Ga naar inhoud

Cupjekleiner : 7 November 2011 : Dhr. Schellekens: EMC Bosch en Duin


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik ben CupjeKleiner en kom hier voor info en heel veel lezen over borstverkleiningen.

Vanaf mijn 12e jaar zijn mijn borsten flink gaan groeien( had toen al iets van een D) en toen ik rond de 25 was, had ik een 75G cup.

Inmiddels is dit een 75H cup, waarvan ik aardig wat last heb. Pijn en veel spanning en vastzittende schouders, pijn in de bovenrug, nekpijn met vaak hoofdpijn.En hierdoor enorm krom en voorovergebogen lopen.

Eindelijk, na jaren lang twijfelen- dit omdat ik het doodeng vind om geopereerd te worden en omdat ik een ex vriend had die absoluut niet wilde dat ik een BVK liet doen- heb ik besloten om een BVK te laten doen omdat het niet langer gaat.

Ik ben al bij de Bergman kliniek geweest voor een intake gesprek( wat niks is geworden), dus ik wil nog een paar pc's bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste Reactie

Welkom hier! succes met het vinden van een goede pc en de operatie. Ik denk dat je daarna heel opgelucht bent dat je het laat doen, dat lees ik veel.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het echt belachelijk vind dat je ex niet wilde dat je een bvk liet doen. Komop zeg... je wilt toch dat je vriendin je goed voelt en geen onnodige pijn heeft? lekker asociaal! Maar goed dat het je ex is nu! Zo iemand is je echt niet waard.

weet je al naar welke maat je wilt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier op het forum,

Ik zelf sta ik gepland voor een BVK in september dus als je vragen hebt stel die gerust...als je meer info wilt kan je ook onze operatie verslagen lezen en in de algemene borstverkleining topics kijken..

Jammer dat je consult bij bergman op niks is gelopen maar misschien dat je hier op het forum wat tips vind over andere PC's waar je dan een consult bij kan doen.. :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie welkom hier!

De pc bij Bergman wilde me niet helpen omdat hij schrok van mijn rug. Tja, ik loop al ruim 30 jaar voorovergebogen en krom.......logisch dat je rug gaat protesteren toch?

Mijn huisarts en de fysio vonden dit een vreemd verhaal en zeggen dat ik naar een andere pc moet zoeken.

Ik heb gehoord dat ze vaak niet kleiner dan 4 cupmaten gaan i.v.m. complicaties, dus ik denk dat het dan een D-tje gaat worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi cupjekleiner,

Ik ben in het SLAZ door dr v Selms geopereerd,

Hij wilde mij van m'n H naar een C helpen, maar ik wilde liever iets meer overhouden zodat ik nu een D heb :D

Ik vind het ook een relaxed ziekenhuis en dr v Selms is een echte "borsten"-PC, hij doet veel reconstructies, bvk, bv etc. ;)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal!

Ik wil en ga dus meerdere pc's bezoeken ( tja, voor een nieuwe auto shop je toch ook eerst rond? haha dus voor nieuwe boobs ook!)

Maar hoe zit dat dan met de zorgverzekering?

Ik ga in september eerst naar het st. Franciscus gasthuis voor een intake gesprek. Ik neem aan dat de pc dan gelijk alles in werking zet en een aanvraag naar de zorgverzekering stuurt.

"s Avonds ga ik dan weer naar een andere pc voor een eerste consult. Als deze ook gelijk een aanvraag naar de zorgverzekering stuurt, dan krijgt mijn verzekering straks meerdere aanvragen voor een BVK van verschillende pc's.

Doen ze daar moeilijk over? Of hoe gaat dat in zijn werk? Of krijg je een aanvraag van de pc mee en moet je deze zelf naar je zorgverzekering sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het gesprek dat je hebt met je PC maak je kenbaar dat dit een soort interview is voor informatie en dat je ook elders wilt kijken voordat je een beslissing maakt. Als je je beslissing hebt gemaakt kan je altijd je PC dan bellen voor een nieuw afspraak of om het procedure in gang te zetten...dus je verzekering krijgt niet meerdere aanvragen binnen....met de verwijzing van je Huisarts heb je genoeg...de PC ziet al meestal binnen de eerste minuten dat je daar binnen zit als tie je vraagt om je top uit te doen of je de bvk echt aan te raden is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het gesprek dat je hebt met je PC maak je kenbaar dat dit een soort interview is voor informatie en dat je ook elders wilt kijken voordat je een beslissing maakt. Als je je beslissing hebt gemaakt kan je altijd je PC dan bellen voor een nieuw afspraak of om het procedure in gang te zetten...dus je verzekering krijgt niet meerdere aanvragen binnen....met de verwijzing van je Huisarts heb je genoeg...de PC ziet al meestal binnen de eerste minuten dat je daar binnen zit als tie je vraagt om je top uit te doen of je de bvk echt aan te raden is..

Dank je wel, Angel! Dit is duidelijk!

