Ga naar inhoud

Herstel ervaringsverhalen gezocht


SherR_

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden, linsofie zei:

@vall22,

 

Succes morgen! Hoop dat het allemaal goed en pijnloos gaat met het verwijderen van de hechtingen.

Dank je wel, ik hoop t ook 🙏🏾🙏🏾.

 

laat jullie het weten. Zijn trouwens wel oplosbare ze gaan alleen de knoopjes weg knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, linsofie zei:

@vall22,

 

Succes morgen! Hoop dat het allemaal goed en pijnloos gaat met het verwijderen van de hechtingen.

Het is allemaal voorspoedig verlopen, geen pijn gehad. Wel een klein oppervlakkig gaatje op het drie landenpunt van mn linker borst.

 

vpk zegt dat het echt een klein gaatjebop de huid is en ze kijkt niet in de wond. Wel moet ik zeker nog 2 weken rustig aan doen.

 

 

ik vind het allemaal maar eng las zoveel horror verhalen erover. Maar het kan ook zijn dat er morgen al een korstje op zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vall22,

 

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. 

Hoelang is je operatie nu geleden, 2 - 3 weken?

 

Ik had bij het los knippen van de knoopjes ook nog wat korstjes, de huid was nog niet volledig dicht!

 

Gewoon rustig aan blijven doen, voorkom bewegingen waarbij je het veel borstgebied belast, heel normaal dat de huid nog niet helemaal hersteld is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, linsofie zei:

@vall22,

 

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. 

Hoelang is je operatie nu geleden, 2 - 3 weken?

 

Ik had bij het los knippen van de knoopjes ook nog wat korstjes, de huid was nog niet volledig dicht!

 

Gewoon rustig aan blijven doen, voorkom bewegingen waarbij je het veel borstgebied belast, heel normaal dat de huid nog niet helemaal hersteld is.

 


wat fijn te horen dat jij t ook een beetje zo ervaren hebt. Van mij mochten ze die hechtpleisters nog wel 3 weken laten zitten 😂
 

ging jij wel gewoon douchen enz? Ik hoef niet te spoelen ofzo het is echt mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vall22,

 

Heeft de verpleegkundige daar niet nog iets over gezegd?

 

Ja, ik ging (en ga haha) wel gewoon douchen: niet te heet, niet te lang, waterstraal niet rechtstreeks op de wond/littekens en droog deppen (niet poetsen of wrijven) met (droog) washandje. Douchen deed ik om de dag. Als ik niet douchte (was in het begin best inspannend) dan waste ik het voorzichtig met een washandje ("deppen")  en daarna ook weer droog deppen met een washandje.

 

Verder de huid/korstjes lekker zoveel mogelijk met rust laten, ook als het jeukt/kriebelt, geen zalf etc... op de plekken waar de korstjes nog zitten en of de wond nog een beetje open is.

 

Ik heb sowieso geen hechtpleisters gehad.

 

Hopelijk helpt dit je een beetje geruststellen, ik was ook benauwd hoor voor opengaande plekjes na de 2/3 weken, maar dat gebeurt dus echt niet bij iedereen 🙂  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, SherR_ zei:

@vall22

 

Het kost zeker veel energie dat herstellen 😅. Merk ik alleen al aan t feit dat ik nog regelmatig (wel met vlagen) lichte verhoging heb 😅. Vooral op dagen als ik net iets te veel heb gedaan. 

Jazeker, daarnaast heb ik ook MS dubbel vermoeiend 🙄.

 

oh jeej hoeveel dagen PO zit je? Geen wondjes of onstekingen toch? Anders een paracetamol nemen ofzo.
 

ik heb me maar voorgenomen dat ik echt even niks doe. Omdat ik als de dood ben voor een groter wondje ofzo. Alleen de noodzakelijke dingen.

 

wanneer moet jij op controle? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, linsofie zei:

@vall22,

 

Heeft de verpleegkundige daar niet nog iets over gezegd?

 

Ja, ik ging (en ga haha) wel gewoon douchen: niet te heet, niet te lang, waterstraal niet rechtstreeks op de wond/littekens en droog deppen (niet poetsen of wrijven) met (droog) washandje. Douchen deed ik om de dag. Als ik niet douchte (was in het begin best inspannend) dan waste ik het voorzichtig met een washandje ("deppen")  en daarna ook weer droog deppen met een washandje.

