Ga naar inhoud

Deempje: 9 mei 2011: Elkerliek Esthetique: Helmond


Aanbevolen berichten

Zo mijn 1e controle zit erop. Hij was zelf vol lof over hoe het eruit zag en ik natuurlijk ook.

Hij heeft de rest van de hechtpleisters verwijderd, en niets gezegd over de andere die ik er zelf al afgehaald had.

Het 3 landenpunt dat is vaak dat dat niet helemaal dicht is en wat langer open kan zijn. Maar ook als dat dicht is geneest dat net zo mooi als de rest. Dus hij was verder nergens bang voor. Mijn moeder vond het wat rood eromheen maar dat was normaal. Dacht ik zelf ook al wel.

Ik heb nu van Scarban pleisters meegekregen in de vorm van een anker en een rondje voor rond de tepel. Daar moet ik mee gaan beginnen als alle wondjes weg zijn. Hij verwacht een dag of 5 / 6. Dan moet ik eerst het 2 uur opdoen en dan even kijken of het niet rood wordt. Dan mag ik het verder ophouden tot 5 uur een dag later 6 uur en zo verder tot max. 20 uur per dag.

Ze gebruiken het ook voor brandwonden. Het zorgt er voor dat het collageen in de littekens activeren zodat het litteken zacht blijft en extra mooi geneest. Kost € 200 maar ik zat toch al over mijn eigen risico heen zei hij. Zeg ja dat zeker dus kom maar op betaal al genoeg aan ziektekosten elk jaar haha.

Ik moet dat ook met een speciale zeep wassen, die zit erbij en als ik het gevoel heb dat het niet meer plakt het even uitkoken.

Over 4 weken moet ik nog een keer terugkomen. Tot die tijd niet topless, pas over een jaar in de zon zitten. Zeg nou topless ga ik toch niet... Niet zei hij, dadelijk met een mooi bikinietje aan....zeg ja, je zegt het mooi bikinietje dus niet topless haha.

Ons mam vond hem echt heel aardig.

Even denken wat hij verder nog vertelde...oh ja ik vond het tepelhof klein maar dat is nu nog wat bij elkaar getrokken dus dat werd nog groter. En van bovenaf gaat je borst nog wat zakken vertelde hij. Maar dat dacht ik al wel want er moet toch wel weer een beetje vorm in komen. Na een maand of 3 was het al heel mooi.

Over 4 weken moet ik dus terug en hoef dan deze bh niet meer aan. Ik mag dan gewoon iets van mezelf dragen. En gelukkig hoef ik hem dan in ieder geval in de nacht niet meer aan. Maar goed, mocht ik dat nog fijn vinden dan doe ik dat denk ik toch nog wel.

Verder heb ik eigenlijk niet echt iets gevraagd, mijn moeder was vanalles aan het vragen waardoor ik niet nadacht of ik zelf nog wat wilde weten. Achteraf baal ik daarvan maar goed ik mag nog een keer terugkomen dus dan doen we het dan evt. nog wel. Dan ga ik toch alleen haha.

Nou lang verhaal volgens mij maar ben het weer ff kwijt hihi.

Doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 263
  • Created
  • Laatste Reactie

HAhaha tjah dat zijn moeders...altijd bezorgd en willen alles weten.

Wel goed dat alles er nu goed uitzie en dat je PC zo aardig is. :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja moeders he, de mijne zou dit ook doen.

goed dat alles prima verloopt.

Dus 6w sportbh aan. en dan veranderen.

nog 4w te gaan, dan. of heb jij daar geen zo een last van dan!!

Ik heb juist een douche genomen en dat was zalig , eens pleisters eraf dan, en voorzichtig water erop gelaten.

voor de douche en na de douche foto's genomen. Die zal ik dan ook nog zetten.

nu op wacht op de verpleegster.

korstjes af, oude velletjes die eraf zijn, is mooi opgekuist nu.

zo het eens goed kan worden verzorgd en ververst.

zal eens goed zijn nu .

