Ga naar inhoud

Shiningstar : 23 januari 2012 : Dr. van der Lei. : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben sinds een paar dagen een meelezer, omdat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt en de eerste stap heb gezet voor een borstverkleining.

Ik ben 23 jaar en heb momenteel cup 75F (soms 75G), ben 160cm en weeg ongeveer 60kg.

Maandenlang twijfel ik al over een borstverkleining en toen ik vorige maand voor mijn vakantie op zoek was naar een nieuwe bikini (en weer niks kon vinden) was ik het helemaal zat.

Dit probleem heb ik namelijk altijd met bikini's, bh's en ook vaak met jurkjes en tops. Daarnaast heb ik ook wel redelijk vaak last van mijn rug en nek en dan heb ik het nog niet over de opmerkingen die ik soms krijg.

In eerste instantie dacht ik dat je sowieso eerst een gesprek met je huisarts moest hebben en die heb ik afgelopen maandag gehad. Hij zou een brief sturen naar een pc hier in Zwolle.

Nu ben ik erachter gekomen dat je zelf je pc kan uitkiezen en na veel gelezen te hebben, heb ik vandaag een consult aangevraagd bij Bergman Clinics in Heerenveen bij dr. van der Lei (veel goeds over gelezen). Mijn eerste consult is 14 september en ik kijk er al erg naar uit.

Ik denk dat ik de uitnodiging, die ik nog ga krijgen, van de pc hier in Zwolle ga afwijzen.

Wel twijfel ik nog over de uiteindelijke maat. Ik weet dat je dit vaak niet echt kan kiezen, maar ik las dat je het bij dr. van der Lei wel aan kan geven. Ik ben niet heel slank, heb bijv. wel een klein buikje. Dus aan de ene kant lijkt een D me wel mooi, maar aan de andere kant ben ik bang dat mijn borsten weer gaan groeien en dan zou ik toch liever een C willen. Dit kan ik natuurlijk altijd nog met de chirurg overleggen.

Waar ik wel van baal is dat ik begin september aan een stage van een half jaar begin en ik weet niet of het mogelijk is om er dan een maandje tussenuit te gaan. Ik ga er daarom voor nu vanuit dat ik pas vanaf januari geopereerd kan worden.

Ik neem aan dat het totaal vergoed wordt, al is dat na het consult wel even afwachten.

Mochten er meer mensen bij dr. van der Lei een borstverkleining hebben ondergaan, dan ben ik erg benieuwd naar foto's/resultaten daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Shiningstar,

Welkom op het forum :)

Ik heb bij deze kliniek een borstlift met prothese gehad. Ik ben alleen geopereerd door dr. van Dam.

Volgens mij krijg je een bvk helemaal vergoed? Het is toch ook een medische ingreep.

Mijn borsten waren op zijn zwaarst ook 75G, hier bleef na mijn zwangerschappen maar een lege 75C van over. Nu heb ik dankzij een lift en prothese een mooie 75D :2:

Sterkte op je eerste consult! Ben benieuwd wat ze je gaan adviseren.

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier op het forum,

De BVK wordt volledig vergoed idd, als ik jou was zou ik naar beide consults gaan om te horen wat beide dokters jou te vertellen hebben en kijken bij wie je je op je gemakt voelt...het doet geen kwaad en verplicht je tot niks.

Ik zelf ben ook 23 en heb in september mijn BVK, dus dan kan je binnenkort mijn operatie verslagen lezen..

Als je nog meer vragen hebt stel die gerust.. :3:

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Welkom op het forum! :) Vaak worden bvk's vergoed.

Misschien ook wel fijn om bij beide pc's een consult te doen?

Ik heb in april een bvk ondergaan en ben van een E/F naar een mooie C gegaan.

Niet te groot en zeker niet te klein!

Doen waar jij je goed bij voelt meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Bedankt nog voor jullie reacties dames! Ook wel leuk/interessant wat jullie ervaringen zijn en wat jullie ondergaan of al hebben gedaan.

Ik heb het consult bij het ziekenhuis toch afgezegd, omdat ik eigenlijk al zeker weet dat ik toch bij Bergman Clinics geopereerd wil worden.