 

Verder de huid/korstjes lekker zoveel mogelijk met rust laten, ook als het jeukt/kriebelt, geen zalf etc... op de plekken waar de korstjes nog zitten en of de wond nog een beetje open is.

 

Ik heb sowieso geen hechtpleisters gehad.

 

Hopelijk helpt dit je een beetje geruststellen, ik was ook benauwd hoor voor opengaande plekjes na de 2/3 weken, maar dat gebeurt dus echt niet bij iedereen 🙂  

 

Jaa  ze zei dat ik wel mocht douchen maar jiet schrobben ofzo.

 

na t douche ga ik op een stoel zitten en fohn t even droog daarna de bh en pads erin. 
 

gelukkig geen wondvocht ofzo gezien vanavond.

 

geen hechtpleisters?😱 was t al die tijd gewoon los? Ik bedoel zonder verband ofzo?

 

je hebt me wel erg gerustgesteld! De verpleegkundige zei ook dat dit echt niet iets ergs was maar ja ik had mezelf natuurlijk een beetje gek gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, vall22 zei:

Jazeker, daarnaast heb ik ook MS dubbel vermoeiend 🙄.

 

oh jeej hoeveel dagen PO zit je? Geen wondjes of onstekingen toch? Anders een paracetamol nemen ofzo.
 

ik heb me maar voorgenomen dat ik echt even niks doe. Omdat ik als de dood ben voor een groter wondje ofzo. Alleen de noodzakelijke dingen.

 

wanneer moet jij op controle? 

 

Oh nee joh. Dat is zeker vermoeiend! Iemand in mijn fam heeft ook MS 😶.

 

Ik doe 1 dag PO en 3 dagen TSO en BSO, maar sta nu voorlopig op afwezig. Heb natuurlijk ook een dreumes rond huppelen dus bij mij zal het ook voorlopig bij de noodzakelijke dingen blijven.

 

Dinsdag moet ik op controle komen. 🤞🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-2-2023 om 19:48, SherR_ zei:

Hoi allemaal,

 

Ik ben net nieuw hier (Sher) en heb 20 feb jl. een borstverkleinende operatie gehad (zonder drains). Er is bijna 700gr in totaal weg gehaald. Ik lees op het internet veel algemene ervaringen, maar waar ik benieuwd naar ben is hoe bij jullie het herstel verliep.

 

Had je pijn?

Hoe lang had je pijn?

Hoe zou je de pijn omschrijven?

Was er verschil in pijn en herstel per borst?

Hoelang bleef het bloeden?

Hoelang bleef je gaasjes/wondkompressen gebruiken?

Hoe ging het verder na de 1e controle?

 

Ik hoor het allemaal graag! 

 

 

Hey, 

 

Ik ben 6 februari geopereerd en ik vind het herstel vreselijk. 

 

Mijn borsten trekken en onder het drielandenpunt (ook beide kanten open. Links meer dan rechts). Pijn heb ik nog altijd. Her schuurt ook enorm.

 

Ik heb op dit moment op de openplekjes wat betadine gaas geplaatst en een gaasje. Nu even een hemdje aan en geen bh. Word er af en toe gek van. Ben gister op controle geweest en ziet er netjes uit alleen dus wel open.. 

 

Maandag zit ik op 4 weken en nog steeds pijn. Hoe kan ik de pijn omschrijven. Ik heb de eerste 2 weken zoveel pijn gehad kan het niet omschrijven. Iedere dag aan het huilen.

 

Mijn tepels lagen open in het begin dus veel korsten erop en bloeden en die zijn nu mooi herstel alleen wel mega gevoelig. Dus had een blij momentje en toen ontdekte ik dus dat het drielanden punt op beide plekken open zijn.

 

Linker borst doet pijnen dan rechter borst. Gaasjes gebruik ik nog steeds vanwege de open plekken.

 

1e controle was na twee weken toen hebben ze de hechtingen losgeknipt en gister zelf controle aangevraagd vanwege die open plekken. 

 

Op mijn zij kan ik niet slapen en ik ben blij met het resultaat, maar als ik had geweten dat het zo een pijn zou doen, dan had ik het nooit gedaan. Ze hebben rechts 1 kilo verwijderd en links 630 gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-2-2023 om 20:24, linsofie zei:

@SherR_

 

Hoi Sher, Bij het topic "verslagen borstverkleining" kun je verschillende verhalen lezen waarin je al wat antwoorden op je vragen vindt, al zal je merken en lezen: het is bij elke vrouw echt heel wisselend qua herstel en pijn.

