Ga naar inhoud

Lillly : 18 maart 2021 : Dr. Luijendijk : Diakonessenhuis


Aanbevolen berichten

Hey allemaal!

 

Volgende week donderdag word ik al geopereerd! Ik ben naar meerdere consults gegaan en heb daar mijn keuzes op gebaseerd.

Ik krijg ronde prothesen achter de spier, maar ik zit heel erg te twijfelen over de maat. Ik ben bang dat het veelste groot wordt. Ik heb nu zelf namelijk 75AA (53kg, 168cm) en wil naar een volle B. Ik wilde eerst tussen de 250cc en 275cc in zitten, nu zegt mijn pc dat ze alleen maar 250 of 275cc hebben dus zit ik in een dilemma.. 250 is net wat te klein ben ik bang en 275 net wat te groot. Ik heb tegen de pc gezegd doe maar wat jij denkt dat goed is, maar het zit me toch niet lekker.

 

Ik hoop dat iemand mij een beetje raad kan geven. 

 

Groetjes van mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hi Lilly. Ik wacht nog op mijn operatiedatum, maar bij bestellen ze ook meerdere maten. Ik heb nu zelf de protheses "nagemaakt": Ik heb uit karton een rondje geknipt, waarbij de diameter overeenkomt met de diameter van de prothese. Dat kartonnetje in een pantykousje gestopt en die gevuld met de CCs in rijst. Heb nu dus 2 setjes pantykousjes: 1 setje voor 275cc en 1 setje van 300cc. Die kan je dan vervolgens in een lege/slappe sportbh doen om zo te kijken hoe het staat/voelt.

 

Zal nog steeds niet 1-1 met de werkelijkheid zijn, maar geeft misschien een beter beeld :)

Succes!! 

 

Waar ga je geopereerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lilly! Wat spannend, bijna al 🥳

 

Ikzelf heb ronde prothesen dual plane (ergonomix, ronde prothesen die bewegen als anatomisch). 
 

Ben 174cm en 59kg, kom ook van a/aa. Ik heb 335cc. Daar ben ik echt super super blij mee zover! Had ze niet groter maar ook zeker niet kleiner gewild😊ik twijfelde ook. We hebben de maattabdl bekeken op breedte van mijn borst en hoeveel projectie naar voren ik wilde, en dan kwamen we uit op de cc. 
 

Ik wilde ongeveer 4-5cm projectie (borst naar voren), met een borstbreedte van 11,75 was voor mij een implantaat van 11,25 cm ideaal (0.5cm minder dan je eigen borst heeft chirurgisch lees ik veel de voorkeur om complicatie kans te minderen) ik wilde m’n borst ook echt niet breder en ben daar nu heel blij mee! 

 

Wat ik ermee wil zeggen; 25cc is niet heel veel, maar misschien helpt het om je keuze te maken als je weet of die cc in de breedte zit of in de projectie? Dat hielp mij bij m’n keuze😊
 

Nieuwe foto’s ga ik morgen maken, ik zal je toevoegen aan m’n album! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goow Wat een handige tip! Bedankt! Ik word geopereerd bij het Diakonessenziekenhuis door dr. Luijendijk. Ik dacht ook dat ze inderdaad gewoon alle maten konden bestellen.. Maar blijkbaar bij waar ik ga werken ze enkel met protheses met sprongen van 25cc.. 

 

Spannend allemaal, nu nog hopen dat je snel aan de beurt kan zodat je je op en top voelt in de zomer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elis1994 Bedankt voor je berichtje, ik denk dat de cc's in de projectie zitten. Voorafgaand aan de operatie vraag ik het  voor de zekerheid. Als het aantal cc's toch in de breedte worden genomen, dan neig ik eerder naar die 250cc en andersom. Bedankt voor je nuttige antwoord! 

 

Als je me wilt toevoegen, heel graag! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Lillly

Wat spannend dat je bijna geopereerd wordt! Ik zit eigenlijk nooit meer op het forum maar wilde toch even reageren. 

