Ga naar inhoud

Setteh : 16 juli 2009 : Dr. Laban : Bergman Kliniek


Gast Setteh

Aanbevolen berichten

Lekker slapen vannacht en morgen om deze tijd lig je al lekker in je bedje (met elektrisch omhoog/omlaag systeem voor hoofd- en voeteneind) bij te komen!

Ze hebben een prachtig mooi ziekenzaaltje daar, en hele lieve aardige verpleging. En bij elk bed een eigen tv. Niet dat ik tv heb gekeken, daar kwam ik helemaal niet aan toe. Maar het is het idee, hè!

En: je krijgt geborduurde badslippers van het huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 231
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast Annemieke

Meis laat het morgen allemaal lekker over je heen komen!

Ze zijn ontzettend aardig en zullen heel goed voor je zorgen.

Dr. Laban is een toparts en ik weet zeker dat hij er iets heeeeeel erg moois voor je van gaat maken.

:53: Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

I'm back! Wilde gister in de kliniek al wat typen, maar op de één of andere manier kon ik alleen maar op m'n startpagina van internet komen :S.. Maar goed, hier dan mijn verslag.

Gisterochtend ben ik heel vroeg (5.45) de deur uitgegaan. Na bus/trein/bus en wat lopen kwam ik dan eindelijk bij de kliniek aan om 8.00. Hoefde er alleen pas om 9.15 te zijn dus ben eerst nog even buiten gaan zitten in het zonnetje met m'n zus (die toch alsnog nog was meegegaan :)). Rond negenen zijn we toen naar binnen gegaan. Om kwart over negen mocht ik naar m'n kamer (een eenpersoons, helemaal relaxed!). Toen werd m'n bloeddruk en hartslag enzo opgemeten en mocht ik zo'n leuk jurkje aantrekken.

Om 10.15 kwam dr Laban om alles af te tekenen, foto's te maken en me mee te nemen naar de OK. In de lift daarheen stond ook de anesthesist al op me te wachten. Een hele aardige man die me nog wat extra op m'n gemak stelde. Eeenmaal in de OK begon ik toch wel heel erg zenuwachtig te worden en de anesthesist en z'n assistent hebben me er toen doorheen geholpen. Op een gegeven moment moest ik aan wat leuks denken en binnen een paar seconden was ik weg...

Rond kwart voor twaalf werd ik wakker op de verkoeverkamer, waar ik inmiddels al een kwartiertje lag. Had niet echt veel pijn ofzo, maar ben voor de zekerheid helemaal platgespoten met drop, morfine 2x en andere leuke dingetjes. (ik had gezegd dat ik de littekens een beetje voelde...) Kon niet echt meer slapen, was echt zo'n rotgevoel. Wilde het wel heel graag, maar had steeds het gevoel dat ik wakker 'viel', heel vreemd. Ben om half twee opgehaald door de verpleegsters en toen kon ik dus naar m'n kamer.

Daar ben ik tot half 6 nog bezig geweest met dat rotgevoel, kon niet slapen, maar ook niet wakker zijn. Rond die tijd moest ik ook plassen en toen kreeg ik dus zo'n bedpo. Mocht nog niet helemaal overeind komen ivm een eventuele nabloeding die ik daarvan kon krijgen. Vond het echt ontzettend smerig, maar goed..... Toen werd m'n zus opgehaald door d'r man en toen werd ik eindelijk goed wakker. Rond kwart over zes is m'n zus weggegaan en toen viel ik ein-de-lijk goed in slaap. Ben toen om 19.15 wakker gemaakt door de verpleging voor het eten. Echt super lekker. Varkenshuis met champignonroomsaus, witlofgratin, bleekselderijsalade en fruitsalade. Kreeg helaas alleen niet alles op van de varkenshaas en de witlof. Dat was nog iets te machtig.

De rest van de avond was een combinatie van in slaap vallen en tv kijken. Rond half twaalf ben ik voor het laatst op de po geweest en daarna had ik gelijk een halve slaappil ingenomen. Rond kwart voor één sliep ik alleen nog niet en toen heb ik de andere helft erbij genomen toen lag ik echt binnen de kortste keren in coma. Vanochtend werd ik om 6.55 wakker ongeveer en vijf minuten later stond m'n vader alweer op de stoep. Heb toen nog even rustig een boterhammetje gegeten, waarna de drains eruit werden gehaald (jezus wat een stuk zat er nog in!). Deed helemaal geen pijn! Moest op dat moment diep inademen en toen voelde ik er vrijwel niets van. Het idee was alleen raar. De terugreis naar huis ging ook goed en ben toen gelijk nog even gaan slapen.

