Ga naar inhoud

Meer cc nodig met Motiva? Verschil Eurosilicone?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu Eurosilicone 350 medium profile (13 cm breed, projectie van 4 cm). Begrijp ik het goed dat in geval van een prothesewissel naar motiva ergonomix ik op de 425 demi uitkom voor praktisch hetzelfde resultaat? Deze is 13 cm breed, projectie 4,3 cm. 

Waardoor zit er toch zoveel verschil in het aantal cc's tussen Motiva en Eurosilicone? ??'Valt' de Motiva anders/groter? Wie snapt het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Eviboobs zei:

Ik heb nu Eurosilicone 350 medium profile (13 cm breed, projectie van 4 cm). Begrijp ik het goed dat in geval van een prothesewissel naar motiva ergonomix ik op de 425 demi uitkom voor praktisch hetzelfde resultaat? Deze is 13 cm breed, projectie 4,3 cm. 

Waardoor zit er toch zoveel verschil in het aantal cc's tussen Motiva en Eurosilicone? ??'Valt' de Motiva anders/groter? Wie snapt het?

Daar liep ik nou precies ook tegen aan! Ik had 345cc van Mcghan (4.9 cm projectie en 12 cm diameter) en ging wisselen naar Motiva 340cc demi ergonomix (4cm projectie en 12 cm diameter). Ik dacht toen ook huh? Hoe kan dit? Hetzelfde aantal cc en toch is de afmeting kleiner. Valt Motiva dan zo anders?

Uiteindelijk ondervonden dat cc's een volume maat is. Het kan dus niet groter uitvallen, 1 cc is 1 cc. Het enige is dat het volume anders is verdeeld. Dus nu heb ik even grote borsten, dezelfde cupmaat, alleen zit het volume dat eerste in de projectie zat nu in de breedte. De bolling loopt langer door zeg maar. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rossana123 dankjewel! 

Had jij hiervoor ook ronde protheses? Of anatomisch, want dan kan ik het wel begrijpen. Met minder projectie, evenveel cc en zelfde breedte moet het volume ergens naar toe, dus meer bolling bovenin. Begrijp ik het goed zo? ?

 

Ik heb nu ronde eurosilicone 350 cc en die vallen absoluut niet groot bij mij. Wil er zeker niet op achteruit ?

 

Ben je happy met Motiva?

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eviboobs zei:

@Rossana123 dankjewel! 

Had jij hiervoor ook ronde protheses? Of anatomisch, want dan kan ik het wel begrijpen. Met minder projectie, evenveel cc en zelfde breedte moet het volume ergens naar toe, dus meer bolling bovenin. Begrijp ik het goed zo? ?

 

Ik heb nu ronde eurosilicone 350 cc en die vallen absoluut niet groot bij mij. Wil er zeker niet op achteruit ?

 

Ben je happy met Motiva?

 

X

Hiervoor had ik ook ronde protheses inderdaad! Het volume zit niet alleen bovenin meer maar over de hele breedte en lengte (en dus niet minder in de projectie naar voren). Ik zou het eigenlijk moet tekenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps drukte te snel op enter. Heb een poging gedaan een tekening te maken. Is geen heel groot succes hoor, maar voor het idee (zie bijlage). De bovenste is zoals mijn oude ronde borst eruit zag en de onderste zoals mijn borst nu is. De bolling begint nu hoger en loopt ook langer door. Zelfs vriendinnen valt het op (in kleding!) dat ik rondere borsten heb gekregen en dat terwijl ik ergonomix heb.

 

Of ik blij ben met motiva? Ja en nee.

 

Ja ik vind ze beter aanvoelen dan de vorige, duidelijk zachter. Ook heb ik nooit rimpels of plooien meer en zijn ze in liggende houding veel mooier. Ze vallen meer opzij als een echte borst.

 

En nee, ze zijn nog steeds stevig en ik vind ze te rond, onnatuurlijker dan ze waren door die bolling. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Bemeltje zei:

Hey @Rosanna123 zou ik mogen meekijken in je album? Ik las eerder dat je niet helemaal happy was na de tweede operatie. Ben je toen nog eens onder het mes gegaan? Ik krijg 30 september ook de Ergonomix. 

Hey Bemeltje, dat mag ik heb je toegevoegd! De zwartwit foto die ertussen staat is voor mijn wissel. Na mijn laatste wissel nog niet opnieuw onder het mes gegaan. Wel nog steeds een grote wens om kleinere borsten te hebben. Vanmiddag heb ik een second opinion, spannend. Jij succes met je operatie en als je vragen hebt nog dan hoor ik je wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosanna123

Wat goed dat je dit hebt getekend! Dankjewel! Ik denk dat ik nu snap wat je bedoelt.

Een vriendin van mij heeft een wissel naar ergonomix 425 demi en oogt ook nogal rond door kleding heen. Dus niet perse groot, maar te compact als het ware. Snap je wat ik bedoel?