Ik ben in oktober geopereerd en heb toen ook heel erg getwijfeld over 25cc verschil.. iedereen op dit forum adviseerde mij toen om voor het 25cc meer te gaan. Zelf was ik heel bang dat ik het te groot zou gaan vinden. Ben ongeveer even zwaar en groot als jou alleen wilde ik graag uitkomen op een volle c. Ik heb de afmetingen toen opgezocht en bij mijn protheses was het verschil geloof 1mm in projectie en 2mm in breedte.. dat is dus eigenlijk maar een heel klein verschil. Volgens een medewerker van de kliniek zou dit verschil op het oog nauwelijks zichtbaar zijn. 

 

De chirurg had voor mij allebei de protheses besteld..ik heb uiteindelijk voor de operatie bij de chirurg aangegeven dat mijn voorkeur ging naar die 25mm meer maar alleen als dit goed zou 'passen'  bij mijn lichaamsverhouding. 

 

Hoewel ik in mijn herstel periode er nog wel even over in heb gezeten of ik toch niet liever voor 25mm minder was gegaan ben ik inmiddels heel blij dat ik deze keuze gemaakt hebt. Het klopt namelijk echt wat iedereen zegt... de grootte went heel snel. 

 

Succes nog met het maken van je keuze. Ik weet hoe lastig het is ☺

 

Die zakjes rijst waarover ik las kan trouwens wel handig zijn. Je zou ook nog 25ml water in een zakje kunnen doen om te zien hoe weinig dat eigenlijk is..

En welke grootte adviseert de chirurg zelf eigenlijk als hij kijkt naar jou wensen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Hi@Jescar , Wat fijn dat je zo tevreden bent over je eindresultaat!

 

Ik zit inderdaad een beetje in hetzelfde schuitje als jij in oktober. Soms denk ik 'laat het maar gebeuren ik zie het wel', maar ik kan het toch niet los laten.. Ik ga morgen in de weer met water en rijst en dan hoop ik dat het een beetje rust geeft, bedankt voor de tip! 


De chirurg adviseerde mij 275cc, een andere pc adviseerde 250 tot 350cc. Ik wilde eerst ook 275cc, maar toen ik foto's op ging zoeken van mensen met soortgelijke borsten die 275cc hadden genomen, schrok ik een beetje van de grootte. Vandaar dat ik zo ben gaan twijfelen!

Ik zie mezelf ook gewoon niet met (volle) borsten, dus het is waarschijnlijk ook zoals de meesten zeggen een kwestie van wennen! 😅

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja snap je gevoel heel goed. Ik heb toen ook zo getwijfeld... en inderdaad je eigen gevoel blijven volgen. Jij moet je er straks prettig bij voelen 🙂

Wel gek dat 275cc bij iedereen zo verschillend uit kan vallen qua grootte.

Welk type implantaten krijg je? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Jescar zei:

Ah ja snap je gevoel heel goed. Ik heb toen ook zo getwijfeld... en inderdaad je eigen gevoel blijven volgen. Jij moet je er straks prettig bij voelen 🙂

Wel gek dat 275cc bij iedereen zo verschillend uit kan vallen qua grootte.

Welk type implantaten krijg je? 

 

Dat is zeker waar 🙂!

 

Ik vind dat ook gek, maar het ligt misschien ook aan de foto. Ik krijg gladde mentor protheses medium profile! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lilly, je bent al snel aan de beurt.. spannend! ☺️

Ik was ook eerder bang dat ze te groot zouden worden dan te klein.. heb nu 300 cc en dacht in het begin echt wel even van.. wat een enorme memmen haha maar dan zijn ze nog zo strak en gezwollen. Inmiddels zijn ze wat geslonken en zien er nu heel natuurlijk uit wat ik ook wilde maar het klopt echt wat ze zeggen.. de grootte went echt heel snel dus hou hier rekening mee 😉

 

Succes met beslissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de maattabel voor mentor hier terugvinden: https://bloomedical.com/wp-content/uploads/2021/03/137754_200421_MENTOR_Product_Catalogue_2020.pdf

 

Ik heb zelf ook mijn keuze op het diakonessenhuis laten vallen, wel andere arts, maar de wachttijd is wel eeeerg lang 😅 hoelang heb jij uiteindelijk moeten wachten? 
 

waarschijnlijk heb je dan ook de mentor smooth round moderate plus geadviseerd gekregen? Volgens de tabel is 250cc 11.3cm breed en projectie van 3.4 en die van 275cc is 11.7 breed en projectie van 3.5. Zit m dus vooral in de breedte 👍

 

succes met je keuze én operatie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Marietjuh zei:

Hi Lilly, je bent al snel aan de beurt.. spannend! ☺️

Ik was ook eerder bang dat ze te groot zouden worden dan te klein.. heb nu 300 cc en dacht in het begin echt wel even van.. wat een enorme memmen haha maar dan zijn ze nog zo strak en gezwollen. Inmiddels zijn ze wat geslonken en zien er nu heel natuurlijk uit wat ik ook wilde maar het klopt echt wat ze zeggen.. de grootte went echt heel snel dus hou hier rekening mee 😉

 

Succes met beslissen!

