Ga naar inhoud

Jessicavv : 8 januari 2021 : Dr. MacLennan : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hoi hoi. Ik ben vrij nieuw op dit forum en ik vind het leuk om alles mee te lezen maar het is ook wel fijn om zelf wat te posten. Ook vooral omdat ik nog geen enkel verslag van Dr Maclennan kon vinden. 

Ik ben vorige week vrijdag geopereerd. Ik kwam 10:00 aan in de kliniek en ik zou eigenlijk 10:30 geopereerd worden. Toen ik binnenkwam werd ik vrijwel direct opgehaald en naar de kamer gebracht. Hier was verder niemand dus ik kon me even rustig omkleden en dergelijke en dat was wel erg fijn. De pc kwam vrij snel om alles af te tekenen en daarna kon het beginnen. Ik werd toen bijna meteen opgehaald en toen was het echt tijd voor de operatie.

Ik kwam in eerste instantie heel fijn uit de narcose en ik voelde me goed. Nadat ik het resultaat zag ook wat kleine traantjes van geluk en toen mocht ik terug naar de kamer. Hier ging het langzaam steeds slechter en ik voelde me echt super beroerd. Ik miste toen ook wel echt een bekend gezicht want er mocht natuurlijk niemand mee door corona. Door uitval van een personeelslid merkten ze niet echt hoe slecht ik me voelde en dat was niet heel erg fijn. Ik werd steeds misselijker en duizeliger. Verder viel de pijn gelukkig wel mee maar die heb ik ook veel liever dan dat zieke gevoel moet ik zeggen. 

Gelukkig kwamen mijn ouders toen vrij snel en dat was wel echt een geluksmomentje, eindelijk een bekend gezicht. Ik heb me wel de hele dag beroerd en misselijk gevoeld en s avonds kwam het er dan eindelijk uit, wat een opluchting. Qua pijn viel het nog steeds heel erg mee en de eerste nacht ben ik ook goed doorgekomen. 

Nu ben ik dus iets meer dan 1 week PO en ik moet zeggen dat het herstel echt mega voorspoedig gaat en  ik heb echt niks te klagen. Uiteindelijk heb ik trouwens 300CC gekregen boven de spier! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Jessicavv zei:

75B was mijn voorsituatie. Vooral ook geen mooie vorm en er miste echt wat inhoud vond ik. 

@BonnyBastianhoe is het gegaan? En voor hoever je het kan inschatten wat denk je dat het bij jou gaat worden? 

Het is super gegaan, heb ook weinig last behalve de gebruikelijke dingen. Ik hoop toch zeker op een 75e uit te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! 🤗

Goed om te horen dat het inmiddels stukken beter met je gaat! Het is ook niet niks onder narcose gaan.

Ik heb 4 januari geopereerd door dr. van der Weij, ook Boerhaave en heb ook 300 cc anatomisch voor de spier gekregen.

Ben echt superblij hoe ze zijn geworden! 😊 Heb ook niet echt pijn gehad, meer ongemak dus is me al met al 100% meegevallen!

Mijn voorsituatie is ook 75b. Als je wil kan ik je toegang geven tot mijn album.. ga zo even nieuwe foto's plaatsen.

 

Succes verder met herstellen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Jessicavv zei:

@MarietjuhJa ik heb gisteren iets aangemaakt dus ik ga je eens proberen toe te voegen haha

In jouw album gekeken en dat ziet er echt goed uit zeg! 

Dankje! Ziet er al mooi uit voor 1 week po. Je ziet duidelijk dat de protheses goed aan het indalen zijn! :35:

Lukt het een beetje met op de rug slapen?

 

Thanx! Ben er ook blij mee 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Marietjuh zei:

Dankje! Ziet er al mooi uit voor 1 week po. Je ziet duidelijk dat de protheses goed aan het indalen zijn! :35:

Lukt het een beetje met op de rug slapen?

