Ga naar inhoud

Mariannev : 3 november 2009 : Dr. Luijendijk : Bergmankliniek


Gast mariannev

Aanbevolen berichten

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Voor degene die het nog leuk vinden om het te lezen hoe mijn dag was 3 november.

Ik moest om 9.15 bij de Bergmankliniek zijn en om 10.15 zou ik geopereerd worden.

Ik werd rond half 10 opgehaald door de verpleeging en naar mijn kamer gebracht.

Mijn bloeddruk werd gemeten en ik mocht me omkleden in een operatie jasje.

Even later kwam Dr Luijendijk aftekenen en nam daarna afscheid van mijn man.

We gingen de lift in naar de ok waar ik een minuutje moest wachten voordat ik naar binnen mocht.

Eenmaal in de ok mocht ik gaan liggen en deden ze allerlei plakkertje op mijn lichaam en kreeg ik een infuus in mijn arm.

Toen werd er gevraagd of ik zin had om een tukje te doen en kreeg ik de narcose en weg was ik.

Rond een uur of 13.15 werd ik wakker en werd er gevraagd of ik pijn had. Gelukkig had ik dit niet maar ik was nog ontzettend moe dus ik viel weer in slaap een half uur later was ik genoeg wakker om naar mijn kamer terug gereden te worden.

En daar wachtte mijn man me op. Ik heb verder bijna de hele dag geslapen en was ondertussen flink misselijk.

Later kreeg ik nog wat tegen de misselijkheid toen ging het een beetje weg, maar helaas kreeg ik toen hele pijnlijke spiertrekking in mijn benen en buik. Ze zeiden toen dat dat kwam omdat ik meer moest ontspannen, maar dat geloofde ik niet.

Toen kreeg ik weer last van misselijkheid en vroeg er weer wat voor dat kreeg ik. En ja hoor weer spiertrekking toen wist ik dus dat dat daar van kwam. Ik heb vreselijk gehuild ik voelde me zo ellendig. Gelukkig waren de zusters toen wel erg lief en hebben me getroost en gewassen want ik zweette me dood.

In iedere geval was dit een hele nare nacht en was blij dat ik naar huis mocht. Helaas was mijn misselijkheid toen nog niet over waardoor ik thuis niet kont ontspannen. Mijn man is toen naar de huisarts gegaan en heeft gelukkig toen iets meegekregen wat ik ieder uur moest innemen en dat heeft me door de eerste dagen heen geholpen.

Nou dat was mijn verhaal min of meer.

Maar ik ben wel superblij met mijn nieuwe boobs :3:

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marianne, ik heb er zeker ook last van. Denk idd ook dat t van t rugslapen komt en misschien ook doordat je lichaam ineens dat gewicht niet meer hoeft te tillen en dus moet wennen aan de nieuwe situatie.

Ik merk al dat ik veel natuurlijker rechtop loop dan voor heen. Daar ben k echt wel blij mee!

Fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

Inmiddels alweer 8 dagen po, maar het voelt veel korter eerlijk gezegd.

Vandaag voor het eerst dat ik de wonden wat voel. Ik hoop maar dat dat normaal is.

Ik kan het ook niet goed zien omdat ik de tape er nog op heb zitten.

In iedergeval ga ik maar extra rustig aan doen vandaag.

Gisteren namelijk even naar de intratuin geweest. Misschien was dat wel teveel van het goede, geen idee eigenlijk.

Voor de rest voel ik me prima en ik kan niet wachten tot volgende week maandag. Eindelijk de tape eraf.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meiden,

Net even gebeld met de Bergmankliniek, want toen ik ging douchen zag ik toch wat groens bij mijn horizontale wond zitten. Het is droog, maar vraag me toch af wat het is en of het geen kwaad aangezien mijn tape er nog op zit tot maandag.

Ze gaan proberen om Dr. Luijendijk te pakken te krijgen om mij even terug te bellen.

