Sign in to follow this  
Nina_a

Sporten na borstvergroting - wat en wanneer?

Recommended Posts

Sporten na borstvergroting - wat en wanneer? Ik heb dual-plane plaatsing en ben nu 8 weken PO. Ik kan alleen maar oude topics hierover vinden en ook die beantwoorden niet helemaal mijn vragen, dus hopelijk hier dames die er meer over weten ?Voor zover ik begrepen heb mag je na 6 weken weer je onderlijf beginnen te trainen, hardlopen bij 6-8 weken (of anders bij advies). Over het bovenlijf trainen kom ik wisselende informatie tegen, maar de meeste berichten geven aan dat dit mag na 3 maanden. 

 

Wat denken jullie....? Vanaf wanneer mag je je oefeningen doen zoals:

- planken

- kettlebell oefeningen

- burn / X-Core (bewegingen met buisjes met grid erin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi meis,

 

Persoonlijk zou ik je borstspieren nog even een beetje laten rusten. Of even een mail sturen naar je kliniek en deze vragen daar even neerleggen. Meeste beantwoorden nog gewoon hun mail.

Ik wilde twee weken terug beginnen maar toen gooide ze alles dicht. Dus moet ook nodig starten, maar hou het nog even op de drie B 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3xB is altijd goed (en nodig??). Daar doe ik juist deze oefeningen voor, ik zit altijd meer op conditie ipv kracht. Maar ik twijfel dus ook bij deze oefeningen aangezien je toch ook borst er mee traint. Planken... geen idee of dat ook onder kracht valt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg even mee. Ben wel benieuwd. Ik ben lid van fitchannel en zou uiteraard wel bepaalde oefeningen kunnen vervangen, maar dan is het wel handig als ik weet waarmee. 

Uiteraard ga ik eerst even herstellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planken is een krachtoefening voor buik en core. Die zou je kunnen doen. Ik deed ze na een week of 8. Wel met een hele goede sportbeha. Ik ben met 6 weken gaan hardlopen en met 8 weken borstcrawlen (wat tegenviel) en ik kreeg van de sportschool een schema voor alle spiergroepen behalve de borstspieren. Die trainde ik gewoon niet. Na een half jaar ben ik weer gaan bodypumpen. Zoals ik het zelf heb ervaren duurt het echt wel een maand of 4 voordat ik echt alles weer durfde te doen. Maar goed, er is genoeg wat je vanaf 6 weken kunt doen en vanaf daar weer lekker opbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites


Mag ik vragen welke sport-bh je fijn vindt? Ik heb alleen sport-bh’s zonder rits. En zoek toch iets met sluiting aan de voorkant. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Voor het hardlopen gebruik ik de Shock Absorber. Die is erg goed in het op de plaats houden van je borsten. Om deze beha aan te doen vind ik echter vreselijk omdat er op de rug een soort van kliksysteem zit waarvoor je je armen bijna uit de kom moet draaien. Het zweet loopt al over mijn rug nog voordat ik een meter gelopen heb haha. Niet fijn dus en niet voor herhaling vatbaar. Voor fitness en fietsen gebruik ik de 2 beha's die ik bij Velthuis heb gekocht. Die heet lipo-elastic PI special comfort. Die hebben een voorsluiting. Op zich prima voor fitness, wielrennen en dergelijke maar hier zou ik toch niet mee durven hardlopen. Binnenkort ga ik voor een andere kijken en ik neig heel erg naar de sportbeha's van het merk Anita. Ik heb daar nu ook mijn normale beha's van en ik vind de kwaliteit geweldig. Hun sportbeha's zien er ook echt super uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brenda68 thanks voor de tip! Ik ben benieuwd naar de Anita bh’s. Zelf doe ik niet aan hardlopen, alleen fitness, dus dat moet goed komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt die bovenste sluiting dicht doen voor je hem over je hoofd aantrekt :45: 

Ik krijg die sluiting ook niet dicht als ik hem al aan heb, we los als ik hem uit wil trekken trouwens. 
 

En dames, vraag goed aan je eigen pc na wanneer hij vindt dat het verantwoord is om te hardlopen en borstspieren te trainen. Er zijn pc’s die adviseren dat pas na 3 maanden op te bouwen. Ook paardrijden hoort hier toe. 

Planken vind ik persoonlijk een dubio gevalletje omdat er veel gewicht op je armen rust en dit dus indirect effect heeft op andere spieren (waaronder borstspieren). 
Even goed overleggen dus :)

 

xx BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf doe aan bodybuilding en volgende maand een operatie.

Mijn personal trainer geeft zelf aan de borstspier zeker 8 tot 12 weken niet te belasten

Hierdoor krijg ik een aangepast schema voor in die tijd.

 

Xx

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja met fitness bouncen ze niet zo hard haha! Succes en veel plezier met sporten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja dat weet ik maar dan krijg ik die beha amper over mijn borsten getrokken. En dan vind ik em helemaal niet lekker zitten omdat ie mijn borsten dan een soort van naar beneden duwt. Hihihi maar je hebt gelijk, het kan wel.

 

Met planken is het inderdaad oppassen, maar ik heb er zelf nooit last van gehad. Niet te snel mee beginnen lijkt me sowieso een goed idee. Ik heb nog steeds oefeningen waarvan ik voel dat ik ze niet moet doen, zelf 10 maanden po. Vooral the fly waarbij je liggend op je rug je armen bijna gestrekt en wijd boven je borst samen moet laten komen. Dat voelt niet okee en die doe ik dan ook niet. Maar dippen waarvan gezegd wordt, dat het best tricky kan zijn, voelt prima. Denk ook dat het per persoon verschillend kan zijn. Zoals voor alles, geldt ook hier. Doe voorzichtig, gebruik je verstand en luister naar je lichaam.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this