Guest Jo-c

Jo-c : 9 augustus 2018 : Dr. de Wijn : Rode Kruis Ziekenhuis

Recommended Posts

Guest Jo-c

Hoi allemaal.

Ik zal me even voorstellen... ik ben Jo een vrolijke mama van 2 kids, ben gezegend met mn gezin, maar al vanaf mn puberteit zo ongelooflijk onzeker over mn borsten. Ik ben 32 jaar en heb vandaag de eerste stap gezet naar een hopelijk nieuwe (niet onzekere ik). Ik ben bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing voor de chirurg, ik hoop  namelijk in aanmerking te komen voor vergoeding voor een borstvergroting. Ben zo ontzettend zenuwachtig. 

Heel veel groetjes van Jo

Guest Fna88

Hoi Jo, goed dat je voor jezelf kiest nu door deze stap te zetten. Spannend hoor! Ben benieuwd of je die vergoeding krijgt, dat gebeurd niet vaak helaas. Ik ben gisteren geopereerd en ben er nu al blij mee. 

Hoi Jo,

Ik herken je onzekerheid over de borsten vanuit de pubertijd. 

Dacht altijd; Komt wel/ gaat wel over, maar blijkbaar dus niet.

Je geeft aan dat je eerst naar de huisarts gaat voor een doorverwijzing.

Kan je mij zeggen waarom? Wanneer wordt een borstvergroting vergoed?

Toch alleen als er medisch echt baat bij is?

Groetjes,

Guest Jo-c

Ik heb in de polisvoorwaarde van mijn verzekering gekeken. En heel veel gelezen o.a. op dit forum, er zijn idd een aantal voorwaarde waar je aan moet voldoen. Geen borstplooi en klierweefsel onder de 1 cm .. ik ben zo plat als een dubbeltje dus ik hoop echt dat ik in aanmerking kom voor vergoeding, want zelf betalen is voor mij nu geen optie (laten we zeggen dat ik dan andere prioriteiten stel ivm mn gezinnetje kwa kosten) 

Als ik hierdoorheen kom is het een lot uit de loterij... 

Het is wel fijn om te lezen dat er meer 'lotgenoten' zijn. 

Ik heb ook altijd maar gehoopt dat ze vanzelf zouden gaan groeien. Maar na me laatste zwangerschap alle moed opgegeven... want zelf borstvoeding was er niet meer.... ik heb me zo geen 'vrouw'  gevoeld toen. Gelukkig heb ik dat naast me neer gelegt maar de onzekerheid en frustratie is er nog steeds.

Vind het echt heel spannend.

Groetjes Jo

Guest Jo-c

Oh wouw... wat zal je blij zijn... hoe gaat het nu? Zo cool... ik hoop dat ik ook ooit die stap kan zetten en dat het realiteit wordt... 

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

X

Snap helemaal wat je zegt mbt het prioriteiten stellen. 

Ik zal voor je duimen en hopen dat je een lot uit de loterij gegund is.

Laat je het ons weten !

Succes!

Guest Mosh

Hoi ik heb me ook net aangemeld. Wilde even reageren op jou.

Ik ben ook.bij de huisarts geweest en doorgestuurd. 

Plastisch chirurg heeft  me opgemeten en bekeken wn doorgestuurd voor een echo.

Uitslag daarvan was dat mij weefsel 0.7 cm is.

Nu is de brief naar de vezekering en waarschijnlijk  wordt het bij mij vergoed.

Het is nu afwachten op een brief  van de verzekering.

Pc zei dat hij dit nog niet vaak had mee gemaakt. De meeste komen toch boven de 1cm uit.

Nu zit ik dus ook te kijken hoeveel cc etc.

We hebben al gepast en kwamwn op 350 cc uit maar het klinkt zo groot....

Guest Jo-c

Hey hey mosh.

Wat ontzettend spannend! Ik hoop voor je dat je verzekering het goedkeurt.... Ik hoop dat ik deze week nog te horen krijg wanneer ik naar de pc mag voor de 'metingen'. Alles maakt me zo nerveus... maar dat zou wel heel herkenbaar zijn. Ik wil mezelf niet blij gaan zitten maken met een dooie mus... het ene moment denk ik... ik weet van mezelf dat ik echt 'plat' ben maar het andere moment besef ik ook hoe ontzettend moeilijk verzekeringen kunnen doen.... Ik ga voor je duimen!!!!!!!! 

X

Guest Mosh

Ik zit net op deze site dus snap er nog niet zoveel van.

Maar idd ik ben ook heel erg benieuwd. Spannend!!! 

Guest Jo-c

Hihihihi... ik heb hetzelfde... volgens mij klik ik ook af en toe verkeerd.... 

Beste Mosh, 

Ik ben nieuw op het forum. 

Ook ziekenhuis bezocht, echo gemaakt en borstklierweefsel gemeten op 0,6 cm. Echter heeft ziekenhuis aangegeven dat ik wel een borstplooi heb en hierdoor is de aanvraag afgekeurd. 

Weet je wat jouw PC heeft aangegeven?

Guest Jo-c

Oh... ik ben zo blij... ik weet niet of ik het hier nu goed zet... want ik had me al voorgesteld... maar ik heb vandaag goedkeuring gekregen van de verzekering voor een borstvergroting. Ik heb zitten janken als een klein kind.. wat een opluchting... ik krijg eindelijk borsten. En volgende week vrijdag een passessie bij de chirurg en een afspraak bij anesthesie... zo spannend... en zo opgelucht... kan het nog steeds niet helemaal geloven.

Wauw gefeliciteerd!! @Jo-c

nu komt het leuke gedeelte! Passen en daarna aftellen :))))

ik heb het ook allemaal doorlopen via de verzekering (was niet zonder slag en stoot) maar sinds 5 weken eindelijk ook borsten!! Ben zelf ook 30, dus heb ook jaaaaaren geen borsten gehad. Overigens heb ik 290cc laten zetten en kom daarmee uit op een kleine C op het zicht en 70C/D qua bh maat maar nepborsten hebben altijd een grotere maat dan echte borsten.. heel gek maar is echt zo! Weet je al wat jij ongeveer wilt?

Guest Jo-c

Ik wil het zeker 'natuurlijk' houden, idd een volle c zou heel mooi zijn.. maar heb echt geen idee wat mogelijk is) ik kan het nog steeds niet geloven... ik ben zo blij.... hoe gaat het bij jou was de operatie meegevallen.... nu ga ik me daar maar in verdiepen... want dat durfte ik hiervoor nog niet omdat ik bang was voor teleurstelling.

Succes met je zoektocht en beslissing.

Ik heb nu na mijn wissel i.v.m. kapselvorming 270cc en 300cc ronde. Ik had eerst 250cc en 275cc anatomisch. Die heb ik 10 jaar gehad. Ik kom van 70AA (vulde dat eigenlijk niet eens) en heb nu 70D aan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik op het moment wat te zwaar ben dus mijn boobs zullen ook wel iets voller zijn.