Ga naar inhoud

Voorbereiding operatie


Vampire

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik wil me graag goed voorbereiden op de operatie. Hebben jullie nog tips? Dit is wat ik tot nu toe van mijn eigen pc heb gehoord:

- zorgen dat je overal goed bij kan na de operatie 

- 2 weken van te voren beginnen met arnica d6 druppels 

- aanschaffen sport bh

- zorgen voor makkelijke kleding 

- ongeschoren oksels 

- geen make up op 

- nuchter 

 

Liefs vampire 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je normaal moet pakken boven schouder hoogte lager zetten dus ook de douche sproeier en dergelijke ..Boodschappen voor een paar dagen in huis en iemand op wie je kunt terug vallen .. De eerste 24 uur een volwassene bij je want je mag niet alleen zijn .. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Vampire zei:

Hallo allemaal, 

 

Ik wil me graag goed voorbereiden op de operatie. Hebben jullie nog tips? Dit is wat ik tot nu toe van mijn eigen pc heb gehoord:

- zorgen dat je overal goed bij kan na de operatie 

- 2 weken van te voren beginnen met arnica d6 druppels 

- aanschaffen sport bh

- zorgen voor makkelijke kleding 

- ongeschoren oksels 

- geen make up op 

- nuchter 

 

Liefs vampire 

 

Vanwaar die ongeschoren oksels dan? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sjuul zei:

Alles wat je normaal moet pakken boven schouder hoogte lager zetten dus ook de douche sproeier en dergelijke ..Boodschappen voor een paar dagen in huis en iemand op wie je kunt terug vallen .. De eerste 24 uur een volwassene bij je want je mag niet alleen zijn .. 

Ik woon 2.5 week bij mijn ouders dus dat komt vast goed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Soofjetunie zei:

 

Vanwaar die ongeschoren oksels dan? 

 

Scheren oksels
Bij u vindt een operatie plaats in een lichaamsgebied waar mogelijk haar groeit. Door te ontharen kunt u kleine wondjes in de huid krijgen. Hierdoor ontstaan sneller infecties tijdens of na een operatie. Dit willen we zoveel mogelijk voorkomen. Daarom vragen wij u minimaal een week voor de operatie niet meer zelf het operatiegebied te ontharen. De chirurg bepaalt of het nodig is om te ontharen. Als dit het geval is, gebeurt dit direct voor de operatie in het ziekenhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Soofjetunie zei:

 

Vanwaar die ongeschoren oksels dan? 

 

Dat vroeg ik me ook af.... 

heb ik wel gewoon gedaan hoor. Leek me wel zo logisch. Je ligt ook met je armen opzij op de ok. 

En daarna wordt t al lastig zat :4: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh! Nog een tip

knip je teennagels! :4: 

en verder, tja, denk dat je alles wel zobeetje hebt... 

huishouden hoef je niet zelf te doen, 

ik vond de koelkast lastig de eerste dagen. Gaat vrij zwaar open. Dus ik had de fles ranja gewoon op t aanrecht staan (drinken eigenlijk niet anders) en pakte water uit de kraan. Dat ging wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Iwb zei:

Oh! Nog een tip

knip je teennagels! :4: 

en verder, tja, denk dat je alles wel zobeetje hebt... 

huishouden hoef je niet zelf te doen, 

ik vond de koelkast lastig de eerste dagen. Gaat vrij zwaar open. Dus ik had de fles ranja gewoon op t aanrecht staan (drinken eigenlijk niet anders) en pakte water uit de kraan. Dat ging wel. 

Oja teennagels is wel een goede ja hahah. Vanaf wanneer mag je weer stofzuigen en dweilen etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Vampire zei:

Oh jeetje.... Dat wordt lastig. En hond uitlaten? 

Ik denk dat dat heel erg aan je hond ligt ;) 

als ie druk is en veel trekt dan zou ik daar ook ongeveer zo lang mee wachten. 

Wij hadden vroeger een golden retriever. Die nam ik vaak los mee naar buiten, dat was een voorbeeldhond. Dus die zou ik vanaf t begin wel uit hebben kunnen laten. 

Gewoon een keertje proberen. Evt met iemand erbij. Of de riem om je middel knopen bedenk ik me ineens. Dat kan best een goeie oplossing zijn. Misschien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Iwb zei:

Ik denk dat dat heel erg aan je hond ligt ;) 

als ie druk is en veel trekt dan zou ik daar ook ongeveer zo lang mee wachten. 

