Ga naar inhoud

Crossfitters en krachttraining fanaten gezocht


Gast Fna88

Aanbevolen berichten

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey dames,

 

Ik ben vanaf 3 maanden gestopt met borstspieren. En na 8 weken ging ik weer voor het eerst naar de sportschool (bij Verdonck is herstel 8 weken). Pas na 3 maanden heb ik arm oefeningen erbij gedaan. Borst doe ik nu na 8 maanden po nog steeds niet. Nu moet ik erbij bij zeggen dat mijn rechter prothese niet goed zit (heb niks verkeerds gedaan overigens) dus voelt heel akelig als ik die borstspier aanspan. 

 

Doe inderdaad wat BB zegt. Volg de adviezen van je pc voor die 6 weken en kijk daarna wat je lichaam kan en wat fijn voelt. Doe het in je eigen tempo. Ik ben begonnen met lichaamsgewicht en apparaten en daarna langzaam weer opgebouwd met losse gewichten. Als je je macro’s in de gaten houd dan kom je niet veel aan. Vocht vast houden is normaal, dat heeft vrijwel iedereen na een bv. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Ellen125:

Hey dames,

 

Ik ben vanaf 3 maanden gestopt met borstspieren. En na 8 weken ging ik weer voor het eerst naar de sportschool (bij Verdonck is herstel 8 weken). Pas na 3 maanden heb ik arm oefeningen erbij gedaan. Borst doe ik nu na 8 maanden po nog steeds niet. Nu moet ik erbij bij zeggen dat mijn rechter prothese niet goed zit (heb niks verkeerds gedaan overigens) dus voelt heel akelig als ik die borstspier aanspan. 

 

Doe inderdaad wat BB zegt. Volg de adviezen van je pc voor die 6 weken en kijk daarna wat je lichaam kan en wat fijn voelt. Doe het in je eigen tempo. Ik ben begonnen met lichaamsgewicht en apparaten en daarna langzaam weer opgebouwd met losse gewichten. Als je je macro’s in de gaten houd dan kom je niet veel aan. Vocht vast houden is normaal, dat heeft vrijwel iedereen na een bv. 

 

Xx

@Ellen125 Goed dat je de adviezen van de pc goed opgevolgd hebt. Ik ga me daar ook zeker aan houden! Je wil toch het beste resultaat hè...

 

Zou ik in je album mogen kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Maree:

@Ellen125 Goed dat je de adviezen van de pc goed opgevolgd hebt. Ik ga me daar ook zeker aan houden! Je wil toch het beste resultaat hè...

 

Zou ik in je album mogen kijken?

Je weet nooit wat er gebeurd en hoe je lichaam reageert. Maar ik wilde geen risico lopen dat ik door mijn eigen schuld en ongeduld complicaties zou krijgen. Je betaald zoveel geld, is gewoon zonde.

 

Wat krijg je voor prothesen? 

 

Ik zal je toevoegen!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Ellen125:

Je weet nooit wat er gebeurd en hoe je lichaam reageert. Maar ik wilde geen risico lopen dat ik door mijn eigen schuld en ongeduld complicaties zou krijgen. Je betaald zoveel geld, is gewoon zonde.

 

Wat krijg je voor prothesen? 

 

Ik zal je toevoegen!

 

xx

Ik krijg tegelijkertijd een buikwandcorrectie dus zal sowieso niet zoveel kunnen naderhand... 

Zal het sporten zeker missen, maar dat gaat weer komen en dan ben ik hopelijk helemaal blij met het resultaat en kan ik weer optimaal sporten!

 

Bedankt voor het toevoegen, wat een prachtige borsten heb je gekregen!!

 

Ik krijg Mentor prothesen, anatomisch tall height 380cc high profile. Al ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik toch niet beter voor de 350cc moderate plus profile moet doen. Ik ben bang dat ik het teveel projectie vind anders....

De tall height heb ik nodig omdat mijn borsten nogal hangen..

Ga het er nog met mijn pc over hebben deze week!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Maree:

Ik krijg tegelijkertijd een buikwandcorrectie dus zal sowieso niet zoveel kunnen naderhand... 

