Ga naar inhoud

Iwb : 18 september 2018 : Dr. Lichtenegger : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste Reactie
1 uur geleden zei Yvie:

Laat je weten hoe het zondag was Jessi?

 

1 uur geleden zei Yvie:

Ik wil eerst naar Velthuis Kliniek in Hilversum en misschien daarna nog naar Bergman.

Vandaag lukt helaas niet meer om te bellen...

Heb jij ook kinderen Jessi?

Ok daar ben ik ook geweest bij Velthuis Hilversum.

Ik heb een zoontje van 3,5.

Ja ben benieuwd zondag, ik laat het weten!

Ik hoop dat je snel een afspraak hebt. Zet hem op! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwarring alom, hij adviseerde iets totaal anders dan Velthuis haha

300 of 340 maar voorkeur was 300 en dan voor de spier.

Dit is qua herstel een heel ander verhaal.

Het is een hele aardige man die zo veel rust en proffesioneliteit uitstraalt dat ik denk ik voor hem ga.

Als ik de consulten vergelijk was hij veel geduldiger en heeft ook veel nauwkeuriger gemeten.

Ik ga er een nachtje over slapen.

Maar de datum staat op 2 okt mocht ik de knoop doorhakken:-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Jesssi:

verwarring alom, hij adviseerde iets totaal anders dan Velthuis haha

300 of 340 maar voorkeur was 300 en dan voor de spier.

Dit is qua herstel een heel ander verhaal.

Het is een hele aardige man die zo veel rust en proffesioneliteit uitstraalt dat ik denk ik voor hem ga.

Als ik de consulten vergelijk was hij veel geduldiger en heeft ook veel nauwkeuriger gemeten.

Ik ga er een nachtje over slapen.

Maar de datum staat op 2 okt mocht ik de knoop doorhakken:-) 

@Jesssi En heb je ook foto's genomen? Wat vind je er zelf van? Want dit is inderdaad wel een groot verschil met wat ze je eerst hadden aangeraden. Was al benieuwd hoe je consultatie verlopen was :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kelly_E:

@Jesssi En heb je ook foto's genomen? Wat vind je er zelf van? Want dit is inderdaad wel een groot verschil met wat ze je eerst hadden aangeraden. Was al benieuwd hoe je consultatie verlopen was :3:

Super suf, vergeten whaha!

Inderdaad heel verschillend maar het gevoel was hier veel beter.

En voor de spier scheelt natuurkijk mega met herstellen.

Voor de maat ga ik nog een terug maar ik denk wel dat ik de datum vastzet: 2 oktober :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Jesssi:

Super suf, vergeten whaha!

Inderdaad heel verschillend maar het gevoel was hier veel beter.

En voor de spier scheelt natuurkijk mega met herstellen.

Voor de maat ga ik nog een terug maar ik denk wel dat ik de datum vastzet: 2 oktober :-)

@Jesssi Dus je huid is goed verklaard om te kunnen kiezen ook voor de borstspier. Zou inderdaad wel verschil zijn kwa herstellen achteraf. Weet niet of mijn huid dik genoeg zal zijn hiervoor en twijfel wel of je dan de prothese niet te veel zal voelen zitten als je er aan komt (want ben echt leeg aan bovenkant van mijn borsten..
Ik hoor het wel binnenkort van de dokter I guess..
Wel fijn dat je er zo'n goed gevoel aan over houdt. Moet je toch hebben als je zo'n ingreep laat doen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Kelly_E:

@Jesssi Dus je huid is goed verklaard om te kunnen kiezen ook voor de borstspier. Zou inderdaad wel verschil zijn kwa herstellen achteraf. Weet niet of mijn huid dik genoeg zal zijn hiervoor en twijfel wel of je dan de prothese niet te veel zal voelen zitten als je er aan komt (want ben echt leeg aan bovenkant van mijn borsten..
Ik hoor het wel binnenkort van de dokter I guess..
Wel fijn dat je er zo'n goed gevoel aan over houdt. Moet je toch hebben als je zo'n ingreep laat doen vind ik.

