Ga naar inhoud

Cupjekleiner : 7 November 2011 : Dhr. Schellekens: EMC Bosch en Duin


Aanbevolen berichten

Hoi Kir( en alle anderen),

Het dringt nog steeds niet helemaal tot me door dat het vanaf morgen nog maar 7 dagen is tot mijn BVK!

Mijn man zei afgelopen week nog van "realiseer jij je dat je over ruim een week andere borsten hebt?"

Hopelijk kan alles doorgaan, want sinds vandaag heb ik lichte keelpijn en ben af en toe mijn stem kwijt. Ik vrees dat ik in het ziekenhuis ( longafdeling waar ik 3x per week op bezoek bij mijn moeder kom) iets heb opgelopen? Er lagen daar allemaal oude mensjes met longontsteking,die natuurlijk lekker in het rond hoesten zonder hun hand voor hun mond.

Ik neem uit voorzorg maar trachitol keelpastilles, 500 mg vit. C en extra multivits.

Ach, zolang ik geen koorts krijg, kon alles doorgaan zeiden ze. Een verkoudheidje was niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste Reactie

Oh das wel minder. Ik ga voor je duimen dat t beter gaat en dat de operatie gewoon door kan gaan!

Raar idee hè, dat t straks voor een groot deel weg is en dat je daarna weer normale beha's kan kopen en blousen die gewoon dicht kunnen :) Ik kan haast niet wachten tot het zover is!

Ik denk dat ik t weekend voor mijn operatie met m'n vrienden een soort van afscheidsfeestje ga vieren voor m'n boobies haha

Succes nog even de komende week.

Enne beter worden hè!

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat steeds dichterbij komen, mijn BVK!

Ik ben dus net al gebeld door de anaesthesist ( schrijf ik dit goed, wat een rotwoord). Mijn gezondheid is besproken en ik heb nog wat vragen gesteld. Het was een leuke man, met humor.

Helaas mag ik vanaf zaterdag geen pijnstillers meer innemen. Dat gaat leuk worden, ik krijg dan last van ontwenningsverschijnselen en weer veel pijn. Dit omdat de pijnstillers die ik slik (tramadol) ook een opioide zijn en de morfine die ik na de BVK krijg, in de weg gaan zitten, waardoor de morfine zijn werk niet goed kan doen.

Ach, dat overleef ik wel weer.

Ik word pas rond 11.45 uur geopereerd, dus ik mag voor 7 uur 's ochtends nog een heel licht onbijt, wel thee, GEEN koffie.

En mijn piercings die niet in het operatiegebied zitten, mogen ook gewoon in blijven. Gelukkig, anders had ik met een grote kniptang in de weer gemoeten hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom vraag je niet of je je Tramadol mag blijven slikken ipv die morphine? Scheelt je weer ontwenningsverschijnselen.Ik noem maar wat hoor :rolleyes:

Ik kreeg na mijn operatie ook (o.a.) Tramadol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk omdat ze die morfine via het infuus geven of veel gerichter kunnen geven dan tabletten tramadol?

Hij wilde gewoon dat ik zaterdagochtend de laatste nam en daarna niet meer.

Dat gaat leuk worden, ik weet dat als ik ze wel eens vergat en pas 's middags laat innam, dat ik flinke diaree kreeg. En van de zenuwen zal ik toch al flink last van mijn darmen hebben. Joepie, dat wordt een WC-abonnementje! Ik zal wel zorgen dat er genoeg te lezen ligt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat mijn BVK door kan gaan a.s maandag.

Dit omdat mijn moeder 2 weken terug in het ziekenhuis is opgenomen en ze vorige week de uitslag kleincellige longkanker heeft gekregen. Het is ook al uitgezaaid naar haar wervels. En tot overmaat van ramp heeft ze sinds vandaag ook nog koorts, dus ik vrees dat ze een longontsteking heeft opgelopen.

En omdat ze al 81 is, heb ik er geen goed gevoel over.....je zal dus zien dat het van het weekend allemaal mis gaat......wat ik niet hoop....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat klinkt niet zo goed. Ik hoop wel voor je dat het door kan gaan, want je kijkt er al zo lang naar uit. En natuurlijk hoop ik ook dat t wat beter gaat met je moeder en dat ze het nog even volhoudt.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel,Gertiena!

