Ga naar inhoud

Dolfijn : 22 maart 2011 : Dr. Heintz : AZ Sint-Lucas in Gent


Aanbevolen berichten

Hey

De kindjes deze morgen naar school gebracht en alles is goed verlopen. Ook het autorijden is goed meegevallen. Alleen in een 90°bocht, ga ik heel traag rijden, zodat ik de tijd heb om aan mijn stuur te draaien :D :D :D (sorry voor degene die achter mij rijden) :D :D :D

Ik heb sinds gisteren beetje het gevoel dat ik de "snijwonden" beter begin te voelen... maar toch valt ook dat mee van pijn. Zo'n beetje een scherp pijnscheutje af en toe...

En ook de jeuk valt reuze mee. Alleen als ik pas gedoucht heb, heb ik zo tot een half uurtje erna jeuk. Wellicht door de warme douche, dat die stickers "jeuk" gevoel geven, tot ze weer op normale t° komen. :159:

Ik mag dus tot nu toe, nog steeds niet klagen...

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Dolfijn

Het gaat toch zeer goed he met u?

Niet te veel pijn, dat is super!!!!!!!!

Ook het autorijden dat gaat, diegene die achter u zitten , daar moet je niet naar kijken.

Jij weet waarom je trager rijd. Dus geen zorgen in maken.

Doe verder maar Rustig aan.

Veel liefs.

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dolfijn,

Het gaat super goed met jou zeg Maar je moet je zelf wel in acht nemen he niet te gek doen hoor.

Ik hoop wel dat het met mij volgende week ook zo mag gaan......volgende week........ wat klinkt dat dicht bij zeg pff.

Maar als ik jou verhalen lees maak ik mij geen zorgen.

Groetjes Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Es

Neen, ik doe helemaal niet gek hoor :D Je voelt je lichaam heel goed aan... wat kan ik, wat niet. Zware dingen, hoge kasten,... best vermijden.

Af en toe wat rust nemen, en voor de rest lukt alles goed.

Jaaaaaaaaaaaaaaaa, volgende week... en die laatste week is bij mij voorbij gevlogen!!! En dan genieten!!!

Ik hou alvast jullie verslagjes in het oog. Nog eventjes tanden bijten en dan weg die :1bouncingboobs:

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehehe traag rijden is sowiezo veiliger:p...hehe alleen soms irri.. :118: Goed dat je dat al kan...Slaap je nog heel veel enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey yc_angel

Ik rij meestal wel veilig, maar niet zo traag als nu ... :D

Slapen, overdag bedoel je? Neen, heb ik alleen woensdag en donderdag na de operatie gedaan (paar dutjes). Ik vermoed dat de verdoving zo nog wat in mijn lijf hing.

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Es

Nee, nog geen nieuwe bh's. Daar wacht ik nog even mee... tot zwellingen enzo weg zijn, en mijn borsten hun definitieve vorm zullen hebben (ik vermoed na 6 weken die sportbh te hebben gedragen) :)

Deze morgen met wat pijn opgestaan. Onderaan de borst, in het midden. Is geen erge pijn, maar ik voel het toch meer dan vorige dagen. De blauwe plekken zijn ook echt héél hard aan de zijkant. Gewoon voel je er niets van, maar als je erop duwt, doet het wel pijn.

Voor de rest alles nog steeds in orde. Gisterenavond nog even die sportbh uitgedaan... ik vind het echt zo mooi gedaan... super gewoon !!! :D

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Dolfijn,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Dat helpt ook wel om mijn zenuwen en angst een beetje in bedwang te houden haha.

En straks heerlijk nieuwe BH's shoppen! Ik kan me er weinig bij voorstellen, altijd zo'n hekel aan gehad om dat nooit iets goed zat. Lijkt me echt héérlijk :126:

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jelly

Zal inderdaad heel leuk worden om straks lingerie, bikini of gewoon kleding te gaan kopen.

Ik weet niet of ik dit nu al mag zeggen (want uiteindelijk ben ik nog in "rust" na de operatie), maar sinds de operatie (nu 1 week terug) heb ik nog geen nek-, rug- of hoofdpijn gehad. Ik durf het haast niet uitspreken of schrijven... :blush: maar hopelijk blijft het wel zo... :blush:

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Prutseke

Ik kan het ook nog niet zeggen of ik echt van de klachten verlost ben. Ik doe alles rustig aan nu. Ik zal pas meer kunnen zeggen als ik weer volop werk en leef zoals voorheen...

