Ga naar inhoud

Tes : 1 februari 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben een vrouw van 39 met een eigen zaak, heb een lieve vriend en twee prachtige kinderen.
Al van jongs af aan, en met 'ups' (er echt mee bezig zijn) en 'downs' (maanden lang niet) Zit ik nu weer in een up om een borstvergroting te ondergaan.
Het ziet er naar uit dat het nu echt gaat gebeuren. Zo serieus als ik er nu mee bezig ben is nog niet eerder gebeurt.
Als jong meisje kwam mijn ontwikkeling vrij laat. Alle meisjes om mij heen droegen al BH's. Ik was al een onzeker meisje en dit maakte mij nog meer onzekerder.
Toen ik eindelijk mijn eerste bh had heb ik dat met trots verteld aan een vriendinnetje. Blijkbaar vond zij het nodig om dit door te vertellen met als gevolg dat ik er mee gepest ben. Tijdens een zomerbaantje werd het alfabet opgenoemd en de letters B en H werden hard geroepen. Ik kwam er achter dat dit op mij sloeg en ben hierdoor enorm gekwetst. Gelukkig heeft dit maar 1 dag geduurd maar het kwaad was al geschied natuurlijk. En later heeft een jongen geroepen dat mijn borsten op mijn buik hingen. Dit was niet zo maar ik wist wel dat ze wat lager zaten als bij anderen meisjes. Het feit dat ik het nu nog weet zegt genoeg wat het met mij gedaan heeft.
Toen ik 25 was heb ik bij een chirurg gezeten en hoorde van zes weken rust houden. Dat paste op dat moment niet in mijn leven. Ik sportte op een best hoog niveau en hoe zou ik de sport nog kunnen doen met een borstvergroting? Handballen is een contactsport en het leek mij niet handig en mss wel heel pijnlijk.
Het gaf mij ook de bevestiging dat het niet meer zo diep zat allemaal omdat ik het er niet voor over had.

Nu 2 kinderen verder en het hebben gehad van mooie grote en volle borsten door zwangerschap en borstvoeding (heerlijk! haha), en nu twee borstjes met striae, is de bv weer om de hoek komen kijken. Ik heb een partner die er achter staat, die voor mij en mijn twee kinderen wil zorgen na de operatie, ik heb nu 2 jaar een eigen zaak waarmee ik nu nog ruimte heb om 4 weken dicht te gaan (het wordt steeds drukker en dan word het lastiger). De omstandigheden lijken nu ideaal :D
Omdat het de afgelopen 4 weken zo serieus is geworden en het voor mij handig is, gezien mijn agenda, om begin februari onder het mes te gaan, word het tijd voor een afspraak bij een pc. 
Ik heb verschillende namen vaker voorbij zien komen waar ik uit zal kiezen. Het gevoel tijdens het consult zal bepalen of ik het bij diegene ook zal laten doen.
Verder kom ik er nog niet echt uit welk merk implantaat (hangt natuurlijk ook weer af waar de pc mee werkt) Wellicht dat jullie je ervaring willen delen, tips of weetjes hebben. Bestaan er nog slechte implantaten?

En is er iemand die ervaring heeft met wanneer je weer wat zwaardere dingen kan gaan doen zoals masseren. Ik masseer onder andere en vraag mij af na hoeveel weken dit mogelijk weer zal gaan. Hoe heb jij het opgebouwd? Meerdere kortere massages of bijv starten met 1 massage van max een uur etc.
Ik hoor het graag :) 

Nog een hele fijne tweede kerstdag!

XX Tes
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 159
  • Created
  • Laatste Reactie

Lieve Tes, wat een heftig verhaal! Ik herken veel van je verhaal, vooral hoe naar het voelt om als jong meisje je 'anders' te voelen omdat je kleine borsten hebt. Mij bekruipt bij het lezen van jouw verhaal vooral het gevoel van: wat jammer dat je niet de steun uit je omgeving hebt gevonden om veel eerder een borstvergroting te ondergaan. Want ik denk dat het je heel veel plezier had kunnen geven en narigheid had kunnen besparen. In elk geval is dat het gevoel dat ik nu heb, ik ben 31 en ik ga over 3 maanden een borstvergroting nemen. Maar bij mij ging die beslissing ook niet zonder slag of stoot. Mijn omgeving was (en is) er fel tegen, ik kom uit een omgeving waarin het echt not done is om 'zoiets' te doen. Jammer, want mijn tienertijd had ik zoveel zelfverzekerder kunnen doormaken. 

