Ga naar inhoud

Keuze tussen chirurg en voor- of achter de borstpier


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Na jaren twijfelen heb ik er onlangs voor gekozen om voor een borstvergroting te gaan. Na wat research en 1 eerder consult waar ik niet tevreden over was, ben ik terecht gekomen bij Dr van der Weij van Boerhaave. Op dit forum heb ik veelal positieve berichten gelezen over de PC. Hij raadt mij 340cc anatomisch voor de borstspier aan. Van wat ik zover heb gelezen plaatst Van der Weij met name anatomisch voor de borstspier. Ik twijfel nu of dit de juiste keuze is. Vooral omdat ik bang ben dat de randen wellicht zichtbaar zijn en omdat ik eerder hoorde dat 90% van alle borstvergrotingen achter de borstspier worden geplaatst. Ik dacht dat dit ook het meest natuurlijk resultaat garandeerde, echter zal Dr Van der Weij ook zeker wel weten wat een mooi natuurlijk effect heeft.

 

Naast Dr Van der Weij heb ik begin juni nog een consult staan bij Laura Zaal van Velthuis. Ik heb online veel goede verhalen over haar gelezen en het spreekt me vooral aan dat ze streeft naar een natuurlijk resultaat. Dit is voor mij ook heel belangrijk. 

 

Ik ben voor nu benieuwd wat jullie mij zouden aanbevelen, omdat ik het gevoel heb, dat hoe meer ik op zoek hoe meer ik door de bomen het bos niet meer zie. Zoveel verschillende info, adviezen en ervaringen dat ik het lastig vindt in te schatten wat nu de juiste keuze is. 

Hopelijk kunnen jullie wat adviezen geven, zodat ik snel een keuze kan maken. 

 

Alvast super bedankt! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anatomisch of rond is geheel naar wat jouw wens of smaak is.

Wat ik lastig vind aan dr van der Weij is dat hij een hele extreme voorkeur heeft voor anatomisch. En ik geloof gewoon niet dat anatomisch voor iedereen naar wens is of het mooiste resultaat kan bieden. Maar dat hangt dus echt af van wat jij zelf mooi vindt en graag wil. 


Ik heb ook een consult gehad bij van dr Weij, maar vond hem veel te arrogant en pochend met zijn eigen werk, te eenzijdig in wat het moet zijn volgens hem. Hij adviseerde mij anatomische (uiteraard), met 260/265 cc. (Weet even niet meer wat het exact was)

Ik ben uiteindelijk naar Bergman Clinics gegaan, en dr Luijendijk adviseerde ronde protheses, 300 cc. Ik ben er dolgelukkig mee en had het niet anders gewild.

Omdat ik dual plane heb, drukt de spier het bovenin al wat “plat” waardoor je al een soort druppelvorm krijgt. De bolling bovenin valt mij echt reuze mee, en had ik dus niet minder willen hebben (wat wel zo was geweest met anatomische). 
 

Voor of achter de spier, ik zou als het voor de spier kan bij je zonder randen te krijgen, voor de spier gaan. Ik heb begrepen dat dat een natuurlijkere look geeft over het algemeen, maar ik kan er naast zitten. 
 

Succes in elk geval met je beslissingen! Neem vooral ook foto’s mee van borsten die jij prachtig vindt en graag zou willen hebben. Hierdoor krijgt je pc een duidelijk beeld van wat je wil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je nog een consult hebt gepland. Van der Weij raadt iedere vrouw anatomische protheses voor de spier aan. Ik heb voor mijn prothese wissel ook anatomische protheses gehad en ben super blij dat ik nu ronde protheses heb.

Ik had de eerste keer ook een arts die iedere vrouw anatomische protheses adviseerde.

Ronde protheses kunnen net zo goed een mooie natuurlijke look geven.

Zou vooral voorbeeld foto's meenemen van wat jij mooi vindt en dit op je consult laten zien.

 

Liefs,

LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de spier of dual plane is inderdaad afhankelijk van of het voor de spier kan qua weefsel en dikte van de huid en de voorkeur van de arts. Er zijn artsen die standaard dual plane opereren (volgens mij in ieder geval Zaal en Luijendijk) en er zijn artsen zoals vd Weij die het liefst voor de spier opereren.

 

Ik heb via instagram een keer een quiz gedaan waarbij je moest raden rond of anatomisch. Nou dat was soms echt heel moeilijk en ik had er echt veel fout. 

 

Ik zou het consult met Zaal afwachten en dan kijken welk advies en welke arts het beste voelt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tessie leuk dat je een BV overweegt! Welcome to the club. 
 

Ik denk dat je niet moet focussen op voor of achter de spier, maar juist of je een goed gevoel hebt met de chirurg. Er moet een bepaalde klik en vooral vertrouwen zijn in de chirurg waar jij voor kiest. Hij/zij gaat tenslotte in jouw lichaam snijden. Zodra je vertrouwen hebt in de chirurg en zijn/haar advies, dan komt het helemaal goed. Ongeacht voor of achter de spier. Een chirurg moet namelijk een keus maken obv jouw anatomie, niet obv zijn of jouw voorkeur. 
 