Dus héél voorzichtig ben ik wel al een beetje blij :D

En morgen valt bij jou de 1 weg hé!!!! :136: Super gewoon...!!!

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dolfijn misschien moet je de citroen thee dat ik mun topic ergens staat en bij algemene informatie over borstverkleining....het helpt tegen zwelling en helpt genezen...het enige wat je gaat doen is veel plassen :blush: ...het reinigt je lichaam en neemt alles lekker mee ^_^ ...tis mr een suggestie:P xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Vandaag (zeker deze namiddag) toch maar een off-day... onder mijn linkerborst doet het nu flink pijn. Ik heb nog geen pijnstiller genomen, maar denk dat ik dat toch straks maar even ga doen. Ben er deze morgen mee opgestaan, misschien heb ik deze nacht toch even wat verkeerd gelegen??? :wacko:

Bedankt yc_angel, ik ga die thee straks eens klaarmaken, heb citroen in huis. Ik ben geen thee-drinker :134: , maar dit is uiteindelijk gewoon citroen in warm water... moet lukken! Bedankt voor de tip! :116:

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup yup..voeg er lekker wat honing of suiker bij en lekker relaxen in het zonnetje en opdrinken:P.....Je kan het ook van te voren maken en in een flesje of kan zetten dan hoef je het niet elke dag te maken:P...K zal in de komende week ff wat variaties op het recept hier op het forum zetten...aangezien het lekker weer is kunne we lekker wat fris gebruiken om te drinken:P..Owjah en alleen mr 1 a 2 glazen per dag he :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen

Deze nacht echt goed geslapen... heeft deugd gedaan!

Gisteren was zo toch wat een off-day geworden. Ik heb gisterenavond die sportbh even een half uurtje uitgedaan en ben dan gaan liggen. Daarna terug sportbh aangedaan en gaan slapen. Ben als een blok in slaap gevallen :):132::)

Gisteren ook de citroen-thee van yc_angel geprobeerd: puur citroensap, kokend water en 1 suikerklontje. Was best lekker hoor! :131:

DUS, vandaag voel ik mij alweer goed. :43:

Vandaag is maar halve dag school voor de kids, dus misschien moet ik straks mijn mening herzien...

Kids zijn 5 en (bijna) 3 jaar. En gisteren hebben ze beiden (per ongeluk) wel eens een arm en elleboog op mijn borst geslagen :91: Ik riep het uit van de pijn :24: ... ik wou eigenlijk niet roepen van de pijn :70: om hun niet bang of bezorgd te maken, maar het kwam vanzelf :( Ik heb hun dan maar dikke knuffel gegeven en gezegd dat het alweer over was... :) 't Zijn zo'n lieve meisjes, alleen een beetje wild :5:

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dolfijn.

Goed dat je , je vandaag al wat beter voelt,

Een goeie nacht slapen kan toch soms wat wonderen doen he!

Nu ja, van de kids , zijn beseffen dat zo niet he,

Ze willen soms een knuffel of eens spelen en dan ook niet direckt beseffen dat mama niet kan.

Ze zullen wel bij zijn geweest met de knuffel achterna, en alles weer vergeten zijn.

Nu ofwel dat ze nu nog wat meer oppassen als ze bij mama zijn.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , je kan ze dit niet kwalijk nemen he, het is

en blijven nog altijd kinderen.

Nu , dat oppassen is er tuurlijk wel, daar ze toch iets hebben van mama heeft pijn.

Maar ze zijn nog zeer klein he,

Uw kids hebben de leeftijd van mijn zus haar kinderen (6j in aug. en 3j in mei)

mijn broer zijn kinderen zijn 5j in aug. en 3j in mei.

want mijn broer en zus hebben een dag verschil hun jongste. 5mei, mijn zus, 6mei mijn broer.

Dus die weten dat tante moet worden geopereerd maar toch!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Even een update...

Ik heb geregeld pijn nu (vooral onderaan mijn linkerborst) en de blauwe zijkanten. De sportbh duuwt hier natuurlijk tegen. Niet dat het helse pijn is :), ik heb zeker geen nood aan pijnstillers, maar is gewoon vervelend. :wacko:

Afgelopen nacht toch opnieuw goed geslapen. Het doet even pijn als ik op mijn zijkant ga liggen, maar eens ik erop lig, gaat het voorbij :)

De douche-stickers beginnen hier en daar los te komen. Nochtans ik probeer onder de douche direct contact met water te vermijden. Zolang de gaasjes eronder nog droog blijven, zal het wel geen kwaad kunnen :D

En zaterdag mag ik al opnieuw naar de pc.

