Ga naar inhoud

Jo-c : 9 augustus 2018 : Dr. de Wijn : Rode Kruis Ziekenhuis


Gast Jo-c

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik zal me even voorstellen... ik ben Jo een vrolijke mama van 2 kids, ben gezegend met mn gezin, maar al vanaf mn puberteit zo ongelooflijk onzeker over mn borsten. Ik ben 32 jaar en heb vandaag de eerste stap gezet naar een hopelijk nieuwe (niet onzekere ik). Ik ben bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing voor de chirurg, ik hoop  namelijk in aanmerking te komen voor vergoeding voor een borstvergroting. Ben zo ontzettend zenuwachtig. 

Heel veel groetjes van Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jo, goed dat je voor jezelf kiest nu door deze stap te zetten. Spannend hoor! Ben benieuwd of je die vergoeding krijgt, dat gebeurd niet vaak helaas. Ik ben gisteren geopereerd en ben er nu al blij mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jo,

 

Ik herken je onzekerheid over de borsten vanuit de pubertijd. 

Dacht altijd; Komt wel/ gaat wel over, maar blijkbaar dus niet.

 

Je geeft aan dat je eerst naar de huisarts gaat voor een doorverwijzing.

Kan je mij zeggen waarom? Wanneer wordt een borstvergroting vergoed?

Toch alleen als er medisch echt baat bij is?

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Denca:

Hoi Jo,

 

Ik herken je onzekerheid over de borsten vanuit de pubertijd. 

Dacht altijd; Komt wel/ gaat wel over, maar blijkbaar dus niet.

 

Je geeft aan dat je eerst naar de huisarts gaat voor een doorverwijzing.

Kan je mij zeggen waarom? Wanneer wordt een borstvergroting vergoed?

Toch alleen als er medisch echt baat bij is?

 

Groetjes,

Ik heb in de polisvoorwaarde van mijn verzekering gekeken. En heel veel gelezen o.a. op dit forum, er zijn idd een aantal voorwaarde waar je aan moet voldoen. Geen borstplooi en klierweefsel onder de 1 cm .. ik ben zo plat als een dubbeltje dus ik hoop echt dat ik in aanmerking kom voor vergoeding, want zelf betalen is voor mij nu geen optie (laten we zeggen dat ik dan andere prioriteiten stel ivm mn gezinnetje kwa kosten) 

Als ik hierdoorheen kom is het een lot uit de loterij... 

Het is wel fijn om te lezen dat er meer 'lotgenoten' zijn. 

Ik heb ook altijd maar gehoopt dat ze vanzelf zouden gaan groeien. Maar na me laatste zwangerschap alle moed opgegeven... want zelf borstvoeding was er niet meer.... ik heb me zo geen 'vrouw'  gevoeld toen. Gelukkig heb ik dat naast me neer gelegt maar de onzekerheid en frustratie is er nog steeds.

Vind het echt heel spannend.

Groetjes Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Fna88:

Hoi Jo, goed dat je voor jezelf kiest nu door deze stap te zetten. Spannend hoor! Ben benieuwd of je die vergoeding krijgt, dat gebeurd niet vaak helaas. Ik ben gisteren geopereerd en ben er nu al blij mee. 

Oh wouw... wat zal je blij zijn... hoe gaat het nu? Zo cool... ik hoop dat ik ook ooit die stap kan zetten en dat het realiteit wordt... 

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Jo-c:

Ik heb in de polisvoorwaarde van mijn verzekering gekeken. En heel veel gelezen o.a. op dit forum, er zijn idd een aantal voorwaarde waar je aan moet voldoen. Geen borstplooi en klierweefsel onder de 1 cm .. ik ben zo plat als een dubbeltje dus ik hoop echt dat ik in aanmerking kom voor vergoeding, want zelf betalen is voor mij nu geen optie (laten we zeggen dat ik dan andere prioriteiten stel ivm mn gezinnetje kwa kosten) 

Als ik hierdoorheen kom is het een lot uit de loterij... 

Het is wel fijn om te lezen dat er meer 'lotgenoten' zijn. 

Ik heb ook altijd maar gehoopt dat ze vanzelf zouden gaan groeien. Maar na me laatste zwangerschap alle moed opgegeven... want zelf borstvoeding was er niet meer.... ik heb me zo geen 'vrouw'  gevoeld toen. Gelukkig heb ik dat naast me neer gelegt maar de onzekerheid en frustratie is er nog steeds.

Vind het echt heel spannend.

Groetjes Jo

 

Snap helemaal wat je zegt mbt het prioriteiten stellen. 

Ik zal voor je duimen en hopen dat je een lot uit de loterij gegund is.

 

Laat je het ons weten !

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb me ook net aangemeld. Wilde even reageren op jou.

