Ga naar inhoud

Dolfijn : 22 maart 2011 : Dr. Heintz : AZ Sint-Lucas in Gent


Aanbevolen berichten

Dolfijn, hoe gaat het nu met je??? Jouw herstel is echt super verlopen hé!

Welke crème gebruik je voor op de tepels en de littekens ? Ik gebruik avène speciaal vr littekens, op aanraden vd pc.

Door mijn open wonde mag ik nu niet douchen, dus ik moet nu met amandelolie de zalf er terug afwrijven (op tepels) en dan nieuwe opdoen.

Hier en daar heb ik ook nog geen gevoel, precies of het zijn mijn eigen borsten niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Vicky

Ja, mijn herstel is inderdaad voorbeeldig verlopen...

Ik lees net je topic dat je ook open wonde hebt. Ik hoop dat het snel terug beter wordt èn je kan genieten van je nieuwe aanwinsten.

De crème die ik gebruik is van La Roche-Posay: Cicaplast. Werkt heel goed. De meeste delen zijn zo mooi, dat je haast niet ziet dat er een snijwonde is. Andere delen zien nog flink rood. De witte pleisters gebruik ik nu iets meer dan een week niet meer. Mijn huid ging eraan kapot (van elke dag eraf te halen... haal je ook wat huid mee weg... en op de duur is huid helemaal weg :( ), dus die laat ik er nu af (mocht van de pc als ik crème eraan deed).

7 mei mag ik terug op controle... ben benieuwd.

En dat gevoel komt beetje bij beetje wel terug hoor... vraagt alleen een beetje tijd. Bij mij is het inmiddels al vééééééééél beter. (raar hé, lijken wel iemand anders zijn huid als je eraan komt :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn wondje is eigenlijk piepklein, dus ik probeer zo weinig mogelijk tape te gebruiken. Kan me voorstellen dat dat zeer belastend is voor de huid!

De littekens bij mij van tepel naar borstplooi zie je ook nijna niet. Is zo fijn, als je het niet weet zou je het niet zijn. En rond de tepels, daar zie je echt niks aan! Terwijl ze mijn tepels wel degelijk hebben bijgesneden want ze zijn zo perfect rond :);)

Vannacht een pijnloze nacht gehad, ik heb nu zo'n immense schrik om het verbandje weg te halen. Ik hoop dat het niet terug opengaat, want nu voel ik niks. Dus ik denk dat het wondje dicht is ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorige keer aan mijn pc gevraagd, hoelang die tape er eigenlijk moest opblijven. En toen zei hij dat het toch wel een aantal maanden erop mocht blijven (om de littekens mooi te genezen, heb ik begrepen). Maar als ik allergisch reageerde op de tape, kon ik gewoon de zalf erop smeren, zoals ik rond het tepelveld deed (geen tape daar). Dus nu doe ik enkel de zalf, en geen tape meer ...

7 mei opnieuw naar de pc... ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Ik vermoed dat het de laatste keer zal zijn.

Alles is zo mooi genezen. De lijnen rondom de tepels zie je haast niet meer. De lijn van tepel naar onderkant borst zie je wel nog (omdat hij nog wat roder ziet en mijn huid op dit moment wel bleek ziet daar :D). De lijn onder de borst is haast niet zichtbaar als je gewoon recht in de spiegel kijkt.

Het drielandenpunt van mijn linkerborst heeft ook het langste geduurd voor het genas... ook nog beetje wondvocht paar dagen gehad, maar op het moment dat ik dacht "nu waarschuw ik de pc een keertje", wel die morgen was alles netjes dicht :D

Ik hoop dat jouw wondje ook snel geneest, Vicky.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

begint het nog niet te kriebelen om gewone beugelbeha's te gaan kopen ??? ;)

Welke maat denk je dat je zal hebben?

Ik denk dat ik een volle c/kleine d zal hebben.

Zzl raar doen, mij laten opmeten. Ik kocht mijn lingerie steeds online, nooit in een echte winkel! :-/

Link naar reactie
Delen op andere sites

begint het nog niet te kriebelen om gewone beugelbeha's te gaan kopen ??? ;)

Welke maat denk je dat je zal hebben?