Mijn huisarts heeft in ieder geval nog 3 extra verwijzingen voor me uitgeschreven en mijn fysiotherapeute zou ook nog een brief opstellen met haar advies ( ze kan nu alleen de symptomen bestrijden, de oorzaak van mijn rugpijn daar kan pas aan gewerkt worden na een BVK)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Your welcome :D ...wat ik je ook aanraad is een lijstje te maken met wat je allemaal wilt vragen zodat je niks vergeet en neem iemand mee voor als je later iets vergeet zodat die persoon het nog weet....omdat het allemaal reuze spannend is kan het zijn dat je door de enthousiasme iets vergeet van wat er gezegd wordt of een vraagje vergeet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Even een update:

Ik heb afgelopen week weer 2 pc's bezocht.

Een in het ziekenhuis ( st.Franciscus, Rotterdam) Ik had een afspraak met dr.Mureau, maar toen ik op de afgesproken dag en tijd kwam vertelden ze mij dat dat niet kon, omdat die arts nooit op maandag werkt. Jammer, want ik had wel goede dingen over hem gelezen. Ik kreeg toen een andere,onbekende arts.

Deze wilde liever dat ik met een BVK zou wachten tot ik helemaal door de menopauze heen zou zijn. Dit omdat je borsten na de menopauze weer kunnen veranderen. Ik vertelde hem dat dit nog wel 5,6,7 of 10 jaar kon duren en dat ik "NU" een BVK wilde en niet over 5-10 jaar. Ik heb nl. zoveel rugklachten door mijn cup 75H. Omdat ik erop stond om het "nu" te laten doen, ging hij ermee akkoord.

's Avonds ben ik toen nog naar EMC Bosch en Duin geweest. Ik had een afspraak om 19.30 uur bij dr. Schellekens.

Omdat er altijd files richting Utrecht staan, zijn we om 17.45 uur van huis weg gegaan. Ondanks een kleine file waren we er al om 18.30 uur.

We werden heel vriendelijk en met koffie ontvangen. Toen de assistente hoorde dat we veel te vroeg waren en pas een afspraak om 19.30 hadden, is ze naar de arts gelopen en gevraagd of hij eventueel nu al tijd voor me had.

En ja, dat had hij! Hij kwam me zelf halen.

Mijn eerste indruk was een hele rustige en vriendelijke man. Hij zag dus absoluut geen problemen door mijn te langzame schildklier en EDS/hypermobiliteit. Van mijn rugklachten keek hij echt niet vreemd op.

Hij vertelde wel dat door mijn EDS ( erfelijke bindweefselaandoening) de wonden misschien iets langer nodig hadden om dicht te gaan.

Mijn BMI vond hij ook oke. Ik heb licht overgewicht door mijn schildklier wat er bijna niet af wil ondanks mijn koolhydraatarme dieet, het is iets van 27,8.

Ik had gelijk een heel goed gevoel bij deze arts. De hele sfeer in Bosch en Duin voelde heel goed. Dus ik heb besloten mijn BVK hier te laten doen.

De arts heeft de aanvraag voor de zorgverzekering ingevuld en afgelopen dinsdag 13 september is de aanvraag naar mijn zorgverzekering gefaxed. Verder zijn er gelijk al allerlei dingen met me doorgenomen, heb ik een medische lijst ingevuld en is mijn bloeddruk gemeten.

Nu dus maar afwachten of het wordt goedgekeurd?

Ik voldoe aan alle criteria: cupmaat groter dan D(75H) , BMI onder de 30 ( 27,8) en aantoonbaar erge rugklachten door te zware borsten.

Maar ja, je weet het maar nooit met die zorgverzekeringen...als ze niet hoeven te betalen doen ze het liever niet....dus het is nu nog even afwachten....heel SPANNEND!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend idd :5: , ik hoop voor je dat de goedkeuring zo binnen is en dat je dan lekker een datum kan inplannen voor je BVK... :3:

Ik heb even je voorstel topic en je topic over meerdere Pc's bezoeken samengevoegd zodat er meer overzicht is voor jezelf in je topic...en je ook alleen maar 1tje hoeft up te daten.

Als je een datum hebt meld het dan even en dan kan ik je verhuizen naar de operatieverslagen van de BVK en dan kan je lekker gaan aftellen naar je datum ...

Ik pas ook even je titel aan met de naam van je PC en het ziekenhuis :7:

Weet je ook al via welke methode je geopereerd wordt?

Liefs,

Yanet :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit wel een beetje in de zenuwen of ik wel een goedkeuring ga krijgen. Mijn BMI is nl. iets te hoog, 27,6. Ik ben al tijden bezig met afvallen, maar dit gaat zo langzaam door een schildllierziekte.

Verder voldoe ik volgens mij wel aan de criteria: een cupmaat groter dan D ( is nu 75H) en aantoonbare ernstige rugklachten door jarenlang een zeer slechte houding en pijn/kramp in mijn bovenrug en vaak hoofdpijn door vastzittende schouderspieren.

Duimen jullie voor me mee????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.