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dolfijn,

Nu maar duimen dat alles bij de pc goed verloopt.

Dat die douche-stickers beginnen los te komen is wel wat normaal denk ik .

Het hangt er dan al een tijdje op ook he.

Nu in geval ik dit zal tegenkomen, heb ik hier zulke stickers liggen.

Daar ik bij een vroegere operatie, en de oudste zoon ook

dit nog heb gebruikt om te kunnen douchen.

zo heb ik er nog een aantal over, bij ons is dit hier op een rolletje dat je volgens de grote kan afsnijden.

Dus is dat ook weer iets die nu bruikbaar zal zijn.

Nu je bent al bijna 2w verder jij.en de meeste ongemakken zullen nu ook wel al bij u aan het verdwijnen zijn denk ik

Vele groetjes nog

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

@ Prutseke: ik heb gezien dat die douche-stickers bij de pc inderdaad op een rolletje zitten. Nu ik vermoed dat hij mij morgen zal uitleggen hoe ik het verder zelf moet verzorgen en de stickers wellicht bij de apotheek zal moeten gaan halen. Morgen weet ik meer... :)

Ben benieuwd of de stickers er morgen allemaal af mogen en hoe het er zal uitzien... :blink:

Alles is nog erg gezwollen (zeker de zijkanten), maar ik zal toch al wat zicht hebben op het geheel... reuzebenieuwd ben ik :126:

De afspraak bij de pc lijkt zo'n beetje op de afspraken bij de gynaecoloog: je bent pas geweest om je ongeboren baby te zien, en je wil alweer naar de volgende afspraak. :lol:

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen,

Vandaag op consultatie geweest bij de pc en alle pleisters zijn eraf.

Alle wonden zijn al helemaal genezen !!! Ik schrok toen de pc de pleisters eraf haalde!!!

Ik dacht dat ik snijwonden, bloed of korsten ging zien, maar nee zèg, alles ziet er gewoon heel mooi uit! Dit is geen gewone plastische chirurgie, dat is kunstwerk! :136:

De draadjes die er nog aanhingen (einddraadjes), heeft de pc er nog afgeknipt. Hij heeft mij witte tape en zalf voorgeschreven.(bij apotheek zo'n 14 eur betaald) De tape om over het ankerteken te kleven (mag ik mee douchen) en elke dag vervangen. De zalf 1x per dag rondom de tepel wrijven. (zalf is wondhelende zalf om littekenweefsel te voorkomen). Voor de rest hoef ik niets te verzorgen.

Die blauwe harde vlekken aan de zijkant van mijn borsten mag ik lichtjes masseren (bijvoorbeeld onder de douche of met bodylotion). Mijn sportbh zat nog steeds goed van maatje, tegen volgende week best wel een keertje laten aanpassen (zwelling is nu toch sinds gisteren wat afgenomen).

èn het citroensapje doet nog meer zijn werk... de toiletbezoeken worden opgedreven :D :D :D

Heb ook even gevraagd hoelang die zwelling nog kon duren. Ik moet toch ongeveer nog een maand tellen, vooraleer mijn borsten weer hersteld zullen zijn (dus dan zijn we 6 weken na operatie).

Het constant dragen van de sportbh is nodig voor steun, tegen zwelling en ook om iets of wat de vorm te behouden van de borst. Mag bijvoorbeeld geen sportbh zijn, die je borsten gaan platduwen... :D

Allez, ik ben alweer super-tevreden, alles ziet er goed uit... alleen heb ik wat jeuk van de stickers. Maar de pc heeft mij gezegd, dat als ik jeuk of allergisch zou reageren op die witte tape, ik de tape ook mag weglaten en gewoon die zalf erop wrijven.

Over een maand nog een keertje op consultatie bij de pc... kijk er al naar uit, want tegen die tijd zal ik misschien meteen naar de lingeriewinkel mogen... :43: (en dit keer niet voor een sportbh)

Héél-blije-zomer-groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dolfijn,

Heb net je verslag en de reacties gelezen.

Super voor je dat alles zo goed is gegaan. :-)

Moet zelf nog 3 weken voor mn 1e consult en begin nu een beetje in te lezen en zo.

Gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar goeie verhalen gehoord.

Maar binnenkort kan je dus lekker nieuwe lingerie kopen.

Shoppen omdat het moet, rot hoor :136: haha

En jij bent lekker klaar voor de zomer, leuke jurkjes, bikini, etc.

Lekker genieten dus.

Ben echt blij voor je!

Liefs Hilde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.