Ga naar inhoud

Plattepannekoek : 2 juli 2019 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

oh sorry @Bemeltjeheb ik je nog meer aan het twijfelen gebracht?? ik had zelf geen tijd om research te doen destijds. Toen ik bij Verdonck was, werd er helemaal niet gesproken over een push up variant. Ik kreeg deze vraag per mail toen ik een afspraak wilde maken (afspraak was binnen een week gemaakt). Heb even snel wat info opgezocht, wat ik amper kon vinden en heb toen direct mijn keuze moeten doorgeven in verband met het bestellen van de implantaten. Heb echt nog geen idee van het resultaat, maar dinsdag mag het verband er af dus ben benieuwd ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tijd voor een update:) heb in de nacht van dinsdag op woensdag iets geks gedaan in m’n slaap met m’n arm wat een verschrikkelijke pijn veroorzaakte. Sindsdien heb ik zo nu en dan een soort van steken/prikkeling aan de zijkant van m’n borst. Ik dacht dat het wellicht ook te maken kon hebben met het verband wat er al 1,5 week omheen zit. Mocht, na advies van de kliniek, het verband eraf halen. Super spannend! Net een cadeautje wat je uitpakt haha. Het resultaat ziet er goed uit, ben er erg blij mee?

Het is erg prettig om van het verband en de plakkende tape af te zijn. Draag nu een sportbh met borstband. Alles voelt nu veel zachter en relaxter aan. Dinsdag worden de hechtingen geknipt.

 

Helaas zit het nare gevoel er nog steeds. Zag zelfs dat er een soort van bloeduitstorting zit. Huid voelt ook een beetje beurs. Kan tevens ook komen door de borstband die de eerste week echt super strak heeft gezeten. Heb voor de zekerheid toch even advies gevraagd aan BB, erg prettig. Denk en hoop dat het uiteindelijk vanzelf over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Plattepannekoek zei:

Even tijd voor een update:) heb in de nacht van dinsdag op woensdag iets geks gedaan in m’n slaap met m’n arm wat een verschrikkelijke pijn veroorzaakte. Sindsdien heb ik zo nu en dan een soort van steken/prikkeling aan de zijkant van m’n borst. Ik dacht dat het wellicht ook te maken kon hebben met het verband wat er al 1,5 week omheen zit. Mocht, na advies van de kliniek, het verband eraf halen. Super spannend! Net een cadeautje wat je uitpakt haha. Het resultaat ziet er goed uit, ben er erg blij mee?

Het is erg prettig om van het verband en de plakkende tape af te zijn. Draag nu een sportbh met borstband. Alles voelt nu veel zachter en relaxter aan. Dinsdag worden de hechtingen geknipt.

 

Helaas zit het nare gevoel er nog steeds. Zag zelfs dat er een soort van bloeduitstorting zit. Huid voelt ook een beetje beurs. Kan tevens ook komen door de borstband die de eerste week echt super strak heeft gezeten. Heb voor de zekerheid toch even advies gevraagd aan BB, erg prettig. Denk en hoop dat het uiteindelijk vanzelf over gaat.

 

Hoi! Ik heb vandaag ook een verkeerde beweging gemaakt :( in de supermarkt draaide ik een klein pakketje om en toen schoot het erin. Ook precies een zere plek nu, als ik eroverheen wrijf voelt de huis beurs en erg gevoelig. 

Is dit erg? Ben zo bang dat ik mijn herstel nu verpest heb :( heb zo rustig aan gedaan afgelopen weken en nu dit ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lies-L zei:

 

Hoi! Ik heb vandaag ook een verkeerde beweging gemaakt  in de supermarkt draaide ik een klein pakketje om en toen schoot het erin. Ook precies een zere plek nu, als ik eroverheen wrijf voelt de huis beurs en erg gevoelig. 

Is dit erg? Ben zo bang dat ik mijn herstel nu verpest heb  heb zo rustig aan gedaan afgelopen weken en nu dit ... 