 

Thanx! Ben er ook blij mee 😊

Ja ik heb een soort constructie gebouwd met een kussen van de bank en dan dat voedingskussen erbij en dat gaat prima. Laatst wel wat last van mn schouder maar echt kleinigheidjes! Hoe gaat dat bij jou? 

En dankjewel! Ik merk wel dat ik er nog super erg aan moet wennen haha. dan kijk ik in de spiegel en denk ik: huh. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Jessicavv zei:

Ja ik heb een soort constructie gebouwd met een kussen van de bank en dan dat voedingskussen erbij en dat gaat prima. Laatst wel wat last van mn schouder maar echt kleinigheidjes! Hoe gaat dat bij jou? 

En dankjewel! Ik merk wel dat ik er nog super erg aan moet wennen haha. dan kijk ik in de spiegel en denk ik: huh. 

Mooi zo!

Ik lig al een paar dagen gewoon plat met 1 kussen en kan zelfs al voorzichtig op mijn zij liggen dus daar ben ik superblij mee!

Ik heb wel steken gehad onderin aan de binnenkant van mijn linkerborst maar die voel ik nu eigenlijk niet meer.

Heb de eerste week veel last van mijn rug gehad en dat strakke gevoel maar echt pijn.. nee gelukkig niet!

 

Haha heel herkenbaar! Met bh en shirt vallen ze niet zo op maar wanneer ik ga douchen en de bh uitgaat denk ik WOW! Die zijn best groot :154:maar vind ze wel heel mooi qua vorm 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Marietjuh zei:

Mooi zo!

Ik lig al een paar dagen gewoon plat met 1 kussen en kan zelfs al voorzichtig op mijn zij liggen dus daar ben ik superblij mee!

Ik heb wel steken gehad onderin aan de binnenkant van mijn linkerborst maar die voel ik nu eigenlijk niet meer.

Heb de eerste week veel last van mijn rug gehad en dat strakke gevoel maar echt pijn.. nee gelukkig niet!

 

Haha heel herkenbaar! Met bh en shirt vallen ze niet zo op maar wanneer ik ga douchen en de bh uitgaat denk ik WOW! Die zijn best groot :154:maar vind ze wel heel mooi qua vorm 😍

Ik denk soms wel van: het mocht misschien iets groter. Maar de pc zei dat, dat niet paste ivm randen en dergelijke dus dat kon niet. 

Ik heb inderdaad ook niet echt pijn meer. Vandaag weer aan het werk gegaan, kantoorwerk en begonnen met een half dagje. Kan gewoon vanuit huis dus dat scheelt. Het trok wel iets meer daarna maar verder niks te klagen. Ben wel nog super moe maar dat zal de narcose en het herstel wel zijn. 

Wel fijn dat je weer op je zij kunt slapen! Dat durf ik nog niet helemaal en rug gaat prima dus ook nog geen nood om het te proberen per se. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Marietjuh zei:

Mooi zo!

Ik lig al een paar dagen gewoon plat met 1 kussen en kan zelfs al voorzichtig op mijn zij liggen dus daar ben ik superblij mee!

Ik heb wel steken gehad onderin aan de binnenkant van mijn linkerborst maar die voel ik nu eigenlijk niet meer.

Heb de eerste week veel last van mijn rug gehad en dat strakke gevoel maar echt pijn.. nee gelukkig niet!

 

Haha heel herkenbaar! Met bh en shirt vallen ze niet zo op maar wanneer ik ga douchen en de bh uitgaat denk ik WOW! Die zijn best groot :154:maar vind ze wel heel mooi qua vorm 😍

Wat zeiden ze bij jou vanaf welke dag je op je zij mocht slapen. Want ik dacht dat het helemaal niet mocht de 1e 2 weken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Jessicavv zei:

Ik denk soms wel van: het mocht misschien iets groter. Maar de pc zei dat, dat niet paste ivm randen en dergelijke dus dat kon niet. 

