Ga naar inhoud

Cupjekleiner : 7 November 2011 : Dhr. Schellekens: EMC Bosch en Duin


Aanbevolen berichten

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste Reactie

Dat is dan een hele kleine pleister op de wonde, dat je afscheid heb kunnen nemen. Mijn moeder vonden we dood in haar huisje en dat knaagt nog steeds dat we haar niet gedag hebben kunnen zeggen. Wat zou je het druk gaan krijgen de komende dagen met het regelen en doen allemaal, pas maar goed op jezelf.

Ik heb ook mijn bh's bij Emdaplast gehaald, ook voor mij vlakbij, super handig. Kom jij ook uit Zoetermeer dan?

Ik ben nu een paar dagen po en bij mij valt alles ook heel erg mee. Die steken in mijn borsten voelt net als toen ik borstvoeding gaf en je borsten volschoten als de babie ging huilen. Ik weet niet hoe oud je bent en of je dat meegemaakt heb natuurlijk.

Rust kan ik maar moeilijk nemen hoor. O.k. ik doe niets in het huishouden, maar moest toch vanmiddag wel ff een wasje er in stoppen omdat 1 bh vies is.

Ik ben al op visite geweest in het weekend bij schoonma in Den Haag en ik heb echt nergens geen last van, was dat maar zo misschien deed ik dan wel iets rustiger.

Overdag laat ik gewoon 1x de hond uit, maar ze loopt altijd los dus het is gewoon ff een rondje voor me en ik maak mijn eigen koffie ook maar, anders droog ik uit voordat mijn zoon en man thuiskomen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik woon niet in Zoeterneer, iets van 7 km er vandaan, in een dorp met maar 7 huizen ;-)

Ik heb 's avonds ook regelmatig een stuwend en strak gespannen gevoel in mijn borsten, dat heb ik gisteren tijdens de controle gezegd, maar dit schijnt normaal te zijn. Steken doen ze af en toe ook, alsof er een injectienaald in gaat.

De honden heb ik gisteren weer voor het eerst uitgelaten, ze zitten hier wel aan de riem, maar ze zijn niet zo groot.

Volgens mij ben ik van jouw leeftijd, Inkie? Ik word volgende maand 49.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik woon niet in Zoeterneer, iets van 7 km er vandaan, in een dorp met maar 7 huizen ;-)

Ik heb 's avonds ook regelmatig een stuwend en strak gespannen gevoel in mijn borsten, dat heb ik gisteren tijdens de controle gezegd, maar dit schijnt normaal te zijn. Steken doen ze af en toe ook, alsof er een injectienaald in gaat.

De honden heb ik gisteren weer voor het eerst uitgelaten, ze zitten hier wel aan de riem, maar ze zijn niet zo groot.

Volgens mij ben ik van jouw leeftijd, Inkie? Ik word volgende maand 49.

Je bent net ietsjes jonger, ik ben 52

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Wat naar.. gecondoleerd!

Fijn dat het goed gaat, wat een verschil zeg, 75D is wel een mooi maatje denk ik! Temperatuurverhoging..ik weet dat tussen 36.5 en 37.5 normaal is.

Vraagje nog, je krijgt toch 1 BH sowieso mee van daar?

Heel veel sterkte de komende tijd. Rustig aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Temperatuurverhoging..ik weet dat tussen 36.5 en 37.5 normaal is.

Vraagje nog, je krijgt toch 1 BH sowieso mee van daar?

Ja, je krijgt gewoon bij het EMC een BH. Het zijn BH's van het merk Carefix/Anna; een met voorsluiting.

Als je er een bij wil hebben -wat zeker aan te raden is als je 'm 6 weken dag en nacht moet dragen - kan je deze gewoon bij Emdaplast bestellen. Ze kosten iets van 26 euro.

Zelf heb ik bij Emdaplast ook een BH van het merk Marena/B11 gekocht. Deze vind ik persoonlijk wat fijner zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend...gecondoleerd meid... :116:

Misschien kunnen jullie zo'n storage box huren om alle spullen in te doen en daarna te verdelen en te kijken wie wat wil en wat weg gaat....tis wel vervelend om nu over alles te moeten beslissen... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Yanet.

Dat gaan we inderdaad doen hoor, bij Sure Guard (of hoe heet ie?) Want voor het geld van 1 maand huur (ruim 1200 euro) kunnen we 1 jaar zo'n opslag van 12 vierkante meter huren.

Het is wel een geregel en uitzoeken zeg, ik zit al vanaf vanochtend 9 uur aan de telefoon, alles regelen, afbellen, opzeggen.....ik ben er schor van.