Zal het sporten zeker missen, maar dat gaat weer komen en dan ben ik hopelijk helemaal blij met het resultaat en kan ik weer optimaal sporten!

 

Bedankt voor het toevoegen, wat een prachtige borsten heb je gekregen!!

 

Ik krijg Mentor prothesen, anatomisch tall height 380cc high profile. Al ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik toch niet beter voor de 350cc moderate plus profile moet doen. Ik ben bang dat ik het teveel projectie vind anders....

De tall height heb ik nodig omdat mijn borsten nogal hangen..

Ga het er nog met mijn pc over hebben deze week!

 

 

Ooh dat is wel heftig dan 2 dingen tegelijk. Ik miste het sporten eigenlijk niet zo. Die rust is ook even lekker. Nu was het bij mij wel net een hittegolf :( werkt natuurlijk ook niet echt mee.

 

De ervaring is dat alles heel snel went. Er wordt aangeraden om bij twijfel toch voor de grootste te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-1-2018 om 20:56 zei Dreaming1991:

Nuttige informatie allemaal. Vooral het vroegtijdig stoppen met het trainen van de borstspier; hier zou ik nooit aan gedacht hebben. Wat betreft het weer terug komen op spierkracht zou je het kunnen vergelijken met een zwangerschap. dan kom je ook aan en mag je de eerste 6 weken na de bevalling niet sporten. Wanneer je voor de zwangerschap/bevalling fit bent geweest ben je redelijk snel weer op kracht/conditie omdat je de basis conditie al hebt. Wanneer gewicht je angst is: wandelen , wandelen , wandelen voor lichaam en geest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is trouwens een oefening die ik aangenaam vond om de borstspier te stretchen:

Je begint plat op de buik met armen gespreid naast je, en roteert een stukje naar de zijkant door 1 been te plooien en achter het andere te zetten.  Door de verplaatsing van het gewicht voel je een goede stretch in borstspier en in bovenarm. Stoppen als je de stretch voelt, ga je verder wordt de spier nadien te stijf.

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Dreaming1991:

Dit is trouwens een oefening die ik aangenaam vond om de borstspier te stretchen:

Je begint plat op de buik met armen gespreid naast je, en roteert een stukje naar de zijkant door 1 been te plooien en achter het andere te zetten.  Door de verplaatsing van het gewicht voel je een goede stretch in borstspier en in bovenarm. Stoppen als je de stretch voelt, ga je verder wordt de spier nadien te stijf.

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Dus even waarschijnlijk overbodig, maar toch even erbij zeggende, dit is dus een oefening die je kunt doen VOOR je bv, NIET erna :P 
Ja sorry, het is gek dat het erbij moet, maar soms verbaas je je wel eens hier op het forum ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, best_boobie said:

Dus even waarschijnlijk overbodig, maar toch even erbij zeggende, dit is dus een oefening die je kunt doen VOOR je bv, NIET erna :P 
Ja sorry, het is gek dat het erbij moet, maar soms verbaas je je wel eens hier op het forum ;) 

xxx

Ahaha :45::45::45: je hebt gelijk sorry! Zou heel prettig zijn met de nieuwe borsten op de vloer ahahaha xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Dreaming1991:

Dit is trouwens een oefening die ik aangenaam vond om de borstspier te stretchen:

Je begint plat op de buik met armen gespreid naast je, en roteert een stukje naar de zijkant door 1 been te plooien en achter het andere te zetten.  Door de verplaatsing van het gewicht voel je een goede stretch in borstspier en in bovenarm. Stoppen als je de stretch voelt, ga je verder wordt de spier nadien te stijf.