Ik denk dat ik een volle c/kleine d zal hebben.

Zzl raar doen, mij laten opmeten. Ik kocht mijn lingerie steeds online, nooit in een echte winkel! :-/

Hey Vicky

Ja hoor, het kriebelt hééééééééél hard... Nog wachten tot 7 mei. Dan heb ik mijn (laatste) consult bij de pc en ik vermoed dat ik daarna wel eindelijk een leuke bh mag gaan kopen. Mijn borsten zijn ondertussen al flink ontzwollen en echt mooi. Maar als ik wat "dieper" voel, voel ik nog wel harde plaatsen. En dan vooral waar de beugel van een beugelbh zou moeten komen... dus ik weet eigenlijk niet of zo'n beugelbh al erg comfortabel gaat zitten... :rolleyes:

Toen ik 3-tal weken terug toch even bij Hunckemoller langs ging met mijn mama, heb ik toch even wat gepast... en toen had ik 75D.

Nu zie ik ondertussen aan mijn sportbh dat mijn borsten sindsdien toch nog afgenomen zijn. Dus mss kom ik wel op een C-cup uit.

Toen ik de laatste keer een bh kocht was het een maat F (en die was alweer te klein geworden voor mijn BVK).

Ik denk wel dat het belangrijk is dat onze borsten (ondanks de BVK) toch nog voldoende steun moeten krijgen. MIjn borsten dragen nu zichzelf wel, maar dat wil ik ook zo houden!!! :D :D :D

Gisteren toch wel even pijn gedaan. Auto stond geparkeerd op helling en toen ik mijn deur open deed, keerde die plots onverwachts terug... :133: Op mijn linkerborst. Ik wou ook nog SNEL reageren, maar dat deed echt wel pijn... (was deur van jeep... best zwaar geval... :wacko::blink: ). De pijn voelde ik gisterenavond ook nog toen ik in bed lag, maar nu is het alweer over... gelukkig !

Lieve groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjah kan me voorstellen dat dat zeer doet...mr wel fijn dat alles bij jou nu goed is :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat alles zo goed gaat!! :) Je bent nu bijna 6 weken po he? Hoe voelt dat nu? Kan je echt alles weer of zijn sommigen dingen nog te zwaar?

Auww!! :133: Jeepdeur tegen je boob is niet fijn nee.. Gelukkig nu geen last meer lees ik. Op dat moment kan je wel ff janken denk ik zo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat alles zo goed gaat!! :) Je bent nu bijna 6 weken po he? Hoe voelt dat nu? Kan je echt alles weer of zijn sommigen dingen nog te zwaar?

Auww!! :133: Jeepdeur tegen je boob is niet fijn nee.. Gelukkig nu geen last meer lees ik. Op dat moment kan je wel ff janken denk ik zo..

Hey Lianne

Ja, 6 weken po... ik voel mij heel goed moet ik zeggen. Ik kan steeds meer en meer, maar durf nog niet alles aan hoor. Zware gewichten laat ik voor wat ze zijn en héél erg uitrekken van mijn armen (hoge kast ofzo) doe ik ook niet. Je voelt best wel hoever je mag gaan... en kan gaan. Maar voor de rest voel ik mij echt héél goed.

Komende zaterdag nog een keertje naar de pc... ben benieuwd.

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dolfijn,

Heb met veel plezier je verslag gelezen. Fijn om te lezen hoe goed het gaat en hoe blij je bent

Mijn verkleining staat op 17 juni gepland. Spannend!

Groet,

Niekie

Hey Nieke

Bedankt voor je fijne berichtje!

Mijn BVK is echt super verlopen... en ik ben inderdaad héél blij. Je leven neemt toch wel een positieve wending hoor achteraf!

Jouw BVK is voor binnenkort. Ja, het is steeds spannend aftellen... de laatste weken gaan wel vlotter hoor. Dan kan je er echt heel erg naar uitkijken.

Ik hoop dat voor jou ook alles even vlot mag verlopen en jij de komende zomer al volop kan genieten!

