Ga naar inhoud

Aliciamas : 6 februari 2020 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, leuk dat dit forum bestaat! Ik ben hier terecht gekomen omdat ik ook in een traject zit voor een borstvergroting. Het is een beetje het standaard verhaal; na twee kleine kinderen en borstvoeding geven is er niet veel meer over. Wat niet zo standaard is, is dat het misschien vergoed wordt. De radioloog heeft minder dan 1 cm klierweefsel gemeten. Op 14 januari heb ik een afspraak bij dokter Zaal bij Velthuis Hilversum. Hopelijk lukt het dan om dit vergoed te krijgen bij de verzekering. Ik heb bewust nog geen verzekering gekozen, omdat ik online heb gelezen dat ze wel eens moeilijk gaan doen ondanks dat je aan de voorwaarden voldoet. Ik ben heel benieuwd wie hier nog meer in aanmerking kwam/komt voor verzekerde zorg en met welke verzekering je goede ervaringen hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,
 

Over een aantal weken heb ik een afspraak bij dokter Zaal van Velthuis Hilversum om te beoordelen of ik in aanmerking kom voor de vergoeding van een borstvergroting. De radioloog heeft minder dan 1 cm gemeten. Ik ben heel benieuwd wie hier nog meer ervaring mee heeft en hoe behulpzaam jouw verzekering hierbij is geweest. Ik ga nog een zorgverzekering kiezen (dit mag tot 1 feb), dus tips zijn welkom!

 

@beheerders; is het mogelijk om een board 'vergoeding operatie' toe te voegen? Dan kunnen daar alle ervaringen worden gedeeld van de vergoeding van een borstvergroting/ verkleining/ mommy make over (vergoeding buikwandcorrectie) etc. Dat zou heel fijn zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

 

Wat fijn dat je al een eerste stap hebt gezet en dat je al een positieve echo hebt gehad. Ik ben zelf ook bij de velthuiskliniek geweest, in Velp weliswaar. Ik ben verzekerd bij CZ en mijn aanvraag was ter plekke goedgekeurd. Had de echo gegevens bij me en de chirurg gaf aan geen plooi te zien, dus direct de aanvraag ingediend en voordat ik de deur uit was al goedgekeurd. Acht weken laten onder het mes gegaan. 

 

Je kan in mijn album kijken mocht je willen. Staat op openbaar. 

 

Veel succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom , ik heb hier wel wat verhalen gelezen van dames die het vergoed hebben gekregen. Ik heb jaren geleden ook mijn borst verkleind en ook vergoed gekregen. Je moet aan de voorwaarden voldoen en aangeven welke evt  “ psychische “ of lichamelijke last Je heb.

En ik zit bij vgz. Moet ik wel vertellen dat het inmiddels meer dan 10 jaar geleden.

Ik ga nu voor een borstvergroting.
succes straks bij de verkleining.

 

gr. Linda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik hoop voor je dat je in aanmerking komt voor een vergoeding! Ik ben, voor zover ik gelezen heb, de enige op dit forum waarbij het verzoek tot vergoeding definitief afgewezen is. Ik had minder dan 1 centimeter weefsel maar volgens 2 plastisch chirurgen een lichte borstplooi. Ondanks dat de operatie niet vergoed is heb ik mij toch laten opereren. Afgelopen 19 november ben ik geopereerd bij de Velthuis Kliniek in Rotterdam.

 

Wat verzekeraars betreft geloof ik er persoonlijk niet meer zo in dat de ene makkelijker is met vergoeden dan de ander. Het is landelijk vastgelegd dat wanneer de arts aangeeft dat er sprake is van aplasie of agenesie het sowieso vergoed moet worden. Ik heb het idee dat als dat je diagnose is je bij iedere zorgverzekeraar het linksom of rechtsom vergoed krijgt. Maar dat is puur hoe ik er, na mijn vele "research" en ervaringen over denk.

 

Heel veel succes met je consult. Ik ga voor je duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Lindan zei:

Welkom , ik heb hier wel wat verhalen gelezen van dames die het vergoed hebben gekregen. Ik heb jaren geleden ook mijn borst verkleind en ook vergoed gekregen. Je moet aan de voorwaarden voldoen en aangeven welke evt  “ psychische “ of lichamelijke last Je heb.

En ik zit bij vgz. Moet ik wel vertellen dat het inmiddels meer dan 10 jaar geleden.

