel hoe mijn borsten aanvoelen en anders ga ik ook maar kijken voor een bh zonder beugels. Sowieso als mijn drielandenpunt nog niet dicht is.

Die voorsluiting is echt handig hé. Ik heb al een paar keer een sportbh met sluiting achter gedragen, maar dat is toch wel een onhandig gedoe met het verband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer twee nieuwe foto's in het album geplaatst, van vandaag. Precies een maand na de operatie.

Het verschil tussen de borsten verschilt van dag tot dag. Zo schrok ik er een paar dagen geleden van, maar was bijv. vandaag het verschil weer veel minder te zien. Misschien kwam dit ook, omdat ik sinds twee dagen zonder bh slaap 's nachts en ze daardoor mooier van vorm zijn/worden?

Ik zie wel duidelijk dat het litteken onder de rechterborst meer omhoog staat naar de buitenkant toe en er is dus te zien dat daar meer borst weggehaald is dan aan de linkerkant. Aan de linkerkant is mijn borst (aan de buitenkant) veel voller en ronder.

Maar nog steeds geen spijt hoor haha. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.