Mijn moeder had geen longontsteking, maar de tumoren waren zo hard gegroeid dat haar ene long nu helemaal dicht zit. Daardoor heeft ze o.a. koorts gekregen. Morgen gaan ze starten met chemo en hopelijk redt ze het dan nog eventjes. Zonder behandeling heeft ze nog tussen de 3 en 12 weken te leven.

Mijn moeder wil dus dat ik mijn BVK absoluut laat doorgaan ondanks dat ze nu zo ziek is.

Ik heb nog steeds wat keelpijn en gisteravond had ik lichte verhoging. Ik heb het vandaag dus verplicht heel rustig aan gedaan, zodat mijn lichaam zoveel mogelijk energie kan opdoen en mijn verkoudheids/keelpijnvirusje kan wegwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis hoe gaat het nu met? niet meer ziek hoop ik zodat je morgen wel geopereerd kan worden.

Ik wens je met alles heel veel sterkte met je bvk en met je moeder ook heel veel sterkte.

Je zult het nu niet makkelijk hebben en ik hoop dat je snel kan zeggen dat het beter met je gaat.

liefs Gertiena,

p.s. ik zal voor je duimen morgen dat alles goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe je operatie + herstelproces gaat verlopen! Wordt over 2 maandjes ook geopereerd (bvk) door dezelfde arts in het EMC en kan niet wachten. Moet zeggen dat ik alle vertrouwen in hem heb!

Ik wens je heel veel succes morgen (toch?) !

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles kan morgen gelukkig gewoon doorgaan!

Ik heb de afgelopen week alleen dinsdagavond wat verhoging gehad. Ik heb voldoende rust genomen, extra hoog gedoseerde vitamines en vit. C en B12 ingenomen en me gek geslikt aan strepsils en trachitol. Ik heb nog een hele lichte keelpijn, maar het is gelukkig niet doorgezet.

Mijn tas staat al gepakt, ik ga straks nog even checken of ik echt niks vergeten ben.

Gelukkig heb ik nog weinig afkickverschijnselen van de pijnstillers (tramadol) die ik vandaag niet meer mocht nemen. Wel zweet ik opeens heel erg veel en begin nu meer pijn in mijn rug te krijgen en ik ben al eenkeer of 5 naar het toilet geweest.

Het huis is ook aan de kant. Vanmiddag heb ik alle cavia's nog even in bad gedaan, het zijn langharen. Dan heeft mijn man er minder omkijken naar deze aankomende week, het haar klit dan minder snel.

Straks ook niet vergeten alvast een hoofdkussen in de auto te gooien voor de terugreis, om mijn borsten te ondersteunen en om tussen de gordel te doen.

Ik ben dus de afgelopen week ook niet bij mijn moeder geweest. Ik was bang dat ik daar nog meer zou oplopen en dat ik ook mijn moeder misschien wel zou "besmetten"?

Afgelopen week is mijn moeder toch met chemo begonnen ;ze wilde eerst geen behandeling, maar had dan nog maar tussen de 3-12 weken te leven. Het groeit echt enorm snel, 1 long zit nu- binnen een paar weken- helemaal dicht.

Jullie horen wel het het afgelopen is.....zo gauw ik achter de computer kan, post ik hier even mijn verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat naar te horen dat je mama ziek is....Ik wens jouw heel veel succes vandaag en ook en goede herstel...ik ben weer terug van weggeweest dus als je vraagjes hebt stel ze gerust erna....Op dit moment ben je al op de OK en over een paar uur zie je je nieuwe boobs... :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

Mijn boobies zijn eraf!!! Het grootste deel dan he! ;-) Ik heb geen idee wat er nog over is, ik vind ze heeeeel erg klein. Maar volgens de verpleging had ik zeker nog wel een D over.

Het is meegevallen en niet meegevallen ( doordat ik moest "afkicken" van mijn pijnstillers van tevoren, jeetje, wat was ik beroerd zeg!) En vanochtend vroeg had ik migraine, doordat alle spanning gezakt was en doordat ik het agelopen weekend ook nog eens ongesteld was.