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

he Dolfijn

hoe is het nu met u , iets meer dan een maand later.

grt

Prutseke

Hey Prutseke

Hier alles goed. Héél goed zelfs. Is morgen 6 weken po en ik voel mij héél goed. Komende zaterdag mag ik nog een keertje op consultatie bij de pc. Benieuwd wat hij allemaal zal vertellen.

Ik heb jouw topic ook gevolgd... :( Ik hoop dat je snel terug naar je pc kan voor opnieuw te hechten en dan alles mooi kan genezen èn deze keer zonder tegenslagen!!!

Weet dat ik veel aan je denk... geef de moed niet op!!! Even doorbijten en over een paar weken is alles opnieuw gewoon goed met jou :71::71::71:

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dolfijn,

bedankt voor je lief berichtje

Ja ik mag deze namiddag naar de pc,

de thuisverpleging had er goede hoop in dat ik een datum krijg vandaag om opnieuw te hechten

vorige week wist de pc. te vertellen dat het ong. een halfuurtje werk was voor de linkse borst opnieuw te hechten.

Nu met weer wat meer bloeddoorstroming te hebben moet ik zeggen dat rechts ook wat is opengegaan maar , niet zo erg.

Dus ik denk totaal een klein uurtje , voor beide, en hopen dan idd. dat alles goed blijft en dat het herstel kan beginnen

ben nu ook 3w po. maar ik moet eigenlijk weer nog herstarten he nu.

Best dat ik huisvrouw ben, dat ik mijn werkgever niet langer moet in de steek laten,

wel moet ik langer beroep doen nu op mijn man en kids he, voor het werk hier in huis. Maar ze hebben allen de wonden

gezien en maken er zich geen zorgen in. Heb zeer lieve kinderen en een lieve man. Die alles begrijpt.

Nu ik laat deze namiddag als ik iets weet van de pc. het weten hoe ik het gesteld heb.

Groetjes.

Prutseke.

p.s. , ja, hoor ik verlies mijn moed niet , positief denken is de enige oplossen. NIetwaar!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolfijn heb jij ook foto's? :blush:

Ben blij voor je dat het zo goed gaat!! Is het je laatste controle as zaterdag?

Hey Lianne

Neen, geen foto's... heb er ook nog geen enkele genomen voor mezelf. Hoeft voor mij ook niet... ik ben blij met hetgeen ik zie :D :D :D En aan de vorige hoef ik geen herinnering :134:

Je kan het resultaat een beetje vergelijken met de foto van Kitte (in de galerij).

Ja, ik ben ook blij dat het zo goed verlopen is... ook jij hebt een voorspoedig herstel?

As zaterdag is inderdaad de laatste controle... kijk er al naar uit en heb zo nog wat vraagjes voor de pc.

Mag ik al gaan zwemmen (chloor en of zoutwater), sporten, ... :)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh ok, hihi vind je het niet jammer voor later? Ik maak elke dag een foto :blush: haha voor later denk ik dan :69:

Ok zal zo eens in Kitte dr album kijken.

Ja mijn herstel gaat ook goed, ben nu 3 weken po en moet mezelf echt toespreken om niet teveel dingen te gaan doen.

Heb vanmorgen mn bed verschoond en met de kruimelzuiger op mn knieen door de 'kattenkamer' gegaan om de korreltjes van de kattenbak op te zuigen..

Wasjes gedraaid en eentje buiten opgehangen (wasrek over mn balkon dus hoef niet te strekken :68: ) Die andere is een grote was en die hangt mn moeder voor me op.

Oh wat een goede vraag inderdaad over dat zwemmen! Helemaal niet over nagedacht!

Werk jij ook? Hoe ben jij weer begonnen met werken? Elke week uren opbouwen of gelijk weer aantal uren wat je werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lianne

Neen, denk niet dat ik er spijt zal van hebben... ik zie nog genoeg foto's waar ik met mijn oude borsten opsta... en ik vind het vreselijk!

