Ga naar inhoud

Herstel ervaringsverhalen gezocht


SherR_

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Janey37 zei:

Het is niet zo zeer een klacht, maar meer vervelend. Ik heb 6 april een afspraak met mij ln pc. Als je naar onderstaande foto kijk dan zie je mijn borst onder mijn oksel. Misschien is het gewoon overtollig vet en moet ik sporten omdat weg te krijgen alleen kan mij niet herinneren dat ik dat had voor de operatie. Of misschien moet het nog vormen en soepel worden. Ik vind het wel heel vermoeiend. Het lijkt alsof mijn armen open staan. Ja kan het niet zo goed omschrijven.  Ik vertelde het vamdaag aan mijn moeder en ze begreep het uiteindelijk wel en snapte wat ik bedoelde. Ik zal het 6 april zeker benoemen bij mijn arts, maar of die echt wat kan betekenen weet ik niet en zal Nederland nooit meer onder het mes gaan. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Dit heb ik ook. Meer als dat ik voor de operatie had. Mijn arts zegt dat dit nog minder wordt, vocht enz is en t ook een beetje mijn bouw is. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37,

 

https://www.borstverkleining.nl/uitleg/risico-s-en-complicaties

 

Ik ben geen expert maar,

Misschien heb je een klein beetje last van wat ook wel  een "Ezelsoor na borstverkleining (dogear)" wordt genoemd. Zie bovenstaande link.

 

Hieronder ook de tekst:

Dit is een verdikte huidplooi, net voorbij het eind van het litteken. Direct na de operatie is dit vaak te zien, maar meestal trekken dogears spontaan weg in de loop van enkele maanden. Is dat niet zo, en blijft een ezelsoor bestaan als de wond helemaal genezen is, dan kan de overtollige huidplooi met een poliklinische operatie onder plaatselijke verdoving worden weggehaald. Dit komt bij ongeveer 5% van de borstverkleiningen voor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, linsofie zei:

@Janey37,

 

https://www.borstverkleining.nl/uitleg/risico-s-en-complicaties

 

Ik ben geen expert maar,

Misschien heb je een klein beetje last van wat ook wel  een "Ezelsoor na borstverkleining (dogear)" wordt genoemd. Zie bovenstaande link.

 

Hieronder ook de tekst:

Dit is een verdikte huidplooi, net voorbij het eind van het litteken. Direct na de operatie is dit vaak te zien, maar meestal trekken dogears spontaan weg in de loop van enkele maanden. Is dat niet zo, en blijft een ezelsoor bestaan als de wond helemaal genezen is, dan kan de overtollige huidplooi met een poliklinische operatie onder plaatselijke verdoving worden weggehaald. Dit komt bij ongeveer 5% van de borstverkleiningen voor.

 

Ik ga dit ook even navragen bij mijn volgende bezoek/controle. Had een beetje een plooi door mijn veel te grote borsten, maar niet zoals nu... is haast 10x erger 😅. Hoop dat het wegtrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, linsofie zei:

@Janey37,

 

https://www.borstverkleining.nl/uitleg/risico-s-en-complicaties

 

Ik ben geen expert maar,

Misschien heb je een klein beetje last van wat ook wel  een "Ezelsoor na borstverkleining (dogear)" wordt genoemd. Zie bovenstaande link.

 

Hieronder ook de tekst:

Dit is een verdikte huidplooi, net voorbij het eind van het litteken. Direct na de operatie is dit vaak te zien, maar meestal trekken dogears spontaan weg in de loop van enkele maanden. Is dat niet zo, en blijft een ezelsoor bestaan als de wond helemaal genezen is, dan kan de overtollige huidplooi met een poliklinische operatie onder plaatselijke verdoving worden weggehaald. Dit komt bij ongeveer 5% van de borstverkleiningen voor.

Thanks. Dan zal dit het wel zijn. Maaar denk dat het dan van medisch naar cosmetisch wordt. En ik denk niet dat ik het nog eens aandurf om te opereren. Ik hoop dan maar op spontaniteit en dat ze ezelsoren verwijnen ;-(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, SherR_ zei:

 

Ik ga dit ook even navragen bij mijn volgende bezoek/controle. Had een beetje een plooi door mijn veel te grote borsten, maar niet zoals nu... is haast 10x erger 😅. Hoop dat het wegtrekt.