Het hele weekend zijn we gaan uitzoeken en opruimen en weggooien in mijn moeders huis. Bah, het voelt heel naar om spullen van je moeder weg te gooien. Heel persoonlijke dingen, zoals onderbroekjes, BH's, make-up en noem het maar.

Het voelt alsof je zonder toestemming in iemands spullen rommelt en snuffelt en gewoon alles maar wegdumpt.

Maar ja, we kunnen niet alles bewaren, dan mogen we er nog wel een huis/flat bijhuren om alles op te slaan. Alleen haar hobbykamer al, dat gaan we niet eens redden met 40 verhuisdozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd heel verschrikkelijk, in haar spulletjes te duiken en te ruimen. weet wel nog dat ik steeds in gedachte zei "sorrie mam" als we weer iets weggooide wat voor haar misschien iets van waarde was maar voor ons niet.

En wij moesten al haar papieren bij elkaar zoeken voor de begrafenis ondernemer terwijl mijn moeder nog niet eens was opgehaald en nog in haar stoel zat, oh wat heb ik dat naar gevonden toen en echt als inbreuk op haar privacy gevonden

En dan al die mooie kleren, bij leven gaf ze me nog wel eens wat als het haar niet paste ofzo en net was gekocht en dan droeg ik het ook, maar toen kreeg ik het niet over mijn hart om kleren van haar mee te nemen, ik wilde niets meer hebben van haar, behalve een paar herinneringen vanuit mijn jeugd. Mijn schoonzus heeft toen alle kleren voor haar demente moeder meegenomen, verdomme loopt er zo'n dement mens over mijn moeders echt dure kleren te kwijlen, zo dacht ik er toen echt over en ik had ook een gevoel van lijkkepikkerij zoals zij er allemaal mee omgingen. De 1 kon dit wel gebruiken en de volgende dat, nee ik kon en kan dat nog steeds niet begrijpen hoe hun zo makkelijk alles konden gebruiken van hun moeder/schoonmoeder/oma. Tuurlijk is dat onzin, maar dat is mijn gevoel gewoon. Wat niemand kon gebruiken is naar de kringloop gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Inkie, dat zeg ik ook steeds in gedachten "sorry,Ma"

Ik hou nu even 2 dagen "rust" en woensdag gaan we weer naar haar huis om verder op te ruimen. Dan weer 2 dagen rust en dan het weekend weer. Alle belangrijke spullen, zoals hele oude foto's en sieraden zijn haar huis al uit en veilig gesteld. Je weet nl. maar nooit....zo'n leegstaand apartement....wie of wat het aantrekt.

Het gaat verder volgens mij wel goed met mijn borsten- ondanks de drukte. "s avonds laat voelen ze wel heel gespannen aan, alsof er te grote silliconen in een te kleine ruimte zijn geplaatst ;-) En mijn BH irriteert de wond aan de voorkant onder mijn borsten.

Ik doe alweer heel erg veel in huis( zoals dingetje voor dingetje kleding uit en in de wasmachine/droger doen), alleen geen zware dingen en stofzuigen en dweilen doe ik ook nog niet. De honden laat ik ook weer uit en vandaag heb ik weer voor het eerst gefietst.

Mijn arm doet het gelukkig ook weer ( nee, de batterijen waren niet op hahahaha) Het was vorige week zo erg, dat ik de fysio gebeld heb.

Zoals ik al dacht is het bijna 100% zeker dat ik een subluxatie van mijn schouder heb gehad tijdens de operatie. De fysio zei dat dit heel makkelijk kon, zelfs bij atleten en sportmensen. Dit omdat je tijdens de narcose helemaal slap bent en de Rotator Cuff ( je spieren rondom het schoudergewricht die de boel op zijn plek houden) dus ook geen enkele spierspanning meer hebben en je arm zo uit de kom getrokken kan worden.

Bij mij gaat dit sneller, omdat ik Ehlers Danlos heb ( super-hypermobiel) en deze schouder heel instabiel is.

Ze heeft heel voorzichtig mijn arm/schouder heen en weer bewogen en ik heb versterkende oefeningen gehad.

Toen ik vorige week geweest was, deed mijn schouder al veel minder pijn. Ik heb dus het idee dat er misschien ook wel een zenuwtje beklemd heet gezeten.

Weer een zorg minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben nu ruim 4 weken PO en ik heb vandaag voor het eerst de woonkamer geswifferd en daarna heel rustig aan -zonder veel kracht te zetten- gedweild. Helaas kan ik het nu wel goed merken zeg, mijn borsten doen best pijn, ze branden, vooral aan de buiten-zijkanten. Dus voorlopig doe ik dit maar weer even niet.

Sinds 2 dagen slaap ik weer af en toe op mijn zij, dat gaat redelijk.

Verder doe ik best wel weer veel, zoals de was in-en uit de machine en droger, de vaatwasser uit-en inruimen, de honden uitlaten, fietsen enz.

