Ga naar inhoud

Herstel ervaringsverhalen gezocht


SherR_

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, Janey37 zei:

Ja mijn pc zei als je last hebt van die bh mag je hem uit doen wanneer je wil. Ik heb de compressie bh zelf 6 weken gedragen. 

Ok ben nu 5 weken po precies en ik heb die hema bh aan sinds gister voelt zoveel beter! Ik las op internet dat na 2 weken het eigenlijk nog weinig zin heeft een sport bh maar vond de steun toen echt fijn hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@linsofie

 

Ja ik dacht eerst dat het wellicht te maken had met dat de ene arts een compressiebh adviseert en de ander zegt dat je ook prima vanaf dag 1 een sportbh aan kan. Kan me namelijk voorstellen dat het ene meer tegemdruk geeft dan het andere , maar je hoort zelfs daarin ook weer verschillen.

 

Nog even volhouden 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, vall22 zei:

Ok ben nu 5 weken po precies en ik heb die hema bh aan sinds gister voelt zoveel beter! Ik las op internet dat na 2 weken het eigenlijk nog weinig zin heeft een sport bh maar vond de steun toen echt fijn hoor

Ja ik vond de steun erg fijn, maar nu kan ik haast niks verdragen zelfs die van de hema niet. Draag hem wel als ik wegga, maar zodra ik thuis ben doe ik hem uit. Heb gister en vandaag en mindere dag. Heb wat last van het getrek, alles brand en heb af en toe van die gemene steken/naalden. Maandag 8 weken po. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Janey37 zei:

Hoe gaat het nu?

Ik ben 7.5 po, maar heb nog steeds last hoor. Vooral aan de onder littekens. Het brandt ook. Word er gek van. Hoe lang duurt dit dan nog ;-(

Pff wat klote zeg!! De onder litekens zijn hier dicht maar nog wel gevoelig hoor zou geen beugel kunnen dragen ofzo. Mn tepels zijn ook erg gevoelig zet er een padje op. Smeer je elke dag? Zalf? Zo ja welke? Smeren kan ook helpen tegen branden

ik doe nu alles al vrijdag ben ik 6 weken po en echt geen pijnen meer slaap lekker op mn zij en geen sport bh meer 🤢 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, linsofie zei:

Dat heb ik ook nog, vooral rechts. Is ook een complexe plek om te helen, dus verbaast ben ik niet echt meer

Bij mij links en het is zo gevoelig. Gelukkig herken je het. Mijn zus heeft 10 jaar geleden een bv gehad en ze zei tepel heeft veel langer tijd nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, vall22 zei:

Pff wat klote zeg!! De onder litekens zijn hier dicht maar nog wel gevoelig hoor zou geen beugel kunnen dragen ofzo. Mn tepels zijn ook erg gevoelig zet er een padje op. Smeer je elke dag? Zalf? Zo ja welke? Smeren kan ook helpen tegen branden

ik doe nu alles al vrijdag ben ik 6 weken po en echt geen pijnen meer slaap lekker op mn zij en geen sport bh meer 🤢 

 

Hier zijn ze ook dicht. Alleen heel gevoelig. Zowel met bh als zonder. Ik draag een bamboe bh die linsofie had voorgesteld, maar ook dat irriteert. 

 

Ik heb dus het gevoel dat wanneer ik smeer het erger word. Ik ga dus proberen de komende dagen om niet te smeren kijken of dit uitmaakt.

 

Verder kan ik ook gewoon alles, alleen voel ik constant die tepels en dat litteken onder mijn borsten. Pffff.

 

Ik slaap ook zonder bh en op mn zij, maar wel met een kussen en voorzichtig nog. Wellicht is mijn lichaam gewoon langzamer in herstel. Wellicht leeftijd weer niet hoe oud jullie zijn. Jij en Linsofie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stukje brandt zo erg. Ik ga morgen toch even bellen. Kan dit kwaad of jullie weten? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37

 

Ik ben natuurlijk geen arts/verpleegkundige, maar ik zie geen "gekke" dingen. Het lijkt allemaal mooi te genezen.