 

ik ben zelf nu 6,5 wk PO van een borstverkleining. Dit is mijn herstel in een notendop:

 Ik had de pech van een nabloeding links waardoor ik de dag daarna nogmaals geopereerd moest worden, toen paar uurtjes een drain, die verwijderd werd voordat ik naar huis ging.

 

Ik vond de pijn intens, ik heb ook lang ( zeker 2 volle weken) de maximale pijnstilling dosis genomen.  De eerste 3 wk was ik echt bont en blauw, daarna verdwenen de blauwe plekken maar van binnen was het echt nog beurs en hard (interne blauwe plekken zeg maar)  Nu met 6,5 wk herstel beginnen die laatste beurse plekken eindelijk zacht te worden en neemt de pijn steeds verder af.

 

Ik slaap nog niet op mijn zij, dat is nog te gevoelig.

 

Af en toe voel(de) ik ook steken in mijn borsten, jeukten/trokken de littekens, en verder ja hoe moet ik het zeggen: je hebt snijwonden in en onder je borsten: dus dat is echt een "snijdende pijn" en verder dus "beurse/blauwe plekken pijn."

 

Mijn wonden/littekens genazen goed, het is bij mij niet opengegaan. Tot ong 1 wk na de operatie bloedde het hier en daar nog een klein beetje. Zeker 2 wk heb ik de gaasjes/wondkompressen gebruikt. Daarna nog 2 wk dik maandverband als kussentje tegen de druk van de beha band op de littekens.

 

Nu draag ik ook eerst een hemd en dan een zachte beha erover. de littekens zijn nog gevoelig bij mij.

Heel eerlijk: ik ben heel blij dat ik de borstverkleining heb gehad maar het herstel vind ik echt wel heftig en heb ik toch wel onderschat.

 

Hoe gaat het met je? Hoe gaat jou herstel tot nu toe?

 

 

 

Ik heb wel dezelfde ervaring als jij. Maar maandag op 4 weken en heb nog steeds wel pijn. Ik slik nog sterke pijnstilling voor het slapen. 

 

Vandaag geprobeerd om een hemdje aan te doen en daarover mijn bh, maar vind het niet prettig zitten. Maandverband ga ik zeker proberen. Die rand van mijn bh schuurt zo enorm op mijn littekens en het drielandenpunt aan beide kanten is wat open, maar niks om zorgen te maken aldus de verpleging gister.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37,

 

Hopelijk wordt de pijn snel minder!
En, onze verhalen/ervaringen lijken wel wat op elkaar:  het gaat ook nu echt steeds minder worden hoor, die pijn.

 

Ik heb nu, na 7,5 wk bijna geen pijn meer, alleen in de avond nog een beetje. En zo terugkijkend: waren de eerste 5 weken (bij mij) écht het ergst. Oh, ik heb ook wat afgehuild hoor.

 

Het is gewoon zwaar qua herstel:

Niet alleen fysiek, maar ook mentaal: dat ik pijn zou hebben na de operatie had ik wel verwacht: maar ZOVEEL pijn, daar heb ik me echt wel op verkeken én ook dat ik nog zolang pijn zou hebben, had ik niet verwacht. Dat is emotioneel ook heftig!

 

Met 4 weken na de operatie slikte ik ook nog flinke pijnstilling en was de beha rand op mijn littekens echt gruwelijk irritant, gevoelig en pijn. Ik was na 4 weken de sport/beha/ compressie beha van de kliniek in de middag en avond zó zat, dat ik 2 van die zachte hema beha's over elkaar aan deed (voor de steun) en onder de rand maandverband of een dikke sok.

 

Nu ben ik op 7,5 weken en heb ik daar ook bijna geen last meer van. En kan nu ook weer aantal uurtjes (met behulp van kussens) op mijn zij slapen.

 

Heel veel sterkte, ik hoop (en denk) echt dat je nu het pittigste gedeelte van het herstel hebt!

 

 

 

 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2023 om 13:59, linsofie zei:

@vall22,

 

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. 

Hoelang is je operatie nu geleden, 2 - 3 weken?

 

Ik had bij het los knippen van de knoopjes ook nog wat korstjes, de huid was nog niet volledig dicht!