Met mijn "wonden" gaat het goed, ik lek geen wondvocht en alles zit mooi dicht - op de plekken na aan de voorkant waar de sluiting van de BH zit, daar is het wat dikker en soms wat opgezet van irritatie van de BH.

Tot en met Kerst moet ik elke 3e dag het tape eraf halen en nieuw erop doen, dit om de wonden extra te verstevigen, ik heb nl. Ehlers Danlos ( dan is je bindweefsel en ook je huid wat zwakker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik op consult was bij dr Schellekens zei hij al dat tape heel goed is voor de littekens, omdat er dan continu druk op de littekens staat wat weer goed voor de genezing schijnt te zijn. Toen ik dat hoorde dacht ik: nou daar zit wel wat in, ga ik ook doen. Maar nu m'n tape eraf is, ben ik blij dat het eraf is en wil ik er geen nieuw tape op hebben ;)

Wel fijn dat alles nu helemaal dicht is bij jou en dat je bijna alles weer kan. Maar blijf wel rustig aan doen hè, volgens de voorschriften mag je na 6 weken pas echt weer alles doen. Ik heb nu na 1 week al moeite met hele dagen niets doen, dus ik vraag me af of ik me tot 6 weken in kan houden haha, maar beter jezelf in de weg zitten dan dat de genezing niet goed verloopt toch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas moet ik af en toe wel iets teveel doen nu, het huis van mijn moeder moet voor eind december helemaal leeg zijn. Maar ik til absoluut geen zware dingen!

Morgen overdag doe ik ook verplicht helemaal niks (Ik ga alleen verder met mijn Granny Squares haken, voor zo'n leuke ouderwetse gehaakte deken), omdat ik morgenavond weer ga ruimen en uitzoeken in mijn moeder's huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Het is nu 9 weken geleden dat ik mijn BVK heb gehad. Akkes is goed "genezen". Alleen aan de voorkant onder tussen mijn borsten ( waar de knoopjes van de hechtingen ehbben gezeten) is het nog regelmatig iets opgezet en geirriteerd. Dit komt echt door de BH's die soms opribbelen en de band dan dubbel zit.

Sinds 2 dagen slaap ik zonder BH. De irritatie en opegzette plekken aan de voorkant is dan 's ochtends zo goed als weg. Maar ik heb nu wel sinds 2 dagen een heel beurs gevoel aan de zijkant van mijn borsten, alsof er enorme blauwe plekken zitten.

Dit gevoel ik had de eerste nacht zonder BH slapen al ( vooral als ik op mijn zij lig)

Is het dus misschien beter dat ik maar weer met BH ga slapen? Of moeten mijn borsten er gewoon weer aan wennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een nieuwe blauwe plek kan ik niks zeggen omdat ik dat zelf niet heb ervaren zo....wat ik wel kan adviseren is om dat plekje dat geïrriteerd is gewoon even te tapen zodat die kan rusten....je littekens zijn nog maanden na je operatie nog actief dus daarom dus zo'n geïrriteerd gevoel hebt met bh's....zelf ik heb dat soms nog met beigel bh's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi yanet,

Er zitten geen nieuwe blauwe plekken hoor! Het VOELT alleen maar zo als ik een nacht zonder BH heb geslapen.

Die geirriteerde plekken aftapen helpt niet echt, ze blijven iets opzetten door de band van de BH. Ik merk wel dat als ik een nacht zonder BH heb geslapen deze plekjes de volgende ochtend heel veel minder zijn en niet meer dik en opgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Het gaat lekker hier,Sarah! Het is nu bijna 10 weken geleden dat ik mijn BVK heb gehad,alles is goed genezen. Mijn littekens zijn soms in het midden tussen mijn borsten nog wel eens een beetje opgezet, dit komt dus echt door de BH met voorsluiting.

Ik wil dus zo snel mogelijk een keer gaan shoppen voor normale BH's. Ik heb dus eigenlijk geen idee of ik al beugelBH's mag dragen, dat ben ik gewoon vergeten te vragen op mijn controle. Ik ga het binnenkort gewoon proberen of het lekker zit.

Mijn littekens insmeren doe ik eigenlijk nog niet, terwijl ik wel al een flesje Bio Oil heb staan.

Ik heb het aan dr.S. gevraagd, wat ik het beste kon gebruiken om de littekens in te smeren. Het eerste wat hij zei dat van die dure middeltjes zonde van mijn geld waren!

Hoe gaat het met jou? Is alles goed genezen of aan het genezen en hoe vaak ben jij eigenlijk terug geweest op controle? ( ik maar 1x, na 2 weken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Fijn dat het zo goed gaat! Heb je nog geen nieuwe afspraak gemaakt voor een 2e controle? Zou ze maar even bellen dan.

