Ga naar inhoud

Herstel ervaringsverhalen gezocht


SherR_

Aanbevolen berichten

3 uur geleden, Janey37 zei:

Je zit nu op 7.5 week en je hebt nog een beetje pijn. Oh wat fijn om te lezen. Ik vind het vandaag emotioneel echt zwaar. Vandaag precies 4 weken geleden. Ik moet dus nog even doorzetten.

 

Die randen aan de onderkant word er echt helemaal gek van. Ik voel het constant. De ene keer brand het en de andere keer jeukt het enorm. Ik heb natuurlijk nog wat betadine gaas op drielandenpunt omdat het wat open is met droog gaas erover heen. Om gek van te worden. 

 

Overdag gaat het redelijk maar na het douchen begint de ellende. Pfff

 

Onwijs bedankt voor je reactie. Ben zo blij dat iemand me begrijpt. Wat je zegt herken ik helemaal, pijn zeker maar zoveel pijn. ;-(. Ik vind het echt vreselijk...

 

Ik ben heel blij voor jou dat het minder is en alleen in de avond nog een beetje. Er is dus hoop. Het lijkt wel of het nooit weggaat. Pffff. 

 

Ben je achteraf wel blij? Ik ben blij met het resultaat, maar daar is alles meegezegd.... 

och meis,

 

heftig dat je je zo voelde vandaag. Het is ook best zwaar dat besef ik nu ook echt.

 

ik had vandaag de kliniek gebeld onder mn borst aan de binnenkant brande en trok zo erg kon wel janken. Mocht een foto opsturen en ze zei dat het er super uitziet ondanks mn pijn. Het zit dicht zei ze dus je mag Alhydran zalf er wel op smeren.

meteen besteld en ga t morgen proberen misschien  helpt t ook bij jullie?

 

die bh is vreselijk ik heb er 2 deze zit iets lekkerder maar ook zooooo vervelend bij t liteken.

 

ik ben blij met mn resultaat maar dit is echt een wie mooi wilt zijn moet pijn lijden geval.

 

trouwens bij mij gaat t juist NA het douchen beter ervoor zijn ze helemaal gezwollen 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, linsofie zei:

@Janey37,

 

Ja ik mag wel weer tillen, maar ik hoef geen zware dingen (of kinderen) te tillen dus in praktijk is dat voor mij niet relevant eigenlijk.

Ik heb twee dochters. 1 van 6 en 1 van 4. Die hoef ik niet te tillen en ben docent biologie dus voor mijn werk hoef ik in principe niks te tillen naast mijn laptop en boeken en nakijkwerk, maar vroeg me mee af of je het al kan. Ben trouwens wel echt blij met je  verhalen dat houd me een beetje op de been. Dus heb vandaag een iets betere dag naast de irritaties van de onderkant. Heb wel last van mijn rug door de houding die ik aanneem. Bedankt voor je berichtjes. Doet me goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiep hoi alles ziet er goed uit. Hechtpleisters zijn er af, wonden zijn dicht. De arts stond er zelfs een beetje van te kijken hoe goed het er uit ziet. Heb groen licht gekregen om langzaam steeds wat meer te doen dus dat doet mijn mentale welzijn veel goeds! Mag nog niet tillen, maar verder is het goed luisterem naar mijn lichaam. 🙂

 

Foto's zitten erbij.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, SherR_ zei:

Hiep hoi alles ziet er goed uit. Hechtpleisters zijn er af, wonden zijn dicht. De arts stond er zelfs een beetje van te kijken hoe goed het er uit ziet. Heb groen licht gekregen om langzaam steeds wat meer te doen dus dat doet mijn mentale welzijn veel goeds! Mag nog niet tillen, maar verder is het goed luisterem naar mijn lichaam. 🙂

 

Foto's zitten erbij.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Heel mooi!! Ziet er netjes uit!!! 
Enorme geruststelling neem ik aan.

 

ik mag nu gaan smeren heb zo een jeuk en trekkend gevoel wauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn borsten veranderen elke dag. Maar ben zo blij!! Enigste nadeel is de jeuk en trekkende gevoel. Maar vanaf morgen mag ik smeren alles zit hier ook mooi dicht

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, vall22 zei:

Mijn borsten veranderen elke dag. Maar ben zo blij!! Enigste nadeel is de jeuk en trekkende gevoel. Maar vanaf morgen mag ik smeren alles zit hier ook mooi dicht

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

5 uur geleden, vall22 zei:

Heel mooi!! Ziet er netjes uit!!! 
Enorme geruststelling neem ik aan.

