Ga naar inhoud

Plattepannekoek : 2 juli 2019 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

@Bemeltje ik hoop voor je dat jij je net zo als @MissyJoy gaat voelen? ik heb een lijstje met medicatie gekregen. Paracetamol, ibuprofen en een antibiotica. Ik kon nog een zwaarder middel krijgen voor wanneer de paracetamol niet werkt, maar heb dat niet genomen. Mag alles zelf betalen (gierige aap ? i know?). Wil eerst zien hoever ik kom met deze medicatie. Indien nodig dan kan ik altijd alsnog naar de apotheek. Ben niet echt een voorstander van pijnstillers. Had ook niet direct bij thuiskomst de volledige dosis genomen, maar daar ben ik van terug gekomen hahah. Heb toch wel redelijk veel pijn. Ohja, heb er ook maagbeschermers bijgekregen.

 

@Esmeralda

Ik heb verband erom gekregen. Moet zelf een sportbh kopen denk ik want heb er geen meegekregen. Had dat wel verwacht ? had verwacht dat ze er een bij de kliniek zouden adviseren die je dan kon kopen. Maar goed, zal binnenkort zelf even op pad gaan.

 

Ik reageer vrij laat, maar dat komt omdat ik niet zo veel puf heb☺️ Hoop echt dat vannacht het Alpen goed gaat. Dan zit het zwaarste er op denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste nacht is voorbij! Het was een hele struggle om überhaupt in bed te gaan liggen, laat staan dat je meteen een lekker plekje hebt. Lig je er net in... moet je er weer uit om te plassen?

Heb redelijk oke geslapen. Werd om half 2 wakker, had veel pijn, maar na een toiletbezoek ben ik weer gaan slapen. Pijn is heel iets minder dan gisteren denk ik. Mag niet klagen verder. Net ontbeten, zo even pijnstillers innemen en later op de dag een kleine wandeling maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plattepannekoek

 

Ja dat gaan liggen is wel een dingetje he... en net wat je zegt, dan lig je goed en wel en dan moet je er weer uit ?‍♀️ Zó herkenbaar!

 

Fijn dat je het idee hebt dat het vandaag alweer ietsjes beter gaat dan gisteren...

Nu hopelijk elke dag een stap vooruit!

 

???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee! Goed om te lezen dat alles goed is gegaan! Ik moest ook zelf een BH bestellen maar kreeg wel een website mee, volgende dag zijn ze dan binnen! Ze adviseerden die van €35 euro. Heb hem nu aan en hij zit super lekker :) 

de website is www.lipoelastic.nl 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plattepannekoek Haha, we zullen zien hoe het herstel gaat verlopen. Ben in ieder geval gestopt met roken en weer wat meer gaan sporten. Ik ben zelf ook echt niet van de medicijnen en pijnstillers, als het niet hoeft pak ik het niet. Maar wat ik zo lees uit de verhalen is het toch wel nodig de eerste 3 dagen. Wel goed om te weten dat je dus zelf een bh moet kopen. Hoe gaat het nu? En met @MissyJoy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bemeltje hier gaat het redelijk goed! 

Merk wel dat ik vanmiddag iets teveel gedaan heb... even "snel" douchen en toen met een vriendin even naar een dorpje hiernaast gereden voor afscheidscadeautjes voor meesters en juf van de kids... toen ik thuis kwam merkte ik wel dat het teveel was. Weer veel spanning op de borsten en ontzettend moe.

 

Maar we klagen niet hoor! Dit is goed vol te houden. Op tijd mijn medicatie en goed rusten... en bijna vakantie gelukkig ?

 

???

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3 na de operatie. Heb afgelopen nacht vrij goed geslapen. Ik slik nu Tramadol en ibuprofen en dat is echt een geschenk uit de hemel haha. Kan het verschil goed merken. Mochten er meer meiden zijn die net zo eigenwijs zijn als ikzelf; neem keurig wat er voorgeschreven staat want het staat er tenslotte niet voor niks?