 

Gewoon rustig aan blijven doen, voorkom bewegingen waarbij je het veel borstgebied belast, heel normaal dat de huid nog niet helemaal hersteld is.

 


wat fijn te horen dat jij t ook een beetje zo ervaren hebt. Van mij mochten ze die hechtpleisters nog wel 3 weken laten zitten 😂
 

ging jij wel gewoon douchen enz? Ik hoef niet te spoelen ofzo het is echt mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even wat foto’s gemaakt van het herstel . Raakte helemaal in paniek toen ik dat dus zag aan de zijkant van mn borst in de hoek. Volgens mij heelt het.

 

plekje op het drielandenpunt heelt ook

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vall22,

 

Ja ik snap wel dat je daar van schrok,

 

Er hebben bij jou natuurlijk nu een paar weken hechtpleisters opgezeten dus nu dat (letterlijk) blootligt voelt het misschien ook wel kwetsbaarder.

 

Je wonden moeten echt nog helen, niet alleen van buitenaf maar ook van binnenaf naar elkaar toe. Dat zijn allemaal weefsel, bloedvaatjes en huidlagen die moeten herstellen. En ja borsten hangen dus we hebben ook nog met zwaartekracht te maken... kortom, lastige plekjes om te helen.

 

Verder kun je je huidherstel helpen door gezond te eten: genoeg eiwitten, vitamines en voeding waar collageen in zit (dat helpt mooi met herstel van de huid): goed voorbeeld daarvan is bottenbouillon (vb "oerboullion" bij Ekoplaza, niet goedkoop maar wel echt een flinke boost met collageen) 

 

Dat trekkende gevoel is waarschijnlijk omdat de huid aan het herstellen is en "naar elkaar toe trekt"

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2023 om 19:27, linsofie zei:

@Janey37,

 

Hopelijk wordt de pijn snel minder!
En, onze verhalen/ervaringen lijken wel wat op elkaar:  het gaat ook nu echt steeds minder worden hoor, die pijn.

 

Ik heb nu, na 7,5 wk bijna geen pijn meer, alleen in de avond nog een beetje. En zo terugkijkend: waren de eerste 5 weken (bij mij) écht het ergst. Oh, ik heb ook wat afgehuild hoor.

 

Het is gewoon zwaar qua herstel:

Niet alleen fysiek, maar ook mentaal: dat ik pijn zou hebben na de operatie had ik wel verwacht: maar ZOVEEL pijn, daar heb ik me echt wel op verkeken én ook dat ik nog zolang pijn zou hebben, had ik niet verwacht. Dat is emotioneel ook heftig!

 

Met 4 weken na de operatie slikte ik ook nog flinke pijnstilling en was de beha rand op mijn littekens echt gruwelijk irritant, gevoelig en pijn. Ik was na 4 weken de sport/beha/ compressie beha van de kliniek in de middag en avond zó zat, dat ik 2 van die zachte hema beha's over elkaar aan deed (voor de steun) en onder de rand maandverband of een dikke sok.

 

Nu ben ik op 7,5 weken en heb ik daar ook bijna geen last meer van. En kan nu ook weer aantal uurtjes (met behulp van kussens) op mijn zij slapen.

 

Heel veel sterkte, ik hoop (en denk) echt dat je nu het pittigste gedeelte van het herstel hebt!

 

 

 

 



 

 

Zo maar het is mentaal zeker zwaar! Daar had ik mij echt op verkeken... Dat het lichamelijk pittig zou zijn wist ik wel. De muren komen enorm op mij af. Ik mis het om mijn dochtertje van 18mnd op te kunnen tillen en te knuffelen en voel me echt te kort doen aan haar 😔.

 

Gister had ik ook 39 graden in eens maar geen rode en/of pijnlijke borsten en mocht daarom ook niet langs komen bij de huisartsenpost... moest het aankijke. Sinds vanmorgen geen koorts meer, maar wel een pijnlijke linker borst... dat is ook wat ik erg irritant vind... dat het op en af gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, vall22 zei:

Heb even wat foto’s gemaakt van het herstel . Raakte helemaal in paniek toen ik dat dus zag aan de zijkant van mn borst in de hoek. Volgens mij heelt het.

