Ga naar inhoud

Goudlokje82 : 17 april 2019 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

1 uur terug, Goudlokje82 zei:

Hier mijn operatieverslag.

Dinsdag werd ik gebeld dat er wijzigingen waren in het programma, ik moest me woensdag niet om 11.15 maar om 12.15 melden. Later zou blijken dat ik de laatste zou zijn van de dag.

 

Op woensdag zo normaal mogelijk opgestaan. Spulletjes klaarleggen en wachten. Dat ik zo lang nuchter moest zijn voelde best vervelend. 

We waren iets te vroeg, rond 12.00 aanwezig en melden ons bij de balie. De vrouw daar zei meteen dat kliniek Heyendeal hun patiënten altijd erg vroeg liet komen. Mijn man had lunch bij zich dus die ging in de wachtruimte lekker zitten eten ?. Een verpleegkundige, René bleek later, liep langs en zei dat het nog wel 1,5 ging duren voor ik een deurtje verder mocht. 

Ik had geen zin mee om naar buiten te gaan of iets dergelijks, ik voelde me wat slap.

Na 1,5 uur, om kwart voor 2, werd ik inderdaad opgehaald en werd ik de kleedruimte ingebracht. Ik moest me in zo’n groen hemd hijsen, met sokken en muts en naar de wc gaan.

Daarna mocht ik op een bed gaan liggen en kreeg ik mijn infuus. Ik zat al wat te bibberen van de spanning en moest weer wachten. Het leek de Efteling wel. Dat je door kan als het volgende ruimte vrij is ?.

Toen kwam Marcel, de anesthesist. Die nam nog wat zaken door en na hem kwam Frans van Straten. 

Hij tekende alles af en we besproken nog een keer wat er ging gebeuren. Ik vond hem sympathieker dan tijdens het consult, dit is waarschijnlijk waar hij goed in is, opereren, hij was duidelijk op zijn plek en heel vriendelijk. Hij merkte op dat rechts naast mijn navel wat meer vet zat dan links. Ok, bijzonder.. haal maar weg!

Ik werd met het bed de OK in gereden en daar werd alles opgestart, ik werd op de operatietafel gelegd, mijn armen en benen werden vast gelegd of gestabiliseerd. Ik wilde nog zeggen dat ik er niet van doorging, maar ik heb mijn mond maar gehouden omdat iedereen druk was en ik niks wilde verstoren. 

Er hing een fijne sfeer en ik voelde me op mijn gemak. Ik ben wel eens eerder onder het mes gegaan en heb dat niet eerder zo gemoedelijk ervaren. Ze deden echt moeite me op mijn gemak te stellen en dat is zeker gelukt.

Alles werd nog een keer doorgenomen en toen kreeg ik de medicatie in het infuus en zakte ik weg in slaap.

 

Ineke, de verpleegkundige op de uitslaapkamer maakte me wakker. Dat is zo raar, alsof je uit het niets komt. Heel fijn rustig gevoel. Ik kreeg inderdaad een ijsje en even daarna ging ik naar de zaal waar nog een vrouw was. Zij liep al vrolijk rond en was klaar om naar huis te gaan (@rebexterke ?).

De gordijntjes gingen dicht en ik kreeg het resultaat (weer?) te zien, ik was best wel wazig en ik weet niet meer hoe het er uit zag. Mijn man keek mee en die zegt dat het mooi is.

Ik kreeg de bh, een buikband en vervolgens thee en twee crackers. De tijd ging een beetje aan me voorbij, maar ik had wel het idee dat ik de laatste was. Één verpleegkundige die er ook was, was wat directer om het zo te zeggen. Die bracht me naar de wc. Plassen ging echt raar. Alsof het daar niet echt onder controle was en niet goed wilde. Blijkbaar goed genoeg, want ik mocht redelijk vlot naar huis. Die ene verpleegkundige zei volgends mijn man nog iets als “hopelijk heb je de juiste keus gemaakt” beetje vreemd. Ineke bracht me naar de auto en zorgde dat ik lekker zat. En op naar huis. 

