Ga naar inhoud

ABS : 14 november 2019 : Dr. Tielemans : Velthuiskliniek


ABS

Aanbevolen berichten

Oké poging twee. Ik heb duidelijk niet goed genoeg gelezen en mijn bericht onder een verkeerde topic geplaatst. Excuus! 

 

Mijn naam is Marcia, 32 jaar oud, moeder van 2 kindjes en woonachtig in Brabant. Ik ben van plan om mijn borsten te laten vergroten. Ik ben mijn hele leven als zo plat als een dubbeltje en erger me hier al jaren aan. Ieder zei altijd, na kindjes zal het beter worden. Nou bij mij dus niet... Zelfs tijdens de zwangerschappen zijn mijn borsten nooit gegroeid, enkel na de geboorte wat stuwing maar ook dan was een a-cup niet te vullen. Door de jaren heen wel wat aangekomen, maar geen groei van de borsten helaas. 

 

Ik ben nu bezig met het traject voor een vergoeding via cz. Afgelopen week mijn huisarts gesproken en gelukkig reageerde ze erg meedenkend en begripvol. Ze heeft een doorverwijzing geregeld voor de radioloog. Die moet dan middels een echo vaststellen of er sprake is van <1cm aan klierweefsel. 26 juni kan ik terecht. Ik vind het zo enorm spannend. Twijfel nu heel erg of ik wel in aanmerking kom. Er is geen sprake van een borstplooi, maar wel iets van een kleine 'bolling'... Nergens op internet is er informatie of vergelijkingsmateriaal te vinden. Zo lastig... 

 

Ik hoor graag van dames met dezelfde ervaring. Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de bauland kliniek of de velthuis kliniek. Ik twijfel tussen de twee, maar neig inmiddels meer naar de velthuis kliniek. Maar goed, eerst de echo afwachten. 

 

Ben overigens werkzaam binnen het onderwijs en daarmee gebonden aan de schoolvakanties binnen het hoger onderwijs. Ook dus een puzzel wat betreft het plannen van de operatie aangezien ik enkel de zomervakantie en de kerstvakantie langere tijd vrij ben. 

 

Ik hoor graag jullie ervaringen en lees graag mee in jullie topics. 

 

Groetjes, 

Marcia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marcia,

 

Ik ben bang dat ik helaas niet in aanmerking kom voor vergoeding maar heb hier op het forum wel al verhalen gelezen van dames die hier ook mee bezig zijn of inmiddels al vergoed hebben gekregen misschien.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en zal voor je duimen dat je de vergoeding krijgt!

Ik ben hard bezig met sparen en mijn eerste consult heb ik op 6 juli bij Dr. Verdonck in België. 

Spannend allemaal he.

 

Groetjes Esmeralda. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marcia,

 

Ook ik werk in het onderwijs (speciaal onderwijs) en heb 4 juni mijn BV gehad. 

Kreeg er gewoon verlof voor. 

Ze mogen het nl niet weigeren. 

Ben eerlijk geweest in mijn proces er naar toe en gevoel van ongelukkig  zijn. Ze waren zeer begripvol. 

Ik heb 2 weken vrij en start maandag weer. 

Dus in dat opzicht zou het plannen wellicht makkelijker moeten zijn...

Mbt echo kan ik niet veel over zeggen....

Succes iig!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Patries78 dank je wel voor je reactie. Wat knap dat je zo open bent geweest over jouw situatie. Fijn dat ze er ook begrip voor hebben. Ik ga hier zeker over nadenken. Probleem is dat ik er nog niet zo lang werk en nog niet helemaal kan pijlen of hier begrip voor is met de hoge werkdruk die er is.

 

Hoe voel je je? Ben je tevreden met het resultaat. Echt heel fijn dat je dit hebt kunnen doen. Vreselijk om je zo ongelukkig te voelen met je lijf! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, ABS zei:

@Patries78 dank je wel voor je reactie. Wat knap dat je zo open bent geweest over jouw situatie. Fijn dat ze er ook begrip voor hebben. Ik ga hier zeker over nadenken. Probleem is dat ik er nog niet zo lang werk en nog niet helemaal kan pijlen of hier begrip voor is met de hoge werkdruk die er is.

 

Hoe voel je je? Ben je tevreden met het resultaat. Echt heel fijn dat je dit hebt kunnen doen. Vreselijk om je zo ongelukkig te voelen met je lijf! 

Vandaag dag 11 PO en voel me best goed.

Enige wat ik heb, is dat ik bont en blauw ben, ondanks de arnica tabletjes die ik slik. 

Die blauwe plekken geven een bepaalde druk icm BH wat niet zo fijn is.

Maar nu gaasjes onder de drukpunten gedaan en hoop dat het nu minder wordt. 

Iedere keer als ik in de spiegel kijk, denk ik...wauw! Zo ontzettend blij dat ik het gedaan heb. 