Weet iemand hoeveel gesprekken er vooraf gaan voor je geopereerd wordt? Want in de brief van het ziekenhuis stond dat het eerste gesprek minimaal 1 tot 2 uur kon duren en het eerste gesprek bij Bergman Clinics duurt ongeveer 20 minuten. Dat is wel een behoorlijk verschil!

Nog iets meer dan twee weken en dan heb ik het gesprek al, kijk er heel erg naar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Shiningstar. Ik las je verhaal. Ben vorig jaar september geholpen door v/d Leij (borstVERGROTING). Er aardige, eerlijke en kundige man. Het consult voor de borstvergroting duurde ongeveer ook 20 minuten. Ik heb het gesprek als prettig ervaren. Hij luistert goed naar je wensen en kijkt daarbij goed wat bij je lichaam past. Ik denk dat je er erg goed aan doet om je daar te laten helpen. Het is een echte vakman. Succes met je eerste gesprek. Tip: schrijf de vragen op die je absoluut niet moet vergeten, ik had wel een heel lijstje gemaakt en hij wist mij op alle vragen antwoord te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Shiningstar. Ik las je verhaal. Ben vorig jaar september geholpen door v/d Leij (borstVERGROTING). Er aardige, eerlijke en kundige man. Het consult voor de borstvergroting duurde ongeveer ook 20 minuten. Ik heb het gesprek als prettig ervaren. Hij luistert goed naar je wensen en kijkt daarbij goed wat bij je lichaam past. Ik denk dat je er erg goed aan doet om je daar te laten helpen. Het is een echte vakman. Succes met je eerste gesprek. Tip: schrijf de vragen op die je absoluut niet moet vergeten, ik had wel een heel lijstje gemaakt en hij wist mij op alle vragen antwoord te geven.

Fijn ook om een reactie te krijgen van iemand die bij dr. van der Lei is geholpen, dankjewel! Een lijstje maken met vragen is inderdaad wel een goed idee! En is dat consult het enige gesprek, of volgt er nog één of meer? Omdat, zoals ik al zei, het gesprek bij het ziekenhuis minimaal 1 tot 2 uur kon duren.

Ik heb dr. van der Lei ook uitgekozen na gekeken te hebben wel chirurgen er in Heerenveen zijn en na het lezen van ervaringen met die chirurgen, hij lijkt mij inderdaad ook een erg goede chirurg van wat ik zo gelezen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou das dan een erg lange gesprek als het 1 a 2 uur duurt..haha weird :4:

Normaal gesproken duurt het ongeveer 20 minuten..en het is meestal 2 gesprekken met je PC en daarna gesprek met de anesthesist en een gesprek met de planner van de operatie enzo...tjah als je meer vragen hebt kan je altijd nog tussen door een gesprek regelen met je Pc of bellen :7:

En een vragen lijstje maken is super handig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Shiningstar,

Ik heb vorige week mijn eertse consult gehad bij dr. van der Lei. Ik had een filmpje van hem bekeken van te voren op internet van een borstverkleining en hij kwam kundig en vriendelijk over. Ik heb wel eerst veel gelezen op internet hoor, over verschillende pc,s, wilde eerst naar bergmankiniek in den-haag, maar voor mij is heerenveen dichterbij. Het duurde ong. 20 min. Hij vroeg of ik klachten had (Ik heb rug en nekklachten). En hij vroeg naar bijzonderheden op medisch gebied in het verleden. Hij legt in het kort uit wat er staat te gebeuren en meet daarna je borsten op en zegt dan wat waarschijnlijk ong. je cup word,maar dat kunnen ze nu nog niet met zekerheid zeggen.

Daarna ga je naar de beauty coach toe zij meet je bloeddruk, en vult wat gegevens in en daarna vul je zelf een soort van gezondheidsverklaring in. Dan kan het aangevraadg worden en dat doet de bergmankliniek voor je.

Tussen de 2 en 5 weken krijg je je dan bericht van je zorgverzekering, maar nagenoeg altijd word het vergoed vanaf een dd/e cup. Ik heb trouwens een 75 e/f cup en ben 1.62.

Waarschijnlijk kan ik in november al terecht, dus dat is best snel, nu was er eind okt nog vrij,maar moeten eerst de verzekering afwachten, pas daarna plan je een afspraak. Borstverkleining word daar altijd op een maandag gedaan in de middag.