Ik heb inderdaad ook niet echt pijn meer. Vandaag weer aan het werk gegaan, kantoorwerk en begonnen met een half dagje. Kan gewoon vanuit huis dus dat scheelt. Het trok wel iets meer daarna maar verder niks te klagen. Ben wel nog super moe maar dat zal de narcose en het herstel wel zijn. 

Wel fijn dat je weer op je zij kunt slapen! Dat durf ik nog niet helemaal en rug gaat prima dus ook nog geen nood om het te proberen per se. 

Dat lees ik vaker ja dat ze achteraf liever iets groter hadden gewild maar bij jou moeten ze nog verder indalen he en dan vullen ze ook meer uit aan de onderkant.

 

Ik heb ook het geluk dat ik thuis werk en ben na anderhalve week weer begonnen, ging prima.

Hoe ging het vandaag bij jou?

Dat moe zijn einde van de middag/avond heb ik ook gehad het eerste week maar merk nu echt dat ik steeds meer energie terug krijg.

 

Op mijn rug slapen gaat wel maar vind het gewoon véél fijner op mijn zij 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BonnyBastian zei:

Wat zeiden ze bij jou vanaf welke dag je op je zij mocht slapen. Want ik dacht dat het helemaal niet mocht de 1e 2 weken 

Tijdens mijn 2e consult heb ik het gevraagd aan dr. van der Weij en hij zei dat als het goed voelde het na een week al kon. Vond het zelf wel vroeg lijken en na een week vond ik het ook nog niet echt prettig liggen dus ook niet gedaan maar sinds een dag of 2 lukt het en het voelt oké.. lig met mijn bovenlijf wel iets naar boven gedraaid zeg maar dat mijn borsten niet teveel naar 1 kant leunen.

Had het trouwens weer gevraagd bij mijn controle en diegene zei weer na ongeveer 3 weken dus er is geen magische periode.. denk het dat bij iedereen verschilt dus gewoon naar je lijf luisteren en als het oké voelt lekker doen! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik ook mogen meekijken? 
mij ben vorig jaar door MacLannen behandeld voor iets anders. Vond haar erg prettig als arts. 
al was bij mij na de operatie ook dat ik me erg slecht voelde!! 
Was mijn eerste keer onder narcose dus ik denk dat het daar aan lag. Ben ook altijd enorm wagenziek en zeeziek dus denk dat ik er gewoon niet zo goed tegen kan. 
mij ga je sowieso even volgen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Loessss zei:

Zou ik ook mogen meekijken? 
mij ben vorig jaar door MacLannen behandeld voor iets anders. Vond haar erg prettig als arts. 
al was bij mij na de operatie ook dat ik me erg slecht voelde!! 
Was mijn eerste keer onder narcose dus ik denk dat het daar aan lag. Ben ook altijd enorm wagenziek en zeeziek dus denk dat ik er gewoon niet zo goed tegen kan. 
mij ga je sowieso even volgen! 

Ik ben ook mega wagen en zeeziek. Maar bij Boerhaave geven ze je daar wat voor en dan kom je totaal niet misselijk uit de narcose vandaan 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Marietjuh zei:

Dat lees ik vaker ja dat ze achteraf liever iets groter hadden gewild maar bij jou moeten ze nog verder indalen he en dan vullen ze ook meer uit aan de onderkant.

 

Ik heb ook het geluk dat ik thuis werk en ben na anderhalve week weer begonnen, ging prima.

Hoe ging het vandaag bij jou?

Dat moe zijn einde van de middag/avond heb ik ook gehad het eerste week maar merk nu echt dat ik steeds meer energie terug krijg.

 

Op mijn rug slapen gaat wel maar vind het gewoon véél fijner op mijn zij 😅

Ja ik ben heel erg benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat gaat zijn. Maar daarin is geduld natuurlijk een schone zaak haha. Bij mij neemt mn energielevel nu eerder af dan toe maar dat kan ook wel door de tijd van het jaar komen natuurlijk. 

En ik ben inderdaad ook na 1,5 week weer aan het werk gegaan. Mag nu eerst halve dagen en dat is wel heel fijn met die moeheid moet ik zeggen. 

