Ga naar inhoud

Nachtzuster : 27 januari 2017 : Dr. Nio : Park Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

Beste dames,

 

Ik wil graag een borstvergroting.  Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen en hoe het allemaal werkt. 

Zou ik aan jullie de vragen mogen stellen?

 

1. Wat zijn de totale  kosten van een borstvergroting in het ( Maasstad ) ziekenhuis?  ( ivm sparen )

2. Hoe regelden jullie dit met jullie werk? En met het huishouden? Kinderen?

3. Na hoeveel weken kon je alles weer langzaam aan gaan doen?

4. Moet je een verwijzing vragen via je huisarts? 

5. Van huisarts tot operatie, hoeveel tijd zat daar tussen? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Nachtzuster! 
Ik ben ook beetje nieuw, ook ik werk 's nachts en moeder van 2 kinderen en eigenaar van twee hangtetjes.
Voor ik deze forum aantrof was mijn beslissing klaar, maar ik had toen oog voor lipofilling.Maand geleden had ik al afspraak bij dokter Blondeel in UZ Gent al gehad. 
ik had veel twijfels over lipofilling en idd op deze site trof ik paar dames die er ervaring mee hebben. UIt hun ervaring is het niet meer dan een tijdelijke oplossing die bovendien veel geld kost.
Paar weken heb ik hier rond gekeken en info verzameld (veel nuttige informatie) en heb deze week een nieuwe afspraak bij een andere PC, dr Casaer AZ Sint-jan in Brugge gemaakt.
Die is dus voor de maand februari. 
Ik ben er klaar voor! 

IK wens je veel succes met je zoektocht! (Als je het wil moet je het niet uitstellen, mijn raad!) xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Nachtzuster:

Wat vinden jullie van het Maasstad ziekenhuis? Ik zou daar misschien een bv willen laten doen.

Hoi hoi

Welkom!!
Maasstad.. Ik zou het niet doen..
Ik heb daar zoveel slechte verhalen over gelezen, en niet alleen in de media, maar ook hier.. Nou weet ik niet zeker of alles hier openbaar staat, want heb veel met meiden gepb't die problemen gehad hebben en dat vaak niet openbaar op het forum durven zetten. Er wordt nogal eens mee gelezen door pc's...

Echter, ik zou het je ten zeerste AFraden.
Er zijn daar zoveel problemen geweest met infecties, ook bij borstoperaties, zelfs meiden die nu nog geen prothesen hebben en al in 2009 begonnen zijn met hun eerste bv... 

Hier op het forum staan eigenlijk wel een paar andere pc's heel goed bekend. Het gaat dan bijvoorbeeld om dr. Nio (OLVG-west in Amsterdam, waar een bv 3100 euro kost), Dr. Straten (kliniek Heyendael), Dr. van Selms (Olvg-west), Dr. Plovier (Overijse in Belgie, Be-clinic)

Kijk gerust eens rond hier op het forum.. Er zijn tal van betere keuzes te vinden hihi

Even over de rest van je vragen..
Het werken in de zorg, is wel een dingetje.. Het ligt er aan op welke afdeling je werkt (zwaar lichamelijk, of niet..) hoe lang het duurt eer je weer kunt werken. Het is namelijk zo dat er een kapsel om je prothesen gevormd moet worden en dat proces mag niet verstoord worden.. Krijg je een prothese achter de spier, dan mag je gedurende 6 weken niet tillen (ook niet stofzuigen, dweilen, strijken, ramen zemen) Dit ivm de aanmaak van het kapsel. Ook je ellebogen mogen niet hoger dan schouderhoogte.. In de zorg dus echt een beperking, maar ook thuis..
Thuis heb je daarom toch echt wel hulp nodig, tenzij je kinderen oud genoeg zijn om te helpen. (pannen afgieten is in het begin, de eerste week tot 2 weken, al te zwaar bijvoorbeeld). Al is het maar iemand die af en toe even de stofzuiger erdoor haalt en een doekje over de wc, zeg maar..

Werken in de zorg, als je lichamelijk zware handelingen moet doen, zeker 4 weken proberen vakantie te nemen, of evt in combinatie met ziekteverlof als dat te regelen valt met je werkgever.
Weet ook niet of je alleen staat in de nacht of dat je een afdeling hebt, waar je toch altijd wel met zn tweeen staat.

Sporten mag ook 6 weken niet, en hardlopen wordt zelfs vaak tot 3 maanden po afgeraden. (ook krachttraining mbt borstspieren)

Ga je in een ziekenhuis op consultatie, dan heb je een verwijzing van je huisarts nodig idd.. Dus bij de door mij genoemde pc's, zou dat zijn voor Nio en van Selms.
In principe is een verwijsbrief zo geregeld, tenzij je huisarts je wil 'zien'..... Heeft totaal geen nut, maar goed, sommige huisartsen willen dat graag. Hij hoeft maar een verwijsbrief plastische chirurgie, uit te schrijven namelijk
Met de verwijsbrief kun je dan bellen naar de poli en een afspraak maken bij de betreffende pc.