Ik dacht ook dat ik te plat en te leeg was, hij heeft het opgemeten door het bij de bovenkant borst de huis bij elkaar te knijpen.

Dit moest minimaal 2 cm zijn en het was toch 4 cm.

Hij heeft nadrukkelijk gezegd dat je de prothese niet gaat zien, voelen.

En dat het meer voordelen heeft dan nadelen. Ze bewegen natuurlijker mee, voelen natuurlijker aan en kunnen voor de spier iets dichter naar elkaar dan achter de spier.

Dus ik ga er maar op vertrouwen dat zijn advies mooi zal worden.

Maar eng is het wel Haha 

Ben erg benieuwd naar jou advies.

Wanneer ook alweer?

Ik hoor het graag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Jesssi:

verwarring alom, hij adviseerde iets totaal anders dan Velthuis haha

300 of 340 maar voorkeur was 300 en dan voor de spier.

Dit is qua herstel een heel ander verhaal.

Het is een hele aardige man die zo veel rust en proffesioneliteit uitstraalt dat ik denk ik voor hem ga.

Als ik de consulten vergelijk was hij veel geduldiger en heeft ook veel nauwkeuriger gemeten.

Ik ga er een nachtje over slapen.

Maar de datum staat op 2 okt mocht ik de knoop doorhakken:-) 

Oh wat verwarrend dat er dan iets heel anders uitkomt! Idd even over slapen en kiezen waar je het beste gevoel bij hebt.  Met plaatsing voor de spier herstel je sneller toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Yvie:

Oh wat verwarrend dat er dan iets heel anders uitkomt! Idd even over slapen en kiezen waar je het beste gevoel bij hebt.  Met plaatsing voor de spier herstel je sneller toch?

Ja vind ik dus ook, in cc had ik wel verschillen verwacht maar niet in de manier van plaatsen.

Maar de pijn en herstelperiode is echt veel minder.

Dat spreekt mij wel erg aan.

Ik vroeg of het er niet nep uit ging zien, maar hij zei in jou geval juist natuurlijker.

Ze bewegen ook meer mee en bij dual plane staan ze vaak iets verder uit elkaar.

Ik denk dat de keus al gemaakt is;-)

Nu nog de grote Pff Haha 

Jij nog nieuws?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jesssi:

Ik dacht ook dat ik te plat en te leeg was, hij heeft het opgemeten door het bij de bovenkant borst de huis bij elkaar te knijpen.

Dit moest minimaal 2 cm zijn en het was toch 4 cm.

Hij heeft nadrukkelijk gezegd dat je de prothese niet gaat zien, voelen.

En dat het meer voordelen heeft dan nadelen. Ze bewegen natuurlijker mee, voelen natuurlijker aan en kunnen voor de spier iets dichter naar elkaar dan achter de spier.

Dus ik ga er maar op vertrouwen dat zijn advies mooi zal worden.

Maar eng is het wel Haha 

Ben erg benieuwd naar jou advies.

Wanneer ook alweer?

Ik hoor het graag! 

@Jesssi Ik moet nog een maand wachten. 

Van het meten snap ik niet zoveel :huh: heb het gevoel dat ik 0,5cm tussen mijn vingers kan knijpen maar misschien doe ik het ook helemaal mis wie weet :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Kelly_E:

@Jesssi Ik moet nog een maand wachten. 

Van het meten snap ik niet zoveel :huh: heb het gevoel dat ik 0,5cm tussen mijn vingers kan knijpen maar misschien doe ik het ook helemaal mis wie weet :39:

Hou me op de hoogte! We contacten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jesssi:

Ja vind ik dus ook, in cc had ik wel verschillen verwacht maar niet in de manier van plaatsen.

Maar de pijn en herstelperiode is echt veel minder.

Dat spreekt mij wel erg aan.