Ja ik had ook echt hele grote borsten. Ze hebben 1 kilo techts weggehaald en 6.30 gram links. Maar voorheen had ik dit niet. En nu sta ik dus maar open met mijn arme  en dat is echt mega vermoeiend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, SherR_ zei:

 

Ik ga dit ook even navragen bij mijn volgende bezoek/controle. Had een beetje een plooi door mijn veel te grote borsten, maar niet zoals nu... is haast 10x erger 😅. Hoop dat het wegtrekt.

Ja ik heb echt hetzelfde. Ik heb gemaild. Ik word er gek van. Ik heb een hele onnatuurlijke houding met mijn armen en voel constant die verdikking aan beide kanten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dames,

 

ik ben vandaag precies 4 weken PO. Vorige week ben ik voor het eerst halve dagen naar kantoor geweest, best pittig maar op donderdag had k wel zo een gevoel van “oh het lukt eigenlijk wel”. 
 

Ik ben donderdag ook na het thuis werken meteen doorgaan met een vriendin een paar daagjes weg gewoon lekker rustig aan we hebben een huisje en gaan 1x uit eten voor de rest lekker kletsen en lekker eten ZONDER KIDS 😂🥳 !!! Zij heeft 14 dec een borstverkleining gehad zonder enige complicaties en is helemaal hersteld (in feb al). Ik heb het zwaarder dan haar beleeft ook vanwege de drains die ik had 🤦🏽‍♀️.

 

Ik vond de eerste 2/3 weken het zwaarst ook omdat ik niks deed en een bezige bij ben. Voor nu gaat t wel rij weer auto en doe mn dagelijkse dingen. Ik hou de wonden wel in de gaten maar alle korsten vallen eraf a.s. maandag ga k beginnen met smeren.

 

Ik ga a.s. Donderdag naar een concert en dat vind k wel eng gelukkig zitplaatsen en mijn stiefdochter rijd 😂👍🏾🥳. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Mijn eerste feestje was nadien een HEL ik was toen 3 weken PO en heb de dag daarna voor pmpus gelegen 😂😭 (Surinaams feestje met gezellige band dus ja stilzitten kan ik dan niet eigen schuld dikke bult).

 

Voor nu ben ik nog heel erg blij met het resultaat. Ik hoop dat dat zo blijft wn het herstel ook.

 

Groetjes,

 

Vall

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2023 om 08:18, Janey37 zei:

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Ik had dit een beetje door die drains bij mij zeker 2 weken. Nu is het weg ik denk inderdaad dat het met de tijd rustig word hoor even geduld hebben. Herken dat met wijde armen lopen helemaal 😂😂

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, vall22 zei:

Ik had dit een beetje door die drains bij mij zeker 2 weken. Nu is het weg ik denk inderdaad dat het met de tijd rustig word hoor even geduld hebben. Herken dat met wijde armen lopen helemaal 😂😂

Ja maar is aankomende maandag 6 weken geleden dat moet dan inmiddels toch wel over zijn? 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2023 om 20:10, Janey37 zei:

Lief van je dank je wel. Wanneer is jouw operatie of ben je nog aan het nadenken?

Ik sta op een wachtlijst *ziekenhuis en kan wel Aug/Sept worden.

Ik ga een afspraak maken bij Bergman Clinic en hoop daar snel geholpen te worden. Ze zeiden van 8-12 weken maar misschien in mijn geval kan het eerder.

Dus ik hoop snel ;)

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2023 om 21:27, SherR_ zei:

Dit heb ik ook. Meer als dat ik voor de operatie had. Mijn arts zegt dat dit nog minder wordt, vocht enz is en t ook een beetje mijn bouw is. 😅

Hey,

 

Ik zit morgen op 6 weken en heb vannacht voor het eerst even op mijn zij geslapen. Ik merk dat het hierdoor wel wat minder word. Ik heb nog wel wat last. Wat geklopt en getrek en in de avond nog wat steken, maar ben eindelijk van de pijnmedicatie af. Neem af en toe nog een pcm, maar meer dan dat niet meer.