Ik heb Vd Weij gekozen omdat ik zijn werk erg mooi vond. Hij is wel een typisch mannetje, maar zijn zelfverzekerdheid sprak mij juist wel aan. Ga ook niet af op wat anderen op het forum zeggen. Wat voor de één geldt kan totaal anders zijn voor de ander. Wees ook niet bang om vragen te stellen, er zijn namelijk geen domme vragen. Als het goed voelt voor jou om naar verschillende consults te gaan, dan moet je dat vooral doen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @TinyAA zegt het belangrijkste is inderdaad dat je een arts kiest waar je je goed bij voelt. Ieder lichaam is anders dus idd wat bij de ene mooi past is misschien niet van toepassing bij de ander, maar ik denk dat het wel belangrijk is om ook een consult te hebben bij een arts die geen voorkeur heeft voor de vorm van de prothese.😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ld1234 said:

Zoals @TinyAA zegt het belangrijkste is inderdaad dat je een arts kiest waar je je goed bij voelt. Ieder lichaam is anders dus idd wat bij de ene mooi past is misschien niet van toepassing bij de ander, maar ik denk dat het wel belangrijk is om ook een consult te hebben bij een arts die geen voorkeur heeft voor de vorm van de prothese.😊

 


Ik denk dat Vd Weij voorkeur heeft voor druppel omdat bij de meeste dames over de spier plaatsing doet. Bij ronde protheses zijn de randen zichtbaarder boven de spier (onnatuurlijk volgens hem) en is de kans op capsular contracture ook groter (ergens in een research paper gelezen). Denk dat hij vooral niet onnodig in een gezonde spier snijdt ipv echt voorkeur heeft voor druppel vorm. Is mijn aanname, maar ik ga het in augustus aan hem vragen 🙂 ben wel benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Nog even wachten zei:

Voor de spier of dual plane is inderdaad afhankelijk van of het voor de spier kan qua weefsel en dikte van de huid en de voorkeur van de arts. Er zijn artsen die standaard dual plane opereren (volgens mij in ieder geval Zaal en Luijendijk) en er zijn artsen zoals vd Weij die het liefst voor de spier opereren.

 

Ik heb via instagram een keer een quiz gedaan waarbij je moest raden rond of anatomisch. Nou dat was soms echt heel moeilijk en ik had er echt veel fout. 

 

Ik zou het consult met Zaal afwachten en dan kijken welk advies en welke arts het beste voelt. 

 

 


Dr Luijendijk doet beide. Heeft een bekende van mij anatomische ingezet. En staan ook meer voorbeelden van op zijn site. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Veerveertje zei:


Dr Luijendijk doet beide. Heeft een bekende van mij anatomische ingezet. En staan ook meer voorbeelden van op zijn site. 

Bedoelde dat ik geen gevallen ken dat Luijendijk op de spier heeft geplaatst, dit ging niet over het soort protheses. En het was sowieso geen aanval of waardeoordeel hoor 😉. Hij heeft prachtige boobies bij jou gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, TinyAA zei:


Ik denk dat Vd Weij voorkeur heeft voor druppel omdat bij de meeste dames over de spier plaatsing doet. Bij ronde protheses zijn de randen zichtbaarder boven de spier (onnatuurlijk volgens hem) en is de kans op capsular contracture ook groter (ergens in een research paper gelezen). Denk dat hij vooral niet onnodig in een gezonde spier snijdt ipv echt voorkeur heeft voor druppel vorm. Is mijn aanname, maar ik ga het in augustus aan hem vragen 🙂 ben wel benieuwd! 

@TinyAA Ik heb ronde protheses op de spier...geen rand te zien. Of dat onnatuurlijk uitziet ligt aan hoeveel eigen borstweefsel je hebt. Ik ben ook benieuwd wat zijn antwoord gaat zijn. ik heb nog nooit bij iemand gelezen dat hij rond adviseerde vandaar. 

 

Liefs,

LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie input! Het verschil in rond en anatomisch vind ik ook zo verschillend uitpakken per vrouw.. Zo lastig in te schatten wat voor mij het beste zou werken. Daarom wil ik ook uitgaan van de expertise van een pc.

 

ik heb begin jullie nu een optie staan voor een operatie bij van der weij, begin juni nog een consult bij Laura Zaal. Dat zie ik ook meer als second opinion. Mocht ik toch een beter gevoel hebben bij haar, kan ik nog switchen! 
 

Ik ben wel heel blij dat het in ieder geval bijna zover is. Kan aan niks anders meer denken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

absoluut. 