Ik vroeg of het er niet nep uit ging zien, maar hij zei in jou geval juist natuurlijker.

Ze bewegen ook meer mee en bij dual plane staan ze vaak iets verder uit elkaar.

Ik denk dat de keus al gemaakt is;-)

Nu nog de grote Pff Haha 

Jij nog nieuws?

Snap ik, je wilt zo snel mogelijk weer herstelt zijn, vooral met een kleine thuis (mijn jongste is ook 3,5 en de oudste 6). En als het resultaat er natuurlijker uit ziet..

Bij mij ligt het stil, bij Velthuis zijn ze niet bereikbaar in het weekend, dus hopelijk morgenavond kans om te bellen. Moet eerst hele dag werken, daarna kindjes ophalen, eten en naar bed brengen en dan hopen dat ze in 1x gaan slapen haha!  Velthuis is maar tot 20.00 open. Vriendlief is een paar dagen op zakenreis, dus even wat drukker in huis zo.

Maar als ik jouw verhalen zo lees loont het wel om bij meerdere klinieken te gaan kijken! Ga jij alleen naar zo'n afspraak of neem je dan iemand mee?

 

Ik heb dan nog niet eens een afspraak staan, maar zie al zoveel beren op de weg, hoe regel ik dit met het werk, ga ik dit iedereen vertellen, wat vindt men er van. Mijn moeder is zelf overleden na borstkanker, niet zo zeer door de kanker zelf maar omdat ze een longembolie kreeg. Waarom laat ik dan in een gezond lichaam snijden... Ken iemand die nu ook borstkanker heeft en er voorlopig ook nog niet is, dus aan de ene kant mag ik dan blij zijn dat ik niks mankeer, aan de andere kant doet het mij ook beseffen dat ik ook juist aan mezelf moet denken en voor mezelf moet kiezen... pffff.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Yvie:

Snap ik, je wilt zo snel mogelijk weer herstelt zijn, vooral met een kleine thuis (mijn jongste is ook 3,5 en de oudste 6). En als het resultaat er natuurlijker uit ziet..

Bij mij ligt het stil, bij Velthuis zijn ze niet bereikbaar in het weekend, dus hopelijk morgenavond kans om te bellen. Moet eerst hele dag werken, daarna kindjes ophalen, eten en naar bed brengen en dan hopen dat ze in 1x gaan slapen haha!  Velthuis is maar tot 20.00 open. Vriendlief is een paar dagen op zakenreis, dus even wat drukker in huis zo.

Maar als ik jouw verhalen zo lees loont het wel om bij meerdere klinieken te gaan kijken! Ga jij alleen naar zo'n afspraak of neem je dan iemand mee?

 

Ik heb dan nog niet eens een afspraak staan, maar zie al zoveel beren op de weg, hoe regel ik dit met het werk, ga ik dit iedereen vertellen, wat vindt men er van. Mijn moeder is zelf overleden na borstkanker, niet zo zeer door de kanker zelf maar omdat ze een longembolie kreeg. Waarom laat ik dan in een gezond lichaam snijden... Ken iemand die nu ook borstkanker heeft en er voorlopig ook nog niet is, dus aan de ene kant mag ik dan blij zijn dat ik niks mankeer, aan de andere kant doet het mij ook beseffen dat ik ook juist aan mezelf moet denken en voor mezelf moet kiezen... pffff.

 

 

@Yvie Ik kan je volledig volgen! Deze gedachte gaat ook dikwijls door mijn hoofd "waarom in een gezond lichaam laten snijden... ", ik voel me dan soms zo ondankbaar precies..  en ik heb dit zelfs aan een vriendin ook verteld, zij heeft ook al twee keer kanker gehad en heeft een borstreconstructie laten uitvoeren maar zelfs zij zegt dat ik me zo niet moet voelen. Het is normaal om er als vrouw echt vrouwelijk te willen uitzien en je ook zo te voelen en borsten horen daar nu eenmaal bij en de mogelijkheid voor een borstvergroting bestaat dus waarom ook niet.

