Goudlokje82

Goudlokje82 : 17 april 2019 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt word ik 17 april (kan mogelijk nog wijzigen) geopereerd in kliniek Heyendaal door Dr. Frans Straten. Ik krijg een borstvergroting en liposuctie van één zone, rond mijn navel.
Na drie kinderen en borstvoeding te hebben gegeven heeft mijn lichaam aardig wat te verduren gehad. Ik sport en mag denk ik niet klagen, maar ik wil gewoon mijn decolleté terug. Dat stukje vet wat precies over mijn broek riem zijn weg vind irriteert me en wordt dus ook weggehaald. 
Ik vind het ontzettend spannend, maar kijk ook wel uit naar de zomer ;-). 
Ik praat er eigenlijk met niemand over, behalve mijn man. Ik heb het ook niet aan veel mensen verteld. Mijn oudste dochter weet het, maar die heeft het ter kennisgeving aangenomen. Ik denk dat ze met haar gedachten ergens anders was. 
Ik vind het vooral lastig met drie kinderen. Mijn man is thuis voor 2,5 week, maar ik voel me ergens schuldig. Het "stel dat er wat mis gaat" spookt wel door mijn hoofd. Maar, ik vind ook dat het nu eens tijd voor mij is. Ik ben ook nog vrouw in plaats van moeder! En dat stukje wil ik door de operatie in ere herstellen.

Ik heb het eerste consult dus al gehad. Tijdens het eerste gedeelte met de medewerker die alles met me doornam dacht ik nog dat ik het niet zou doorzetten, maar toen ik ging passen en de Chirurg vertelde wat er nodig was ging ik over de streep. Ik dacht dat er mogelijk ook van alles gecorrigeerd zou moeten worden en ik overal littekens zou over houden, dat is dus niet zo. 

Dat is het eigenlijk wel, juist omdat ik er niet veel over praat lijkt dit forum me een fijne plek!

• Like 1

@Goudlokje82

hoi hoi,

Aangezien er al een datum bekend is, heb ik het topic verplaatst naar operatieverslagen, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en dadelijk ook je verslag neerzetten, en heb je alles netjes bij elkaar staan.

Mocht de datum nog veranderen, dan kun je dat even doorgeven en passen we de titel aan.

Veel plezier met aftellen.

Heel herkenbaar hoor! Ik heb het ook niet aan veel mensen verteld!! En inderdaad nu is het jou tijd! Succes!!mij is het super meegevallen (nu 4 weken geleden)groet Kim

• Like 1

Ik vind het spannend hoor. Gisteren werd ik gebeld dat ik me om 11:15 moet melden. Helaas niet in Groesbeek, ze zijn verhuisd naar een nieuwe locatie waar ook OK ruimtes komen, maar die zijn nog niet klaar. Nu moet ik Rozendaal bij Arnhem. Dat is wat verder weg voor mij, maar ik wist dat die optie er zou zijn. Ik merk dat het me best bezig houdt en ik gespannen ben. 
Ik vind vooral het proces vooraf zo spannend. Want ik zie op tegen het prikken van een infuus etc. Als ik onder zeil ga moet ik me overgeven, van te voren heb ik nogal last van controle proberen te houden. Klinkt misschien raar, maar ik merk dat dat me het meest bezig houdt. 

@kimmi fijn dat het je is meegevallen! Ik hoop dat ik dat ook kan zeggen na vier weken. 🙂

Ik word een week na jou geopereerd, maar ik zou wel in de nieuwe OK geopereerd worden. Ben benieuwd of dat doorgaat dan!

Hopelijk valt alles heel erg voor je mee en heb je een goed herstel!

De vrouw aan de telefoon zei aan de telefoon dat ze hopen op mei... tijdens mijn intake in december hoopten ze op februari. Dus hou er rekening mee dat de nieuwe OK nog niet klaar is. Al heeft het volgens mij met certificering te maken.

Ik was vooral bang dat ze mij niet onder narcose zouden krijgen ;) , ook goedgekomen

Hey we zijn samen aan de beurt dus kunnen we mekaar wat steunen! 

Hoe oud zijn jou kinderen? Ik zie enorm op tegen het herstelik ga voor een wissel 

Hoe laat moet jij?

Mijn kinderen zijn 11, 6 en 3. 

Ja dat herstel.. Ik zat me net al af te vragen hoe ik dat in godsnaam mijn haren moet gaan wassen. Mijn man moet het maar doen, maar ik doe het het liefst allemaal zelf! 
Voor wat betreft mijn kinderen zal het wel goed komen, mijn man heeft 2,5 week vrij. En de oudste kan ook best helpen. Maar ik zie ze al bovenop me springen op de bank of me in eens hard knuffelen. 

Ik ben ook aan mijn neus geopereerd toen de oudste klein was. Die heeft me een aantal keer flink geraakt en toen hoorde ik het kraken. 

Ik beschouw de operatie volgende week als een soort bevalling. Alleen kom ik er deze keer hopelijk mooier uit. Ik voorzie dat het net zo pittig wordt en dat ik best een traantje zal laten in de dagen er na. Het voordeel is dat er geen baby is die je uit je slaap houdt, maanden lang ;-).