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Goeie zeg! Ben nu zelf ook bezig met rekken en strekken voor mijn BV 21 februari. Deze kon ik nog niet en neem hem mee in mijn ''rek schema''!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-1-2018 om 20:26 zei Vlinder07:

Oh wauw, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip! :)

Goeie tip inderdaad! Zonder nog uberhaubt een datum te hebben voor mn consult (2e na 3 jaar) staak ik per direct mn borsttraining.

goeie topic trouwens. Ik sport 5 x per week. Dat worden nog eens 3 hele lange maandan po.... maar meer dan waard... als het goed is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik train 4x in de week, dus ik heb het ook uitvoerig met de chirurg (dr. Nio) besproken. Ik train mijn borstspier al enkele maanden niet meer specifiek (geen bench). Daarbij hebben we besproken dat ik na 2 weken mag proberen thuis benen te trekken en na 4 weken voorzichtig in de sportschool benen trainen. En absoluut niet powerliften de eerste 3-6 maanden. Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Het zal even duren om weer op hetzelfde niveau te komen, maar dat heb ik er graag voor over :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 29-1-2018 at 6:16 PM, best_boobie said:

Door het trainen van spieren, verkort je als het ware de spieren. 
Als jij dus volop traint, en er nog een tandje bij zet voor je operatie, dan is jouw spier erg moeilijk te 'bewerken' voor je pc. Iets waar geen rek in zit, daar kan niet veel onder... 
Verder kan het natuurlijk ervoor zorgen, dat je herstel trager gaat. Als je spier erg strak is, zal het proces van zakken van de prothesen ook trager gaan.. 

Even tussendoor, ik vind jouw uitleg zo fijn altijd best_boobie! 

 

Ik heb hier inderdaad last van gehad na mijn operatie, ondanks dat ik dus al een aantal weken van te voren meer (en ook dagelijks) heb gestretcht en 2 a 3 weken van te voren helemaal ben gestopt met trainen. 
Want ik had dit inderdaad gelezen en ook zo besproken met mijn PC, maar niet over nagedacht dat die spieren na al die jaren van intensief trainen natuurlijk niet binnen een aantal weken "soepeler" zouden zijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Wat een goede tips hier! Ik doe ook sowieso 2 keer per week krachttraining en had er niet aan gedacht om al ruim van tevoren te stoppen met deze krachttraining. Ik heb nog geen datum voor operatie gepland staan, dus ik kan er nog mooi rekening mee houden!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-1-2018 om 20:19 zei Boobs2015:

Goeie tip inderdaad! Zonder nog uberhaubt een datum te hebben voor mn consult (2e na 3 jaar) staak ik per direct mn borsttraining.

goeie topic trouwens. Ik sport 5 x per week. Dat worden nog eens 3 hele lange maandan po.... maar meer dan waard... als het goed is. 

 

Ik citeer even mezelf...  hahaha... ik heb het nog bij Nio gevraagd of je borstoefening moet staken voor de operatie en hij gaf aan dat dat nergens voor nodig is. 

 

Maar er bestaat gelukkig zoiets als Muscle memory Dus geen nood dames. Sporters die er even tussenuit zijn geweest zullen heus niet helemaal opnieuw moeten beginnen. Althans niet voor lang... Tuurlijk moet je rustig opbouwen maar je zal héél snel weer op je oude nivo zijn wat trainen betreft. Dus je hoeft niets te overhaasten.... :62:

 

Ik was het ff vergeten... werd er een week of wat geleden even op attent gemaakt. Stom, want heb het zelf onlangs nog meegemaakt. Mei 2017  geopereerd aan m'n polsmeniscus. Met 6 weken po stond ik weer in de gym cardio, buik en benen te doen. Bovenlichaam mocht weer vanaf 15 weken po. Inmiddels bijna 9 maanden po zit ik weer op mijn oude nivo van zowel benen als bovenlichaam. Belangrijk is ook om te zorgen dat je voeding "on point" blijft gedurende je herstelperiode. Voeding is super belangrijk voor een goed herstel. Maw hoog in eiwitten gaan zitten en wat lager in koolhydraten en vetten. Ik ben tijdens mijn revalidatie in 2017 niets aangekomen en heb ook nauwelijks spiermassa verloren. Ik dacht ik meld het hier ook even.... B)

 