 

Ik ga het tegen niet al te veel mensen vertellen. Mijn vriend weet het uiteraard (hij zal me ook helpen met vervoer en dergelijk) en daarnaast slechts die vriendin waar ik het juist over had, 1 collega (gewoon omdat ik heel close ben met haar en goed met haar kan praten hierover) en 1 vriend en daar hou ik het bij. Ik vertel het ook niet aan mijn ouders want die zouden zich veel te veel zorgen maken en die zijn ook wat ouderwets wat deze zaken betreft). Ik denk ook dat sommige mensen het misschien wel zullen zien en het zich afvragen (ben niet van plan van supergroot te gaan dus zal wel meevallen) maar denk ook niet dat veel mensen dat durven vragen aan iemand of ze een borstvergroting ondergaan heeft (toch niet in België) en ik heb zoiets van "het zijn hun zaken niet". Zoiets doe je voor jezelf en je hoeft geen verantwoording af te leggen aan niemand denk ik dan. Dus je niet schuldig voelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Yvie:

Snap ik, je wilt zo snel mogelijk weer herstelt zijn, vooral met een kleine thuis (mijn jongste is ook 3,5 en de oudste 6). En als het resultaat er natuurlijker uit ziet..

Bij mij ligt het stil, bij Velthuis zijn ze niet bereikbaar in het weekend, dus hopelijk morgenavond kans om te bellen. Moet eerst hele dag werken, daarna kindjes ophalen, eten en naar bed brengen en dan hopen dat ze in 1x gaan slapen haha!  Velthuis is maar tot 20.00 open. Vriendlief is een paar dagen op zakenreis, dus even wat drukker in huis zo.

Maar als ik jouw verhalen zo lees loont het wel om bij meerdere klinieken te gaan kijken! Ga jij alleen naar zo'n afspraak of neem je dan iemand mee?

 

Ik heb dan nog niet eens een afspraak staan, maar zie al zoveel beren op de weg, hoe regel ik dit met het werk, ga ik dit iedereen vertellen, wat vindt men er van. Mijn moeder is zelf overleden na borstkanker, niet zo zeer door de kanker zelf maar omdat ze een longembolie kreeg. Waarom laat ik dan in een gezond lichaam snijden... Ken iemand die nu ook borstkanker heeft en er voorlopig ook nog niet is, dus aan de ene kant mag ik dan blij zijn dat ik niks mankeer, aan de andere kant doet het mij ook beseffen dat ik ook juist aan mezelf moet denken en voor mezelf moet kiezen... pffff.

 

 

Heftig hoor, maar wat je zegt soms moet je aan je eigen geluk denken.

Ik denk ook altijd aan anderen behalve aan mijzelf.

Deze beslissing maak ik voor mij.

En voor niemand anders.

Mijn twee beste vriendinnen weten het en ouders en broers van beide kanten.

Iedereen reageerde positief.

En anders was het jammer dan.

Met werk vond ik het ook

lastig qua vrij nemen. Maar nu het op de spier gaat geeft dat rust.

Dan heb ik aan 2,5 week vakantie wel genoeg.

Ik heb besloten om het niet aan iedereen te vertellen verder maar als het uitkomt ook best.

I Dont care Haha me time!

Ik zou gewoon morgen in je pauze een rustig plekje opzoeken, telefoontje is echt kort.

En dan gewoon op consult gaan, dan weet je ook meer over herstellen en dergelijke.

Volg je hart! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Jesssi:

Heftig hoor, maar wat je zegt soms moet je aan je eigen geluk denken.

Ik denk ook altijd aan anderen behalve aan mijzelf.

Deze beslissing maak ik voor mij.

En voor niemand anders.

Mijn twee beste vriendinnen weten het en ouders en broers van beide kanten.

Iedereen reageerde positief.

En anders was het jammer dan.

Met werk vond ik het ook

lastig qua vrij nemen. Maar nu het op de spier gaat geeft dat rust.

