Tessie

Keuze tussen chirurg en voor- of achter de borstpier

Recommended Posts

Hi allemaal,

Na jaren twijfelen heb ik er onlangs voor gekozen om voor een borstvergroting te gaan. Na wat research en 1 eerder consult waar ik niet tevreden over was, ben ik terecht gekomen bij Dr van der Weij van Boerhaave. Op dit forum heb ik veelal positieve berichten gelezen over de PC. Hij raadt mij 340cc anatomisch voor de borstspier aan. Van wat ik zover heb gelezen plaatst Van der Weij met name anatomisch voor de borstspier. Ik twijfel nu of dit de juiste keuze is. Vooral omdat ik bang ben dat de randen wellicht zichtbaar zijn en omdat ik eerder hoorde dat 90% van alle borstvergrotingen achter de borstspier worden geplaatst. Ik dacht dat dit ook het meest natuurlijk resultaat garandeerde, echter zal Dr Van der Weij ook zeker wel weten wat een mooi natuurlijk effect heeft.

Naast Dr Van der Weij heb ik begin juni nog een consult staan bij Laura Zaal van Velthuis. Ik heb online veel goede verhalen over haar gelezen en het spreekt me vooral aan dat ze streeft naar een natuurlijk resultaat. Dit is voor mij ook heel belangrijk. 

Ik ben voor nu benieuwd wat jullie mij zouden aanbevelen, omdat ik het gevoel heb, dat hoe meer ik op zoek hoe meer ik door de bomen het bos niet meer zie. Zoveel verschillende info, adviezen en ervaringen dat ik het lastig vindt in te schatten wat nu de juiste keuze is. 

Hopelijk kunnen jullie wat adviezen geven, zodat ik snel een keuze kan maken. 

Alvast super bedankt! 

Hoi hoi! 

Ik heb me eerst verdiept in dit soort dingen, plaats van de snede en ook plaats van prothese. Volgens mij spelen daar 2 dingen, namelijk a) of je voldoende bedekking hebt en b) de voorkeur van de chirurg. 

Nu heb ik de indruk dat 'men' het liefst onder de spier plaatst, of dual plane. als je 'overs' wil moet je daar speciaal om vragen. Bij vd weij niet, die doet dat als basis, tenzij je dus te mager bent. 

Ik wilde over de spier, omdat ik niet in een goede spier wil laten snijden. en ja, de meeste vrouwen hebben er geen last van, maar je zult net zien. Daarbij, ik vergroot mijn borstweefsel en dat zit niet achter de spier maar ervoor. dus ik had al snel, het wordt over of het wordt niet. 

Het schijnt natuurlijker te bewegen, maar ik vraag me af of je dan in het ingesnoerde nederland ook ziet. ik bedoel, woon je in bikiniland dan zullen dat soort dingen misschien meer opvallen. 

bij vd weij hoef je denk ik niet bang te zijn dat je randen gaat zien want hij is zo bescheiden in zijn protheses. 

succes in je zoektocht; maar ik zou je aanraden juist bij het over of onder de spier zelf onderzoek te doen en stelling te nemen. 

Anatomisch of rond is geheel naar wat jouw wens of smaak is.

Wat ik lastig vind aan dr van der Weij is dat hij een hele extreme voorkeur heeft voor anatomisch. En ik geloof gewoon niet dat anatomisch voor iedereen naar wens is of het mooiste resultaat kan bieden. Maar dat hangt dus echt af van wat jij zelf mooi vindt en graag wil. 

Ik heb ook een consult gehad bij van dr Weij, maar vond hem veel te arrogant en pochend met zijn eigen werk, te eenzijdig in wat het moet zijn volgens hem. Hij adviseerde mij anatomische (uiteraard), met 260/265 cc. (Weet even niet meer wat het exact was)

Ik ben uiteindelijk naar Bergman Clinics gegaan, en dr Luijendijk adviseerde ronde protheses, 300 cc. Ik ben er dolgelukkig mee en had het niet anders gewild.

Omdat ik dual plane heb, drukt de spier het bovenin al wat “plat” waardoor je al een soort druppelvorm krijgt. De bolling bovenin valt mij echt reuze mee, en had ik dus niet minder willen hebben (wat wel zo was geweest met anatomische). 

Voor of achter de spier, ik zou als het voor de spier kan bij je zonder randen te krijgen, voor de spier gaan. Ik heb begrepen dat dat een natuurlijkere look geeft over het algemeen, maar ik kan er naast zitten. 

Succes in elk geval met je beslissingen! Neem vooral ook foto’s mee van borsten die jij prachtig vindt en graag zou willen hebben. Hierdoor krijgt je pc een duidelijk beeld van wat je wil. 

Goed dat je nog een consult hebt gepland. Van der Weij raadt iedere vrouw anatomische protheses voor de spier aan. Ik heb voor mijn prothese wissel ook anatomische protheses gehad en ben super blij dat ik nu ronde protheses heb.

Ik had de eerste keer ook een arts die iedere vrouw anatomische protheses adviseerde.

Ronde protheses kunnen net zo goed een mooie natuurlijke look geven.

Zou vooral voorbeeld foto's meenemen van wat jij mooi vindt en dit op je consult laten zien.

Liefs,

LD

Voor de spier of dual plane is inderdaad afhankelijk van of het voor de spier kan qua weefsel en dikte van de huid en de voorkeur van de arts. Er zijn artsen die standaard dual plane opereren (volgens mij in ieder geval Zaal en Luijendijk) en er zijn artsen zoals vd Weij die het liefst voor de spier opereren.