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja douchen is heerlijk. Ik ga nu alleen ff een paar dagen niet....he bah! hahaha

Even dat 3 landenpunt goed laten dichten en dat het korstje goed ingedroogd is. Dan kan ik met die siliconenpleisters beginnen. Ben benieuwd.

Heb er alleen een flesje bij voor het reinigen maar of dat nou dagelijks moet weet ik niet en staat ook niet op de site. Maar goed ik denk dat als ze viezig zijn je ze altijd even moet reinigen....we zien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja douchen is heerlijk. Ik ga nu alleen ff een paar dagen niet....he bah! hahaha

Even dat 3 landenpunt goed laten dichten en dat het korstje goed ingedroogd is. Dan kan ik met die siliconenpleisters beginnen. Ben benieuwd.

Heb er alleen een flesje bij voor het reinigen maar of dat nou dagelijks moet weet ik niet en staat ook niet op de site. Maar goed ik denk dat als ze viezig zijn je ze altijd even moet reinigen....we zien wel.

Hey Dagmar.

van mij zijn het ook silicone pleisters die erop liggen al sinds mijn herhechting.

Dagelijks legt mijn verpleegster in gesteriliseerd water of het af te spoelen,

wrijft ze dan ligtjes weer droog met een steriel gaasje en legt het er dan weer op.

Zo als er een korstje of zo aanhangt er alles mooi af is .

en weer volledig vers is eigenlijk en het is wel zalig als het is afgekuist.

het steriel water heb ik in een apotheek gehaald en fles van 1 liter of ja, je mag ook water koken en dan daar in spoelen ,

wel eerst het water laten afkoelen he, met een deksel op zo er weer niets inkan.

het 3 landenpunt links van mij begint er mooi uit te zien, ook nog wat open maar toch niet erg niet meer.

U zal het dan wel kunnen zien

Laat een berichtje na op mijn topic van zodra er nieuwe foto's op staan.

Liefs

Cindy x x x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag deze pleisters er niet op doen als er nog wondjes op de huid of korstjes op zitten. Ik mag ze af doen met die zeep die erbij zit en als ze niet meer plakken uitkoken in een pan maar dan wel met iets op de bodem omdat ze anders aan de bodem blijven plakken.

Dus denk dat jij iets andere hebt dan ik aan jou verhaal te lezen.

Ik ga er nu ook ff nieuwe foto's opzetten. Ze staan in mijn album dus niet hier op de galerij.

Ben benieuwd naar jouw nieuwe foto's. Ik kan ze alleen in de galarij van jou niet vergroten en van sommige andere wel, zo vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn gaasjes eraf gehaald vanavond. In de avond irriteert dat onder de borst.

Mijn borsten hebben een soort prikkelend/tintelend gevoel in de avond...of zou ik toch teveel gedaan hebben vandaag.

Ik voel dat het elke dag beter gaat en in de avond wordt ik teruggefloten volgens mij.

raar gevoel maar zal wel kloppen.....herkennen jullie dit?

Hoe is het trouwens met het passen van een nieuwe bh..wanneer deden jullie dat?

En ben je met een bh zonder beugel begonnen....dat lijkt mij nl. erg fijn om te starten een paar weken....mij lijkt dat een beugel nog niet lekker zit. Zeker omdat ik die siliconengelpleisters nog op moet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn gaasje er vandaag aan 1 kant opgehouden. Het 3 landen punt daar had ik met een waterpleister afgeplakt maar hij was toch wat nat geworden helaas...dus dat werkte niet helemaal. Kwam gelijk wat vocht uit....jammer want wil graag a.s. maandag met die pleisters beginnen dus hoop eigenlijk dat ie snel dicht is en het korstje weg is....

maar goed we zien wel.

Vandaag boodschappen gedaan met mijn moeder samen dus alles is weer binnen.

En vanmiddag met mijn dochter naar de golfles geweest. Ik dacht dat ze de baan op mochten maar dat mocht niet dus hebben we maar 1 uurtje op het terras zitten wachten tot ze klaar waren met de les.