Wij hadden vroeger een golden retriever. Die nam ik vaak los mee naar buiten, dat was een voorbeeldhond. Dus die zou ik vanaf t begin wel uit hebben kunnen laten. 

Gewoon een keertje proberen. Evt met iemand erbij. Of de riem om je middel knopen bedenk ik me ineens. Dat kan best een goeie oplossing zijn. Misschien...

Oké dankjewel. Verbaas me er toch over dat je zo weinig mag haha. Hoe zit het eigenlijk met de operatie zelf? Ik ben nog nooit geopereerd. Moet je je helemaal uitkleden of alleen bovenste gedeelte? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij makkelijke kleding denk ik aan dingen met de sluiting vooraan en instappers als schoenen (zodat je niet moet bukken).

Je krijgt een mooi schort aan en mag je slip aanhouden.

Succes met je traject. :71:

Raadde je PC de Arnica druppels zelf aan? Dat verbaasde me vermits de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is. Ik heb ze ook gebruikt hoor. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Bij makkelijke kleding denk ik aan dingen met de sluiting vooraan en instappers als schoenen (zodat je niet moet bukken).

Je krijgt een mooi schort aan en mag je slip aanhouden.

Succes met je traject. :71:

Raadde je PC de Arnica druppels zelf aan? Dat verbaasde me vermits de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is. Ik heb ze ook gebruikt hoor. :rolleyes:

Oja schoenen heb ik helemaal nog niet over nagedacht.. vanaf wanneer kan je weer 'normale' schoen aan?

 

De verpleegkundige heeft de druppels aangeraden

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Iwb zei:

Dat vroeg ik me ook af.... 

heb ik wel gewoon gedaan hoor. Leek me wel zo logisch. Je ligt ook met je armen opzij op de ok. 

En daarna wordt t al lastig zat :4: 

 

Nou inderdaad. 

Het enige waarom t logisch is als ze misschien plaatsen via de oksel? 

Maar volgens mij gebeurd dat niet heel vaak toch?

Ik zou ze idd ook lekker scheren hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Soofjetunie zei:

Nou inderdaad. 

Het enige waarom t logisch is als ze misschien plaatsen via de oksel? 

Maar volgens mij gebeurd dat niet heel vaak toch?

Ik zou ze idd ook lekker scheren hahah

Ja ik weet het ook niet. In principe plaatsen ze idd niet via de oksel, tenzij je dat graag zelf wilt of het niet anders kan. In principe gebeurt dit bij mij dus ook niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Vampire zei:

Oja schoenen heb ik helemaal nog niet over nagedacht.. vanaf wanneer kan je weer 'normale' schoen aan?

 

De verpleegkundige heeft de druppels aangeraden

Hoi @Vampire ik sprak vanuit mijn ervaring met een borstverkleining. Ik weet niet wat jij gaat laten doen. Ik vond het gewoon prettig dat ik dat tenminste zelf kon doen. Het zal wat van je eigen gevoel na de OP en het advies van je PC afhangen.

Ik vond vooroverbuigen na de operatie heel eng (:84:) en was blij met mijn instappers. Het was wel een witte zomerschoen in de winterperiode. :45: Maar daar werd ik wel vrolijk van.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Hoi @Vampire ik sprak vanuit mijn ervaring met een borstverkleining. Ik weet niet wat jij gaat laten doen. Ik vond het gewoon prettig dat ik dat tenminste zelf kon doen. Het zal wat van je eigen gevoel na de OP en het advies van je PC afhangen.

Ik vond vooroverbuigen na de operatie heel eng (:84:) en was blij met mijn instappers. Het was wel een witte zomerschoen in de winterperiode. :45: Maar daar werd ik wel vrolijk van.

 

 

Ik ga voor een borstvergroting. Ik kan me voorstellen dat je dat heel eng lijkt. De chirurg heeft alleen aangegeven dat ik moet uitkijken dat ik niet naar voren ga zitten met m'n schouders. Dus ik neem aan dat bukken dan al helemaal geen goed idee is haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man was mee en die heeft me geholpen met aankleden. Dus schoenen maakt niet zo heel veel uit. Gewoon een beetje makkelijke. 

Maar je kan in t begin ook gewoon niet zoveel. De eerste dag deed sla met mijn vorm prikken al zeer. En de kraan open en dicht doen. Borsteltje van de electrische tandenborstel aftrekken... en meer van dat soort gekke dingen. Maar dan kom je er aantal dagen later achter dat je dat gewoon weer op de oude manier doet. Maar in t begin ben je net t-rex met je armpjes :4: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.