Net weer even een boterhammetje gegeten en pijnstiller preventief ingenomen, taxi geregeld voor maandag (wordt helemaal vergoed, joepie :)) en zo duik ik weer even lekker m'n bedje in. Het rugliggen ben ik alleen wel een al een beetje zat, maar goed.

Al met al is alles dus super gegaan! Niet misselijk geworden van de narcose, geen pjin gehad (alleen van dat corset wat eromheenzat) en zit nu alweer vrolijk thuis. Hoop dat de rest ook goed gaat :)

Oh ja, het belangrijkste vergeet ik nog te zeggen.... Er is bijna niets afgehaald (links 100 gr en rechts 130 gr dacht ik). Het is voornamelijk gelift, jeej! Heb nu ook een bh 85D aan als ik t goed heb :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hai meisie!

Zooo goed te lezen dat het zo goed is gegaan! Dat je goed hebt kunnen eten en slapen, super!

Er is idd echt heel weinig afgehaald, maar als het al gelift is kan het al heel anders ogen&voelen..

Doe rustig aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi Setteh,

Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan!

Had jij zelf slaappillen mee of kreeg je die daar?

Succes met herstellen!

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Hmm, ben nu behoorlijk wakker van het slapen van begin van de avond... Gaat volgens mij echt een drama worden vanacht.. En die rolletjes in m'n bh irriteren me echt gigantisch!

@ Marianne, gisteravond kreeg ik daar twee halve slaappillen... De eerste moest ik rond 23.00 innemen en als ik om 1.00 nog niet sliep ook de andere helft.. Die heb ik toen om kwart voor ingenomen en toen was ik vrij snel weg. Vanochtend heb ik aan de zuster gevraagd of ik er 1 meemocht. Eigenlijk doen ze dat niet zei ze, maar voor deze ene keer;). Ik neem nu dus zo een halve in en de andere halve neem ik morgen. Zondag hoop ik wel weer een goed ritme te hebben dan....

p.s. Weet iemand trouwens hoe je een ww bij mijnalbum kunt instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het hele aanmeldproces hebt gehad, kun je onder "Mijn fotopagina" een titel en een wachtwoord instellen. Die titel zie ik nergens meer terug, maar het ww doet het. Maak je album vooral niet (per ongeluk) openbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Heey Setteh!

Wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed is gegaan! De verzorging in de bergman is echt top he?!

Tja die rolletjes: ze doen pijn en het zit niet lekker en het erge... bij mij gingen ze alleen maar meer pijn doen omdat alles beurs wordt :(. Hoop dat ze bij jou gewoon na een week weg mogen, ik moest ze toen nog een week extra inhouden :(. Wat was ik blij toen die dingen eindelijk weg mochten. Heb je pijn, of is het alleen pijnlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey!

Nou, ik heb net voor het eerst gedouched, vond het echt supereng, maar het is allemaal goed gegaan :). M"n zus heeft me even geholpen met haren wassen, maar voor de rest (afspoelen, inzepen, afdrogen, aankleden) heb ik alles zelf gedaan.

M'n linkerkant is volgens mij ook helemaal dicht. Tenminste, ik zag geen bloed ofzoiets op de gaasjes zitten, alleen de rechterkant bij m'n drain en in het midden van het verticale litteken kwam er nog een beetje vocht uit. Nu na het douchen heb ik er nog niet naar gekeken.

Vanmiddag is er ook gezellig een vriendinnetje op bezoek geweest. Dat vond ik wel fijn, want verveel me zo langzamerhand dood. Na het bezoek was ik alleen wel een beetje behoorlijk moe, maar goed, na een half uurtje slapen was dat ook wel weer weg :).

@ annca -> thnx voor de hulp met het ww :). Het is gelukt, nu alleen nog even foto's op de pc en in die map zetten. Morgen staan ze er denk ik op ;).