Ja, vanaf week 2 deed ik ook al heel wat taken in het huishouden hoor... ik kan gewoon niet stil zitten. Ik deed gewoon mijn werk (ben zelfstandige vooral met veel papier- ,pc- en bureauwerk) en ook dagdagelijkse dingen. Zware taken liet ik aan mijn man over. Toen hij de eerste dag ging uitwerken (na 1 week) had hij wel reeds dingen uit de hoge kasten (tas/bord/glas/...) klaar gezet op het aanrecht, zodat ik dat allemaal niet hoefde te doen :D

Maar stilaan doe je toch vanalles... en als je tussendoor wat rustig aandoet, kan het volgens mij geen kwaad. Mijn pc vertelde mij dat ik zoveel mag bewegen, als ik het zelf aanvoelde... (uiteraard geen zware gewichten heffen of hard gaan zwaaien met de armen :D ) ... ik mocht ook de eerste nacht al meteen op mijn zij gaan liggen, als ik dat zelf wou...

Ja, ik wil nu wel heel graag gaan zwemmen met de kindjes, maar ik weet niet wat het chloorwater doet aan de littekens... extra uitdrogen van de huid? of misschien is die huid nog te broos om te gaan zwemmen??? Eind juni gaan we op vakantie... wil dus ook weten of ik in zout water mag...

Als je dan in bikini in de zon "ligt te bakken", vraag ik mij ook af of het zweet niet te hard in de littekens zou gaan werken... :blush:

Ben blij dat ook jij zo'n spoedig herstel hebt... leuk natuurlijk. Jammer voor degenen hier waar het minder vlot verloopt... :( Hopelijk gaat snel alles de goede kant op!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Dolfijn,

Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat! Wat vliegt de tijd he!

Ik ben inmiddels 3 weken PO en voel me gelukkig ook heel goed. Ook nu al ontzettend blij met mijn nieuwe boobs en zo te lezen bij jou worden ze alleen nog maar mooier haha.

Ben je alweer aan het werk? Ik ben vandaag voor het eerst weer begonnen. Heb gelukkig een kantoorbaan dus kan rustig aan doen.

Hopelijk mag je na deze week mooie bhtjes gaan kopen! Ben benieuwd hoe je afspraak bij de pc is.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Dolfijn,

Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat! Wat vliegt de tijd he!

Ik ben inmiddels 3 weken PO en voel me gelukkig ook heel goed. Ook nu al ontzettend blij met mijn nieuwe boobs en zo te lezen bij jou worden ze alleen nog maar mooier haha.

Ben je alweer aan het werk? Ik ben vandaag voor het eerst weer begonnen. Heb gelukkig een kantoorbaan dus kan rustig aan doen.

Hopelijk mag je na deze week mooie bhtjes gaan kopen! Ben benieuwd hoe je afspraak bij de pc is.

Liefs!

Hey Jelly

Fijn dat je alweer aan het werk kan en dat je je zo goed voelt! Super gevoel hé!!!

Ja, ik was al 1 week PO terug aan het werk (ben zelfstandige met vooral veel bureau-, papier- en pcwerk) en dat valt reuze mee. De zware taken laat ik nog steeds aan mijn man over...

Ja, ik kijk er zo naar uit dat de pc zaterdag zal zeggen dat ik die sportbh eindelijk overboord mag gooien :D of 's nachts zonder mag slapen.

Ik heb mijn echtgenoot al ingelicht dat we zaterdag na de afspraak bij de pc, onmiddellijk een bezoekje aan de lingeriewinkel brengen... :D

Lieve groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dolfijn,

Je littekens zijn nog wel gevoelig voor de zon hoor...dus factor 50 gebruiken erop en blijven smeren. Anders heb je straks van die dikke bruine littekens die niet weggaan en das dan weer zonde.....

Wat betreft zwemmen ligt dat bij iedereen anders...sommige dobberen in het water en anderen gaan met armen enzo een heel eind en dat je je eigen nog wel eens bezeren ook al ben je 6 weken PO...

Wat betreft chloor enzo moet je aan je PC vragen maar zoutwater kan geen kwaad met littekens het helpt juist helen als een wondje open is enzo..

Tegen juni aan als jullie op vakantie gaan kan je heerlijjk zwemmen want dan ben je al 2 A 3 maanden PO...mijn info heb ik van het amerikaanse forum ff gehaald :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dolfijn,

Je littekens zijn nog wel gevoelig voor de zon hoor...dus factor 50 gebruiken erop en blijven smeren. Anders heb je straks van die dikke bruine littekens die niet weggaan en das dan weer zonde.....