Ik ben ook.bij de huisarts geweest en doorgestuurd. 

Plastisch chirurg heeft  me opgemeten en bekeken wn doorgestuurd voor een echo.

Uitslag daarvan was dat mij weefsel 0.7 cm is.

Nu is de brief naar de vezekering en waarschijnlijk  wordt het bij mij vergoed.

Het is nu afwachten op een brief  van de verzekering.

Pc zei dat hij dit nog niet vaak had mee gemaakt. De meeste komen toch boven de 1cm uit.

 

Nu zit ik dus ook te kijken hoeveel cc etc.

We hebben al gepast en kwamwn op 350 cc uit maar het klinkt zo groot....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Mosh:

Hoi ik heb me ook net aangemeld. Wilde even reageren op jou.

Ik ben ook.bij de huisarts geweest en doorgestuurd. 

Plastisch chirurg heeft  me opgemeten en bekeken wn doorgestuurd voor een echo.

Uitslag daarvan was dat mij weefsel 0.7 cm is.

Nu is de brief naar de vezekering en waarschijnlijk  wordt het bij mij vergoed.

Het is nu afwachten op een brief  van de verzekering.

Pc zei dat hij dit nog niet vaak had mee gemaakt. De meeste komen toch boven de 1cm uit.

 

Nu zit ik dus ook te kijken hoeveel cc etc.

We hebben al gepast en kwamwn op 350 cc uit maar het klinkt zo groot....

Hey hey mosh.

Wat ontzettend spannend! Ik hoop voor je dat je verzekering het goedkeurt.... Ik hoop dat ik deze week nog te horen krijg wanneer ik naar de pc mag voor de 'metingen'. Alles maakt me zo nerveus... maar dat zou wel heel herkenbaar zijn. Ik wil mezelf niet blij gaan zitten maken met een dooie mus... het ene moment denk ik... ik weet van mezelf dat ik echt 'plat' ben maar het andere moment besef ik ook hoe ontzettend moeilijk verzekeringen kunnen doen.... Ik ga voor je duimen!!!!!!!! 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Mosh:

Ik zit net op deze site dus snap er nog niet zoveel van.

Maar idd ik ben ook heel erg benieuwd. Spannend!!! 

Hihihihi... ik heb hetzelfde... volgens mij klik ik ook af en toe verkeerd.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mosh, 

 

Ik ben nieuw op het forum. 

Ook ziekenhuis bezocht, echo gemaakt en borstklierweefsel gemeten op 0,6 cm. Echter heeft ziekenhuis aangegeven dat ik wel een borstplooi heb en hierdoor is de aanvraag afgekeurd. 

Weet je wat jouw PC heeft aangegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Oh... ik ben zo blij... ik weet niet of ik het hier nu goed zet... want ik had me al voorgesteld... maar ik heb vandaag goedkeuring gekregen van de verzekering voor een borstvergroting. Ik heb zitten janken als een klein kind.. wat een opluchting... ik krijg eindelijk borsten. En volgende week vrijdag een passessie bij de chirurg en een afspraak bij anesthesie... zo spannend... en zo opgelucht... kan het nog steeds niet helemaal geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw gefeliciteerd!! @Jo-c

 

nu komt het leuke gedeelte! Passen en daarna aftellen :))))

 

ik heb het ook allemaal doorlopen via de verzekering (was niet zonder slag en stoot) maar sinds 5 weken eindelijk ook borsten!! Ben zelf ook 30, dus heb ook jaaaaaren geen borsten gehad. Overigens heb ik 290cc laten zetten en kom daarmee uit op een kleine C op het zicht en 70C/D qua bh maat maar nepborsten hebben altijd een grotere maat dan echte borsten.. heel gek maar is echt zo! Weet je al wat jij ongeveer wilt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Annefleurx:

Wauw gefeliciteerd!! @Jo-c

 

nu komt het leuke gedeelte! Passen en daarna aftellen :))))

 

ik heb het ook allemaal doorlopen via de verzekering (was niet zonder slag en stoot) maar sinds 5 weken eindelijk ook borsten!! Ben zelf ook 30, dus heb ook jaaaaaren geen borsten gehad. Overigens heb ik 290cc laten zetten en kom daarmee uit op een kleine C op het zicht en 70C/D qua bh maat maar nepborsten hebben altijd een grotere maat dan echte borsten.. heel gek maar is echt zo! Weet je al wat jij ongeveer wilt?