@ annemiek -> de verzorging is idd echt top bij Bergman! Ze krijgen maandag ook een hele grote bos bloemen van me :). Die rolletjes heb ik nu trouwens nog niet zoveel last van. De onderkant is wel blauw, maar ik voel het gelukkig nog niet zo. Ik neem ook nog steeds die arnica in, misschien dat dat helpt...? Oh, weet jij trouwens nog hoe je die bh schoon moet maken? Die uitleg ben ik namelijk alweer een beetje vergeten :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoihoi!

Ik (of eigenlijk mijn mama) deed hem in een handwasje. Gewoon even een paar keer spoelen in een sopje en daarna uitspoelen met koud water. Is ie zo schoon :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Settuh,

Hoe gaat het, heb je pijn of valt het mee.

Wat zijn dat voor rolletjes waar je last van hebt, soort gaasjes ofzo?

Ik heb er alleen tape op de "naden" , en na het weghalen van de drains op die plekken een gaasje, maar die mochten er bij de eerste douche-beurt vanaf.

Gr Paling

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bh even in een sopje (fijnwasmiddel) in de wastafel met de hand wassen, eventueel even laten weken. Dan uitspoelen met veel water voorzichtig uitwringen, vervolgens in een handdoek rollen en dan is-ie na 10 minuten zo goed als droog.

Ik had eerst zo mijn twijfels over die arnica, maar ik denk nu dat het toch echt heeft geholpen: ik was bijna niet blauw en de zwellingen vielen me ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa de eerste douchebeurt is heerlijk he. Had de eerste keer het gevoel alsof ik jaren niet gedouched had, werd namelijk ook helemaal misselijk van die ziekenhuisgeurtjes!

Maar had je die drain nu in het midden van die verticale litteken? Wat een rare plek zeg, had ze aan het uiteinde van de zijkanten, bij m'n oksels zegmaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

@ Annemiek en Annca -> thnx voor de hulp met de schoonmaak ;). Ik ga morgen m'n moeder even aan het werk zetten....

@ Paling -> Ik heb bijna geen pijn, alleen af en toe 'steken' maar volgens mij is dat een teken dat het juist heelt. Het voelt namelijk niet verkeerd en begin ook al jeuk te krijgen.. Die rolletjes in m'n bh zijn opgerolde gaasjes aan de onderkant. De onderkant is er nu wel een beetje blauw door, maar gelukkig heb ik er nog geen onwijze last van....

@ Melissa -> die drain zit idd meer richting m'n oksel. Stond misschien een beetje krom in die zin ;).

Verder is links volgens mij nog steeds dicht. Gaasjes zijn nog steeds droog. Alleen rechts heb ik een wondje en er komt nog steeds vocht uit het 'drain gat' :(. Niet veel, maar vind het uiteraard niet leuk. Morgen moet ik op controle dus ben benieuwd wat de arts ervan zegt. Verder begint het aan beide kanten al een beetje te jeuken en alst goed is is dat een goed teken. Heb ook al gevoel in m'n tepels merkte ik vanavond dus dat is ook superrelaxed. Nu maar hopen dat dat zo blijft.

Eindelijk heb ik ook een foto site aangemaakt. De laatste foto is van dat wondje aan de rechterkant. Voor ww moeten jullie me ff pb'en ;).

Groetjes!

Oh ja, welke littekencreme gebruiken jullie allemaal? Die van de kliniek zelf is namelijk behoorlijk prijzig :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook van die ieniemienie proefmonstertjes gekregen van de kliniek? Ik heb laatst littekencrème van Biodermal gekocht, maar nog niet gebruikt. Ik heb een vriendin die vijf jaar geleden een bvk heeft laten doen en die zei dat ze gewoon nivea gebruikte. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat je gebruikt en dat het meer gaat om het inwrijven van de crème, daardoor masseer je die littekens en dat zorgt er voor dat ze mooier/dunner worden. Denk ik dan, hè!

Wat ik wel doe is die bh aanhouden. Die zit behoorlijk strak en druk is ook een manier om de littekens niet "uit de hand te laten lopen".

Net even gegoogled. Als je leest (en gelooft) wat er bij de volgende link staat, kun je inderdaad net zo goed helemaal niks gebruiken of Nivea als je last hebt van een droge huid ter plekke:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/divers...n-vervagen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.