Gister ben ik wezen uit eten en het was erg gezellig...wel laat van 20.30 uur tot 24 uur maar toch geslaagd. Was vanmorgen ook pas om 9.50 uur wakker...dus had het nodig haha.

Morgen breng ik mijn dochter weer naar school en heb ik de rest van de dag lekker voor mij alleen. En ga ik voor het eerst alleen koken...dus ben benieuwd.

groetjes

Dagmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ik dacht dat ik in jou topic had beantwoord en dacht hee waar is mn reactie nou :mellow: .. Was het in een ander topic hihihi...

Maar goed fijn dat het etentje geslaagd was! Weer een overwinning! :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag net een soort korstje zitten wat lossig leek, wil ik het eraf halen, bleek het een stukje huid te zijn. Net op het einde...en is gaan bloeden, niet erg hoor, maar dacht he shit...weer een inieminie gaatje...maar goed, was zo klein dat het overmorgen dicht is.

Nee idd met die pleisters was niet zo'n suc6 maar ja zeker met die hitte wil je toch douchen en ik had al snel gedoucht. Er was trouwens net wel een hechting afgevallen....wel fijn want die zat net in een plooi te prikken aan het einde van de dag telkens...dus die is nu weg haha.

Verder rustig aan vanavond, ga lekker bankhangen.

liefs

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dagmar,

Je kan het in de gaten houden he, dat kleine gaatje , maar het zal zo erg niet zijn.

Het is toch van ieder zo als er een korstje los is , zouden we dit willen aftrekken he.

Met de gevolgen dat het dan bloed.

Nu ik blijf eraf.

Idd , zo een mooi weer een douche kan deugd doen he.

Nu morgen zi, terug na pc , ben benieuwd.

Heb zojuist eens naar uw foto's gekeken en het geneest zeer mooi he.

je zal ook niet veel meer zien , van de littekens is een mooi fijn lijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Cindy,

Nee ik denk idd dat ik mijn litteken straks bijna niet meer zie. Omdat je het weet en je kijkt van dichtbij dan zul je het zien maar anders denk ik niet. Het is ook net of hij daar niet gehecht heeft maar volgens mij is hij bijv. links begonnen van buiten te hechten en toen onder de huid door en aan het einde weer eruit. Een soort van blind zoomen (als je wat van naaien af weet haha). Tis net of de huid tegen elkaar zit en daarom mooi dichtgroeit.

Ga ff mijn dochter naar school brengen...voor het eerst ff auto rijden.

tot straks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd dat van die korstjes klopt...nu had ik me voorgenomen helemaal niets te doen en het gewoon te laten genezen maar dacht gister echt dat het gewoon wat drooggeworden vocht was...maar dat bleek dus niet dus had al spijt, maar goed tis nu al dicht en heb er een kleine pleister op gedaan dan kan ik er ook niet naar kijken haha.

Gaat vast goed komen.

Ik maak snel weer nieuwe foto's want ik vind het er persoonlijk nu weer anders uit zien (lang leven de vergrootspiegels haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het is wel zo , hier bij mij ook ,je kan op sommige plaatsen bijna niet zien dat het is opengeweest.

Dat is toch leuk he, zo !!!

je littekens veel minder en toch een zware operatie achter de rug.

Ja, ik ken idd. iets van naaien, heb ook 3j snit en naad gevolgd( kleding)

en dan 3j verzorgende.

Nu ik vind dat wel beter , het is denk ik daarmee dat het wel wat langer duurt om te genezen, maar mooier.

Ze moeten een start van buitenaf nemen he, en ook zo eindigen want we hebben knoopjes van de draadjes dus ja,

en ik die dacht dat vel zo dik niet was, de onderhuid moet toch iets dikker zijn om het zo dicht te krijgen.

ja je hebt zo van die dagen he, dat je denkt he het is beter of zo, maar gisteren dacht ik ook dat het 3landenpunt links meer dicht was

maar de verpleegster zei van nee, nee, het is nog hetzelfde maar alles is mooi aan het genezen.

