Vampire

Voorbereiding operatie

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Ik wil me graag goed voorbereiden op de operatie. Hebben jullie nog tips? Dit is wat ik tot nu toe van mijn eigen pc heb gehoord:

- zorgen dat je overal goed bij kan na de operatie 

- 2 weken van te voren beginnen met arnica d6 druppels 

- aanschaffen sport bh

- zorgen voor makkelijke kleding 

- ongeschoren oksels 

- geen make up op 

- nuchter 

Liefs vampire 

• Like 1

Alles wat je normaal moet pakken boven schouder hoogte lager zetten dus ook de douche sproeier en dergelijke ..Boodschappen voor een paar dagen in huis en iemand op wie je kunt terug vallen .. De eerste 24 uur een volwassene bij je want je mag niet alleen zijn .. 

Scheren oksels
Bij u vindt een operatie plaats in een lichaamsgebied waar mogelijk haar groeit. Door te ontharen kunt u kleine wondjes in de huid krijgen. Hierdoor ontstaan sneller infecties tijdens of na een operatie. Dit willen we zoveel mogelijk voorkomen. Daarom vragen wij u minimaal een week voor de operatie niet meer zelf het operatiegebied te ontharen. De chirurg bepaalt of het nodig is om te ontharen. Als dit het geval is, gebeurt dit direct voor de operatie in het ziekenhuis.

• Like 1

Dat vroeg ik me ook af.... 

heb ik wel gewoon gedaan hoor. Leek me wel zo logisch. Je ligt ook met je armen opzij op de ok. 

En daarna wordt t al lastig zat :4: 

• Like 1

Oh! Nog een tip

knip je teennagels! :4: 

en verder, tja, denk dat je alles wel zobeetje hebt... 

huishouden hoef je niet zelf te doen, 

ik vond de koelkast lastig de eerste dagen. Gaat vrij zwaar open. Dus ik had de fles ranja gewoon op t aanrecht staan (drinken eigenlijk niet anders) en pakte water uit de kraan. Dat ging wel. 

Ik denk dat dat heel erg aan je hond ligt ;) 

als ie druk is en veel trekt dan zou ik daar ook ongeveer zo lang mee wachten. 

Wij hadden vroeger een golden retriever. Die nam ik vaak los mee naar buiten, dat was een voorbeeldhond. Dus die zou ik vanaf t begin wel uit hebben kunnen laten. 

Gewoon een keertje proberen. Evt met iemand erbij. Of de riem om je middel knopen bedenk ik me ineens. Dat kan best een goeie oplossing zijn. Misschien...

• Like 1

Oké dankjewel. Verbaas me er toch over dat je zo weinig mag haha. Hoe zit het eigenlijk met de operatie zelf? Ik ben nog nooit geopereerd. Moet je je helemaal uitkleden of alleen bovenste gedeelte? 

Bij makkelijke kleding denk ik aan dingen met de sluiting vooraan en instappers als schoenen (zodat je niet moet bukken).

Je krijgt een mooi schort aan en mag je slip aanhouden.

Succes met je traject. :71:

Raadde je PC de Arnica druppels zelf aan? Dat verbaasde me vermits de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is. Ik heb ze ook gebruikt hoor. :rolleyes:

Oja schoenen heb ik helemaal nog niet over nagedacht.. vanaf wanneer kan je weer 'normale' schoen aan?

De verpleegkundige heeft de druppels aangeraden

• Like 1

En je nagellak verwijderen. 

Ik had gewoon mn gympies aan op de dag zelf. Verpleegkundige heeft ze voor mij aangetrokken en gestrikt :)