Ben overdag nog wel veel moe, maar de borsten voelen al een stuk beter aan. Zelfs het aan- en uitkleden gaat ietsjes beter gelukkig. Ik hoef niet telkens m’n vriend te vragen om mijn broek op te trekken na het toiletgangers gelukkig ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha wat goed om te horen dat het steeds beter gaat!

De borstband zit strak....dat kan ik mij nog herinneren van na mijn operatie, zat idd ook super straks en kreeg daardoor last van mijn rug. Maar had niet het gevoel dat een olifant op mn borst zat dus met een borstvergroting zal het vast een combi zijn van de band en de borsten zelf denk ik.

Ik ben wel van plan om dan mijn medicatie goed te slikken ookal heb ik geen pijn....misschien toch beter om je dan aan een schema te houden en te pijn voor te zijn.

Morgen heb ik consult dus ben heel benieuwd.

 

Geef je ons af en toe nog een update?

 

Liefs Esmeralda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha geeft niet hoor, er is ook zo veel te lezen hier, ik hou het ook niet meer bij.

Ik heb inderdaad consult bij Verdonck.

Nog totaal geen idee wat mogelijk is, hoeveel cc er bij mij in past. Als ik fotos vergelijk dan snap ik het ook niet meer....hebben ze bijvoorbeeld 300cc laten plaatsten dat er bij de 1 groter uit ziet dan bij de ander, terwijl hun voorstuatie er zo op foto het zelfde lijkt.

Het enige dat ik wel weet is dat ik voor motiva kies. En dan denk ik het liefst de ergonomix.

Ik ben ff weer vergeten wat jouw situatie was en voor welke jij gekozen hebt en hoeveel cc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Esmeralda leuk! Vond alleen de arts zelf al erg leuk haha. Zeer prettig in de omgang. Ik had van te voren geen cupmaat in gedachte, ben afgegaan op wat ik in de spiegel zag. Ik had een 70b en heb nu een 70c of d. Heb nog niet de energie gehad om het op te meten. Ben soms zo moe dat ik er scheel van kijk haha. Ik heb gekozen voor de Motiva Progressive Plus 295cc. Alles zit nog in het verband, maar de blouse is in ieder geval goed gevuld ? voor mijn lijf past dit prima (1.72m en 65kg).

 

Houd er rekening mee dat je een poosje moet wachten voordat je aan de beurt bent. Moest ik wel tenminste. 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja zou misschien ook van de tramadol komen...ik werd er in ieder geval behoorlijk slaperig en suf van.

Heb ik inderdaad vaker gelezen dat dat een prettige arts is.

Ik heb geen idee wat de progressive plus is maar die zal ik morgen vast te zien krijgen haha. 

Voor jouw lengte en gewicht heb je vast een goede keus gemaakt, zal ook vast heel natuurlijk uit zien.

Ik ben maar klein(1.58) en 52 kg dus een kleine c is denk ik meer dan voldoende voor mij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een uodate:

bijna 1 week PO. Ik was zaterdagavond begonnen met het afbouwen van de Tramadol. Was van mening dat ik het wel af kon met ibu en pcm. Was helaas niet helemaal waar. De reden dat ik hiermee stopte was omdat ik graag weer een normale stoelgang wilde hebben en ik enorm lam werd van de Tramadol. Lag hele dagen voor pampus en voelde me gewoon niet oke. Afgelopen nacht werd ik wakker met onwijs veel pijn, kon wel janken. Heb uiteindelijk in de loop van de ochtend toch maar weer Tramadol geslikt en dat heeft goed geholpen. Had later op de dag nog even mailcontact met de kliniek. Uit die mailwisseling bleek dat ik de borstband gerust wat losser mocht doen indien het echt te strak zit. Het moet comfortabel zitten. Nou ik wist niet hoe snel ik dat ding los moet doen! Wat een opluchting was dat zeg! Nadat ik hem opnieuw had omgedaan voelde alles veel relaxter aan en veel minder gespannen. Ik hoop dat hierdoor mijn herstel beter zal gaan komende dagen en ik alsnog kan gaan afbouwen met de medicatie. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi, 

 

Wat vervelend zeg dat je zo'n last had en nog steeds aan de tramadol moet.