Hoe was het autorijden????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja eigenlijk gaat het herstel al erg goed maar toch blijf je ongeduldig als er iets kleins dicht moet, maar je het is vocht wat hard moet worden een korstje moet worden en dan de huid die dicht gaat...dus je bent 1 week verder. En je wilt toch weer naar het volgende punt toewerken wat voor mij die Scarbanpleisters zijn.

Ja autorijden ging wel goed maar ik kan me indenken dat het wel vermoeiend is als je lang moet rijden. Zoals bijv. naar mijn werk.

Ik zal die bedrijfsarts ook zeggen dat ik in de drukte er langer over doe nl. 45 min. en zo niet een half uurtje. En dat dat kwartiertje voor mij wel veel doet.

Ik kan me niet indenken 4 uur te moeten werken en ook nog 45 heen en terug te rijden...dus heb ik weer een uitmaak om later te starten haha.

|Je moet toch het e.e.a. kunnen onderbouwen.

Ik merk wel dat mijn huid waar de verticale litteken zit wat stijf/hard is....daar moet die pleister straks verandering in brengen dus we wachten af.

Heb rechts geen gaasje meer. Links wel omdat er elke dag toch een beetje vocht uit komt.

Het moet nog goed dicht gaan. Maar met douchen wordt het weer zacht dus ga toch maar even een andere manier van douchen bedenken....wil niet dat het weer losweekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het links ook zo begonnen, een klein gaatje en wat vocht , en nu een korstje op da minieme gaatje, en

nu is het al 3d droog eigenlijk,

kom juist uit de douche, hou er de gaasjes en silicone pleisters erop en dan als al de zeep weg is doe ik de gaasjes af

en ook de pleister.

laat er dan voorzichtig water over stromen, zo het ook eens wat vochtig word en de losse korstjes kunnen verwijderd worden.

ja denk wel dat die verticale litteken, wat zachter zou komen , heb nu juist eens gevoeld nog bij mij, daar ik nu wacht op de verpleegster en dat is wel zo hard niet

Nu de silicone pleisters worden dagelijks terug gelegd al sinds de 13de

dus ja, ben benieuwd wat hij morgen zal doen mijn pc. Denk knoopjes verwijderen en

wat ik dan zal mogen doen.

Hoop dat het niet meer zo vol ligt met gaasjes , dat er wat meer lucht aan kan.

Want het is niet te doen hier , is nu al van de 8ste april dat mijn borst geen lucht niet meer heeft he !!!

Je kan tegen het loskomen, gaasje erop laten of een dag of 2 wachten van douchen zo het hard is dan het korstje ,

van mij blijft het mooi zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mss als die korstjes wat droger zijn dat douchen dan wel gaat.

Maar goed, ligt er ook aan of ik 's nachts in bed zweet of niet..dan is het toch wel fris ff te douchen, maar mss kan ik ook kijken of ik kan sproeien zonder dat ik eronder sta. Dan haal ik de sproeier er even af.

Ja spannend als morgen die knoopjes eraf mogen. Had ik ook, 2 kleintjes die hij toch even loshaalde omdat het vervelend kan zijn.

Had links een pleister op een klein wondje.....zie ik daar een gelig goedje dus denk nou die pleister er maar afhalen, komt er gelijk wat gelig uitstromen...denk hehe, en toen beetje bloed, dus daar ook maar een klein gaasje op gedaan....dan gaat het zo lekker en dan krijg je dat je toch die gaasjes moet gaan gebruiken...tis allemaal maar heel klein hoor maar goed je bh wordt toch vies dus een gaasje moet wel en is ook wel fijner voor het wondje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vannacht niet lekker geslapen. Ik kon al een beetje op mijn zij liggen maar vannacht dus niet. Dan kwam er een druk op mijn tepel en dat voelde niet fijn. De linker. Maakte niet uit welke zij ik ging liggen. Heb wel wat geslapen maar niet zo goed als de afgelopen weken.