Ik hoop maar niet dat het gaat etteren. :139:

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Franka,

Dr. Laban van de Bergmankliniek heeft gebeld en zei dat ik eventueel een stukje tape mocht weghalen om het te spoelen onder de douche.

Hij vroeg ook of het nat was maar dat is niet zo en daarop zei hij dat ik het ook mocht laten zitten omdat hij dacht dat het dan ook wel oud wondvocht kon zijn.

Ik kijk vanavond nog even met mijn man erna en dan beslis ik of ik het stukje tape weg ga halen of niet.

bedankt voor je reactie,

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was wel even schrikken denk ik of niet Marianne? Gelukkig dat het 'gewoon' opgedroogd wondvocht is, ben jij ook weer gerustgesteld. Vanavond er samen met je man ernaar kijken en dan eventueel alsnog spoelen?!

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties meiden.

Ik h eb net even met mijn man gekeken en het stukje tape weggehaald en tot mijn verbazing was het helemaal schoon en netjes dicht. Niet rood of iets!!! Ik ben zo opgelucht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou met mij en mijn boobs is alles goed.

heb een super herstel gehad dus mij hoor je niet klagen.

ben het eigenlijk al weer vergeten..moet er soms echt bij nadenken van oja ik heb een bvk gehad.

heb afgelopen maandag onder de zonnehemel gelegen en helemaal vergeten om een bh om te doen..maar gelukkig niks verbrand of zo.maar zo zie je maar weer dat het al helemaal mijn eigen boobs zijn en voelen.smeer nog lekker met de bio oil en zal morgen ff proberen om nieuwe foto's te maken.nou ben benieuwd hoe het morgen gaat.zal er straks heel ander uit zien zonder tape.maak je snel nieuwe foto's?ben wel weer nieuwsgierig

liefs marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MarianneV,

Bedankt nog voor je berichtje.

Het is ook wat; de een teveel en de ander te weinig? Gelukkig maar dat ze er tegenwoordig wat aan kunnen doen.

Las dat je na je bvk zo misselijk bent geweest, gelukkig lees ik ook dat het alweer beter met je gaat.

Ik ben af en toe nog wat licht in mn hoofd, de dag van de operatie en die dag daarna trouwens niet, toen was mn hoofd zo helder en mn lijf zo pijnlijk. Nu begint ik me lichamelijk wat beter te voelen en in mn hoofd wat minder; snel moe en dus wat duizelig.

Omdat ik snel rugklachten heb, was ik daar best bang voor, maar tot nu toe niet op die plek last van mn rug. Mijn nek voelt het meest vervelend,maar jah heb nu ineens wat gewicht bij mijn borstkas hangen,hahaha en slaap ook wat beroerd op mn rug.

Kan stukje bij stukje wel wennen aan de grootte, het is nog wel wat onwerkelijk; dat ik de operatie heb gedaan. ik had dat nooit gedacht om vrijwillig een operatie te ondergaan(om het echt te durven).

Het bloesje wat ik al zo lang in de kast had hangen al even aangedaan en hij past nu wel mooi!Ik had hem gekocht terwijl ik wist dat ik voor heel wat opvulling moest zorgen,maar dat stond niet. Maar nu dus wel;yeah :126: !

Heel veel sterkte nog met je herstel en je maar lekker laten verwennen door je mannetje.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

De tape is eraf inmiddels en het ziet er mooi uit al zeg ik zelf.

Dr Luijendijk vond het er ook heel goed uit zien en ik hoef niet meer terug te komen voor controle.

Alleen als er wat is mag ik bellen natuurlijk voor nog een afspraak.

Het enige wat wel heel eng vind is dat mijn linkertepel aan 1 kant wel een beetje lijkt los te zitten. (ik heb daar toch weer een gaasje overheen gedaan, dat plekje is ook wat gevoelig)

Het ziet er erg opgeplakt uit zeg maar en dat hij dan een klein stukje niet vastgeplakt zit.