 

Als je het niet vertrouwd gewoon even je pc bellen meid... maar denk niet dat het heel erg veel doet voor je herstel meid, maar ik ben geen arts... Volg je gevoel meid, als je denkt dat het niet goed voelt, gewoon bellen... daar zijn ze voor hé 

 

??? sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet meiden dat onze spieren daar allemaal een optater gehad hebben he, dus de kans dat het even verkeerd schiet is nu even wat groter... en of je nu voor of achter de sport geplaatst hebt gekregen, ze zijn toch in de gebied bezig geweest... plus we nemen zelf een andere houding aan dan voorheen met ons bovenlichaam... en we slapen anders dan normaal... dus het meest kleine kan al voor een "blessure" zorgen... 

 

Maar bij twijfel beter 10 keer teveel bellen dan 1x te laat...

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 15 dagen po:

 

Ik ben gisteren naar de huisarts geweest om de knoopjes van de hechtingen te laten knippen. Toch best spannend, maar het is allemaal goed gegaan. De pleisters zijn eraf en de knoopjes waren nergens te vinden. De wonden zien er goed uit en de borsten beginnen steeds meer te zakken. 

Het ziet er heel erg mooi en natuurlijk uit, ben er onwijs blij mee! Vrijdagochtend mag ik eindelijk weer douchen. 

 

Qua bewegingen gaat het steeds beter. Ik kan vrij veel. De zware boodschappentassen laat ik nog voor gezien, maar de hand en spandiensten in huis gaan me goed af.

 

ik had verwacht dat het een genot zou zijn om weer op m’n zij te kunnen slapen, maar eerlijk gezegd doet dit ontzettend zeer. De borsten zijn gevoelig en m’n borstspieren en armen werken ook niet echt mee. Gek genoeg slaap ik nu heerlijk op m’n rug, ben er helemaal aan gewend. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plattepannekoek

 

Wat super om te lezen dat het steeds beter gaat met je!!! Was wel héél benieuwd namelijk... maar gelukkig een positief verhaal om te lezen :43:

 

Wel fijn dat voor het hete weer er weer aan komt weer lekker mag douchen! Voel je jezelf meteen weer een héél ander mens ?

 

En fijn dat het rug slapen je ook goed afgaat! 

 

Hier kan ik prima op mijn zij slapen, maar merk dat ik het nu ook heerlijk vind om op mijn rug te liggen ? wie had dat óóit verwacht van een buik/zij slaper ???

 

Geniet ervan meid! En blijf vooral lekker foto's maken voor jezelf zodat je het verschil goed kunt volgen! (Vind ik persoonlijk echt super leuk om te doen ?)

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh nee hè! Misschien dat je het even schoon mag spoelen onder de douche en dan eventueel een hechtpleister erop... 

Maar vaak doen ze dat niet... 

 

Hou het wel héél goed in de gaten meid dat het geen pus is... gewoon wat vocht kan in principe niet heel veel kwaad. Zolang het doorzichtig is of wat licht rose doorzichtig... maar geen gele of groen/bruine pus... en dat het niet rood en warm word... 

 

Maar voor de zekerheid even bellen inderdaad... better safe then sorry hé 

 

Sterkte ermee kanjer 

 

???

 

Hier is het gelukkig weer weg getrokken, vanavond lekker samen met mn man en mijn beste vriendin uit eten geweest... gelukkig na vanmiddag de laatste keer geen pijn meer gehad... vermoed dat ik in mijn slaap gewoon een verkeerde beweging gemaakt heb, wat vandaag nog voor wat irritatie gezorgd heeft.

Fingers crossed dat het weg blijft...

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-7-2019 om 23:32, MissyJoy zei:

Oooh nee hè! Misschien dat je het even schoon mag spoelen onder de douche en dan eventueel een hechtpleister erop... 

Maar vaak doen ze dat niet... 

 

Hou het wel héél goed in de gaten meid dat het geen pus is... gewoon wat vocht kan in principe niet heel veel kwaad. Zolang het doorzichtig is of wat licht rose doorzichtig... maar geen gele of groen/bruine pus... en dat het niet rood en warm word... 