 

Het gaat gelukkig dus beter. En nu maar hopen dat het onder de oksel steeds minder wordt. Moet er niet aan denken om weer geopereerd te worden.

 

Hoe is het met jou en de rest? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37,

 

Wat fijn dat je al eventjes op je zij hebt kunnen slapen!  En ook dat het beter gaat 🙂

 

Met mij gaat het goed, alleen de verticale littekens zijn nog wat gevoelig en op mijn zij slapen; daar heb ik nog wel steeds een kussen voor extra steun/comfort.

 

En draag nog wel eerst een hemdje en dan de beha erover, maar dat is gewoon omdat ik dat toch een wat prettiger idee vind, die beha kruipt toch een beetje op en dat rechtstreeks op de verse littekens vind ik niet fijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, linsofie zei:

@Janey37,

 

Wat fijn dat je al eventjes op je zij hebt kunnen slapen!  En ook dat het beter gaat 🙂

 

Met mij gaat het goed, alleen de verticale littekens zijn nog wat gevoelig en op mijn zij slapen; daar heb ik nog wel steeds een kussen voor extra steun/comfort.

 

En draag nog wel eerst een hemdje en dan de beha erover, maar dat is gewoon omdat ik dat toch een wat prettiger idee vind, die beha kruipt toch een beetje op en dat rechtstreeks op de verse littekens vind ik niet fijn.

 

 

 

 

 

Ja was maar eenmalig helaas. Vannacht even geprobeerd. Ook met kussens voor steun, maar echt er helemaal op gaat niet. Het is dus echt schuin.

 

Dat van die bh herken ik dat kruipt hier ook omhoog en erop. Echt pijnvrij ben ik niet. Laten we het er op houden dat ik een goede dag had. 

 

Maar het gaat wel beter. We komen er wel. Fijn dat het met jou goed gaat. Alles op zijn tijd.

 

De chirurg heeft vandaag gebeld. Ik heb 6 april een controle afspraak. Ik moet echt nog even geduld hebben en alles moet nog vorm krijgen dat kan nog soms maanden duren en 6 weken is nog vrij kort. Een bv is een heftige operatie zoals hij zij en dat heeft tijd nodig. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37,

 

Ik lag in het begin ook "schuin" op mijn zij,  ik ben nu op het punt dat ik dat recht kan doen dus echt meer op de borst zelf liggen (snap je me nog haha?) maar dan nog wel een kussen ertegenaan voor tegendruk.

 

Je gaat steeds meer goede dagen krijgen 🙂

Zelf heb ik ook af en toe nog wel wat pijn hoor, niet dat ik er medicatie voor nodig heb maar ik merk nog wel dat het volop aan het herstellen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, linsofie zei:

@Janey37,

 

Ik lag in het begin ook "schuin" op mijn zij,  ik ben nu op het punt dat ik dat recht kan doen dus echt meer op de borst zelf liggen (snap je me nog haha?) maar dan nog wel een kussen ertegenaan voor tegendruk.

 

Je gaat steeds meer goede dagen krijgen 🙂

Zelf heb ik ook af en toe nog wel wat pijn hoor, niet dat ik er medicatie voor nodig heb maar ik merk nog wel dat het volop aan het herstellen is.

 

Ja ik snap helemaal wat je bedoelt hahahah. Gewoon heerlijk op je zij zoals het hoort. Ik heb mijn bh nu uitgedaan. Ik word er helemaal gek van. Betekent wel dat ik nu helemaal niet schuin kan liggen. 

 

Hoe ver ben jij nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, linsofie zei:

@Janey37,

 

morgen precies 10 wk PO.

 

Sliep je nog steeds dus met een beha? ....

 

Oh ik werd ook helemaal gek van dat ding hoor. Vanaf week 5 had ik in de nacht eerst nog alleen zo'n zacht thuis behaatje aan en vanaf week 6 zonder beha in de nacht.

Ja ik sliep er nog steeds mee, maar hij kan dus uit. Ik word helemaal gek van die rand joh. Ik word overdag er ook gek van. Echt een ergenis. 

 

Heb hem nu uitgedaan. De hele dag irriteert hij al. 