 

plekje op het drielandenpunt heelt ook

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Dank voor het delen! Vind het reuze spannend als dinsdag bij mij ook de hechtpleisters er af gaan enz 🙈. Ik snap dat je je rot bent geschrokken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, linsofie zei:

@vall22,

 

Ja ik snap wel dat je daar van schrok,

 

Er hebben bij jou natuurlijk nu een paar weken hechtpleisters opgezeten dus nu dat (letterlijk) blootligt voelt het misschien ook wel kwetsbaarder.

 

Je wonden moeten echt nog helen, niet alleen van buitenaf maar ook van binnenaf naar elkaar toe. Dat zijn allemaal weefsel, bloedvaatjes en huidlagen die moeten herstellen. En ja borsten hangen dus we hebben ook nog met zwaartekracht te maken... kortom, lastige plekjes om te helen.

 

Verder kun je je huidherstel helpen door gezond te eten: genoeg eiwitten, vitamines en voeding waar collageen in zit (dat helpt mooi met herstel van de huid): goed voorbeeld daarvan is bottenbouillon (vb "oerboullion" bij Ekoplaza, niet goedkoop maar wel echt een flinke boost met collageen) 

 

Dat trekkende gevoel is waarschijnlijk omdat de huid aan het herstellen is en "naar elkaar toe trekt"

 

 

 

 

 

Ah bottenboullion is ook makkelijk zelf te maken 😊. 2 mergpijpen en 2 kippenpoten net zo lang laten koken tot je het vlees van de kippenpoten af kan halen met een vork. Eventueel nog soepgroente en wat kruides toevoegen en je hebt een heerlijk groentesoepje.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@SherR_,

 

klopt! En hoelanger je de botten kunt laten sudderen hoe beter , liefst totdat je een dikke gelatine hebt: dan is er namelijk heel veel collageen vrijgekomen. Dus, zo'n 2 dagen is ideaal (maarja dat is niet altijd thuis mogelijk, vandaar dat ik die van Ekoplaza dus haal: die heeft 48 uur gekookt)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, SherR_ zei:

 

Ah bottenboullion is ook makkelijk zelf te maken 😊. 2 mergpijpen en 2 kippenpoten net zo lang laten koken tot je het vlees van de kippenpoten af kan halen met een vork. Eventueel nog soepgroente en wat kruides toevoegen en je hebt een heerlijk groentesoepje.

Ga ik proberen🙌🏾🙌🏾🙌🏾 thanks voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, SherR_ zei:

 

Dank voor het delen! Vind het reuze spannend als dinsdag bij mij ook de hechtpleisters er af gaan enz 🙈. Ik snap dat je je rot bent geschrokken!

Hahah jaa vandaag zag het er wel beter uit gelukkig het heelt echt mooi. Ik schrok zo omdat t ook de eerste x was dat ik het zag denk ik. 
 

ik ben benieuwd laat  je het ons weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, SherR_ zei:

 

Zo maar het is mentaal zeker zwaar! Daar had ik mij echt op verkeken... Dat het lichamelijk pittig zou zijn wist ik wel. De muren komen enorm op mij af. Ik mis het om mijn dochtertje van 18mnd op te kunnen tillen en te knuffelen en voel me echt te kort doen aan haar 😔.

 

Gister had ik ook 39 graden in eens maar geen rode en/of pijnlijke borsten en mocht daarom ook niet langs komen bij de huisartsenpost... moest het aankijke. Sinds vanmorgen geen koorts meer, maar wel een pijnlijke linker borst... dat is ook wat ik erg irritant vind... dat het op en af gaat..

Gister had ik ook last van mn linker borst en een brandend gevoel ik denk dat t heelt hoor okk in je borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2023 om 19:27, linsofie zei:

@Janey37,

 

Hopelijk wordt de pijn snel minder!
En, onze verhalen/ervaringen lijken wel wat op elkaar:  het gaat ook nu echt steeds minder worden hoor, die pijn.

 

Ik heb nu, na 7,5 wk bijna geen pijn meer, alleen in de avond nog een beetje. En zo terugkijkend: waren de eerste 5 weken (bij mij) écht het ergst. Oh, ik heb ook wat afgehuild hoor.

 

Het is gewoon zwaar qua herstel:

Niet alleen fysiek, maar ook mentaal: dat ik pijn zou hebben na de operatie had ik wel verwacht: maar ZOVEEL pijn, daar heb ik me echt wel op verkeken én ook dat ik nog zolang pijn zou hebben, had ik niet verwacht. Dat is emotioneel ook heftig!