 

Maar voor de zekerheid even bellen inderdaad... better safe then sorry hé 

 

Sterkte ermee kanjer 

 

???

 

Hier is het gelukkig weer weg getrokken, vanavond lekker samen met mn man en mijn beste vriendin uit eten geweest... gelukkig na vanmiddag de laatste keer geen pijn meer gehad... vermoed dat ik in mijn slaap gewoon een verkeerde beweging gemaakt heb, wat vandaag nog voor wat irritatie gezorgd heeft.

Fingers crossed dat het weg blijft...

 

???

Fijn dat het nare gevoel weg is! Bij mij steekt het zo nu en dan weer de kop op. De huid waar de borstband langs ‘schuurt’ is soms ook echt heel erg gevoelig. Net of alles dan teveel is voor de huid ofzo. Heb dat vaak einde van de dag. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren toch maar even voor de zekerheid naar de huisarts geweest om het wondje te laten zien. Gelukkig zei de huisarts dat ik mij geen zorgden hoefde te maken en ik gewoon mag douchen. Hoera!

 

Vanochtend heb ik eindelijk na 2 weken (!) kunnen douchen. Tijdens het douchen merkte ik al snel dat het haren wassen best intensief is! Heb ook toen weer een iets te enthousiaste beweging met m’n armen gemaakt denk ik want de rest van de dag waren m’n borsten gespannen en gevoelig. Desondanks heb ik er van kunnen genieten :) maakt je toch een beetje meer mens wanneer je dingen weer zelf kunt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gevoeligheid van de huid herken ik als géén ander... door de dunne vezel neuropathie die ik heb, kan ik bijna niks verdragen aan mijn benen, omdat alles brand (de uiteinde van mijn zenuwen zijn kapot en geven dus 24/7 brandende zenuwpijn door aan mijn hersenen)

 

Alsof je een grote schaafwond hebt waar constant langs geveegd word... 

Kun je er geen shirtje of iets onder doen? Of zo'n bandeau topje (weet nie of het zo heet... zo'n topje zonder bandjes)

 

Fijn dat je weer lekker hebt kunnen douchen, maakt meteen weer dat je jezelf een ander mens voelt vind ik...

 

Hief gisteren lekker in bad gelegen... oooh wat had ik dat gemist!

 

En ja haren wassen blijft een ellende... (al heb ik daar zelf gelukkig geen last van, kan me er wel iets bij voorstellen)

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, MissyJoy zei:

Die gevoeligheid van de huid herken ik als géén ander... door de dunne vezel neuropathie die ik heb, kan ik bijna niks verdragen aan mijn benen, omdat alles brand (de uiteinde van mijn zenuwen zijn kapot en geven dus 24/7 brandende zenuwpijn door aan mijn hersenen)

 

Alsof je een grote schaafwond hebt waar constant langs geveegd word... 

Kun je er geen shirtje of iets onder doen? Of zo'n bandeau topje (weet nie of het zo heet... zo'n topje zonder bandjes)

 

Fijn dat je weer lekker hebt kunnen douchen, maakt meteen weer dat je jezelf een ander mens voelt vind ik...

 

Hief gisteren lekker in bad gelegen... oooh wat had ik dat gemist!

 

En ja haren wassen blijft een ellende... (al heb ik daar zelf gelukkig geen last van, kan me er wel iets bij voorstellen)

 

???

Wat heerlijk dat je alweer lekker in bad mag!? ik mag dat pas na een aantal welen. Niet dat ik een bad heb maar toch?

 

Jeetje wat klinkt dat akelig met betrekking tot de pijn aan je benen. Wat je beschrijft komt overeen met wat ik bedoel. Ik voel het alleen niet constant. Zal eens kijken of het helpt wanneer ik er wat onder doe. De borstband en ik zijn in ieder geval geen vrienden haha

 

?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plattepannekoek 

 

Ja helaas prettig is anders... het is gewoon 24/7 zenuwpijn in armen benen en rechterkant van mijn gezicht... helaas door een genetische afwijking. En dat vind ik misschien nog wel het ergste... dat mijn kinderen Dus ook 50% kans erop hebben. Ze hebben al een moeder die al 8 jaar ziek is en dus niet zomaar tikkertje kan doen bijvoorbeeld. Dagjes weg plannen gaat eigenlijk zo goed als niet. 