Bij Nio kun je vaak al binnen 2 weken terecht (consulten zijn meestal op maandag) en de operatie hoeft dan niet lang te duren eer je aan de beurt bent. Meestal week of 3, 4..

Wil je wat opzoeken over de pc's, ervaringen, dan kun je rechtsboven de zoekbalk gebruiken. Je kunt zoeken op kliniek, pc, andere trefwoorden (al moet de zoekopdracht langer zijn dan 3 tekens)

Heb je vragen, stel ze gerust hier :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Saturday, December 17, 2016 om 01:40 zei Ely:

Hoi Nachtzuster! 
Ik ben ook beetje nieuw, ook ik werk 's nachts en moeder van 2 kinderen en eigenaar van twee hangtetjes.
Voor ik deze forum aantrof was mijn beslissing klaar, maar ik had toen oog voor lipofilling.Maand geleden had ik al afspraak bij dokter Blondeel in UZ Gent al gehad. 
ik had veel twijfels over lipofilling en idd op deze site trof ik paar dames die er ervaring mee hebben. UIt hun ervaring is het niet meer dan een tijdelijke oplossing die bovendien veel geld kost.
Paar weken heb ik hier rond gekeken en info verzameld (veel nuttige informatie) en heb deze week een nieuwe afspraak bij een andere PC, dr Casaer AZ Sint-jan in Brugge gemaakt.
Die is dus voor de maand februari. 
Ik ben er klaar voor! 

IK wens je veel succes met je zoektocht! (Als je het wil moet je het niet uitstellen, mijn raad!) xx

Jij werkt dus ook in de zorg? Hoe ga jij het aanpakken met de operatie en je werk? Ik sta ook regelmatig overdags en moet dan zoveel tillen. 

Hoeveelste van januari heb je een afspraak? Ik mag ook in januari! Spannend. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag had ik een consult bij Dr. Nio.  En inderdaad.... wat een fijne arts! ^_^

Duidelijke uitleg, geen dokterstaaltje, gewoon voor iedereen te begrijpen.

 

Het wordt een dual plane  400 cc achter de spier.  Ronde druppel gevalletjes van Motiva.  Hij had het erover dat ik dan geen spleetje krijg maar meer een grootje?

Zelf heb ik nu 75A.  (En ik ben 1,60 met een lichtgewicht )  Met 400 cc kom ik uit op een D/E  en met 500 cc zou dat een E/F worden.

 

Ik had een voorbeeld meegenomen en hij keek er goed naar. Hij kwam met 500 cc aan die ik eerst kon passen.  Maar toen ik voor de spiegel stond schrok ik me een hoedje!  Oeh! Dat vond ik echt te groot. :blush: Daarna gaf hij 325 cc.  Maar ook dat vond ik weer een net niet.  Daarna gaf hij 400 cc en had ik zoiets van : Ok dit vind ik prima. Hij wilde toen ook nog 450 cc geven, maar ik denk dat ik dat toch weer te groot zou vinden. Dus het blijft bij een 400 cc.

 

Ik kon eventueel over 2 weken terecht en anders pas in maart. maar ik moet er echt nog even over nadenken. Niet dat ik de vergroting niet zie zitten, maar ik ben wat huiverig voor eventuele complicaties. Natuurlijk kun je dit bij iedere operatie krijgen, maar nu kies ik er zelf voor. :rolleyes: En ik ben zo bang dat ik het straks niet mooi vindt. Zeker omdat hij ook iets zei over een grootje ipv en spleetje. Heeft iemand hier een voorbeeld van?

 

Na 4 weken mocht ik weer in de zorg staan volgens Nio. Maar pas na 6 weken kon ik alle werkzaamheden weer hervatten. Ik zou dan voorlopig als voedingsassistente kunnen werken. Dit zou vanaf 3 weken al mogen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames!

 

Vandaag heb ik mijn consult gehad bij Dr. Nio.  Ik krijg 400 cc dual plane van Motiva.  Het valt waarschijnlijk uit als een kleine D.  Ik heb nu een 75A.

 

 

Maar jeetje, ik had niet verwacht dat ik zo snel terecht kon! Ik begin nu ook ineens te twijfelen of ik het wel echt wil en of ik wel durf...... ( ik wil het al 15 jaar ^_^ )

En er komen wel tig doemsenario's langs....  herkenbaar? :blush: 

 

Ik werk als pooler en bedenk me ineens : ojee... zal mijn werk het wel oke vinden als ik 3 weken wegblijf.   

Stel dat het helemaal misgaat, wat dan?

Wat als ik ze te groot vindt?

Wat als ik oud ben, dan kan ik het toch nooit meer betalen met mijn pensioentje om ze te vervangen? :D

En " ojee mijn spaarrekening gaat ineens wel heel hard nu"

Wat als, wat als, wat als....   ik kan me eigen daar echt mee plagen hoor.