Nu heb ik de beslissing echt genomen, en het voelt als een mega opluchting. Ik ga een week later weer werken (ik vertel het niet op mijn werk) maar mijn werk bestaat uit lezen, typen en praten, dus ik denk dat dat goed te doen is.   

Ik heb na diverse consulten gekozen voor Van Selms in het OLVG te Amsterdam. Ik vond hem direct heel betrouwbaar, prettig en gewoon dé man aan wie ik mij uit handen durf te geven. Hij voelde precies aan wat ik wil. Hij is ook wat ouder en zeer ervaren en eerlijk over wat wel kan en wat niet. 

Ook kies ik voor de hydrogel monobloc omdat die prothesen qua inhoud niet bestaan uit siliconen maar uit een suikerwater dat biologisch afbreekbaar is in het geval de prothesen lek zou raken. Ik voel me daar het meest prettig/ veilig bij. 

Succes bij jou verdere zoektocht, en ik zou je nog als advies willen meegeven: hak de knoop door! Jarenlang in dubio zitten is niet fijn.

Liefs Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Anne de Lange:

 

 

1 uur geleden zei Anne de Lange:

Lieve Tes, wat een heftig verhaal! Ik herken veel van je verhaal, vooral hoe naar het voelt om als jong meisje je 'anders' te voelen omdat je kleine borsten hebt. Mij bekruipt bij het lezen van jouw verhaal vooral het gevoel van: wat jammer dat je niet de steun uit je omgeving hebt gevonden om veel eerder een borstvergroting te ondergaan. Want ik denk dat het je heel veel plezier had kunnen geven en narigheid had kunnen besparen. In elk geval is dat het gevoel dat ik nu heb, ik ben 31 en ik ga over 3 maanden een borstvergroting nemen. Maar bij mij ging die beslissing ook niet zonder slag of stoot. Mijn omgeving was (en is) er fel tegen, ik kom uit een omgeving waarin het echt not done is om 'zoiets' te doen. Jammer, want mijn tienertijd had ik zoveel zelfverzekerder kunnen doormaken. 

Nu heb ik de beslissing echt genomen, en het voelt als een mega opluchting. Ik ga een week later weer werken (ik vertel het niet op mijn werk) maar mijn werk bestaat uit lezen, typen en praten, dus ik denk dat dat goed te doen is.   

Ik heb na diverse consulten gekozen voor Van Selms in het OLVG te Amsterdam. Ik vond hem direct heel betrouwbaar, prettig en gewoon dé man aan wie ik mij uit handen durf te geven. Hij voelde precies aan wat ik wil. Hij is ook wat ouder en zeer ervaren en eerlijk over wat wel kan en wat niet. 

Ook kies ik voor de hydrogel monobloc omdat die prothesen qua inhoud niet bestaan uit siliconen maar uit een suikerwater dat biologisch afbreekbaar is in het geval de prothesen lek zou raken. Ik voel me daar het meest prettig/ veilig bij. 

Succes bij jou verdere zoektocht, en ik zou je nog als advies willen meegeven: hak de knoop door! Jarenlang in dubio zitten is niet fijn.