Littekens kunnen heel lang gevoelig blijven. Zeker zo vlak na een operatie.

 

De huid is daar hartstikke hard aan het werk om de boel weer "aan elkaar" te krijgen en houden.

Dat gecombineerd met het feit dat het natuurlijk een plek is waar je ook te maken hebt met zwaartekracht: een deel van de borst hangt en een deel niet.

 

Wel klinkt wat je schrijft als "littekenpijn" : https://www.bravispijncentrum.nl/diagnoses/littekenpijn

 

PS: ik ben 34

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, linsofie zei:

@Janey37

 

Ik ben natuurlijk geen arts/verpleegkundige, maar ik zie geen "gekke" dingen. Het lijkt allemaal mooi te genezen.

Littekens kunnen heel lang gevoelig blijven. Zeker zo vlak na een operatie.

 

De huid is daar hartstikke hard aan het werk om de boel weer "aan elkaar" te krijgen en houden.

Dat gecombineerd met het feit dat het natuurlijk een plek is waar je ook te maken hebt met zwaartekracht: een deel van de borst hangt en een deel niet.

 

Wel klinkt wat je schrijft als "littekenpijn" : https://www.bravispijncentrum.nl/diagnoses/littekenpijn

 

PS: ik ben 34

 

 

Lief dat je reageert. Wat je zegt klopt inderdaad. Dar stukje zowel links als rechts hangt idd en is zwaarder dan het stuk wat meer naar de zijkanten gaan. Misschien dat het daarom ook wat meer brandt omdat er toch wat borst tegenaan zit.

 

Ik heb wat vaseline gesmeerd en lijkt wat af te nemen. Ben wel blij dat je zegt dat je niks geks ziet. Het brandt wel echt heel erg en is ook erg heet.

 

Ik ga je link even bekijken. Bedankt dat je me altijd gerust stelt.

 

Ik ben overigens 37. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@linsofie @vall22 @Janey37

 

Hier nog geen gevoel terug in mijn tepels, maar voel wel regelmatig steken iets dieper in mijn borsten ter hoogte van mijn tepels. Gok dat dat nog flink aan het herstellen is.

Ook bij mijn andere littekens voelt het nog wat verdoofd dus met jullie ervaringen bereid ik me voor op dat het branderige etc. misschien nog komt bij mij 😅

 

Maandag zit ik op wk 6, maar heb afgelopen dinsdag gevraagd of ik alsjeblieft mijn sportbh uit mag tijdens het slapen 😅. Werd er gek van en gelukkig was het goed. De 1e keer was dat toch wel wat onwennig en pijnlijk waardoor ik zo'n hema bh had aangedaan (had deze nog liggen van mijn zwangerschap) maar vannacht prima geslapen zonder.

 

Beugelbh's voor overdag (vanaf komende wk) wacht ik voorlopig nog even mee. Heb er nu een paar zonder beugel klaar liggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, SherR_ zei:

@linsofie @vall22 @Janey37

 

Hier nog geen gevoel terug in mijn tepels, maar voel wel regelmatig steken iets dieper in mijn borsten ter hoogte van mijn tepels. Gok dat dat nog flink aan het herstellen is.

Ook bij mijn andere littekens voelt het nog wat verdoofd dus met jullie ervaringen bereid ik me voor op dat het branderige etc. misschien nog komt bij mij 😅

 

Maandag zit ik op wk 6, maar heb afgelopen dinsdag gevraagd of ik alsjeblieft mijn sportbh uit mag tijdens het slapen 😅. Werd er gek van en gelukkig was het goed. De 1e keer was dat toch wel wat onwennig en pijnlijk waardoor ik zo'n hema bh had aangedaan (had deze nog liggen van mijn zwangerschap) maar vannacht prima geslapen zonder.