 

Met 4 weken na de operatie slikte ik ook nog flinke pijnstilling en was de beha rand op mijn littekens echt gruwelijk irritant, gevoelig en pijn. Ik was na 4 weken de sport/beha/ compressie beha van de kliniek in de middag en avond zó zat, dat ik 2 van die zachte hema beha's over elkaar aan deed (voor de steun) en onder de rand maandverband of een dikke sok.

 

Nu ben ik op 7,5 weken en heb ik daar ook bijna geen last meer van. En kan nu ook weer aantal uurtjes (met behulp van kussens) op mijn zij slapen.

 

Heel veel sterkte, ik hoop (en denk) echt dat je nu het pittigste gedeelte van het herstel hebt!

 

 

 

 



 

Je zit nu op 7.5 week en je hebt nog een beetje pijn. Oh wat fijn om te lezen. Ik vind het vandaag emotioneel echt zwaar. Vandaag precies 4 weken geleden. Ik moet dus nog even doorzetten.

 

Die randen aan de onderkant word er echt helemaal gek van. Ik voel het constant. De ene keer brand het en de andere keer jeukt het enorm. Ik heb natuurlijk nog wat betadine gaas op drielandenpunt omdat het wat open is met droog gaas erover heen. Om gek van te worden. 

 

Overdag gaat het redelijk maar na het douchen begint de ellende. Pfff

 

Onwijs bedankt voor je reactie. Ben zo blij dat iemand me begrijpt. Wat je zegt herken ik helemaal, pijn zeker maar zoveel pijn. ;-(. Ik vind het echt vreselijk...

 

Ik ben heel blij voor jou dat het minder is en alleen in de avond nog een beetje. Er is dus hoop. Het lijkt wel of het nooit weggaat. Pffff. 

 

Ben je achteraf wel blij? Ik ben blij met het resultaat, maar daar is alles meegezegd.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37,

 

He, dat raakt me wel hoor om te horen dat je er vandaag zo doorheen zit, vind ik het heel erg voor je, hopelijk voel je je (nu/morgen en de komende dagen) al wat beter.

 

Oh ik snap je zo goed!

 

Nogmaals, ik denk echt dat het "4 weken punt" het zwaarst is.

 

Eerst 2 weken bijkomen van de operatie, nieuwe wonden, narcose, de spanning van hoe het eruit ziet... het is gewoon heftig. Dan trekken de blauwe plekken langzaam weg en denk je (althans: dat dacht ik toen) "nou over 2 weken moet de meeste pijn toch wel weg zijn.

 

Niet dus. (althans bij mij) en dat was mentaal zwaar, : Jeuk, pijn, dat maandverband als kussentje onder de beha rand zo zat.... en dan "verdraag je dat dus al 4 weken"

 

Houd vol!! Het gaat echt, echt (ECHT!) beter worden en de pijn minder.


Dat getrek en gejeuk was bij mij rondom de 4 a 5 weken ook het ergst.
Gek! Gek werd ik van de jeuk, met name 1 cm onder mijn littekens want daar schoof de beha rand natuurlijk elke keer op en neer. Wat bij mij hielp was even mijn beide handen op die plek (boven op het shirt leggen) soort zachte tegendruk van zo'n 20 seconden en of een beetje bodylotion zachtjes inwrijven (op die plek.

 

Dat de littekens trekken en jeuken: klinkt als herstel!! irritant maar wel positief.

 

Ik was vanaf het eerste moment al heel blij met het resultaat, geen nek en schouderpijn meer, het ziet er mooi uit, past veel beter bij mijn postuur en weg is de ongemakkelijkheid en de schaamte.

Zou ik het gedaan hebben als ik wist HOE zwaar en pijnlijk mijn herstel zou zijn? Ja, want nog 30 a 40 jaar met mijn oude cupmaat rond moeten lopen was voor mij geen optie.

 

Maarrr, ik heb me wel gruwelijk verkeken op het herstelproces (en dat vind ik best knap van mezelf want ik ben eerder geopereerd aan mijn been (botbreuk) en mij was verteld dat "bot herstel" veel meer pijn doet. Ben ik het niet 🙄 mee eens.

Wat fijn dat je blij bent met het resultaat. En je zult zien: het gaat nog veel mooier worden 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.