En haha snap ik heel goed hoor van het slapen. Dat is toch voor iedereen anders.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Loessss zei:

Zou ik ook mogen meekijken? 
mij ben vorig jaar door MacLannen behandeld voor iets anders. Vond haar erg prettig als arts. 
al was bij mij na de operatie ook dat ik me erg slecht voelde!! 
Was mijn eerste keer onder narcose dus ik denk dat het daar aan lag. Ben ook altijd enorm wagenziek en zeeziek dus denk dat ik er gewoon niet zo goed tegen kan. 
mij ga je sowieso even volgen! 

Ja ik vond haar wel prettig maar wel een beetje kort of zo. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Heb dr na de operatie ook niet meer gezien bijvoorbeeld. Ik zal je eens toevoegen aan mijn album! Heb jij ook een album of heb je geen borstvergroting laten doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, BonnyBastian zei:

Ik ben ook mega wagen en zeeziek. Maar bij Boerhaave geven ze je daar wat voor en dan kom je totaal niet misselijk uit de narcose vandaan 🥰

Ja ik heb ook wel wat gekregen maar ik was alsnog de hele dag misselijk, was echt geen pretje.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat je dat noemt @Jessicavv, wagenziek en zeeziek en dat koppelt aan narcose ellende.

Ik ben ook altijd wagenziek/zeeziek... en heb dus de hele avond, nacht en ochtend in de kotszakjes gehangen. Wat een ellende. En niks pijnmedicatie via infuus hoor...gewoon een glaasje water. Dat lag er zo uit natuurlijk. En dus zeker 36 uur niks gegeten.

Dus je hebt vast en zeker gelijk met die combinatie.

Goede tip om dat te melden als je de narcose ingaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Adriaantje zei:

Grappig dat je dat noemt @Jessicavv, wagenziek en zeeziek en dat koppelt aan narcose ellende.

Ik ben ook altijd wagenziek/zeeziek... en heb dus de hele avond, nacht en ochtend in de kotszakjes gehangen. Wat een ellende. En niks pijnmedicatie via infuus hoor...gewoon een glaasje water. Dat lag er zo uit natuurlijk. En dus zeker 36 uur niks gegeten.

Dus je hebt vast en zeker gelijk met die combinatie.

Goede tip om dat te melden als je de narcose ingaat.

Ik kon het aangeven op het formulier voor de anesthesist. Die las dat en zei toen dan geven we je wat extra tegen de misselijkheid 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BonnyBastian zei:

Ik kon het aangeven op het formulier voor de anesthesist. Die las dat en zei toen dan geven we je wat extra tegen de misselijkheid 😊

Huh nou wat raar dat heb ik ook gedaan maar ik moest er zelf om vragen. En dat werkte dus voor geen ene meter :p. Ik had ook vooral helemaal geen rekening gehouden met die narcose of zo. Ik had alleen maar nagedacht over de pijn na de operatie. Dus dat was extra kut haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Adriaantje zei:

Grappig dat je dat noemt @Jessicavv, wagenziek en zeeziek en dat koppelt aan narcose ellende.

Ik ben ook altijd wagenziek/zeeziek... en heb dus de hele avond, nacht en ochtend in de kotszakjes gehangen. Wat een ellende. En niks pijnmedicatie via infuus hoor...gewoon een glaasje water. Dat lag er zo uit natuurlijk. En dus zeker 36 uur niks gegeten.

Dus je hebt vast en zeker gelijk met die combinatie.

Goede tip om dat te melden als je de narcose ingaat.

Ja dat denk ik ook! Ik kreeg wel iets van pijnbestrijding via het infuus trouwens dus dat was wel fijn. En ook iets tegen de misselijkheid maar dat werkte niet. Ik heb alleen dat overgeven de hele dag geprobeerd tegen te houden want was heel bang dat, dat veel pijn ging doen. Maar toen het er eenmaal uitkwam rond 21:00 s avonds viel dat gelukkig wel heel erg mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.