 

Beugelbh's voor overdag (vanaf komende wk) wacht ik voorlopig nog even mee. Heb er nu een paar zonder beugel klaar liggen.

 

Hey, wij schelen twee weken met elkaar. Ik zit maandag op 8 weken. Mijn tepels zijn natuurlijk helemaal kapot geweest. Dus bij mij is de huid van de tepel erg dun nog dus ook erg gevoelig. Ook branderig, maar niet zoals de horizontale littekens. Links is overigens erger dan rechts. 

 

Ik heb alleen een zo een sport bh of hema bh aan als ik wegga, maar het liefst draag ik helemaal niks, want die rand is erg storend. Dat verdraag ik niet. Een beugel bh zou ik nu niet aankunnen.

 

Die steken heb ik ook, maar dat is als ik wat teveel heb gedaan. Vannacht met slapen had ik jeuk. 

 

Slapen op mijn zij is nog niet zoals ik het gewend ben, maar ben al lang blij dat ik het kan.

 

Ik ga nu even de poli bellen. Mijn chirurg heeft overigens gezegd dat ik beter kan wachten met een beugel bh totdat de littekens echt genezen zijn, maar ik moet er nog niet aan denken om beugel bhs te dragen.

 

Ik had 6 weken die compressie bh aan en ik was ontwetend anders had ik echt na 5 weken dat ding uitgedaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld. U heeft volgende week een afspraak met de pc. Het is vrij kort geleden. Geef het nog even een weekje en bespreek het volgende week met de pc.

 

Ik vroeg of ze tips had tegen het branderige gevoel. Zegt ze: op dit moment even geen tips die ik je kan geven. "Serieus". 

 

Nou afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37

 

Ja die randen zijn erg vervelend inderdaad. Ik heb ook liever geen sportbh aan. Zorgt bij mij vooral voor jeuk. En dan ben ik geneigd om te jeuken en soms gebeurd dat ook onbewust en doe ik mezelf weer zeer bij die littekens 😅.

Ik probeer maar zo nuchter mogelijk mezelf er door heen te slaan en afleiding te zoeken. 

 

Heb wel smiddags steeds mega hoofdpijn... vooral als ik naar werk ben geweest sochtends... of dat nu nog een effect is van de narcose en herstel of dat het met de pollen te maken heeft is een raadsel.

 

Dat klinkt als een prettig telefoongesprek... not. Een kennis van mij zegt dat koelen kan helpen tegen het branderige. Misschien dat dat kan helpen voor de komende dagen tot je je afspraak hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Janey37 zei:

Dit stukje brandt zo erg. Ik ga morgen toch even bellen. Kan dit kwaad of jullie weten? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Je herstel ziet er super uit! Ik ben 34. Maar over dat smeren bij mij prikte het eerst ook maar tken k door smeerde ging het weg. En dat branden had ik ook echt twee weken maar dat is ook weg. Het hersteld volgens mij geeoon nog heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, SherR_ zei:

@Janey37

 

Ja die randen zijn erg vervelend inderdaad. Ik heb ook liever geen sportbh aan. Zorgt bij mij vooral voor jeuk. En dan ben ik geneigd om te jeuken en soms gebeurd dat ook onbewust en doe ik mezelf weer zeer bij die littekens 😅.

Ik probeer maar zo nuchter mogelijk mezelf er door heen te slaan en afleiding te zoeken. 

 

Heb wel smiddags steeds mega hoofdpijn... vooral als ik naar werk ben geweest sochtends... of dat nu nog een effect is van de narcose en herstel of dat het met de pollen te maken heeft is een raadsel.

 

Dat klinkt als een prettig telefoongesprek... not. Een kennis van mij zegt dat koelen kan helpen tegen het branderige. Misschien dat dat kan helpen voor de komende dagen tot je je afspraak hebt.

Erg he die randen. Ik heb de afgelopen drie dagen ook enorm hoofdpijn, maar bij mij is het als ik wakker word. 

 

Koelen, dan ga ik maar proberen. Hoe lang geleden is het nu voor jou? 