Ik heb nog een kleine twijfel of ik het laat doen,maar ik denk het wel, ik heb nog even de tijd. Er moet vanalles geregeld worden want ik heb kleine kinderen. Ik zit nog met wat vage gezondheidsklachten en dat wil ik met mijn huisarst bespreken voordat ik het definitief ga doen.

Ik vond het trouwens wel apart toen ik daar binnen kwam, want de bergmankliniek is ook regelmatig op tv in van die beautyprogramma,s en nu zit je er zelf :1:

Dr.van der Lei zei dat de pijn wel meeviel(ik lees ook weleens anders). En hij vertelde over evt complicaties en zo en let nog voor en na foto,s zien.

Nou, ik heb nu even geen tijd meer om te schrijven,maar als me nog wat te binnen schiet hoor je het nog!

Leuk dat jij ook naar dr. van der Lei toe gaat. Hier op het forum lees je niet veel over hem.

Groetjes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marlies, precies hoe jij het vertelde zo is het ook ongeveer bij mij gegaan. Alleen ik had al zóveel gelezen op internet, ook over de risico's etc. dat hij me eigenlijk verder niks hoefde uit te leggen en heb maximaal 10 minuten bij hem gezeten. Daarna inderdaad nog even langs de beautcoach geweest en nu is het afwachten tot de verzekering komt met een goedkeuring. Ik heb alleen geen voor- en na foto's gezien, wat ik eigenlijk wel had gewild nu ik dit van jou lees. Ik heb wel op internet al aardig wat voor- en na foto's gezien, maar dat was vooral door andere chirurgen gedaan.

Jij kan al best snel geholpen worden! Maar kan begrijpen dat het wel lastig in te plannen/te doen is als je kinderen hebt. Ik neem aan dat je wel hulp krijgt van familie en/of vrienden? Mijn moeder wil wel een weekje bij me logeren (woon op mezelf) dus dat is wel fijn dan.

Als ik de goedkeuring binnen heb kan er een afspraak gemaakt worden, daar heb ik het met hun verder nog helemaal niet over gehad. Alleen dat het binnen enkele maanden waarschijnlijk al kon. Zelf is voor mij de perfecte datum 21 januari, of 23 januari dan als er alleen op maandag geopereerd wordt. Dan heb ik net mijn laatste week stage achter de rug en een week vrij. Ik denk sowieso dat ik wel wat dingen kan missen wat school betreft, dus dat moet allemaal wel goed komen.

Hij vroeg trouwens nog welke cup ik zou willen hebben en heb toch aangegeven het liefst een D cup te willen. Dat vind ik denk ik toch het mooist bij mijn postuur passen (ben niet heel super slank zeg maar) en ben bang dat ik een C cup misschien net wat te klein ga vinden. Hij zei dat ik inderdaad wel wat borst over moest houden en gaf aan dat hij niet met zekerheid kan zeggen of ik ook daadwerkelijkheid die cup krijg, maar hij heeft in ieder geval een indicatie van wat ik ongeveer wil.

Ook werd me verteld dat er bij de operatie een bh van 50 euro inzit, die je dus moet betalen. Best prijzig nog, maar had al begrepen dat dit soort bh's sowieso al best prijzig zijn. En als je er één van de kliniek aangemeten krijgt, dan zit je tenminste niet met het probleem dat je zelf misschien de verkeerde maat koopt.

Nu ik het gesprek heb gehad, vind ik het toch stiekem wel jammer dat het nog 'zo lang' duurt. Kijk er in ieder geval heel erg naar uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend :136: hopelijk krijg je snel je goed keuring binnen en dan kan je snel je datum inplannen...als je een datum hebt verplaats ik je topic naar de Operatie verslagen van de BVK's en dan kan je gaan aftellen..

De BH van 50 eurie is normaal heb ik ook betaald voor mijn sport Bh's...tis prijzig maar dan zitten de nieuwe boobs wel lekker met steun voor de herstel periode.. :4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend :136: hopelijk krijg je snel je goed keuring binnen en dan kan je snel je datum inplannen...als je een datum hebt verplaats ik je topic naar de Operatie verslagen van de BVK's en dan kan je gaan aftellen..