Liefs Anne

Hoi Anne,

Dank je wel voor je berichtje. Altijd fijn als mensen je begrijpen. Helaas had ik vroeger niet de band met mijn ouders om dit soort dingen te bespreken. Vallen was opstaan, doorgaan en vooral niet zeuren.
En ook een bv zal een 'not done' zijn geweest net zoals een piercing (had ik) en een tatoeage (heb ik inmiddels wel).
En ook nu is het nog steeds iets wat ik nog niet besproken heb met ze. Als ik het vertel zal het voor hen zo uit de lucht komen vallen want zij weten natuurlijk van niets. Ik ga het ze wel vertellen en ook aan mijn zussen maar wel met het verhaal erbij waarom.
Ook mijn omgeving is nog niet op de hoogte. Dat komt vanzelf wel als het zover is en/of als het toevallig ter sprake komt. Of het gaat ze opvallen van de zomer ;)
Wat gaaf dat jij al weet wanneer je het krijgt en wat stoer dat je deze keus hebt gemaakt!
Ik vind het niet jammer dat het er nog niet van is gekomen hoor. De tijd was er gewoon nog niet naar. Maar nu lijkt het wel zo te zijn.Mijn vriend gaat er vanuit dat het gaat gebeuren haha.
Ik ga van de week contact opnemen met het OLVG. Deze had ik ook op het oog. Nio en Van Selms zijn vaak voorgekomen als pc. Het is voor mij ook dichtbij en een stukje goedkoper dan in een kliniek. Gezien de staat van dienst moet het goed komen.
Dank je wel voor het delen van jouw ervaring.

xx Tes
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb de afgelopen dagen best veel pijn gehad, maar eigenlijk alleen in mijn rechterborst. Steken, brandend gevoel, alsof er met messen in gestoken wordt. Echt niet fijn. Vanaf gisteren is het iets minder gelukkig. 

Ik heb 300cc anantomische prothesen, voor de spier. 

Ja ik ben er blij mee al kun je pas na 6 weken het uiteindelijke resultaat zien. Je kunt mijn fotoalbum zien als het goed is. 

Wat krijg jij? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken ;)

Vervelend die stekende gevoel maar gelukkig mocht je ibuprofen erbij nemen.

Ik krijg anatomisch voor de spier en 350 cc Menthor.

Mag ik vragen van welke cup je kwam en nu naar toe gaat? Ik zou hiemee  op een volle C mss een D komen.

Maar het was moeilijk exact te zeggen. Met een volle C ben ik blij denk ik. Een D hoeft voor mij niet zo.

Toen ik 310 paste dacht ik meteen ' er mag wel wat bij'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yessss datum gepland en het is al heel snel in ene :D

Ik ben heel nieuwsgierig en vind het superspannend!!

Ik ben nog nooit geopereerd en krijg het al benauwd als ik aan de narcose denk pfffff hihi

Ik krijg anatomisch voor de spier en 350cc Menthor. Bij het passen van 310 dacht ik daar kan wel wat bij. Af en toe twijfel ik of 350 cc toch niet te groot is maar dan denk ik aan de gedachte die ik bij 310 cc had.

Blij blij!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een redelijk goede B cup. Ik hoop dat ik ook op een goede C of kleine D uitkom. 

Met passen vond ik 300 direct goed. Ik heb ook 340 geprobeerd maar dat voelde te groot. Ik wel voor de operatie nog twee keer gewijzigd ;-) maar uiteindelijk toch 300 gekozen. 

Het is heel moeilijk vind ik. Misschien vind ik het straks toch te klein, maar ja ik ben nooit iemand geweest die grote borsten wilde, alleen wat grotere. 

Wat is jouw cupmaat nu? En hoe lang ben je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Marliies:

Spannend! Ik had t zelfde als jij hihi en ben ook voor 350 cc gegaan, alleen dan natrelle. Weet je zeker dat je mentor krijgt? X

Wat is het verschil tussen mentor of natrelle? En welke cupmaat had je en heb je nu? Ook bij van der weij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei mandyxxx:

Wat is het verschil tussen mentor of natrelle? En welke cupmaat had je en heb je nu? Ook bij van der weij?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet.. volgens mij zijn de merken een beetje vergelijkbaar met elkaar? Maar ik dacht dat ze in boerhaave alleen met anatomische natrelle protheses werken, maar correct me if i'm wrong :) ik dacht ook gelijk aan natrelle omdat @Tes het over 310 en 350 cc heeft en die heb je bij natrelle style 510 (die heb ik). Ben idd vorige maand bij van der Weij geopereerd. Had cup a nu draag ik sportbh cup d. Weet niet of dat met gewone bh nog groter wordt. Maar ze ogen niet als cup d hoor! Heb foto's in mn privé album