 

Wat fijn 10 weken. Heb je nog heel veel last of valt dat mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37,

 

Ik heb af en toe nog een beetje last. Soms trekt het een beetje op sommige plekken en verticale littekens zijn nog wel wat gevoelig.

 

Ik draag vooral zo'n zachte beha van de hema van 7 euro. Die vind ik echt heel fijn zitten. De band irriteert daarvan ook niet.

Misschien ook wat voor jou om te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, linsofie zei:

@Janey37,

 

Ik heb af en toe nog een beetje last. Soms trekt het een beetje op sommige plekken en verticale littekens zijn nog wel wat gevoelig.

 

Ik draag vooral zo'n zachte beha van de hema van 7 euro. Die vind ik echt heel fijn zitten. De band irriteert daarvan ook niet.

Misschien ook wat voor jou om te proberen?

Ik heb er vandaag 1 gekocht. Ik ga hem zo uitproberen. Dke compressie bh kan ik niet meer verdragen. Vandaag heb ik 1 van de Zeeman soort gelijke, maar die band kruipt dus omhoog met zitten. Hoop dat, dat met die bh van de Hema minder is. Zodra ik thuis ben gaat mijn bh uit. Heerlijk!!!!

 

Slapen zonder bh was heerlijk en heb wat op mijn zij kunnen liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-3-2023 om 19:44, linsofie zei:

@Janey37,

 

Ik heb af en toe nog een beetje last. Soms trekt het een beetje op sommige plekken en verticale littekens zijn nog wel wat gevoelig.

 

Ik draag vooral zo'n zachte beha van de hema van 7 euro. Die vind ik echt heel fijn zitten. De band irriteert daarvan ook niet.

Misschien ook wat voor jou om te proberen?

Heb jij trouwens ook last van branderige tepels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37,

 

Nee daar heb ik geen last van. Ook niet gehad, zover ik me kan herinneren.

Bij mij is wel mijn rechter tepel nog gevoelig als ik erop druk of overheen wrijf. Dat voelt echt nog niet fijn.

 

En, bevalt de hema beha?

Dat je het zolang hebt uitgehouden met die compressie beha!, die heb ik echt niet meer gedragen na 3 wk. Toen ben ik overgestapt op een sportbeha en daarna dus die zachte van de hema

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janey37

Wat fijn dat het steeds beter gaat!

 

@linsofie bedoel je die naadloze bamboe bh's zonder cups? 

 

Hier word ik ook gek van die randen... gewoon uberhaupt van het 24/7 een sportbh aan moeten 😅 (moet dit vanaf dag 1 tm 6 weken van mn arts en zit pas op 4,5wk 😅

 

Verder deze wk begonnen met opbouwen op mijn werk.. nog niet op de groep maar wel enkele uurtjes kantoor. Ben echt gesloopt... maar komt ook deels doordat ik de kleine vaker heb moeten tillen en dinsdag eigenlijk de hele dag in de weer was door van alles wat niet kon wachten 😅. Volgende wk mijn wk even anders indelen 😅. Qua pijn valt mee behalve op dagen dat ik de hele dag alleen ben met mijn klim en klauter dreumes die nergens gevaar ziet 🙈. Gelukkig zijn dat maar 2 dagen in de wk maar op die dagen heb ik wel echt last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SherR_,

 

Het is de "niet voorgevormde beha top naadloos (zonder beugel) van 7 euro. In diverse kleuren is deze er.

 

Het is wel gek, elke arts zegt weer wat anders mbt hoelang die beha gedragen moet worden. Ik mocht na 2 wk de compressiebeha uit als ik ging slapen...

 

Nou gelukkig ben je bijna bij die 6 weken!!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, linsofie zei:

@SherR_,

 

Het is de "niet voorgevormde beha top naadloos (zonder beugel) van 7 euro. In diverse kleuren is deze er.

 

Het is wel gek, elke arts zegt weer wat anders mbt hoelang die beha gedragen moet worden. Ik mocht na 2 wk de compressiebeha uit als ik ging slapen...

 

Nou gelukkig ben je bijna bij die 6 weken!!

 

 

 

Ja mijn pc zei als je last hebt van die bh mag je hem uit doen wanneer je wil. Ik heb de compressie bh zelf 6 weken gedragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.