De BH van 50 eurie is normaal heb ik ook betaald voor mijn sport Bh's...tis prijzig maar dan zitten de nieuwe boobs wel lekker met steun voor de herstel periode.. :4:

Het is zeker spannend, ik hoop ook dat ik heel snel de datum vast kan zetten. Dan zal ik het hier gelijk even melden. :)

Ja ik had dus hier en daar al gelezen dat die bh's sowieso wel rond die prijs liggen en ik heb het ook zeker wel over voor goede steun en een goede hestelperiode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, is dat snel of is dat snel? Afgelopen woensdag had ik mijn eerste consult en ik heb nu gewoon al de goedkeuring van de zorgverzekering op de mat liggen, 6 dagen later! Ik verbaas me er behoorlijk over haha.

Morgen gelijk maar even bellen om te kijken of ik een datum kan prikken. :D

@ Lianne: Dat is wel een heel stuk goedkoper zeg! Maar ik heb helaas geen keus haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo das idd snel :blink: ...Nou nu hopen dat je snel een datum krijgt en dan kan je gaan aftellen :136:

Jij wordt vandaag geopereerd he? Hoop dat alles goed gaat/is gegaan en ben heel benieuwd naar je verslagen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gefeliciteerd met je datum...sorry dat het me even ontgaan is in me roes na de operatie..maar ik verhuis je topic gelijk naar de operatie verslagen en dan kan je lekker gaan aftellen :136:

Liefs,

:36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat fijn joh dat je zo snel alles voor elkaar hebt nu kan je gaan aftellen.

Bij mij ging ook alles heel snel 11 juli eerste gesprek met pc en 19 sept. Geopereerd.

Suc6 meis blijf je volgen hier

Liefs Gertiena

Ja inderdaad! Alleen heel jammer dat ik nog een paar maanden op de operatie moet wachten, wat mij betreft zou dat morgen al wel mogen haha!

Maar wel weer fijn dat ik een datum heb staan en inderdaad af kan tellen.

Bij jou is het helemaal snel gegaan zeg, ik neem aan dat je een eigen topic hebt dus die zal ik zo eventjes opzoeken. :)

En @ yc_angel ik snap dat het je even ontgaan is, denk dat je nu en eerder wel ff wat andere dingen aan je hoofd had. ;) Maar bedankt voor het verplaatsen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Zo, ik kom ook weer eens langs. Onderhand kan ik al flink gaan aftellen, want over 13 dagen word ik al geopereerd! Whaaaa!

Hoe dichterbij het komt, hoe enger en spannender het wordt.

Alleen heel dom, ik kwam er twee weken geleden achter dat de brief waarin ik mijn toestemming moest geven nog helemaal niet had opgestuurd!

De hele tijd zat ik ermee in mijn hoofd dat ik het allang had opgestuurd, maar dit bleek helemaal niet zo te zijn.

Ik hoop dat het geen probleem is, ik heb in ieder geval nog niks erover gehoord. Voor de zekerheid ga ik deze week nog even bellen.

Aankomend weekend ben ik van plan wat nachthemden met sluitingen aan de voorkant te kopen en misschien ook nog wat vestjes. Iemand nog tips waar ik het beste kan kijken? Ik denk zelf namelijk aan Zeeman en Wibra, want bij o.a. de H&M (online) heb ik geen nachthemden met sluitingen aan de voorkant gezien.

En hebben jullie nog tips qua littekencrème? Ik had gelezen dat het er vooral mee te maken heeft hoe je je littekens masseert en dat de soort crème in principe niet uitmaakt, maar dat vitamine A en E wel belangrijk is. Dus ik zat te denken aan de littekencrème van Kruidvat eigen merk.

Oh en dan heb ik nog iets.. Ik zit al jaren op hetzelfde gewicht en ik heb ook al die jaren al ong. 5 kilo af willen vallen, maar dat is me tot nu toe nog steeds niet gelukt. Nu merk ik wel dat ik iets meer uit ben gaan dijen, dus ik wil alsnog graag iets afvallen. Ik neem aan dat 5 kilo afvallen na de operatie niet veel kwaad kan, tenminste dat hoop ik.. Hier vrouwen die ervaring hebben met enkele kilo's afvallen na een borstverkleining?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.