Wat betreft zwemmen ligt dat bij iedereen anders...sommige dobberen in het water en anderen gaan met armen enzo een heel eind en dat je je eigen nog wel eens bezeren ook al ben je 6 weken PO...

Wat betreft chloor enzo moet je aan je PC vragen maar zoutwater kan geen kwaad met littekens het helpt juist helen als een wondje open is enzo..

Tegen juni aan als jullie op vakantie gaan kan je heerlijjk zwemmen want dan ben je al 2 A 3 maanden PO...mijn info heb ik van het amerikaanse forum ff gehaald :7:

Hey Angel

Bedankt voor de informatie!

Dat van die chloor ga ik zeker vragen, en laat het jullie nog weten!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames

Druk weekend achter de rug...

Zaterdagvoormiddag laatste consultatie bij de pc gehad en alles was in orde!!! Ik heb op 3 uiteindes van de littekens onder de borst zo'n kleine bolletjes, maar ik moet dat nog even heel de zomer de tijd geven... en mochten deze tegen dan niet weg zijn, moet of mag ik even een nieuwe afspraak maken om deze onder plaatselijke verdoving nog even "bij te werken". Ikzelf vind het niet echt opvallen, maar de pc zag het blijkbaar toch onmiddellijk. (;) vakkennis ;) )

Ik mag ook alles opnieuw doen! Zwemmen in zout, chloor water, sporten,....

De litteken-zalf blijf ik voorlopig nog even smeren... nog een aantal maand, zei hij.

De pc heeft ook nieuwe foto's genomen en deze even op zijn computer naast elkaar geplaatst :wacko::blink: wat een verschil !!!! Aan een paar moedervlekjes op mijn buik kan je duidelijk herkennen waar ze vroeger zaten en waar ze nu zitten... ik viel achterover!

Rechts is er dus 452 gr verwijderd, links 412 gr.

Ik ben dan zondag direct naar die lingerieoutlet.be gegaan in Brugge. Ik heb er slechts 2 bh's naar mijn zin gevonden... en zonder bijpassende slipjes :(

Er is een enorme keuze in alle maten. Je mag slechts 6 stuks meenemen naar de pashokjes... dus heb ik me wel een aantal keer moeten terug aankleden en opnieuw gaan kiezen. Vele witte bh'tjes waren niet meer zo wit (vergeeld, verkleurd, oude modellen). De meeste bh's zaten echt niet zo goed... :( ik was best teleurgesteld. Mijn man zei: ja, daarom is het een outlet-verkoop: ofwel scheelt er iets aan het model dat het niet verkocht in de winkel, ofwel zijn ze niet mooi, verouderd... ja, ik moest hem wel gelijk geven. De prijs was natuurlijk wel zo'n 40 tot 45% korting. Om bijhorende slipjes te vinden, moest je dan in andere rekken gaan zoeken... wel mooi per kleur gesorteerd, maar wat een zoektocht... helaas, voor mijn bh's geen bijhorende slipjes... :( :( :(

Ik ga deze week naar de lingeriewinkel hier in de buurt en ik wil daar wel een goed gaan shoppen nu :153:

Ohja, nog even vertellen dat ik nu op maatje 75C uitgekomen ben. Ik ben supppppppppppppperblij!!!

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

fijn dat het allemaal goed gaat. ik zou die bobbels dan wel in de gaten houden hoor. en als ze dadelijk na de zomer nog niet weg zijn weg laten horen, misschien krijg je er later spijt van, of misschien kan je ze in de toekomst beter zien dan nu.

leuk he foto´s zien van voor en na de operatie. het verschil wat er is.

tj ahet is niet voor niks een outlet. maar kan me voorstellen dat het wel vervelend is dat je geen compleet setje hebt kunnen vinden.

van wat voor cup maat kom je af?

C is een moo maatje die heb ik nu ook. heerlijk he dat je voortaan de winkel in kunt lopen en zoveel keuze hebt!

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.