 

 

Ik wil het zeker 'natuurlijk' houden, idd een volle c zou heel mooi zijn.. maar heb echt geen idee wat mogelijk is) ik kan het nog steeds niet geloven... ik ben zo blij.... hoe gaat het bij jou was de operatie meegevallen.... nu ga ik me daar maar in verdiepen... want dat durfte ik hiervoor nog niet omdat ik bang was voor teleurstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jo-c:

Ik wil het zeker 'natuurlijk' houden, idd een volle c zou heel mooi zijn.. maar heb echt geen idee wat mogelijk is) ik kan het nog steeds niet geloven... ik ben zo blij.... hoe gaat het bij jou was de operatie meegevallen.... nu ga ik me daar maar in verdiepen... want dat durfte ik hiervoor nog niet omdat ik bang was voor teleurstelling.

Succes met je zoektocht en beslissing.

Ik heb nu na mijn wissel i.v.m. kapselvorming 270cc en 300cc ronde. Ik had eerst 250cc en 275cc anatomisch. Die heb ik 10 jaar gehad. Ik kom van 70AA (vulde dat eigenlijk niet eens) en heb nu 70D aan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik op het moment wat te zwaar ben dus mijn boobs zullen ook wel iets voller zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loes1207

Spannend houd goede moed. Ik ben echt ook zo plat als een pannenkoek. Ik heb mijn goedkeuring vorige week gehad en ben zo opgelucht.

ik had 8 en 9 mm op de echo en wel een plooi heel iets zichtbaar maar weet niet of Mn pc dat vermeld heeft, want had binnen 5 dagen de goedkeuring in huis ( zilveren kruis) al met al ben ik een maand bezig geweest met de aanvraag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey meiden. 

De spanning en emoties gieren door mijn lijf.... ik heb net te horen gekregen dat ik 9 augustus aan de beurt ben voor mijn borstvergroting..... 

Eindelijk na al die jaren zo plat als een dubbeltje te zijn is het dan zover.... ik krijg dan eindelijk mijn borsten. 

Ik wist wel dat het zo gaan gebeuren maar nu ik definitief een datum heb gekregen heb ik het even niet meer.... zou er wel bij horen. 

Het aftellen is dan eindelijk begonnen.... Groetjes jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey hey....

Daar is ie dan.... mijn operatie verslag.

Vanmorgen moest ik me om half negen in het ziekenhuis melden. Half 6 werd ik wakker... dus maar even douchen en dan afwachten... we wonen 10 min. rijden van het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis nog even bloedprikken en dan naar de opname afdeling. Daar aangekomen lag er een mooi blauw jasje voor me klaar en een netje als onderbroek. De verpleegster deed nog mijn geggevens in het systeem zetten en wat controles en om 9 uur werd ik naar OK gebracht... daar werd ik aan het infuus gekoppeld en kwam de chirurg nog een prachtige tekening op mijn bovenlijf maken. Ik vroeg hem nog wat nerveus of het resulaat wel mooier zou worden als dat geklieder met die stift.... en om half 11 viel ik in slaap door de anesthesist.  Om 12uur werd ik wakker en het eerste wat ik deed was de deken omhoog.... en ja.... WOUW ik heb borsten.... de tranen biggelden over me wangen zo blij.  Nu op dit moment ben in nog in het ziekenhuis ... ik moet een nachtje blijven maar dat wist ik. De pijn is dragelijk met paracetamol en heb net 1 naproxen gehad. Alleen bewegen is lastig vanwege de drains en de 'spierpijn' heb wel druk met ademen,  maar dankzij het forum en jullie verhalen weet ik dat dat 'erbij' hoort.

Ik heb al een foto gemaakt... dus yes yes yes ik kan nu ook een album aanmaken ;)

Heel veel groetjes van Jo-c 

Ben trouwens wel heel slaperig van de narcose.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te horen dat alles zo goed is gegaan. Waarom ben je momenteel nog in het ziekenhuis en moet je een nacht blijven, heeft dit met de drains te maken?

Doe lekker rustig aan, probeer wat bij te slapen en laat het allemaal op je inwerken. Alvast een goed herstel toegewenst en gefeliciteerd met de boobies! :D:1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Fems:

Wat fijn om te horen dat alles zo goed is gegaan. Waarom ben je momenteel nog in het ziekenhuis en moet je een nacht blijven, heeft dit met de drains te maken?

Doe lekker rustig aan, probeer wat bij te slapen en laat het allemaal op je inwerken. Alvast een goed herstel toegewenst en gefeliciteerd met de boobies! :D:1bouncingboobs:

Thanx... ik moet idd blijven omdat dat het protocol is van het ziekenhuis... ik slaap veel... hihihihi maar dat komt door de narcose.... ik lig prima op een eigen kamertje. De pijn komt echt met vlagen... nu alleen nog steeds paracetamol gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O meid heb f alles gelezen en wat fijn dat je t vergoed hebt gekregen en nu eindelijk je droom borsten hebt! Ik was ook erg plat toen ik voor t eerst onder t mes ging en nog geen dag spijt van gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.