staan. Kan je toevoegen als je wilt? Heb wel een bijzondere voorsituatie dus bekijk die foto van voor de operatie ook vooral ff :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Marliies:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet.. volgens mij zijn de merken een beetje vergelijkbaar met elkaar? Maar ik dacht dat ze in boerhaave alleen met anatomische natrelle protheses werken, maar correct me if i'm wrong :) ik dacht ook gelijk aan natrelle omdat @Tes het over 310 en 350 cc heeft en die heb je bij natrelle style 510 (die heb ik). Ben idd vorige maand bij van der Weij geopereerd. Had cup a nu draag ik sportbh cup d. Weet niet of dat met gewone bh nog groter wordt. Maar ze ogen niet als cup d hoor! Heb foto's in mn privé album

staan. Kan je toevoegen als je wilt? Heb wel een bijzondere voorsituatie dus bekijk die foto van voor de operatie ook vooral ff :)

 

Aha oke! Ik krijg mentor 400cc en 350cc. Ik heb je toeveogd. Hoeveel cc heb jij? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei mandyxxx:

Ja ik krijg ronde voor de spier

van welke cup naar welke cup ben je gegaan

Van cup A naar cup D (sportbh) . Maar het ziet er niet uit als een D. Je kan t van te voren ook niet echt voorspellen hoor hoe het gaat uitpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei mandyxxx:

Welke maat denk je dat het word?

Haha ik weet het niet, vaak lees ik hier dat je als je na 6 weken normale bh's mag kopen je zelfs wel een maat groter nodig hebt dan je sportbh maat! Maar nepborsten ogen kleiner dan echte he.. dus nepborsten cup D zien er niet uit als echte borsten cup D :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tes:

Yessss datum gepland en het is al heel snel in ene :D

Ik ben heel nieuwsgierig en vind het superspannend!!

Ik ben nog nooit geopereerd en krijg het al benauwd als ik aan de narcose denk pfffff hihi

Ik krijg anatomisch voor de spier en 350cc Menthor. Bij het passen van 310 dacht ik daar kan wel wat bij. Af en toe twijfel ik of 350 cc toch niet te groot is maar dan denk ik aan de gedachte die ik bij 310 cc had.

Blij blij!!

 

He meis,

 

Ik heb even al je topics samengevoegd, zo heb je alles bij elkaar staan, en blijft het zowel voor jou als voor ons overzichtelijk.

 

Nu lekker af gaan tellen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Roos, dank je wel. Ik kon niet alles  vinden en dacht het komt vast goed als jullie het zien ;)

@Marliies Ja ik krijg Mentor. deze was beter voor mij dan Natrelle. Heeft denk ik met de breedtemaat te maken. En ik zou graag jouw foto's willen zien :D

 


@mandyxxx Ik kom van een slappe kleine B en het wordt waarschijnlijk een vole C of een kleine D. Met een volle C ben ik tevreden. D hoeft voor mij niet per se.                                                                                                                                                                                                                                                                  Nog een vraag.....een nepborst D oogt kleiner dan een echte borst met cupmaat D........hoe moet ik dat mij voorstellen? Alvast dank jullie wel:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook mentor, voor de spier , anatomisch. Ook bij vd Weij , 12 jan. Ook ik heb een paar dagen pijn gehad in rechterborst maar dat is nu gelukkig helemaal weg! Ben tot nu toe heel tevreden met de gang van zaken. Kan evenwel niet wachten om nieuwe beha's te gaan passen. Werd wakker met een sportbeha in maat 85d. 1 feb is al heel snel, leuk!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tes:

 

@Marliies Ja ik krijg Mentor. deze was beter voor mij dan Natrelle. Heeft denk ik met de breedtemaat te maken. En ik zou graag jouw foto's willen zien :D

                                                                                                                                                                                                                                                                  Nog een vraag.....een nepborst D oogt kleiner dan een echte borst met cupmaat D........hoe moet ik dat mij voorstellen? Alvast dank jullie wel:D

Oké :) heb je toegevoegd! Volgens mij is het zo dat als je twee vrouwen naast elkaar zet , 1 vrouw met echte borsten cup D en 1 vrouw met nepborsten cup D, die vrouw met echte borsten grotere borsten lijkt te hebben, zo oogt het dan.. heb ik

ergens gelezen tenminste :P x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.