Zou je dit met een full profile kunnen ondervangen? Ik heb mooie resultaten gezien met de ergonomix full. Dan zijn de cc weer anders verdeeld en loopt het meer naar voren (meer projectie). Juist door wat meer naar voren te werken, lijkt het wat slanker, meer druppel (klinkt raar, want er gaat natuurlijk meer cc in). Of slaat het nergens op wat ik nu zeg?

Had je hiervoor een full projection? Of high profile? Ik heb nu medium profile 350 eurosilicone rond en die valt ook als een druppel, zoals op jouw eerste tekening. Qua vorm echt prima, alleen iets te weinig volume voor mij.

Als ik het goed begrijp wil jij dus je borsten kleiner? Zou ik ook in je album mee mogen kijken? (Geen idee hoe dit werkt, klik ik op je naam?)

Ik heb op 17 september een eerste kennismaking met dr. Selms.

 

Succes met je second opinion vanmiddag!

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Bemeltje zei:

Hey @Rosanna123 zou ik mogen meekijken in je album? Ik las eerder dat je niet helemaal happy was na de tweede operatie. Ben je toen nog eens onder het mes gegaan? Ik krijg 30 september ook de Ergonomix. 

Hi Bemeltje,

Ga je voor een wissel? Of eerste keer? Ga je voor de demi, full? En weet je al hoeveel cc? Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Eviboobs zei:

@Rosanna123

Wat goed dat je dit hebt getekend! Dankjewel! Ik denk dat ik nu snap wat je bedoelt.

Een vriendin van mij heeft een wissel naar ergonomix 425 demi en oogt ook nogal rond door kleding heen. Dus niet perse groot, maar te compact als het ware. Snap je wat ik bedoel?

Zou je dit met een full profile kunnen ondervangen? Ik heb mooie resultaten gezien met de ergonomix full. Dan zijn de cc weer anders verdeeld en loopt het meer naar voren (meer projectie). Juist door wat meer naar voren te werken, lijkt het wat slanker, meer druppel (klinkt raar, want er gaat natuurlijk meer cc in). Of slaat het nergens op wat ik nu zeg?

Had je hiervoor een full projection? Of high profile? Ik heb nu medium profile 350 eurosilicone rond en die valt ook als een druppel, zoals op jouw eerste tekening. Qua vorm echt prima, alleen iets te weinig volume voor mij.

Als ik het goed begrijp wil jij dus je borsten kleiner? Zou ik ook in je album mee mogen kijken? (Geen idee hoe dit werkt, klik ik op je naam?)

Ik heb op 17 september een eerste kennismaking met dr. Selms.

 

Succes met je second opinion vanmiddag!

 

X

Ja ik begrijp wat je bedoelt!! Dat idee heb ik dus ook. Hiervoor had ik high profile (vergelijkbaar met full) en die viel dus ook in een druppelvorm. Kijk maar in mijn album (ik voeg je zo toe, dan kan je idd op mijn naam gaan staan en album aanklikken).

Die zwart wit foto is voor mijn wissel. Je ziet die druppelvorm best duidelijk. Terwijl na mijn wissel is het een ronde vorm.

Op zich vind ik het wel logisch klinken wat je zegt, dat high profile slanker maakt, omdat je de cc's naar voren plaatst en met low profile plaats je ze de breedte in. Zelfs al is de diameter hetzelfde (zoals in mijn tekening), die cc's in de breedte geven het geheel een bredere, volle uitstraling.

Ik wil inderdaad zelf kleiner. Denk dat ik dan voor de mini ga en flink wat cc's eraf zodat het wat natuurlijker wordt.

Grappig trouwens dat je naar Selms gaat. Die high profile protheses van mij waren door hem gedaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rosanna123 zei:

Ja ik begrijp wat je bedoelt!! Dat idee heb ik dus ook. Hiervoor had ik high profile (vergelijkbaar met full) en die viel dus ook in een druppelvorm. Kijk maar in mijn album (ik voeg je zo toe, dan kan je idd op mijn naam gaan staan en album aanklikken).

Die zwart wit foto is voor mijn wissel. Je ziet die druppelvorm best duidelijk. Terwijl na mijn wissel is het een ronde vorm.

Op zich vind ik het wel logisch klinken wat je zegt, dat high profile slanker maakt, omdat je de cc's naar voren plaatst en met low profile plaats je ze de breedte in. Zelfs al is de diameter hetzelfde (zoals in mijn tekening), die cc's in de breedte geven het geheel een bredere, volle uitstraling.

Ik wil inderdaad zelf kleiner. Denk dat ik dan voor de mini ga en flink wat cc's eraf zodat het wat natuurlijker wordt.