Herkent iemand dit???

Alles is nu wel wat gevoeliger nu de tape eraf is, was bij jullie ook zo?

Ik zal morgenavond even nieuwe foto's erop zetten.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja nog even een vraagje. Ik heb ook een receptje meegekregen om te gaan smeren. (Dermatix siliconengel of pleisters) Hij gaf aan dat dit het enige was wat bewezen is dat het daadwerkelijk helpt bij de littekens.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik mocht nu al beginnen met smeren, maar mijn gevoel zegt dat ik nog even moet wachten tot ik het idee heb dat het echt dicht is allemaal.

Ik mocht ook de bh van de Bergmankliniek na een week al vervangen voor een andere bh. en toen ik zei dat ik zo'n last had van mijn schouders mocht het zelfs nu al voor een andere sport bh. Maar ook dit stel ik nog maar even uit. Dan nog maar even last van mijn schouders.

Nou dat was het weer even.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

nou ik had dus wat oud bloed op mijn ene tepel zitten toen de plakkertjes er af gingen en was gelijk in paniek dacht dat er een dtuk tepel miste of was afgestorven.hihi

maar is allemaal goed gekomen.ziet er eerst toch allemaal nog wel wat eng uit en het voelt ook niet als iets dat van je zelf is.maar ga er maar vanuit dat alles wel vast zit hoor.

ik vind het er op de foto's toch altijd weer anders uit zien als in het echie..

maar ben benieuwd naar je nieuwe foto's

liefs marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marianne, wat goed dat alles netjes en mooi zit nu het tape er af is!

Ik had ook dat een stukje leek alsof t open stond en niet goed gehecht was. Deze week bleek dat daaronder 2 knoopjes van het hechtdraad te hebben gezeten waardoor dat stukje huis/tepel niet dicht wilde gaan. Nu de knoopjes weg zijn lijkt het ineens heel snel dicht te gaan.

Toch wel grappig dat ik dat receptje voor de silicone zalf/pleisters niet heb gekregen! Maar hoop dat het wat is voor je!

Ik mag al beginnen met de bio oil op de dichte littekens, maar toen k het er op deed prikte het.. dus weet niet of dat goed is. Heb t maar weer even laten staan.

Tot snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow meiden wacht asjeblieft met smeren tot alles helemaal dicht is!!!!!!

miep heeft daardoor ook een borstontsteking opgelopen toen........doe het niet!

ervaring met siliconen pleister heb ik wel maar bij mij ging de wond erdoor schrijnen en de huid werd heel dun, dus ben ik acuut weer gestopt. vond het maar niks,want alles was mooi dicht.

het staat ook op de bijsluiter hoor dat de huid erdoor kan verdunnen, maar natuurlijk hoeft dat bij jullie niet te gebeuren....maar hou het wel in de gaten.

maar smeer nog maar niet.je wilt toch niks forceren.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat gaat bij mij zeker nog niet gebeuren het smeren.

Mijn 3 landenpunt is open van mijn linkerborst en mijn rechterborst is ook wat open. Ik weet alleen nog niet wat precies want ik kon het niet meer aanzien :102:

Eerst de Bergmankliniek gebeld die vroegen hoeveel het open was ik dacht iets van een halve cm tot cm, maar echt goed durf ik niet te kijken. Ze gaven aan dat het bijna altijd gebeurd. (natuurlijk hier ook al gelezen) Maar je schrikt toch enorm. En ben ook bang dat het verder gaat. Ik mocht er een soort zwaluwpleister oplakken, maar dat durfde ik niet. Dus die dingen maar gehaald bij de Apotheek en toen door naar Huisarts. Die heeft er naar gekeken en gaf aan dat het er niet rood uitzag. Dus eigenlijk verder goed. Dat dingetje erop geplakt en toen weer naar huis.

Maar toch ben ik erg sip :103:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.