 

ik mag nu gaan smeren heb zo een jeuk en trekkend gevoel wauw.

 

Ja was enorm opgelucht! Durfde ook niet te kijken tot dat de arts zei dat het er goed uit zag 😅

 

Ziet er bij jou ook netjes uit zeg!!! Super fijn dat je mag gaan smeren! Hopelijk zijn we snel van de jeuk en het trekkende gevoel af 🤞🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een klein gaatje ondekt😢😢 op mn litteken van mn tepel. Knijp hem wel hoop dat ie dicht gaat

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, vall22 zei:

Net een klein gaatje ondekt😢😢 op mn litteken van mn tepel. Knijp hem wel hoop dat ie dicht gaat

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Bij mij zag het er zo uit. Dit is inmiddels genezen. (Zie laatste foto). Ik zal me niet zo druk maken, dat kleine plekje gaat echt wel dicht. En als het irriteert doe er een stukje betadine gaas op met een droog gaasje zo plakt het niet niet tegen je bh aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Janey37 zei:

Bij mij zag het er zo uit. Dit is inmiddels genezen. (Zie laatste foto). Ik zal me niet zo druk maken, dat kleine plekje gaat echt wel dicht. En als het irriteert doe er een stukje betadine gaas op met een droog gaasje zo plakt het niet niet tegen je bh aan.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2023 om 22:50, linsofie zei:

@vall22,

 

Ja ik snap wel dat je daar van schrok,

 

Er hebben bij jou natuurlijk nu een paar weken hechtpleisters opgezeten dus nu dat (letterlijk) blootligt voelt het misschien ook wel kwetsbaarder.

 

Je wonden moeten echt nog helen, niet alleen van buitenaf maar ook van binnenaf naar elkaar toe. Dat zijn allemaal weefsel, bloedvaatjes en huidlagen die moeten herstellen. En ja borsten hangen dus we hebben ook nog met zwaartekracht te maken... kortom, lastige plekjes om te helen.

 

Verder kun je je huidherstel helpen door gezond te eten: genoeg eiwitten, vitamines en voeding waar collageen in zit (dat helpt mooi met herstel van de huid): goed voorbeeld daarvan is bottenbouillon (vb "oerboullion" bij Ekoplaza, niet goedkoop maar wel echt een flinke boost met collageen) 

 

Dat trekkende gevoel is waarschijnlijk omdat de huid aan het herstellen is en "naar elkaar toe trekt"

 

 

 

 

 

Op 5-3-2023 om 20:43, SherR_ zei:

 

Zo maar het is mentaal zeker zwaar! Daar had ik mij echt op verkeken... Dat het lichamelijk pittig zou zijn wist ik wel. De muren komen enorm op mij af. Ik mis het om mijn dochtertje van 18mnd op te kunnen tillen en te knuffelen en voel me echt te kort doen aan haar 😔.

 

Gister had ik ook 39 graden in eens maar geen rode en/of pijnlijke borsten en mocht daarom ook niet langs komen bij de huisartsenpost... moest het aankijke. Sinds vanmorgen geen koorts meer, maar wel een pijnlijke linker borst... dat is ook wat ik erg irritant vind... dat het op en af gaat..

Hoe is het nu met je? Maandag zit ik op 5 weken. Heb nu minder last. Mijn rechterborst doet pijn. Kloppend gevoel. Zeurend. Heb vandaag voor het eerst een hemdje aan met daarover mijn bh. Word gek van die rand van mijn bh. Het is nu wat minder. Mentaal zeker zwaar. Ik heb twee dochters van 4 en 6. Jouw kleine is een stuk jonger. Lijkt me zwaar. Ben blij als het 3 maanden verder is.... ellende joh deze operatie... heel veel sterkte en hoop dat het nu beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Janey37 zei:

 

Hoe is het nu met je? Maandag zit ik op 5 weken. Heb nu minder last. Mijn rechterborst doet pijn. Kloppend gevoel. Zeurend. Heb vandaag voor het eerst een hemdje aan met daarover mijn bh. Word gek van die rand van mijn bh. Het is nu wat minder. Mentaal zeker zwaar. Ik heb twee dochters van 4 en 6. Jouw kleine is een stuk jonger. Lijkt me zwaar. Ben blij als het 3 maanden verder is.... ellende joh deze operatie... heel veel sterkte en hoop dat het nu beter gaat.