Dan heb ik aan 2,5 week vakantie wel genoeg.

Ik heb besloten om het niet aan iedereen te vertellen verder maar als het uitkomt ook best.

I Dont care Haha me time!

Ik zou gewoon morgen in je pauze een rustig plekje opzoeken, telefoontje is echt kort.

En dan gewoon op consult gaan, dan weet je ook meer over herstellen en dergelijke.

Volg je hart! 

Thnx Jessi! Hier weet alleen mn vriend dat ik dit van plan ben, eerst maar eens een consult. Heb vanavond gebeld (toen ik bijna klaar was met bellen stond m'n zoon weer beneden...) met Velthuis ik heb daar dinsdag 11 sept een afspraak! Ben heel benieuwd! Helaas kan de arts alleen op de dagen dat ik aan het werk ben, dus nu maar zo laat mogelijk op de dag gepland. Maar wellicht ga ik ook wel bij Boerhaave informeren. Hun site sprak me ook erg aan en als ik jouw verhaal zo hoor kan het geen kwaad om te vergelijken bij verschillende klinieken.

 

Jij al een beslissing genomen? Denk dat ik het antwoord wel weet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Kelly_E:

@Yvie Ik kan je volledig volgen! Deze gedachte gaat ook dikwijls door mijn hoofd "waarom in een gezond lichaam laten snijden... ", ik voel me dan soms zo ondankbaar precies..  en ik heb dit zelfs aan een vriendin ook verteld, zij heeft ook al twee keer kanker gehad en heeft een borstreconstructie laten uitvoeren maar zelfs zij zegt dat ik me zo niet moet voelen. Het is normaal om er als vrouw echt vrouwelijk te willen uitzien en je ook zo te voelen en borsten horen daar nu eenmaal bij en de mogelijkheid voor een borstvergroting bestaat dus waarom ook niet.

 

Ik ga het tegen niet al te veel mensen vertellen. Mijn vriend weet het uiteraard (hij zal me ook helpen met vervoer en dergelijk) en daarnaast slechts die vriendin waar ik het juist over had, 1 collega (gewoon omdat ik heel close ben met haar en goed met haar kan praten hierover) en 1 vriend en daar hou ik het bij. Ik vertel het ook niet aan mijn ouders want die zouden zich veel te veel zorgen maken en die zijn ook wat ouderwets wat deze zaken betreft). Ik denk ook dat sommige mensen het misschien wel zullen zien en het zich afvragen (ben niet van plan van supergroot te gaan dus zal wel meevallen) maar denk ook niet dat veel mensen dat durven vragen aan iemand of ze een borstvergroting ondergaan heeft (toch niet in België) en ik heb zoiets van "het zijn hun zaken niet". Zoiets doe je voor jezelf en je hoeft geen verantwoording af te leggen aan niemand denk ik dan. Dus je niet schuldig voelen!

Fijn dat jij ook die gedachtes hebt Kelly. Lief dat je vriendin er zo in staat!

 

Dat lijkt me lastig om het niet aan je ouders te vertellen. Mijn vader en mijn schoonouders hebben ook een vaste oppasdag voor de kindjes, dus zal niet lukken om het niet te vertellen helaas.. Heb jij al een datum Kelly?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Yvie:

Thnx Jessi! Hier weet alleen mn vriend dat ik dit van plan ben, eerst maar eens een consult. Heb vanavond gebeld (toen ik bijna klaar was met bellen stond m'n zoon weer beneden...) met Velthuis ik heb daar dinsdag 11 sept een afspraak! Ben heel benieuwd! Helaas kan de arts alleen op de dagen dat ik aan het werk ben, dus nu maar zo laat mogelijk op de dag gepland. Maar wellicht ga ik ook wel bij Boerhaave informeren. Hun site sprak me ook erg aan en als ik jouw verhaal zo hoor kan het geen kwaad om te vergelijken bij verschillende klinieken.