 

nog een puntje over de voorbeelden; vergeet ze niet op jezelf te betrekken. hoeveel prachtige borsten in bikini ik voorbij heb zien komen en denk, dat wil ik ook! maar laat ik eerlijk zijn, in een goeie beha denk ik bij mezlef in een strak truitje soms al 'whoaa, tieten!" en in nederland loop je de helft van de tijd in een trui waardoor je geen middel ziet. en dan zijn grote borsten eerder zwaarmakend dan mooi. 

 

zijn er mensen met ervaring met vectra? is dat een beetje reeeel? 

Ik heb 450cc meer ging er niet in. Ik ervaar ze niet als zwaarmakend en in een mooie strakke coltrui ziet het er ook prachtig uit en het accentueert juist mijn smallere taille. (Voeg even een foto bij). Dus ook in trui hoeft het niet zwaarmakend uit te zien.

Wat ik hier bij veel dames merk en wat ik zelf ook ken is dat je er snel aan went en dan bij jezelf denkt hmmm een maatje meer had ook gemogen.

Wat jij zegt het is idd super belangrijk dat je pc je genoeg info geeft en de tijd voor je neemt om alle vragen en onzekerheden te beantwoorden.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spookbewoning12 thanks voor het lieve compliment🥰 en je hebt gelijk het moet gewoon in verhouding zijn met je lichaam en ieder lichaam is anders. Ik vind dat van der Weij hele mooie borsten maakt absoluut. Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit bij iedereen de oplossing is. Vind het jammer als een arts zo'n sterke voorkeur heeft..zo heb ik eerst ook toch voor anatomisch gekozen terwijl ik met rond in m'n hoofd zat. Ze waren mooi daar niet van, maar dit past gewoon veel beter bij mijn lijf.

Mijn laatste pc zei ook je protheses zijn super mooi gezet, maar ik snap niet waarom hij je anatomische protheses heeft aangeraden. Voor het resultaat wat jij graag wilt is rond gewoon beter. Mijn laatste pc zet zowel rond als anatomisch en heeft geen voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Nog even wachten zei:

Bedoelde dat ik geen gevallen ken dat Luijendijk op de spier heeft geplaatst, dit ging niet over het soort protheses. En het was sowieso geen aanval of waardeoordeel hoor 😉. Hij heeft prachtige boobies bij jou gezet.


Ohhh zo ving ik het ook totaal niet op hoor! 🥰 Maar dan heb ik je verkeerd begrepen, haha. Over dat voor de spier zou je gelijk in kunnen hebben, durf ik zo niet te zeggen eigenlijk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Veerveertje zei:


Ohhh zo ving ik het ook totaal niet op hoor! 🥰 Maar dan heb ik je verkeerd begrepen, haha. Over dat voor de spier zou je gelijk in kunnen hebben, durf ik zo niet te zeggen eigenlijk! 

Ik wist het niet zeker, dus dacht laat ik voor de zekerheid maar even uitleggen 😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Spookbewoning12 zei:

absoluut. 

 

nog een puntje over de voorbeelden; vergeet ze niet op jezelf te betrekken. hoeveel prachtige borsten in bikini ik voorbij heb zien komen en denk, dat wil ik ook! maar laat ik eerlijk zijn, in een goeie beha denk ik bij mezlef in een strak truitje soms al 'whoaa, tieten!" en in nederland loop je de helft van de tijd in een trui waardoor je geen middel ziet. en dan zijn grote borsten eerder zwaarmakend dan mooi. 

 

zijn er mensen met ervaring met vectra? is dat een beetje reeeel? 

Ja, vind dat je gelijk hebt @Spookbewoning12 met een wat losser T-shirt of lossere trui zie je er wat zwaarder uit dan wanneer je een mooi strak t-shirt of truitje aan hebt.

Maar wat bedoel je met 'vectra'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Ld1234 said:

Ik heb 450cc meer ging er niet in. Ik ervaar ze niet als zwaarmakend en in een mooie strakke coltrui ziet het er ook prachtig uit en het accentueert juist mijn smallere taille. (Voeg even een foto bij). Dus ook in trui hoeft het niet zwaarmakend uit te zien.

Wat ik hier bij veel dames merk en wat ik zelf ook ken is dat je er snel aan went en dan bij jezelf denkt hmmm een maatje meer had ook gemogen.

Wat jij zegt het is idd super belangrijk dat je pc je genoeg info geeft en de tijd voor je neemt om alle vragen en onzekerheden te beantwoorden.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Heel mooi! Staat echt goed bij je! Wat ik merk is sinds mijn BV het ook lijkt alsof ik een smallere taille heb. Optisch bedrog natuurlijk 😅 maar wel mooi meegenomen hahha

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TinyAA zei:

Heel mooi! Staat echt goed bij je! Wat ik merk is sinds mijn BV het ook lijkt alsof ik een smallere taille heb. Optisch bedrog natuurlijk 😅 maar wel mooi meegenomen hahha

Thanks!🥰 ja ideaal he dat optisch bedrog😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.