Ik ga nu voor een borstvergroting.
succes straks bij de verkleining.

 

gr. Linda 

@Lindan volgens mij gaat @Aliciamas voor een vergroting. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-1-2020 om 08:41, Aliciamas zei:

Hoi allemaal, leuk dat dit forum bestaat! Ik ben hier terecht gekomen omdat ik ook in een traject zit voor een borstvergroting. Het is een beetje het standaard verhaal; na twee kleine kinderen en borstvoeding geven is er niet veel meer over. Wat niet zo standaard is, is dat het misschien vergoed wordt. De radioloog heeft minder dan 1 cm klierweefsel gemeten. Op 14 januari heb ik een afspraak bij dokter Zaal bij Velthuis Hilversum. Hopelijk lukt het dan om dit vergoed te krijgen bij de verzekering. Ik heb bewust nog geen verzekering gekozen, omdat ik online heb gelezen dat ze wel eens moeilijk gaan doen ondanks dat je aan de voorwaarden voldoet. Ik ben heel benieuwd wie hier nog meer in aanmerking kwam/komt voor verzekerde zorg en met welke verzekering je goede ervaringen hebt. 

Hoi hoi

Spannend!!!!! Heel veel succes alvast bij dr. Zaal!
Als je zoekt in de zoekbalk op 'vergoeding' of op 'aplasie' (en er zijn vast nog wel meer zoekwoorden die erop uit komen....) dan kom je topics tegen van meiden die al vergoeding gekregen hebben. Er wordt ook regelmatig aangegeven welke verzekering ze hebben.

Nou is het wel zo, dat als je minder dan 1 cm klierweefsel hebt én je hebt aplasie (en dan mag er dus niet op de aanvraag hypoplasie staan, wees daar alert op) je meestal vergoeding krijgt. Volgens mij zijn er geen of weinig verzekeringen die het afwijzen als er duidelijke indicatie is dat je binnen de regels valt.

Mocht je een datum plannen bij dr. Zaal, dan laat het hier in dit topic maar weten! Tag me dan even, dan pas ik je titel aan en verhuis ik je naar de operatieverslagen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-1-2020 om 10:54, ABS zei:

Hallo, 

 

Wat fijn dat je al een eerste stap hebt gezet en dat je al een positieve echo hebt gehad. Ik ben zelf ook bij de velthuiskliniek geweest, in Velp weliswaar. Ik ben verzekerd bij CZ en mijn aanvraag was ter plekke goedgekeurd. Had de echo gegevens bij me en de chirurg gaf aan geen plooi te zien, dus direct de aanvraag ingediend en voordat ik de deur uit was al goedgekeurd. Acht weken laten onder het mes gegaan. 

 

Je kan in mijn album kijken mocht je willen. Staat op openbaar. 

 

Veel succes! 

Bedankt voor je reactie. Fijn zeg dat cz de aanvraag direct heeft goedgekeurd. DSW zei max 2 weken, Zilveren Kruis zei 1 tot 2 weken. Ik hoop dat het nu wat rustiger is bij de zorgverzekeringen zodat het ook snel kan worden geregeld. Wat goed dat je wat foto's deelt. Het ziet er inderdaad hetzelfde uit als bij mij. Hopelijk wordt het eindresultaat ook zo mooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-1-2020 om 22:12, Pelle zei:

Hoi,

 

Ik hoop voor je dat je in aanmerking komt voor een vergoeding! Ik ben, voor zover ik gelezen heb, de enige op dit forum waarbij het verzoek tot vergoeding definitief afgewezen is. Ik had minder dan 1 centimeter weefsel maar volgens 2 plastisch chirurgen een lichte borstplooi. Ondanks dat de operatie niet vergoed is heb ik mij toch laten opereren. Afgelopen 19 november ben ik geopereerd bij de Velthuis Kliniek in Rotterdam.

 

Wat verzekeraars betreft geloof ik er persoonlijk niet meer zo in dat de ene makkelijker is met vergoeden dan de ander. Het is landelijk vastgelegd dat wanneer de arts aangeeft dat er sprake is van aplasie of agenesie het sowieso vergoed moet worden. Ik heb het idee dat als dat je diagnose is je bij iedere zorgverzekeraar het linksom of rechtsom vergoed krijgt. Maar dat is puur hoe ik er, na mijn vele "research" en ervaringen over denk.