Ik heb via instagram een keer een quiz gedaan waarbij je moest raden rond of anatomisch. Nou dat was soms echt heel moeilijk en ik had er echt veel fout. 

Ik zou het consult met Zaal afwachten en dan kijken welk advies en welke arts het beste voelt. 

@Tessie leuk dat je een BV overweegt! Welcome to the club. 

Ik denk dat je niet moet focussen op voor of achter de spier, maar juist of je een goed gevoel hebt met de chirurg. Er moet een bepaalde klik en vooral vertrouwen zijn in de chirurg waar jij voor kiest. Hij/zij gaat tenslotte in jouw lichaam snijden. Zodra je vertrouwen hebt in de chirurg en zijn/haar advies, dan komt het helemaal goed. Ongeacht voor of achter de spier. Een chirurg moet namelijk een keus maken obv jouw anatomie, niet obv zijn of jouw voorkeur. 

Ik heb Vd Weij gekozen omdat ik zijn werk erg mooi vond. Hij is wel een typisch mannetje, maar zijn zelfverzekerdheid sprak mij juist wel aan. Ga ook niet af op wat anderen op het forum zeggen. Wat voor de één geldt kan totaal anders zijn voor de ander. Wees ook niet bang om vragen te stellen, er zijn namelijk geen domme vragen. Als het goed voelt voor jou om naar verschillende consults te gaan, dan moet je dat vooral doen.  

Zoals @TinyAA zegt het belangrijkste is inderdaad dat je een arts kiest waar je je goed bij voelt. Ieder lichaam is anders dus idd wat bij de ene mooi past is misschien niet van toepassing bij de ander, maar ik denk dat het wel belangrijk is om ook een consult te hebben bij een arts die geen voorkeur heeft voor de vorm van de prothese.😊

Ik denk dat Vd Weij voorkeur heeft voor druppel omdat bij de meeste dames over de spier plaatsing doet. Bij ronde protheses zijn de randen zichtbaarder boven de spier (onnatuurlijk volgens hem) en is de kans op capsular contracture ook groter (ergens in een research paper gelezen). Denk dat hij vooral niet onnodig in een gezonde spier snijdt ipv echt voorkeur heeft voor druppel vorm. Is mijn aanname, maar ik ga het in augustus aan hem vragen 🙂 ben wel benieuwd! 

Dr Luijendijk doet beide. Heeft een bekende van mij anatomische ingezet. En staan ook meer voorbeelden van op zijn site. 

Bedoelde dat ik geen gevallen ken dat Luijendijk op de spier heeft geplaatst, dit ging niet over het soort protheses. En het was sowieso geen aanval of waardeoordeel hoor 😉. Hij heeft prachtige boobies bij jou gezet.

@TinyAA Ik heb ronde protheses op de spier...geen rand te zien. Of dat onnatuurlijk uitziet ligt aan hoeveel eigen borstweefsel je hebt. Ik ben ook benieuwd wat zijn antwoord gaat zijn. ik heb nog nooit bij iemand gelezen dat hij rond adviseerde vandaar. 

Liefs,

LD

de klik met de chirurg is zeker belangrijk. mijn eerste consult werd gesproken over dual plane plaatsing; daarna pas heb ik me verdiept. wat bedoelde hij nou eigenlijk? en daarvan dacht ik, nee dat is niks voor mij. maar ik denk dat 75% van de bortvergrotingen dp is dus het een is niet beter dan het ander maar het is gewoon verschillend. 

ronde protheses dp geplaatst geven hetzelfde effect als anatomisch over de spier omdat de spier het implantaat ook wat indrukt en zo een druppel-achtige vorm maakt. voordeel hiervan is dat de kans op capsular contraction ook minder is, maar ik moet zeggen dat de nieuwste studies op basis van de nieuwste "structuren" nog niet lang genoeg zijn om statistisch mee te tellen, maar zijn wel veelbelovend. is dat dan nog een argument? 

wat voor mij een dingetje was is precies wat ik net tiep. de prothese wordt steeds door de spier in een bepaalde vorm gedrukt. dat kwam op mij wat onnatuurlijk over. daarnaast vind dit spier het ook niet heel leuk want je hebt twee weken of zo pijn aan de spier die moet wennen. 

voordeel van dp is dat je groter kan gaan, omdat je de randen 'verstopt'. ook belangrijk. 

maar, wat naast de klik met de chirurg (want vertrouwen = basis voor goed resultaat, hou in je achterhoofd dat perfectie niet te halen is) echt belangrijk is is hoe jij vind dat mooie borsten eruit zien. een chirurg zal dan met je bespreken of dat haalbaar is of waarom dat niet kan. 

ik vind grote borsten mooi, maar dan eerder de breed-plat dan strak vooruit, mede ingegeven door mijn brede borsten. maar wat vind jij mooi? 

succes, struin het internet af, volg artsen op insta en doe je ding 🙂

• Upvote 1

nee volgens mij doet hij maar zo zelden rond.... zijn hele boek staat vol met anatomisch. hindert niet, het beinvloedt mogelijk je keus. voor rond kun je haast overal naar toe, en als je niet heel groot wil en naar nio stapt, of iets bijzonders hebt en dus vd pot de beste keus is is dat mooi overzichtelijk. 

wat vd weij betreft klopt absoluut wat hier geschreven wordt, hij is overtuigt van anatomisch en dat t natuurlijk moet blijven. dat maakt de echt spectaculaire vergrotingen niet echt mogelijk. Maar hij is wel duidelijk waarom iets wel of niet, en dat heb ik gemist in mijn 2 andere consulten. 

• Upvote 1