Al zal ik nu niet klagen hoor, natuurlijk voel ik die pijn en de vermoeidheid ervan,  maar heb een jaar lang 3 meerdaagse migraine aanvallen in de week gehad. Vermoedelijk óók door die natriumkanalen waar die gen afwijking m in zit. Toen echt op het punt gestaan om er een eind aan te maken, al kon het mijn kinderen niet aan doen, zo erg was het... sinds december krijg ik botox behandeling en ben ik zó goed als migraine vrij :43: (alleen tegen de tijd dat ik mijn 25 a 30 prikjes weer moet gaan halen speelt het op, maar lang niet zo erg als toen)  Normaliter krijg je elke 12 weken die behandeling, ik elke 9 weken omdat het anders te lang duurt. Ben dus héél erg blij met mijn team aan artsen om me heen! (Deze hebben trouwens ook de goedkeuring moeten geven voor de bv, wat ik ook wel een geruststelling vond vanuit de kliniek!)

 

En nu is de pijn zo goed te handelen, mede omdat ik natuurlijk weet uit wat voor diep dal ik kom... 

Maar lakens, kleding en dat soort dingen blijven dus dingetjes die ik altijd maar aan moet voelen of ik het kan verdragen... 

 

En mijn geluk kan nu natuurlijk helemáál niet meer op! Ik voelde me al een gelukkig mens, maar nu (met letterlijk en figuurlijk) een beetje meer! ???

 

Dat verklaard voor "jullie" ook een beetje het verhaal van mijn zware medicatie. Wat denk ik, nou weet wel zeker!, de behandeling minder pijnlijk heeft gemaakt!

 

Wat misschien óók helpt voor je, maar daar moet je wel mee uitkijken dat het niet bij je wonden komt! 

 

Wat menthol poeder! Dan word het iets zachter en de menthol verkoeld Dat het branderige schaafplek gevoel een beetje! (Bedenk ik me nu)  

 

Zo genoeg over mijn gedoe...

 

Just be happy people! ???

 

???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat betreft het bad... @Plattepannekoek

 

Ik had de kliniek gebeld met de vraag vanaf wanneer een sauna en zwemmen met de kids weer mocht, helemaal vergeten te vragen... sauna mag echt 6 weken niet, omdat je bloeddruk dat stijgt en de kans op nabloeding groter word... Zwembad liever niet ivm de bacteriën en het weker worden van de wond. Dus ik zei, dat geld dan ook voor in bad thuis?

 

Nee zegt ze, als je wonden goed dicht zijn dan mag dat... dat had word namelijk elke keer schoongemaakt en vers water erin dus grotendeels alleen je eigen bacteriën die erin zitten... natuurlijk geen uren met je borsten in het warme water hangen ivm het week worden, maar zo even mag best...

 

Ik kon wel een gat in de lucht springen (het is dat ik dat niet kan, maar anders deed ik het ??)

 

??? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh sorry, wat een spelfouten weer ???

 

Hoop dat je het kunt volgen ???‍♀️

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MissyJoy zei:

@Plattepannekoek 

 

Ja helaas prettig is anders... het is gewoon 24/7 zenuwpijn in armen benen en rechterkant van mijn gezicht... helaas door een genetische afwijking. En dat vind ik misschien nog wel het ergste... dat mijn kinderen Dus ook 50% kans erop hebben. Ze hebben al een moeder die al 8 jaar ziek is en dus niet zomaar tikkertje kan doen bijvoorbeeld. Dagjes weg plannen gaat eigenlijk zo goed als niet. 