Ja, ik hoor dat heel vaak inderdaad. Ben heel benieuwd wat uiteindelijk de maat gaat worden, ik vind het niet erg als ik ze toch wat groter had gewild en wat je zegt, als ze te groot zijn went dat. Ik ben nog vrij jong (21) dus over een paar jaar voelt het alsof het nooit anders was. Fijn dat je tevreden bent over de maat die je hebt gekozen!


Dankje! ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goow Wat mega handig die tabel en maten, bedankt!

 

De wachttijd van het Diakonessenhuis is inderdaad echt heel lang, ongeveer 4 a 5 maanden soms wel 6! Ben je verder wel tevreden over de gang van zaken in het Diakonessenhuis? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Lillly zei:

Ja, ik hoor dat heel vaak inderdaad. Ben heel benieuwd wat uiteindelijk de maat gaat worden, ik vind het niet erg als ik ze toch wat groter had gewild en wat je zegt, als ze te groot zijn went dat. Ik ben nog vrij jong (21) dus over een paar jaar voelt het alsof het nooit anders was. Fijn dat je tevreden bent over de maat die je hebt gekozen!


Dankje! ☺️

Wat is jouw voorsituatie qua bh maat?

Ik had een 75B.. voordat ik kinderen had zat ik op een 75C maar na 2x zwangerschap en borstvoeding geven was er niet veel meer van over haha!

Ik ben begin dit jaar geopereerd en kan me nu al niet meer voorstellen hoe ze waren en aanvoelden dus gaat echt snel!

 

Als je wilt, kan ik je toegang geven tot mijn album. Staat ook mijn voorsituatie in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Marietjuh zei:

Wat is jouw voorsituatie qua bh maat?

Ik had een 75B.. voordat ik kinderen had zat ik op een 75C maar na 2x zwangerschap en borstvoeding geven was er niet veel meer van over haha!

Ik ben begin dit jaar geopereerd en kan me nu al niet meer voorstellen hoe ze waren en aanvoelden dus gaat echt snel!

 

Als je wilt, kan ik je toegang geven tot mijn album. Staat ook mijn voorsituatie in.

Ik heb nu een 75AA, dus wel een stukje kleiner dan jouw begin maat! Nog niet zo lang geleden dat je bent geopereerd,  wel goed om te lezen dat je al zo snel gewend bent en tevreden bent over de maat! Is goed, bedankt ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Elis1994 zei:

Hey Lilly! Wat spannend, bijna al 🥳

 

Ikzelf heb ronde prothesen dual plane (ergonomix, ronde prothesen die bewegen als anatomisch). 
 

Ben 174cm en 59kg, kom ook van a/aa. Ik heb 335cc. Daar ben ik echt super super blij mee zover! Had ze niet groter maar ook zeker niet kleiner gewild😊ik twijfelde ook. We hebben de maattabdl bekeken op breedte van mijn borst en hoeveel projectie naar voren ik wilde, en dan kwamen we uit op de cc. 
 

Ik wilde ongeveer 4-5cm projectie (borst naar voren), met een borstbreedte van 11,75 was voor mij een implantaat van 11,25 cm ideaal (0.5cm minder dan je eigen borst heeft chirurgisch lees ik veel de voorkeur om complicatie kans te minderen) ik wilde m’n borst ook echt niet breder en ben daar nu heel blij mee! 

 

Wat ik ermee wil zeggen; 25cc is niet heel veel, maar misschien helpt het om je keuze te maken als je weet of die cc in de breedte zit of in de projectie? Dat hielp mij bij m’n keuze😊
 

Nieuwe foto’s ga ik morgen maken, ik zal je toevoegen aan m’n album! 