 

Jij al een beslissing genomen? Denk dat ik het antwoord wel weet :)

Goed bezig! Met wie heb je de afspraak?

Yep ik heb het vastgelegd: 2 oktober joehoe!! 

Nog wel een keer passen;-)

Maar idd boerhaeve hihi

Wordt vervolgd bij ons beide liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Yvie:

Fijn dat jij ook die gedachtes hebt Kelly. Lief dat je vriendin er zo in staat!

 

Dat lijkt me lastig om het niet aan je ouders te vertellen. Mijn vader en mijn schoonouders hebben ook een vaste oppasdag voor de kindjes, dus zal niet lukken om het niet te vertellen helaas.. Heb jij al een datum Kelly?

@Yvie ja bij mij is dat gemakkelijker, ik zie mijn ouders soms 2 maanden niet. Dus ik ga net ervoor wel even op bezoek. En als ik dan erna ga, gewoon wat letten op wat ik aan trek ;)

 

ik heb al een datum ja! Nog niet voor operatie, wel voor consultatie bij Boerhaave op vrijdag 21 september. Kan nog altijd niet echt geloven te ik ermee door ga!

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Kelly_E:

@Yvie ja bij mij is dat gemakkelijker, ik zie mijn ouders soms 2 maanden niet. Dus ik ga net ervoor wel even op bezoek. En als ik dan erna ga, gewoon wat letten op wat ik aan trek ;)

 

ik heb al een datum ja! Nog niet voor operatie, wel voor consultatie bij Boerhaave op vrijdag 21 september. Kan nog altijd niet echt geloven te ik ermee door ga!

Haha dat is dan inderdaad makkelijk!  Oh spannend! Ik denk dat ik Boerhaave ook ga bellen voor een afspraak. Even vergelijken. 

Ik vind het ook allemaal heul eng en spannend en ahh ga ik dit echt doen  Waaaa!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jesssi:

Goed bezig! Met wie heb je de afspraak?

Yep ik heb het vastgelegd: 2 oktober joehoe!! 

Nog wel een keer passen;-)

Maar idd boerhaeve hihi

Wordt vervolgd bij ons beide liefs

Met Laura Zaal. Ben benieuwd, ben al trots op mezelf dat ik gebeld heb haha!

Yeah je hebt een officiële datum, wat goed! Weet je al wanneer je weer gaat passen? Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Yvie:

Met Laura Zaal. Ben benieuwd, ben al trots op mezelf dat ik gebeld heb haha!

Yeah je hebt een officiële datum, wat goed! Weet je al wanneer je weer gaat passen? Liefs

Ben erg benieuwd hoe jij het ervaart bij haar.

Mag je trots op zijn:-)

Nee nog niet, van de week even bellen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-8-2018 om 20:53 zei Jesssi:

Goed bezig! Met wie heb je de afspraak?

Yep ik heb het vastgelegd: 2 oktober joehoe!! 

Nog wel een keer passen;-)

Maar idd boerhaeve hihi

Wordt vervolgd bij ons beide liefs

Met Laura Zaal. Ben benieuwd, ben al trots op mezelf dat ik gebeld heb haha!

Yeah je hebt een officiële datum, wat goed! Weet je al wanneer je weer gaat passen? Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Yvie:

Met Laura Zaal. Ben benieuwd, ben al trots op mezelf dat ik gebeld heb haha!

Yeah je hebt een officiële datum, wat goed! Weet je al wanneer je weer gaat passen? Liefs

Ik krijg nu hetzelfde berichtje weer?

Maar inmiddels weet ik het wel ja Haha 

Zondag 16 september nog een keer passen:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, 

 

Doen ze bij een consult ook een borstonderzoek? Zit te twijfelen om de huisarts even te bellen om dat daar te laten doen en evt in het ziekenhuis een mammografie.

Ik heb in mijn linkerborst best wel wat cystes (tot nu toe goedaardig gelukkig),  Weet ook helemaal niet of een bv dan eigenlijk wel kan...liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.