De middag/avond na de operatie voelde ik bijna niks, maar de morfine deed nog zijn werk.Tijdens mijn menstruatie deden mijn borsten meer pijn! Ik was ongeveer 45 minuten nadat ik de zaal op was gereden mijn bed al uit, om naar de wc te gaan. Dat vond de verpleging wel heel snel. Het ging goed,

Wel heb ik een soort rare erge spierpijnachtige pijn in de buurt va mijn linkeroksel. Dr. Schellekens is 's avonds nog langs geweest en zei dat ik me daar geen zorgen om moest maken. Misschien heeft mijn arm vreemd gelegen tijdens de operatie, of ik heb tijdens de narcose een subluxatie van mijn schouder gehad( dat heb ik zeker 1x per week tijdens mijn slaap)

Ik vind wel dat ik veel meer kan dan ik verwacht had. Ik voel het wel, maar het valt toch best mee. Ik heb gisteren m.b.v. de verpleging mijn hemdje en t-shirt al over mijn hoofd aangedaan; eerst mijn armen erin en dan je hoofd zo ver mogelijk naar voren buigen en zo trek je 'm aan zonder te veel je armen te gebruiken.

Mijn shirtjes zijn nu wel flink te groot hahahaha

En het enige irritante is dat omdat ik iets scheef sta, mijn sportBH aan de rechterkant bij de band onder mijn borsten iets opribbeld, dan gaat het zo "fijn" op de wond drukken.

Dus Kir, maak je niet te druk, het valt echt heel erg mee vind ik!!! Ik had het zelf veel erger verwacht.

p.s. ik schrijf binnenkort nog wel een operatieverslagje.

Oooh, en mij schouders voelen inderdaad al iets meer ontspannen, dat had ik zelf niet zo snel verwacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ik nog vergeten te vertellen.... het weghalen van de drains viel ook erg mee. Ik lees hier regelmatig verhalen dat het weghalen van drains zo vreselijk is.

De rechterborst voelde ik bijna niet en de linkerborst voelde ik een paar gemene steken, alsof ik een paar keer met een injectienaald werd geprikt, maar dat is dus allles!

In mijn rechterdrain zat bijna geen bloed en in de linkerdrain zat rond de 25 millimeter.

Hoeveel gewicht er van mijn borsten af is weet ik nog niet.Dat krijg ik over 2 weken te horen. Wel woog ik vanochtend op de weegschaal 2,4 kilo lichter! ( mijn BMi is nu 25,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel fijn om de operatieverslagen van een ander te lezen,dan weet ik een beetje wat me straks te wachten staat.

Wat goed dat je je shirt al kan aantrekken enz.

Wat erg om te lezen dat het zo slecht met je moeder gaat.

Heel veel succes met je herstel en heel veel sterkte voor je moeder.

Groetjes Lien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat alles is meegevallen voor je :3: ....ik durf te wedden dat er echt veel gram boob weg is..ben benieuwd wat je arts zegt..Doe lekker rustig aan en laat je verwennen :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verpleegkundige van Bos en Duin belde afgelopen middag nog om te vragen hoe de terugreis gegaan was en hoe ik me voelde.

Ik heb gelijk gevraagd of zij wist hoeveel weefsel er verwijderd is.

Nou, dat valt tegen zeg!!! Ik had eigenlijk veel meer verwacht.....

Rechts is er 396 gram weg en links 472 gram weggehaald.

Ach, het uiteindelijke resultaat is belangrijker dan wat cijfertjes op papier toch??

@Lien en anderen die nog voor een BVK gaan: ik vond het heel erg meevallen. Als ik dit dus geweten had, had ik het jaren eerder laten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Fijn om te lezen dat het goed is gegaan en dat het je mee is gevallen!

Zal zeker wel raar zijn hè, die nieuwe boobies? Lijkt me echt heel vreemd om gewoon rechtop te kunnen staan zonder dat er zo'n gewicht aan hangt.

Succes met je herstel! En ik blijf je zeker nog even volgen hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.