 

Ik werk nog niet. Ik ben in de ziektewet tot 7 mei. Als ik dan nog steeds pijn ervaar blijf ik nog thuis. Ik mis mijn werk heel erg, maar moet er nog niet aan denken om te werken. Dat kan ik nog niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, vall22 zei:

Je herstel ziet er super uit! Ik ben 34. Maar over dat smeren bij mij prikte het eerst ook maar tken k door smeerde ging het weg. En dat branden had ik ook echt twee weken maar dat is ook weg. Het hersteld volgens mij geeoon nog heel erg.

Ja ik heb 3 verschillende littekencremes gebruikt. Alle 3 branden als een gek. Nu sinds 2 dagen maar vaseline erop gesmeerd en een droog gaasje. 

 

Hoe is het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Janey37 zei:

Erg he die randen. Ik heb de afgelopen drie dagen ook enorm hoofdpijn, maar bij mij is het als ik wakker word. 

 

Koelen, dan ga ik maar proberen. Hoe lang geleden is het nu voor jou? 

 

Ik werk nog niet. Ik ben in de ziektewet tot 7 mei. Als ik dan nog steeds pijn ervaar blijf ik nog thuis. Ik mis mijn werk heel erg, maar moet er nog niet aan denken om te werken. Dat kan ik nog niet aan.

Ik ga morgen weer bellen en hopelijk dan iemand anders aan de telefoon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Janey37 zei:

Erg he die randen. Ik heb de afgelopen drie dagen ook enorm hoofdpijn, maar bij mij is het als ik wakker word. 

 

Koelen, dan ga ik maar proberen. Hoe lang geleden is het nu voor jou? 

 

Ik werk nog niet. Ik ben in de ziektewet tot 7 mei. Als ik dan nog steeds pijn ervaar blijf ik nog thuis. Ik mis mijn werk heel erg, maar moet er nog niet aan denken om te werken. Dat kan ik nog niet aan.

Het is voor mij nu bijna 6 weken geleden. Ben bijna 2 weken al rustig aan t opbouwen op werk. Doe nu wat kantoordingetjes. Normaal sta ik op een peutergroep, kleuterklas (overblijf) en een bso groep maar dat is nog te intens 😅. Mijn dochtertje van 1,5 is wat dat betreft een goede graadmeter 😂

 

Ik moet gewoon bezig zijn ter afleiding ook dan gaat het allemaal wel prima opzich. Zodra de rust er is ga ik me weer irriteren aan de sportbh 😅.

 

Ps. Ben 31 trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-3-2023 om 21:16, Janey37 zei:

Ja ik heb 3 verschillende littekencremes gebruikt. Alle 3 branden als een gek. Nu sinds 2 dagen maar vaseline erop gesmeerd en een droog gaasje. 

 

Hoe is het met jou?

Gaat het beter nu? Met mij gaat ie goed gelukkig en smeer alleen in de avond. Hoop dat je snel geen last meer hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag toch de stoute schoenen aan gedaan en een bh gaan kopen 😂 was 50% korting en kon t niet laten te kijken wat ik nu heb voor maat. Van 85 F naar 80 D ik dacht dat de omvang t zelfde zou blijven maar dat is dus niet zo. Heb wel wat leuke gescoord voor een prikkie. Gelukkig maar want het kan nog wel veranderen.

 

ik ben er super blij mee ik ben 1.75 en weeg 78 kg dit past er precies goed bij.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, vall22 zei:

Gaat het beter nu? Met mij gaat ie goed gelukkig en smeer alleen in de avond. Hoop dat je snel geen last meer hebt.

Ik gebruik nu dit.  Op aanraden van de huisarts en apotheker. Wassen en daarna siliconengel. Wat een verademing. Vandaag voor het eerst gebruikt en heel de dag brand vrij. Zelfs op mijn tepelranden gesmeerd.  

 

Fijn dat het goed gaat ;-) met jou. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.