Guest Fna88

Crossfitters en krachttraining fanaten gezocht

Recommended Posts

Guest Fna88

Misschien redelijk off-topic maar ik ben toch erg benieuwd naar dames die krachttraining doen en nepboobies hebben. Zitten ze in de weg? Kun je minder dan voor de operatie? Moet je voorzichtiger doen?

Ik maak me ook zorgen om het herstel, omdat ik nu drie keer in de week train en vooral hierdoor ben afgevallen (36kg) ben ik erg aan te komen tijdens mijn herstel. Mag je ook niet je benen of buik trainen ? Misschien vind ik dit nog wel het aller engste van heel de operatie. Wie heeft ook in dit schuitje gezeten? 

Hier haak ik op in, want is ook mijn grote zorg. Heb al advies gehad om crossfit 3maanden PO pas weer op te pakken. Dus dat wordt een tijdelijk fitness abonnementje denk:134:

Maar wat je precies mag doen op de sportschool en wanneer je weer volle bak kan trainen wil ik ook wel weten. Rustig aan doen is bij mijn box niet aan de orde dus wil pas echt weer beginnen met crossfit als het veilig is.

xxx

Ik ben nu zo veel mogelijk aan het sporten zodat ik een beetje speling heb. Maar dat is ook iets waar ik me erg veel zorgen om maak :( Ook omdat ik heel veel heb gelezen over dat je veel vocht vast houdt. 

Zullen het toch wel minimaal 6 weken moeten volhouden om niet te sporten.. :mellow:

Het mag eigenlijk niet, ik weet het. Ik train voor mijn borstvergroting, fanatiek 5 keer per week krachttraining  met daar 1 dag HITT of cardio.

Ik ben 4,5 week po (na 3 weken po) train nu alleen benen en buik. Terug naar de basics eigenlijk, want m'n armen gebruik ik nu gewoon niet. Ik zeg luister naar je lichaam.

Voor de rest die ik zo min mogelijk...

@Mima Is het een voordeel om goed getrainde borstspieren te hebben voor de borstvergroting? 

Anders ga ik nog even een paar weken goed knallen.

Als je dual plane hebt is het dat zeker niet. Je kunt extra pijn hebben,  aangezien je spieren korter worden door krachttraining. Rekken is, naast het trainen echt een must, wil je minder last hebben. Of je traint tijdelijk borstspieren wat minder.

Verder weet ik niet of ik het eens ben met het advies van mima. @Mima je bent altijd zo bang dat er iets mis gaat, waarom geef je dan aan anderen het advies om tegen het algemeen geldende advies van pc's in te gaan? Het 'luisteren naar je lichaam' is een slecht advies, als je het toepast binnen de eerste weken van je herstel. Dat zou moeten zijn: 'luister naar het advies van je eigen pc'. Ik bedoel het niet verkeerd, maar snap het gewoon niet van jou :)

Ik snap het wel, jullie willen geen krachtverlies en niet bij komen na je bv, maar jullie kiezen wel allemaal zelf voor een bv.... Voor een échte operatie dus.

Een operatie waarbij de wonden in je lichaam, die je dus niet ziet, moeten genezen, waarbij een kapsel om je prothesen moet groeien, en dat kapsel moet je niet verstoren,  tenzij je meer kans wilt maken op overmatig kapsel of kapselcontractie.

Als sporter zouden jullie allemaal moeten weten hoe belangrijk rust is voor spierherstel! Rust is ook belangrijk voor elk ander herstel. Geef je lichaam dus die tijd, en ga geen dingen doen waar je later spijt van hebt.

Ben je door sport veel afgevallen, dan weet je ook, dat als je op je eten Let,  je geen 10kg bij komt op 6 weken. Ja je gaat vocht vasthouden,  maar dat gaat ook weer weg in de eerste weken na een bv. Ga niet minder eten, want eiwitten en eigenlijk alle macro's zijn belangrijk voor herstel, voor genezing.

Zorg goed voor jullie zelf dames, jullie hebben er niks aan als jullie je eigen herstel in de weg gaan zitten.

Ik sport zelf ook, dus ik weet hoe het is om niet te kunnen sporten... maar als je zelf voor een operatie kiest, kies je ook zelf voor een goed herstel, toch? Het is er tenminste duur genoeg voor... En je kunt beter 1 keer goed herstellen,  dan nog een keer moeten.

Amen :P

Xx BB

• Like 6

Ik zou wel twee weken voordat je geopereerd word stoppen met trainen van jee borst.

Ik ben het met je eens BB. Maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om niet te kunnen sporten, voor de rest doe ik helemaal niks... en hou me ook voor de rest goed aan dee regels.

• Like 1

Guest Fna88

Super dankjewel dames! Ik ben het met je eens hoor best boobie. Je kiest er voor en "wie mooi wil zijn moet op de blaren zitten" idee. Alles voor een mooie genezing inderdaad. Maar ik kom van zo ver.. Naja goed ;) ik wist helemaal niet dat je voor de operatie niet je borst mag trainen dus ben erg blij met al deze info. 

Dan kan je de spier even rust geven werd mij verteld.

Ben het met @best_boobie eens. Liever te lang wachten dan te kort. En gelukkig bestaat er ook nog iets als een spiergeheugen. Mag je na 6 weken wel weer rustig aan opbouwen met simpele dingetjes in de sportschool? Zonder je borstspier te belasten? Crossfit zet ik dan wel een halfjaar in de ijskast:D

Door het trainen van spieren, verkort je als het ware de spieren. 
Als jij dus volop traint, en er nog een tandje bij zet voor je operatie, dan is jouw spier erg moeilijk te 'bewerken' voor je pc. Iets waar geen rek in zit, daar kan niet veel onder... 
Verder kan het natuurlijk ervoor zorgen, dat je herstel trager gaat. Als je spier erg strak is, zal het proces van zakken van de prothesen ook trager gaan.. 

Ik kan echter alleen aangeven wat ik hier de afgelopen 6 jaar regelmatig voorbij heb zien komen :) 

xx BB

Sja.. het is uiteindelijk je eigen keuze natuurlijk... 
Maar geef het niet aan als optie voor anderen, want het is niet de bedoeling dat meiden zeggen: ja.. maar op het borstenforum zijn er ook meiden die gaan sporten binnen de eerste weken, en die zeggen dat je naar je lijf moet luisteren.
Dat is wat ik bedoel. Wat jij doet ,moet je zelf weten ;) Maar geef het niet als advies aan anderen ;) 

xx BB

• Like 1