Hier alles ok! De littekens genezen mooi en zijn niet meer open geweest. Wel is er een uitstekende hechting uitgeknipt. Ik ben deze week ( dus na 2 weken) weer terug geweest op controle. Dr. S was er wel tevreden over denk ik, maar ze moeten nog wat zakken, hij zei laat maar lekker zakken en verder wou hij er niks over kwijt :P. Over 3 maanden mag ik terugkomen voor de eind (?) controle. Verder heeft hij wel verteld over wanneer ik weer een normale bh mocht dragen, maar dat was wat tegenstrijdig met wat de verpleegkundige zei. Vanaf 4 weken mag ik een andere bh incidenteel, maar moet er een gewoonte van maken om die sportbh te blijven gebruiken het eerste half jaar. Vind het eigenlijk ook wel een fijner/veilig gevoel, maar met een feestje ofzo, mag ik dus na 4 weken voor een paar uurtjes een (beugel)bh.

De pleisters zaten er 2 weken op en er zitten nu weer nieuwe op die as. maandag eraf mogen. Vind dat best wel eng. Over insmeren, hij vertelde me dat het niet uitmaakte met WAT ik dat deed, ALS ik het maar deed, plus masseren zodat de littekens niet dik worden. Ik ben nu dus vergeten wat hij vertelde over vanaf wanneer ik dit mag gaan doen..

Slaap na 2 weken al op m'n zij en betrap mezelf dat ik zelfs al op m'n buik lig, maar dat merk ik inderdaad wel de volgende ochtend..au.Kan mezelf helaas niet tegenhouden, vroeg me af of dit slecht is voor het genezingsproces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreemd dat ij eigenlijk hele andere adviezen hebt gehad. Insmeren hoefde ik niet, dat was zonde van mijn geld zei hij.

Ik denk dat je pas mag gaan smeren als alles goed dicht is.

En ik heb maar 1x controle gehad, ik hoefde niet meer terug te komen omdat alles er goed uitzag. Als er problemen waren of als ik last kreeg, dan kon ik bellen en eventueel weer op controle.

Hoe lang moet jij blijven aftapen? Ik moest na mijn controle nog 6 weken om de 2 dagen nieuw tape op de wonden plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik weet ook niet precies waarom hij andere adviezen geeft, maar dat zal wel per persoon verschillen dan. Hij zei dat ik wel moest insmeren maar inderdaad niet van die dure dingen gebruiken.Tape mag ik er volgende week afhalen, heeft er dus 3 weken op gezeten. Ik denk dat zijn criteria voor insmeren afhangt van je littekengenezing. Jij hebt ongeveer 8 weken die tape gebruikt en niet gesmeerd, en ik heb 3 weken tape gehad en moet daarna gaan smeren..misschien ligt het daaraan?

Zijn er bij jou trouwens voor en na foto's gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moest ik ook zo lang tape gebruiken omdat ik EDS heb (ehlers danlos, een erfelijke bindweefselafwijking. Ik heb slapper bindweefsel, en je huid bestaat ook uit bindweefsel) Dat tape verstevigde natuurlijk ook de wonden, hield het beter bij elkaar.

Ik heb geen voor en na foto's gemaakt. Mijn man vroeg het nog aan me, maar ik had zo iets van "ik hoef die leijke grote borsten nooit meer te zien". Ik kan wel eens een foto maken hoe het er nu uit ziet.

Schellekens heeft wel een "voor" foto gemaakt, geen na-foto.

Wat voor een cupmaat heb jij trouwens gekregen? of is dat nog moeilijk te zeggen? Ik had een BH maat L van die kliniek gekregen.

Bij Emdaplast heb ik nog een Marena BH besteld, daar heb ik een 34D.

En de Heavy Sport BH van de Hema, daar pas ik met gemak in een 75C. Deze zitten trouwens ook heel erg lekker( behalve dan dat de band af en toe aan de voorkant dubbel gaat zitten/opribbelt, maar dat heb ik met die duurdere BH's en die van Bos en Duin ook) en stevig en kosten maar iets van 15-16 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou goed kunnen! Ja hij heeft ook voor foto's gemaakt en heb ze laatst op aanvraag doorgemaild gekregen, ook al hoefde ik ze ook niet meer te zien. Toch wel leuk om ze te hebben. Ik heb uiteindelijk denk ik 70d.. Weet

niet zeker maar ben er wel blij mee. Goeie tip van die Hema sport bhs! Vind deze Anna bh wel superfijn zitten trouwens. Ik heb een small gekregen. Bij mij zit nu nog een verhard stuk bij de borstplooi, duurde dat bij jou ook zo lang voordat begon af te nemen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.