 

Hier gaat het goed, heb weinig last MITS ik niet te veel doe of de kleine meid perongeluk op mijn borst mept of duwt enz 😅. Wel had ik niet gedacht dat mijn borsten nog zo hard zouden voelen... echt als steen ofzo met hier en daar wat zachtere plekjes... en links (met name de onderkant) voelt zelfs verdoofd ofzo... dat had ik al helemaal niet verwacht... je leest en hoort het wel over tepels, maar niet over de borst zelf... maar ben nu pas 3 weken verder... misschien hoort het er wel bij geen idee 😅... Misschien had ik daarom wel vooral pijn rechts... omdat links verdoofd voelt 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, SherR_ zei:

@vall22 @linsofie @Janey37 

 

Hoe gaat het bij jullie? 

Hai hai, het gasn nagenoeg goed. Gister een feestje gehad maar in de avond zwollen mn borsten ineens op en deed t pijn. Vandaag werd dat minder. Nu is alles weer goed maar een feestje was iets te snel. Heb ook weer auto gereden, dit was echt ff wennen😂. Maandag ga ik alweer halve dagen naar kantoor🤞🏽.

 

hoe is t met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2023 om 16:54, SherR_ zei:

Hiep hoi alles ziet er goed uit. Hechtpleisters zijn er af, wonden zijn dicht. De arts stond er zelfs een beetje van te kijken hoe goed het er uit ziet. Heb groen licht gekregen om langzaam steeds wat meer te doen dus dat doet mijn mentale welzijn veel goeds! Mag nog niet tillen, maar verder is het goed luisterem naar mijn lichaam. 🙂

 

Foto's zitten erbij.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Heb t wondje laten drogen niks aan gedaan en het zit weer dicht😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, vall22 zei:

Ben trouwens 3 welen en 1 dag po (post operatie)

Zo dan ben je wel bikkel hoor, maandag al werken en al naar een feestje.

 

Ik ben aankomende maandag 5 weken. 2 weken po ging ik naar het afzwemmen  van .in oudste dochter en precies hetzelfde heet en gezwollen enzo. Dat was idd iets te vroeg.

 

Auto rijden gedaan, maar doet gewoon pijn. Fijn dat je zo snel opgeknapt bent. Ik moet er nog niet aan denken om te werken. Ze hebben mij ziekgemeld tot 7 mei. Dus mijn eerste werkdag zou dan 8 mei zijn.

 

Laat morgen even weten hoe het ging op kantoor. Doe rustig aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Janey37 zei:

Zo dan ben je wel bikkel hoor, maandag al werken en al naar een feestje.

 

Ik ben aankomende maandag 5 weken. 2 weken po ging ik naar het afzwemmen  van .in oudste dochter en precies hetzelfde heet en gezwollen enzo. Dat was idd iets te vroeg.

 

Auto rijden gedaan, maar doet gewoon pijn. Fijn dat je zo snel opgeknapt bent. Ik moet er nog niet aan denken om te werken. Ze hebben mij ziekgemeld tot 7 mei. Dus mijn eerste werkdag zou dan 8 mei zijn.

 

Laat morgen even weten hoe het ging op kantoor. Doe rustig aan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat het goed, heb weinig last MITS ik niet te veel doe of de kleine meid perongeluk op mijn borst mept of duwt enz 😅. Autorijden vind ik nog niet fijn dus daar wacht ik nog even mee.

 

Wel had ik niet gedacht dat mijn borsten nog zo hard zouden voelen... echt als steen ofzo met hier en daar wat zachtere plekjes... en links (met name de onderkant) voelt zelfs verdoofd ofzo... dat had ik al helemaal niet verwacht... je leest en hoort het wel over tepels, maar niet over de borst zelf... maar ben nu pas 3 weken verder... misschien hoort het er wel bij geen idee 😅... Misschien had ik daarom wel vooral pijn rechts... omdat links verdoofd voelt 😅.

 

Hebben/Hadden jullie dit ook dat je borsten hard zijn en deels verdoofd  voelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.