Hi Elis, 

 

zou ik ook in jouw album mogen meekijken? Heb dezelfde maand en vind ze zo klein ogen nu 😐 Ben benieuwd of dat zicht nog kan veranderen. 
 

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Anne4😊

 

ik zal je toevoegen! Heb alleen nog foto’s van de operatie dag en 1 dag PO met BH. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik heb mazzel en ook weer niet dat mijn rechter borstspier heel ontspannen is gebleven dus die prothese is echt mooi gaan dalen, daarin zie ik precies het formaat dat ik wilde.


De linker daarintegen was echt een pingpongbal voor m’n gevoel gepropt tot bijna in m’n oksel 🤣 als ze beide zo waren geweest was ik ook heel onrustig over het formaat geweest. Nu ben ik vooral onrustig of ze wel gelijk gaan worden (pc verzekerde van wel en heb een borstband, die helpt echt snel zie ik dus wacht rustig af) 😊 maar zodra er foto’s in komen kan je ze gelijk zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Lillly zei:

@Goow Wat mega handig die tabel en maten, bedankt!

 

De wachttijd van het Diakonessenhuis is inderdaad echt heel lang, ongeveer 4 a 5 maanden soms wel 6! Ben je verder wel tevreden over de gang van zaken in het Diakonessenhuis? 


Jaa ik vond de consulten heel prettig, ze reageren snel op de mail en zijn vriendelijk aan de telefoon 🙂 

 

Hopelijk ben ik snel aan de beurt, maar ga me ook aanmelden bij Bergman (arts in t diak werkt daar ook), en dan kijk ik wie het eerste plek heeft. Vind het zelf lastig dat ze bij het diak niet echt vooruit kunnen plannen. Had jij nu deze week de oproep gekregen voor volgende week? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Goow zei:


Jaa ik vond de consulten heel prettig, ze reageren snel op de mail en zijn vriendelijk aan de telefoon 🙂 

 

Hopelijk ben ik snel aan de beurt, maar ga me ook aanmelden bij Bergman (arts in t diak werkt daar ook), en dan kijk ik wie het eerste plek heeft. Vind het zelf lastig dat ze bij het diak niet echt vooruit kunnen plannen. Had jij nu deze week de oproep gekregen voor volgende week? 

Ah oké, ik dacht dat je al was geopereerd! Ik heb ook een consult gehad bij Bergman, maar ken drie mensen die bij het diakhuis zijn geopereerd, vandaar dat ik persee daar wilde. Daarbij scheelt het ook een hoop geld, dr. Luijendijk werkte voorheen ook bij Bergman dus ik vond het door de prijs en de ervaringen het wel waard om even te wachten! 

 

Twee weken geleden kreeg ik een belletje, dat er een datum kon worden geprikt, en een paar dagen geleden kreeg ik een bevestiging dat het ook daadwerkelijk 18 maart plaatsvindt! Als je bij het diakhuis geopereerd wil worden, moet je aandringen dat je echt zsm aan de beurt wilt komen. 

 

Als je nog voor de zomer aan de beurt wilt komen, zou ik als ik jou was ook een consult inplannen bij Boerhaave. Een vriendin van mij heeft het daar laten doen en is ook erg tevreden. Daar kan je volgens mij zelfs binnen twee weken na je eerste consult geopereerd worden als je zou willen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goow Dr. Luijendijk heeft bij mij neergezet dat ik zo snel mogelijk aan de beurt wil komen en ik heb gebeld dat ik anders misschien toch voor een andere kliniek ging kijken. Dat heeft denk ik wel geholpen, ik moest twee a drie maanden wachten ongeveer. Maar dat is ook per chirurg verschillend natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Dan ga ik morgen bellen, sta al 5 maanden op de wachtlijst haha. En nu werkelijk aan t overwegen naar andere kliniek te gaan dus niet eens gelogen 🙂 bedankt voor je tip!! 
 

Ben jij er al over uit over welke maat je gaat nemen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goow Jeetje, vijf maanden is lang! Zou na zo'n lange tijd ook wel overwegen om naar een andere kliniek te gaan inderdaad. Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, ik duim voor je dat je snel aan de beurt bent!

 

Ik ben er niet uit, ik laat toch de chirurg maar bepalen aangezien 25cc niet heel veel verschil is. Ik zou het niet erg vinden om met 250cc of met 275cc wakker te worden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.