De PC heeft goed naar mij geluisterd en het is daardoor ook heel natuurlijk geworden. Mijn mapje staat op openbaar, dus je kan de 'tweeling' zien :) Mbt je werk snap ik dat je twijfelt of je dit wilt delen. 

Ik was ook eerst voorzichtig er mee, maar vertel net nu steeds meer mensen en ze reageren allemaal goed en sommige dames zelfs tikkeltje jaloers dat ik nu zulke mooie borsten heb ?

Succes met het vinden van de juiste kliniek, de juiste vorm borst, het aantal CC enz. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries,

Wij zijn op dezelfde dag geopereerd. Ik volg jou dus met veel belangstelling.Bij mij gaat slapen slecht en heb iedere dag wel een ander pijntje, maar het resultaat mag er zijn. Heb heel veel aan dit forum. Succes met werken maandag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ABS,

 

Ook nog een berichtje hier. Misschien had je het al in een ander topic gelezen maar we zitten wel in hetzelfde schuitje :)

Superstoer dat je voor een BV gaat!

 

Ook ik ben moeder van 2 jonge kinderen en krijg 11 juli een borstvergroting. Het wordt bij mij vergoed, ben ook helemaal plat.

Ik krijg 330 cc, anatomisch, dual plane.

Ik heb het al tegen best veel mensen gezegd, paar vriendengroepen, mn sportteam en ook collega's.  Iedereen snapt het volledig. Soms vond ik het moeilijk om te zeggen, maar iedereen is zo enthousiast en begripvol. Denk dat zij het toch sowieso bij mij gaan zien, dus ik dacht laat ik het maar zeggen. Scheelt geroezemoes en smoesjes over vakantie etc.

 

Heel veel succes de 26e, ik ga voor je duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mede-brabander, ?

 

Ik kan je geen advies geven aangezien ik niet in dezelfde situatie zit, maar ondanks dat... 

Veel succes gewenst voor woensdag! Hoop dat je wat duidelijkheid krijgt. Zou fijn zijn als je het vergoed krijgt en het aansluit met je werk, zodat je het tijdens je vakantie kunt plannen. 

 

Groetjes MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast een kleine update. Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor de echo. Ik was best wel nerveus. Niet eens zo zeer voor de uitslag maar wel om uit de kleren te moeten gaan. Gelukkig echt heel fijn ontvangen door de medewerkster. Ze gaf aan dit onderzoek al vaker te hebben uitgevoerd, maar dat de radioloog uiteindelijk de beelden zou moeten bekijken om een uitslag te geven. Aangezien ze best met mij te doen had, en zelf volgens mij ook wel nieuwsgierig was, heeft ze gevraagd of de radioloog tijd had om de resultaten direct te bekijken. Ik mocht even wachten in de wachtruimte. Toen ik werd teruggeroepen vertelde ze mij dat de radioloog enkel snel even heeft gekeken ivm tijdgebrek. Ze schatten de kans redelijk in dat ik in aanmerking kom, verlossende woord komt echter pas vanmiddag of morgen via de huisarts. Met een voorzichtige felicitatie namen we afscheid. Toch nog best spannend. 

 

Vraagje aan jou @AnoukK

Heb jij destijds ook de echo beelden moeten versturen naar de verzekeraar? 

 

Bedankt lieve Layna en @AnoukK voor jullie interesse en medeleven ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend!

Klinkt alsof het echt een hele lieve vrouw was! Wat fijn. Is toch een erg gevoelig punt voor ons he.. 

Ik snap ook precies wat je bedoeld met het uit de kleren gaan. Ineens ligt de focus op een lichaamsdeel dat je eerder altijd probeerde te verbergen, of in ieder geval niet de focus op wil hebben. Nu moeten ineens vreemden er naar kijken. Gelukkig met een goed doel :)

Hopelijk snel verlossing voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Zojuist te horen gekregen dat de echo positief was. Gek overigens dat ik voor het eerst in mijn leven blij ben met mijn platte voorkant ?. Ik zat op 0,7cm. Huisarts heeft direct een doorverwijzing geschreven voor de velthuiskliniek. Na wat speurwerk gekozen voor een intake bij dr. Mesters. Ik kan helaas pas 12 augustus terecht ivm de vakantie. Maar goed, aangezien ik al zo lang plat door het leven ga kan dit wachten er nog wel vanaf! 

 

@AnoukK

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Lies-L zei:

Jeeeeej!!!! Wat fijn voor je!! 

12 augustus is al bijna :) laatste weken met kleine boobs! 

Ah! Dank je wel! Ben echt heel blij. Overigens is 12 augustus enkel het consult. Dan waarschijnlijk nog wachten tot de herfstvakantie. Komt denk ik het beste uit met mijn werk. Maar goed, mooie vooruitzichten! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ABS fijn te horen... jammer dat het consult nog even op zich laat wachten, maar voor je het weet is het augustus! 