Ik had aan René gevraagd toen ik naar binnen mocht of mijn man de medicatie al mocht gaan halen tijdens mijn operatie. De apotheek zit in dezelfde straat in Rozendaal/Velp. Ik moest daar voor tekenen en legitimatie meegeven en toen was het geregeld, toen hoefden we dat niet meer te doen op de terugweg! 

 

Nu is het vrijdagochtend. Ik heb vannacht iets beter geslapen dan de eerste nacht, maar ik merk dat ik ik me mentaal iets minder voel. Als ik uit mijn bed ben dan gaat het wel ok, maar ik vind het lastig wat ik nu wel en niet kan. Ik wilde net een kussen verleggen en trok er aan en voelde toen iets bewegen, de implantaat? Brrr en au!

Ik drink m suf in de hoop snel vocht te verliezen, ik voel me net een waterballon. Ik lees in de andere verhalen dat je na een borstvergroting alleen ook veel vocht bij je buik hebt, dat heb ik dus dubbel. Ik heb ook last van mijn linker arm. Mijn rug doet best zeer op bepaalde plekken en dat trekt door in mijn arm, ik weet soms niet hoe ik liggen moet. 

Maar, ik mag niet klagen denk ik. Vooralsnog lijken mijn klachten niet anders te zijn dan wat ik bij anderen lees. 

Ik wil vandaag ergens wel graag douchen, maar durf niet goed. Dan moet alles uit en weer aan.. ik vind het maar eng! 

Het is pas dag 2 na de operatie en 6 weken lijkt ineens heel lang. Ik kan me nog niet voorstellen hoe het straks is dat alles weer “normaal” is en eigen. Dag voor dag maar, denk ik!

 

 

dat gevoel van een bewegende implantaat is zo eng! 

maar het zou vocht zijn hebben ze me verzekerd :)

de armpijn heb ik vorige keer enorm last van gehad komt doordat ze toch achter een spier zijn geweest en alles in verbinding is met elkaar

ik vraag me af of het ergste nog moet komen, of het ergste achter de rug is ...

ik voel me eigenlijk zo goe dat ik bang heb dat ik te veel ga doen en bang heb voor de man met de hamer ;)

dat had ik bij mijn vorige bv ik voelde me zo euforisch en dan van de ene op de andere dag BAM emotioneel en fysiek een wrak... 

was na de derde dag toen, en heeft een dikke 10 dagen geduurd 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Cato2 zei:

Dat is wel heel lang wachten met een lege maag zeg! Had je veel last van de narcose, qua misselijkheid ed?

Bedankt voor je verslag! Ik vind het wel grappig om te lezen wat je zegt over dr straten, dat idee had ik ook. 

 

Hopelijk heb je een vlot herstel en kan je er snel van gaan genieten! Sterkte!

Ik heb niet echt last gehad van de narcose, behalve dat alles langs me heen ging. Gelukkig geen misselijkheid!

 

@Rebexterke wat fijn dat je je zo goed voelt. Ik voel me zeker beter dan gisteren. Maar ik lig nog lekker in bed. Ik wandel soms wat rond en straks even naar beneden. Ik merk wel dat het soms even snel minder gaat. 2 stapjes vooruit, 1 stapje terug. Het doet ook best zeer soms, ineens. Ik probeer nu alleen met paracetamol de dag door te komen. Ik las de bijsluiter van de andere pillen en werd niet blij ?.

 

maarja, ik moet niet vergeten dat ik ook een lipo heb gehad, ik zit helemaal ingesnoerd in elastiek en het drukt overal. 

 

Dat die zeurende pijn van die spier kan komen klinkt logisch. Ik merk dat ik soms even denk “wat heb ik gedaan!?!?” Het schommelt allemaal nogal kwa emoties en pijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.