Al zal ik nu niet klagen hoor, natuurlijk voel ik die pijn en de vermoeidheid ervan,  maar heb een jaar lang 3 meerdaagse migraine aanvallen in de week gehad. Vermoedelijk óók door die natriumkanalen waar die gen afwijking m in zit. Toen echt op het punt gestaan om er een eind aan te maken, al kon het mijn kinderen niet aan doen, zo erg was het... sinds december krijg ik botox behandeling en ben ik zó goed als migraine vrij :43: (alleen tegen de tijd dat ik mijn 25 a 30 prikjes weer moet gaan halen speelt het op, maar lang niet zo erg als toen)  Normaliter krijg je elke 12 weken die behandeling, ik elke 9 weken omdat het anders te lang duurt. Ben dus héél erg blij met mijn team aan artsen om me heen! (Deze hebben trouwens ook de goedkeuring moeten geven voor de bv, wat ik ook wel een geruststelling vond vanuit de kliniek!)

 

En nu is de pijn zo goed te handelen, mede omdat ik natuurlijk weet uit wat voor diep dal ik kom... 

Maar lakens, kleding en dat soort dingen blijven dus dingetjes die ik altijd maar aan moet voelen of ik het kan verdragen... 

 

En mijn geluk kan nu natuurlijk helemáál niet meer op! Ik voelde me al een gelukkig mens, maar nu (met letterlijk en figuurlijk) een beetje meer! ???

 

Dat verklaard voor "jullie" ook een beetje het verhaal van mijn zware medicatie. Wat denk ik, nou weet wel zeker!, de behandeling minder pijnlijk heeft gemaakt!

 

Wat misschien óók helpt voor je, maar daar moet je wel mee uitkijken dat het niet bij je wonden komt! 

 

Wat menthol poeder! Dan word het iets zachter en de menthol verkoeld Dat het branderige schaafplek gevoel een beetje! (Bedenk ik me nu)  

 

Zo genoeg over mijn gedoe...

 

Just be happy people! ???

 

???

 

Jeetje meid, vind het heftig om te lezen. Vind het oprecht heel knap dat je er zo positief in staat, respect? lijkt me heel intensief, fysiek en mentaal. Ben heel blij voor je dat je je nu zo gelukkig voelt?

 

wat fijn dat zoals als Botox je kan helpen om de pijn te verlichten. Kan me voorstellen dat je niet uitkijkt naar al die prikjes? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MissyJoy zei:

En wat betreft het bad... @Plattepannekoek

 

Ik had de kliniek gebeld met de vraag vanaf wanneer een sauna en zwemmen met de kids weer mocht, helemaal vergeten te vragen... sauna mag echt 6 weken niet, omdat je bloeddruk dat stijgt en de kans op nabloeding groter word... Zwembad liever niet ivm de bacteriën en het weker worden van de wond. Dus ik zei, dat geld dan ook voor in bad thuis?

 

Nee zegt ze, als je wonden goed dicht zijn dan mag dat... dat had word namelijk elke keer schoongemaakt en vers water erin dus grotendeels alleen je eigen bacteriën die erin zitten... natuurlijk geen uren met je borsten in het warme water hangen ivm het week worden, maar zo even mag best...

 

Ik kon wel een gat in de lucht springen (het is dat ik dat niet kan, maar anders deed ik het ??)

 

??? 

Dan is thuis in bad een goed alternatief, heerlijk! 

 

Ik heb er Aloe Vera opgedaan. Heb een box met spray, concentrated gel en propolis crème. Heb nu 2 dagen de spray en de gel er op gedaan met dit als resultaat. De propolis is goed tegen littekens. Dat smeer ik vanaf vandaag erop aangezien de korstjes weg zijn.

Voor en na foto’s:

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Plattepannekoek zei:

Dan is thuis in bad een goed alternatief, heerlijk! 

 

Ik heb er Aloe Vera opgedaan. Heb een box met spray, concentrated gel en propolis crème. Heb nu 2 dagen de spray en de gel er op gedaan met dit als resultaat. De propolis is goed tegen littekens. Dat smeer ik vanaf vandaag erop aangezien de korstjes weg zijn.

Voor en na foto’s:

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Oooh wow wat een verschil!!!

 

Ziet er héél netjes uit hé ???

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOW ? Dat is echt een mega verschil hé! Fijn dat t (zo snel) zo mooi geneest hé! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.