 

En dat geld kun je nu mooi uitsparen om je nieuwe meiden straks mooi aan te kleden ???

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna je was niet de enige hoor... (ik was ook iets te enthousiast, zeker omdat ik in principe al goede week na het consult geopereerd kon worden... nu niet nadenkende dat dit traject iets langer duurt allemaal)

 

Maar als het consult geweest is, dan schiet de tijd ook weer snel op naar de geplande datum... gewoon elke stap opnieuw naar toe leven... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-6-2019 om 08:03, ABS zei:

Alvast een kleine update. Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor de echo. Ik was best wel nerveus. Niet eens zo zeer voor de uitslag maar wel om uit de kleren te moeten gaan. Gelukkig echt heel fijn ontvangen door de medewerkster. Ze gaf aan dit onderzoek al vaker te hebben uitgevoerd, maar dat de radioloog uiteindelijk de beelden zou moeten bekijken om een uitslag te geven. Aangezien ze best met mij te doen had, en zelf volgens mij ook wel nieuwsgierig was, heeft ze gevraagd of de radioloog tijd had om de resultaten direct te bekijken. Ik mocht even wachten in de wachtruimte. Toen ik werd teruggeroepen vertelde ze mij dat de radioloog enkel snel even heeft gekeken ivm tijdgebrek. Ze schatten de kans redelijk in dat ik in aanmerking kom, verlossende woord komt echter pas vanmiddag of morgen via de huisarts. Met een voorzichtige felicitatie namen we afscheid. Toch nog best spannend. 

 

Vraagje aan jou @AnoukK

Heb jij destijds ook de echo beelden moeten versturen naar de verzekeraar? 

 

Bedankt lieve Layna en @AnoukK voor jullie interesse en medeleven ☺️

Wat kan je dan blij zijn met 0.7 cm he! Had ik ook haha

 

Ik heb mijn echobeelden niet hoeven te versturen. De uitslag van de echo kon ik ophalen bij de huisarts (was alleen tekst). Dit meegenomen naar velthuiskliniek. Zij hebben de machtiging naar dsw gedaan. Allemaal fijn geregeld. Na 2 weken ofzo kreeg ik (en de kliniek) te horen dat het was goedgekeurd en is de datum gepland.

 

Leuk hè als het zo steeds concreter wordt?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AnoukK wat is dat onwijs soepel verlopen bij jou! Wat heerlijk zeg. Ik durf nog niet helemaal blij te zijn, maak me nog zorgen om de plooi. Maar inderdaad, wel weer een stapje verder. Ik ga dus ook naar de velthuiskliniek. Ben heel benieuwd! Ben jij ook in Eindhoven geweest? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hi Layna en andere dames!

 

Hier eindelijk even een update. Begin september zou ik een intake hebben bij de Velthuiskliniek in Eindhoven. Op de ochtend van de afspraak belde de kliniek om mij te laten weten dat de afspraak met dr. Esther mesters niet door kon gaan omdat het om verzekerde zorg ging en dat niet kon bij Velthuis?! Lekker dan, na ruim 6 weken wachten. Wel mocht ik een afspraak maken met deze dokter in het ziekenhuis. 

 

Een paar dagen later overleed een geliefde zeer plotseling, en was ik totaal niet meer bezig met de borstvergroting. Na een tijdje schoot het weer te binnen en bedacht ik me dat ik toch echt op het forum had gelezen dat er andere dames waren die hun vergroting via de zorgverzekeraar bij Velthuis hebben laten doen. Toch maar weer even de kliniek gebeld om te vragen hoe dit nu precies zat. Wat bleek, het potje voor de verzekerde zorg in Eindhoven was op, maar in Velp bij Dr. Van Lieshout nog wel plek en budget. Bij deze locatie en met deze dokter een afspraak gemaakt. 

 

Die afspraak was vandaag, en kan het nog steeds niet helemaal geloven! Wat een super fijn consult. Op mijn gemak mogen passen, al mijn vragen mogen stellen en in de tussentijd werd de aanvraag de deur uitgedaan naar de verzekeraar. Uiteindelijk uitgekomen op 330cc mentor anatomisch. 375 was ook nog een optie geweest maar dat leek mij toch echt wel iets aan de grote kant. Terwijl ik me weer aan het omkleden was riep de consulent opeens 'gefeliciteerd! Ik heb de goedkeuring van de verzekeraar al binnen'. Ik dacht echt dat ze een grapje maakte maar nee hoor. Cz heeft de aanvraag direct goedgekeurd. 

 

Operatiedatum dan ook maar gelijk gepland. 12 november krijg ik voor het eerst in mijn leven boobies! @best_boobie zou je mijn topic willen verplaatsen?

 

Jeetje wat gaat het opeens snel! Ben zo benieuwd ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.