Bij mij is het een wissel

Ik ben pas om 14uur aan de beurt :(

Ik heb de vorige keer de eerste week veel geweend en echt in elkaar gestort omdat ik zo weinig kon doen . En toch...

maar ik ben zo bang voor complicaties

Ja ik probeer er niet te veel aan te denken en mezelf vast "mentaal" voor te bereiden. Het hielp mij juist om hier te lezen hoe het bij anderen is gegaan. Maar voor mij is alles ook nieuw. 
Goed voor jezelf zorgen, rust nemen en vertrouwen hebben. Meer kun je niet doen. Je kan er van te voren niet meer aan doen om te voorkomen dat je infecties krijgt. Nouja, stoppen met roken als je dat doet. 

Ik meen dat ik om half 1 an de beurt ben. Ze hadden het er over dat het zo'n 2 uur duurt.. Misschien toch korter dan? Of ze leggen jou vast klaar dat hij meteen doorloopt ;-). Ik zie het wel. Zij doen dit aan de lopende band en probeer me er maar aan over te geven. Ik ben nu op het punt dat ik vind dat ik niet meer terug kan, en wil. 

Hey dames, 

Mag ik hier mee praten met jullie? Ik ben ook bijna aan de beurt (6 mei) dus lijkt me leuk om onze ervaringen te delen 🙂

@Goudlokje82 Hoe is het met de zenuwen? Ik heb zelf ook echt schrik voor de operatie en het herstel! Bovendien zijn mijn kindjes nog maar 3 en 5 dus wordt nog een opgave 🙈 ik heb wel al redelijk wat opvang geregeld. 

Moet je nog werken vandaag?

Hoi Ladies,

Ik ben donderdag 18 april aan de beurt. Heb ook 2 kindjes van 7 en 8.

Hoe gaan jullie kids ermee om?

Mijn oudste dochter kwam zonet huilend naar me toe, en gaf aan echt zorgen te maken over de operatie.

Zo zielig. Het brak mijn hart, en dacht in mezelf, wat doe ik hun aan?

Had ze op school afgezet, en in de auto zelf een traantje erom gelaten. Vind het zo zielig voor mijn kinderen dat ze dit even moeten doorstaan... en tegelijkertijd vind ik het zelf natuurlijk ook enorm spannend...

Dus al die spanningen zo in 1x.... pff.. beetje heftig voor me😥

Hoe is dat bij jullie?

@leslie01 Gezellig 🙂 De zenuwen komen met vlagen. Ik werk vanuit huis en kan het allemaal zelf wat plannen. Ik ben al wel aan het voorbereiden. Ik moet nog even wat doen wat normaal voor de vrijdag gepland staat, en verder heb ik daar geen zorgen meer om. Maar je zal zien dat wanneer ik met pijn in bed lig er allerlei mailtjes binnen komen..

@Mrs Doubt Heel herkenbaar die zorgen van de kinderen. Mijn oudste is ruim 11 en daar kan ik wel gewoon mee praten. Ze gaat woensdag naar opa en oma uit school en die verantwoording vind ze wel interessant, ze moet wat verder fietsen.
Ook dat zij mijn haar mag doen de komende tijd en dat ik waarschijnlijk tijd heb om in de vakantie Harry Potter te kijken met haar vind ze wel cool. Ze is heel zorgzaam en dat ze me straks kan helpen vind ze leuk.

Mijn dochter van 6 weet het niet. Ik heb het verteld toen het nog niet concreet was en toen zei ze heel stellig dat ze het niet wilde. Dat ik niet geopereerd mag worden. Zij heeft een schoolreisje gepland staan woensdag en ik wil dat ze daar van geniet. Dus als ze weer thuis is vertellen we het en is het al gebeurd. Een moeder die mee gaat op schoolreisje weet het trouwens wél. Dus mocht er wat zijn weet ze dat ze beter mijn man kan bellen.
De jongste gaat ook naar oma en opa en die snapt er niets van. Wel heb ik haar gezegd dat ik haar niet mag tillen als ik bij de dokter geweest ben. We hebben al een beetje geoefend met zelf op dingen klimmen 😉.

Ik ben goed in plannen en vooruit denken. Ik merk dat mijn brein overuren draait. Nu kan ik nog dingen doen.. Straks niet meer. Bedden vast verschonen, wasmand leeg. Dat soort suffe dingen.. Wat er na woensdag gebeuren gaat kan ik niet plannen. Dat mag mijn man regelen..
Donderdag worden er trouwens werkzaamheden aan ons huis gedaan waardoor er dus werklui rondlopen. Dat vind ik best vervelend. Ik sluit mezelf op in de slaapkamer of op de bank denk ik.. Dit stond al eerder gepland dan de operatie 🙄.. 

Oh en als de zenuwen toeslaan ga ik op dit forum lezen, dat helpt! Ik ben benieuwd wanneer ik moet updaten naar goud of zilver omdat ik aan mijn max. van berichten zit 🙂

• Like 2