Grappig trouwens dat je naar Selms gaat. Die high profile protheses van mij waren door hem gedaan ;)

Ik zie wat je bedoelt! Het lijkt alsof ze dichter bij elkaar staan, terwijl de diameter hetzelfde is (12 cm). Toch? Ze lijken ook voller. Apart he? Ik vind ze wel echt heel mooi trouwens. Maar wel iets minder druppel. Ben benieuwd wat je PC vanmiddag te zeggen heeft. Succes! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
12 uur geleden, Anne4 zei:

Hoi @Rosanna123,

 

ik twijfel erg over demi en full en ook het aantal cc nog niet uit... word 1 maart geopereerd, dus moet onderhand gaan beslissen 😬 heb nu mentor anatomisch en ga naar motiva Ergonomix. Mag ik in je album meekrijgen?  
 

groetjes Anne

Ik weet niet of eviboobs nog actief is. 

Ik heb een openbaar album met wat foto's erin.  Is wel geen wissel,  maar heb wel de motiva full van 550cc

De instagram van Wouter van der Pot heeft flink wat voorbeelden erin staan van wissels en ook een filmpje met de mini,  demi en full vergeleken, wellicht heb je daar nog wat aan. 

https://www.instagram.com/tv/CHSDDwfFotq/?igshid=19f0entg0fpia

 

Wat heb je nu? En naar welke cc's kijk je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx! Dat instagramaccount van dr. vd Pot had ik inderdaad gezien ja. 

Mooi jouw foto's. Voelt het al soepel bij jou, zoals ze beloven bij de ergonomix? 

 

Ik heb nu 215 cc anatomisch (en daarvoor een kleine a cup) Deze zijn echt te klein achteraf en daardoor gaan draaien. Dat is ook meteen de reden dat ik deze keer ronde protheses wil. En die soepel aanvoelen, want vind deze na zes jaar nog erg stug. 

 

Maar nu het advies 355 is begin ik erg de zenuwen... het klinkt ineens zoveel meer! Nu weet ik dat dit ook aan breedte en lengtematen ligt, maar toch... 140 erbij ineens is best behoorlijk, toch? Ik ben vrij smal en wil gaan voor een bescheiden en natuurlijk resultaat. Daarom ben ik steeds op zoek naar dames die ook van een A naar rond de 350 cc zijn gegaan. Ik neem aan dat ik daarmeen het beste kan vergelijken? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Anne4, ik heb ook Motiva Ergonomix en ben met 380 cc van een lege B naar een volle D (denk ik) gegaan. Mijn operatie was begin december en ze voelen heel eigen en zacht aan inmiddels. Na ongeveer 6 weken was ik het vocht kwijt en ineens werden ze lekker soepel. Het is ook erg belangrijk om naar de borstbreedte te kijken heb ik gelezen en gevraagd bij mijn pc. Mijn foto's staan openbaar. Ik moet wel zeggen dat het erg snel went. Aan het begin vond ik ze groot, maar nu niet meer. Na een paar weken ben je helemaal gewend. 

Als je borst bijvoorbeeld 14 cm breed is en je wilt dat het er natuurlijk uitziet, moet je ongeveer 1 cm speling overhouden voor de zijkanten en dan maximaal een prothese van 13 cm laten plaatsen. En bij motiva is er een matrix tabel op de website te vinden waarin dan de maten en de cc staan. Ik heb de demi laten plaatsen. Die is niet te hoog en niet te 'plat'.

Dus als je pc of jijzelf je borstbreedte opmeet kun je kijken hoeveel cc hij 'kwijt' kan tijdens de operatie. Als je boven je eigen aantal cm uitkomt, worden ze veel breder en lijken ze sneller onnatuurlijk heb ik begrepen.

Groetjes Anns.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Anne4 zei:

Thx! Dat instagramaccount van dr. vd Pot had ik inderdaad gezien ja. 

Mooi jouw foto's. Voelt het al soepel bij jou, zoals ze beloven bij de ergonomix? 

 

Ik heb nu 215 cc anatomisch (en daarvoor een kleine a cup) Deze zijn echt te klein achteraf en daardoor gaan draaien. Dat is ook meteen de reden dat ik deze keer ronde protheses wil. En die soepel aanvoelen, want vind deze na zes jaar nog erg stug. 

 

Maar nu het advies 355 is begin ik erg de zenuwen... het klinkt ineens zoveel meer! Nu weet ik dat dit ook aan breedte en lengtematen ligt, maar toch... 140 erbij ineens is best behoorlijk, toch? Ik ben vrij smal en wil gaan voor een bescheiden en natuurlijk resultaat. Daarom ben ik steeds op zoek naar dames die ook van een A naar rond de 350 cc zijn gegaan. Ik neem aan dat ik daarmeen het beste kan vergelijken? 

 

 

Super soepel. Ik heb dat rechts 4 maanden was eens een filmpje gemaakt. Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden en via pb naar je toesturen. 

Wat @Annszegt klopt helemaal, de breedte is belangrijk en die goed opvullen. Ik heb het idee dat dat meer en meer gedaan wordt en dat vroeger je gewoon rond de 200 of 300cc kreeg and that's it. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.