-xxx-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981

@Fna88 ik ben 4 weken voor de operatie gestopt met de borstspieren trainen en na de operatie ben ik hier ook niet meer aan begonnen. Hoe steviger die spieren zijn hoe lastiger de plaatsing is en hoe langer het duurt voordat de spier ontspant en je boobs op de juiste plek zitten (bij mij is er nu een hoogte verschil en dat is best k**). Ik sport heel fanatiek (fasted cardio 5 x per week en 5 x per week krachttraining) en vond het niet sporten ook balen, maar abs are made in the kitchen! Zolang je je voeding onder controle houd kom je die weken wel door en dat herstel moet je jezelf ook gunnen. Iets lager in calorieen gaan (je doet immers ook niks) en niet gaan snaaien als je op de bank ligt te Netflixen :3: ( --> niet dat het mij lukte maar hee, ik adviseer graag bij anderen). Ik ben in die 6 weken een keer benen gaan trainen, ik kreeg direct een uitbrander van m'n coach, abosluut niet doen. Het sporten laat je bloed pompen door je lijf en dat moet je juist voorkomen in die tijd. Rustig een stukkie wandelen en verder niks, het zijn maar 6 weken, het is ff en break maar je bent er zo overheen. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Fanatieke crossfitter meldt zich*:91:

Ik ben een week voor de operatie helemaal gestopt met sporten en de week daarvoor ging ik nog maar 2x. Normaal ging ik 4x per week.

 

Ik heb 6 weken echt rust gehouden. Op die manier kan je lichaam alle tijd energie steken in het herstellen. Die 6 weken heeft het ook echt nodig om een goed kapsel te kunnen vormen en de wonden te helen.

Na die 6 weken ben ik eerst weer begonnen met wat cardio en benen werk en 2 weken later ben ik weer voorzichtig begonnen met Crossfit. Alles zonder echt gewicht en kijken wat er wel en nog niet ging. 

Ik moet zeggen dat ik grote stappen maak richting mijn oude niveau en ik denk dat dat komt omdat ik heb gewacht. Iedere week merk ik verbetering in de bewegingen en de kracht begint ook weer langzaam op te bouwen. Kracht duurt nu eenmaal lang voordat je het weer hebt opgebouwd. Ik ben inmiddels zo ver dat ik ook aan de "Open" meedoe, zij het scaled.

 

Uiteraard ben ik aangekomen tijdens het stilzitten maar dat gaat er ook wel weer af met sporten. Tegen de tijd dat de zomer zich aandient heb ik wel weer een bikiniproof body

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deevoted1981 Ik denk ook dat de hoeveelheid die je post-op wilt eten afhangt van je doelen. Ik vind spierbehoud belangrijker dan looks op het moment, dus ik vreet als een bootwerker terwijl ik op m’n gat zit :lol: Uiteraard met als gevolg dat ik later aan de bak moet. Gelukkig is het pas februari hahahha. 

 

Ik heb woensdag controle bij m’n chirurg (Nio). Als hij nog wat relevante dingen te melden heeft wat betreft trainen deel ik het graag :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei RosaE:

@Deevoted1981 Ik denk ook dat de hoeveelheid die je post-op wilt eten afhangt van je doelen. Ik vind spierbehoud belangrijker dan looks op het moment, dus ik vreet als een bootwerker terwijl ik op m’n gat zit :lol: Uiteraard met als gevolg dat ik later aan de bak moet. Gelukkig is het pas februari hahahha. 

 

Ik heb woensdag controle bij m’n chirurg (Nio). Als hij nog wat relevante dingen te melden heeft wat betreft trainen deel ik het graag :D 

:35: Heerlijk... eiwitten vreten voor spierbehoud... heb het afgelopen jaar ervaren na m'n polsblessure. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981

@RosaE Daar heb je zeker een punt, heel veel lager moet je ook niet gaan zitten als je het maar niet zo doet als ik; de hele dag langs alle keukenkastjes scheumeren tot ik alles in huis zo'n beetje op gegeten heb :4:. Ik vond dat ik post operatie van alles 'verdiend' had, de Tony's was niet aan te slepen. Jezelf tijd en rust gunnen is echt key en we hebben nog tijd zat tot aan bikini seizoen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981
3 uur geleden zei RosaE:

@Deevoted1981 Hahahaha ik snap je volkomen. Ik dacht dat ik misschien wel misselijk zou zijn na de narcose, maar in plaats daarvan heb ik m’n vriend op pad gestuurd voor bounty’s en salt & vinegar chips :P

Het valt me mee dat ik tijdens de narcose niks gegeten heb :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.