 

Heel veel succes met je consult. Ik ga voor je duimen!

Hi, wat vervelend voor je dat het niet vergoed is. Hopelijk heb je er nu in ieder geval veel plezier van :) Thanks voor het duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-1-2020 om 22:12, Pelle zei:

Hoi,

 

Ik hoop voor je dat je in aanmerking komt voor een vergoeding! Ik ben, voor zover ik gelezen heb, de enige op dit forum waarbij het verzoek tot vergoeding definitief afgewezen is. Ik had minder dan 1 centimeter weefsel maar volgens 2 plastisch chirurgen een lichte borstplooi. Ondanks dat de operatie niet vergoed is heb ik mij toch laten opereren. Afgelopen 19 november ben ik geopereerd bij de Velthuis Kliniek in Rotterdam.

 

Wat verzekeraars betreft geloof ik er persoonlijk niet meer zo in dat de ene makkelijker is met vergoeden dan de ander. Het is landelijk vastgelegd dat wanneer de arts aangeeft dat er sprake is van aplasie of agenesie het sowieso vergoed moet worden. Ik heb het idee dat als dat je diagnose is je bij iedere zorgverzekeraar het linksom of rechtsom vergoed krijgt. Maar dat is puur hoe ik er, na mijn vele "research" en ervaringen over denk.

 

Heel veel succes met je consult. Ik ga voor je duimen!

Nou ik ben nummer twee dus je hebt een lotgenoot ;) De chirurg zei dat het rapport van de radioloog niet zo veel zegt, omdat het heel goed kan dat je wel een plooi hebt terwijl er weinig klierweefsel is. Hier had ik me even in vergist, ik dacht echt dat het zo goed als zeker vergoed zou worden als je zo weinig klierweefsel hebt. Ai.. De plooi in combinatie met 0,7 cm klierweefsel komt doordat ik 2x borstvoeding heb gegeven. Was dat bij jou ook zo? Ik ga er nog even over nadenken of het zin heeft om een second opinion aan te vragen, of het maar gewoon zelf te betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het duimen heeft toch geholpen, bedankt voor het meeleven :) De pc (Laura Zaal van Velthuis) zei dat de kans klein was dat het vergoed zou worden, omdat er een (lichte) plooi zichtbaar was. Maar Zilveren Kruis heeft het gelukkig toch goedgekeurd :) :) Ik kan het bijna niet geloven.. We gaan nu zo snel mogelijk een datum plannen. Komt allemaal wel heel dichtbij nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Aliciamas zei:

Nou het duimen heeft toch geholpen, bedankt voor het meeleven  De pc (Laura Zaal van Velthuis) zei dat de kans klein was dat het vergoed zou worden, omdat er een (lichte) plooi zichtbaar was. Maar Zilveren Kruis heeft het gelukkig toch goedgekeurd   Ik kan het bijna niet geloven.. We gaan nu zo snel mogelijk een datum plannen. Komt allemaal wel heel dichtbij nu 

Wat een super goed nieuws! 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-1-2020 om 08:53, Aliciamas zei:

Hi allemaal,
 

 

 

@beheerders; is het mogelijk om een board 'vergoeding operatie' toe te voegen? Dan kunnen daar alle ervaringen worden gedeeld van de vergoeding van een borstvergroting/ verkleining/ mommy make over (vergoeding buikwandcorrectie) etc. Dat zou heel fijn zijn!

Hey!

 

Dat is een goeie!! Ik ga ff in conclaaf :35: 

Bedankt voor het meedenken!!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2020 om 21:21, Aliciamas zei:

Nou het duimen heeft toch geholpen, bedankt voor het meeleven :) De pc (Laura Zaal van Velthuis) zei dat de kans klein was dat het vergoed zou worden, omdat er een (lichte) plooi zichtbaar was. Maar Zilveren Kruis heeft het gelukkig toch goedgekeurd :) :) Ik kan het bijna niet geloven.. We gaan nu zo snel mogelijk een datum plannen. Komt allemaal wel heel dichtbij nu :)

Laat je het even weten wanneer je een datum hebt?
Wat een mazzel zeg, dat het toch vergoed wordt!!

We hebben trouwens een subcategorie aangemaakt onder de operatieverslagen en ik zal jou alvast er naartoe verhuizen. Als je een datum hebt, tag je me dan even in je topic hier?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.