Ik lees wel vaker dat als het strakke verband af mag dat dat een hele opluchting is en het dan ook beter gaat. Laten we hopen dat dat bij jou ook door de borstband kwam en dat het nu snel beter gaat.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @esmeralda Tijdens het slapen heb ik het meeste pijn, maar denk dat dat komt doordat ik plat lig. Heb vannacht iets omhoog gelegen maar dat maakte helaas geen verschil. Hopen dat het vanzelf over gaat?? 

 

Ik zag vanochtend in de story van Motiva_Switzerland twee plaatjes voorbij komen waarin het verschil tussen de Ergonomix en Progressive laten zien. Wellicht heb je er iets aan 

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plattepannekoek en als je echt verder omhoog gaat zitten bijvoorbeeld half onderuit op de bank, kun je dan wel wat slapen...? Anders zou je bij de thuiszorg winkel een steun kunnen halen waarmee je je hoofdeinde schuin zet zodat je half zittend/half liggend slaapt... (Je kan ook eventueel zelf iets onder je matras maken)

 

Misschien dat het dan wat beter gaat, want een goede nachtrust is al het halve werk... 

 

En welke tramadol heb je? De capsules of tabletten? Als je tabletten hebt zou je ook een halve kunnen pakken... 

 

Probeer even met je mee te denken hoor... 

 

Of als je echt alleen om het slapen gaat, dan eens melatonine proberen, een wat hogere variant (die van 5mg) van de drogist. En dan voordat je gaat slapen 2 paracetamol en 1x 400mg ibuprofen... misschien dat je dan wat doorslaapt ? zonder wakker te worden van de pijn... 

 

Hoop dat het nu gewoon zo'n verlichting geeft, die borstband wat losser, zodat je dit allemaal niet meer nodig hebt...

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Esmeralda @MissyJoy heb alle nachten op zo’n Voedingskussen gelegen maar stond elke ochtend op met hoofdpijn? het lukt gelukkig om zittend te slapen. 

 

Jeetje wat een wereldreis heb jij gemaakt!@MissyJoy haha wat een gedoe soms he. Wij gaan vandaag een dagje naar Duitsland. Lekker even de deur uit, even niet heel de dag op de bank hangen en slapen?

 

fijne dag meiden?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plattepannekoek

 

Oooh Duitsland staat deze week óók nog op mijn lijstje hihi

 

Even shoppen in CentrO

Heerlijk winkelen daar vind ik... zeker als het niet zo'n mooi weer is...

 

Deze week de kids nog bij me, dan 2 weken zonder die draken ??? voel me dan zó enorm leeg, terwijl ik weet dat ze in goede handen zijn... bij hun vader... en het voor mij goed voor mijn rust is... maar zelfs na 8 jaar blijft dat moeilijk... dus deze week, ondanks het gemopper nog even genieten samen van ze ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de foto's!

Ik denk dat ik aan Verdonck ga vragen of ik met de ergonomix full of corse bovenop ook wat meer volume krijg.

Ik heb een dunner wordende huid zei hij. Ben bang dat ik met de progressive plus full misschien te ballerige borsten krijg dan.

 

Dankjewel en jij ook een fijne dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Plattepannekoek , gesprek bij Verdonck en maandag bij Schiettecatte maken alleen maar meer twijfel bij mij.

Soms denk ik dat ik beter minder informatie had kunnen krijgen. Heb in mijn eigen topic wat uitgebreider beschreven hoe en wat. Ik wil niet jullie topics overnemen met mijn getwijfel hahaha. Hopelijk kun je al beter slapen!! Lijkt me shit zeg..slaap vind ik wel essentieel. Laten we hopen dat het alleen maar erop vooruit gaat. Ben er benieuwd naar je resultaat. Bovenstaande fotos maken me nu ook alweer aan het twijfelen over de Progressive, ik was eerst echt zeker van de Ergonomix haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.