Nu voelt het links ook wat pijnlijk en is wat rood. Er zit daar nog een gekke plooi en een hechting dus mss is die nu zijn best aan het doen er uit te willen en op te lossen en is die plooi wat gevoelig omdat die beter wordt, maar vind het geen fijn gevoel want ik had dat nl. niet. Het zag er een paar dagen al zo mooi uit. Geen hechtingen rond de tepel en niet rood, geen wondjes of korstjes enzo..en dan ineens dat ene plekje.

Is dit herkenbaar?

Of zou ik teveel gedaan hebben?

Vandaag in ieder geval maar rustig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff een update...

Het 3 landen punt links wil niet echt snel sluiten. Gister gedoucht en toen was het weer zacht geworden en ook gebleven. Wil nog geen korstje worden...rechts is ie wel al netjes dicht en ook het wondje wat onderaan zat is ook dicht...is nu een korstje wordt niet meer zacht bij het douchen.

Links zat ook nog een plekje wat net weer open ging en waar een draadje uit kwam met vocht...dus of dat nog een hechting is of een stukje huid....bloed nu even, dus maar een gaasje op gedaan en dan zien we wel....dan ga ik er maar voor dat het donderdag a.s. allemaal dicht is...en ik met de pleisters kan beginnen.

Wat zouden jullie doen als het rechts wel dicht is...daar vast beginnen met de pleisters? of tegelijk beide borsten.....aaah wat is wachten nu erg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen bij de bedrijfsarts geweest. Hij stelt voor de komende 2 wkn op ma, di en do 4 uur te werken. Daarna weer volledig als ik denk dat het gaat, met inachtneming van wat ik fysiek kan.

Ik ga dus werken van 10 tot 14 uur en ben dus woensdag ook vrij, terwijl ik normaliter wel werk van 8.30 tot 12.30 uur, maar hij stelde voor dat niet te doen.

Nou redelijk voorstel en ik klaag niet haha.

Dus heb wel zin om weer langzaamaan wat te gaan doen. Best spannend om na al die weken (had ook nog 1,5 week vakantie daarvoor) weer wat te gaan doen en iedereen weer te zien.

Nu maar hopen dat de kleine wondjes en korstjes snel genezen want ik doe een moord voor om te starten met mijn pleisters.....jeetje wat een ongeduld ben ik hahaha, maar heb het idee dat mijn littekens wat rood worden dus denk dat starten wel snel moet haha....

Maar goed, als het maandag er goed uit ziet ga ik even bij de assistente langs om te vragen of zij wil checken of ik idd al mag beginnen. Beter een keer teveel vragen dan dat ik straks andere klachten krijg.

Verder gaat het lekker en ben ik toch nog best moe...zou die narcose zo lang een uitwerking hebben? Of heb ik gewoon geen conditie meer?

groetjes

Dagmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dagmar, hoe ist met je...ja met mij ook alles goed!

Hhahahaha ik post alleen maar op mijn eigen topic ...gezellig :unsure::102:

Ik ga vandaag weer starten met werken. Ik breng dadelijk eerst mijn dochter naar school en dan kan ik ong. 3 kwartier uitrusten en dan vertrek ik....van 10 tot 14 uur...spannend hoor.

Mijn littekens aan het einde beginnen soms te prikken en jeuken. Dat is natuurlijk het herstel. Omdat het 3LP nog niet dicht is links kan ik nog niet starten met de pleisters.

Rechts evt. wel maar dat vind ik zo een gedoe met de tijd omdat ik moet opbouwen en dan raak ik straks in de war wanneer rechts en dan links eraf moet...dus ik probeer nog ff geduld te hebben.

Heb sinds gisterochtend een nieuwe pleister op de wond gedaan....of wondje...en ik die haal ik er vanavond af en dan kijk ik of het werkt.

Ik mag vanavond mijn bh uit en slapen zonder!!!! yes weer een mijlpaal haha.....

Ik voel me goed en ben benieuwd hoe het met werken gaat.

Heb toch wel een drukke week met ook avondafspraken op di, wo en donderdag...dus hopelijk wordt het niet al te lekker weer, dan kan ik lekker ff een dutje doen vanmiddag.

Nou meiden hopelijk lezen jullie dit nog?! tot snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.