Oftewel.... ik schijt 7 kleuren. :P

 

Ik ben bijna in staat om het helemaal af te blazen. Maar dan zegt mijn man " daar ga je spijt van krijgen! "

 

Wat is Dr. Nio trouwens een fijne arts. Heel duidelijk in zijn uitleg.

 

Vanmiddag wilde ik nog geen afspraak maken, maar toen bekeek ik de agenda, en toen dacht ik "tja deze datum komt eigenlijk wel heel goed uit"  Dus toch maar vastgezet.  Eigenlijk wilde ik nog een beetje bijsparen voor als buffertje voor de "wat als" momenten haha!

 

 

27 januari is het zover....

 

Overigens heb ik eerder een operatie ondergaan. Een keizersnede ( gentle sectio ) Dus ik weet hopelijk een beetje hoe het is om te herstellen. Dat herstel vond ik toen wel goed te doen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nachtzuster en zo heb je een afspraak en zo... lig je datum vast :P Lijk mij wel..lag ook binnen 2 weken op de OK! Na 15 jaar mag je wens nu wel in vervulling gaan toch? Gezonde spanning nu en wees maar blij dat je zo snel mag want dan gaat de tijd ook lekker snel nu met je voorbereidingen ;) 

 

Toen ik mijn vette belastingaangifte afgelopen jaar betaalde keek ik ook effe naar mn tieten.. Mja, die krijgen ze niet :45: Er is altijd wel een reden joh om het niet te doen! Soms moet je gewoon ervoor gaan. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Nachtzuster:

Ik vind het zó spannend. :)  

 

Hoe snel kon jij weer een beetje uit de voeten?  Zijn er nog spullen die ik moet aanschaffen wat handig is?

 

He meis

 

Ik heb al je topics even samengevoegd, dit is nu het topic wat je kunt blijven gebruiken voor alle updates, vragen en ook na je operatie je verslag, zo heb je alles bij elkaar staan en houden we het overzichtelijk.

Via de zoekbalk kun je info vinden over wat aan schaffen etc,

 

Nu lekker af gaan tellen.

 

x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Desert-Rose:

 

He meis

 

Ik heb al je topics even samengevoegd, dit is nu het topic wat je kunt blijven gebruiken voor alle updates, vragen en ook na je operatie je verslag, zo heb je alles bij elkaar staan en houden we het overzichtelijk.

Via de zoekbalk kun je info vinden over wat aan schaffen etc,

 

Nu lekker af gaan tellen.

 

x

 

 

Dankjewel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Nachtzuster:

Ik vind het zó spannend. :)  

 

Hoe snel kon jij weer een beetje uit de voeten?  Zijn er nog spullen die ik moet aanschaffen wat handig is?

 

Ziet er goed uit op de foto :35:  Eerlijk gezegd heb ik een fijn herstel gehad met weinig pijn op de gebruikelijke pijntjes na die erbij horen. Heb de eerste week geloof ik wel met mijn handen onder mijn 500cc gelopen :45: Bang dat ze eronder floepten ( kan onmogelijk mja het idee hihi) Liep en sliep prima daarna  ( vreten ook) Het is al enige tijd geleden maar heb niet zoveel gedaan eigenlijk want had kabouters lopen die alles deden voor me :P Was gewoon een luie donder mja, no kids he!! 

 

Niettemin wel alle risico's vermeden de eerste 6 weken. Heb niet eigenwijs of koppig gedaan om toch alles op te pakken want las toen teveel ladies die later terugkwamen in topics  met complicaties. En ik bedacht me toen ook dat je niet binnenin kan zien hoe het heelt. Dus mocht er nu wat zijn dan hoef ik mezelf nooit de schuld te geven...heb er alles aan gedaan en is goed gekomen :) 

 

in de zoekbalk kun je tips of adviezen intikken, komen genoeg lijstjes en topics uit. Ikzelf heb niets ter voorbereiding gedaan of gekocht ( behalve op BF de operatieverslagen lezen zodat ik enigzins voorbereid was, op wat ging komen) Alleen alles op de juiste hoogte gezet, comfortfood in huis gehaald en het huis een goede schoonmaakbeurt gegeven. En op me af laten komen!! 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Wednesday, January 11, 2017 om 20:55 zei BrownieG:

 

in de zoekbalk kun je tips of adviezen intikken, komen genoeg lijstjes en topics uit. Ikzelf heb niets ter voorbereiding gedaan of gekocht ( behalve op BF de operatieverslagen lezen zodat ik enigzins voorbereid was, op wat ging komen) Alleen alles op de juiste hoogte gezet, comfortfood in huis gehaald en het huis een goede schoonmaakbeurt gegeven. En op me af laten komen!! 

Thanks! 

 

Kon alleen nog niet echt een lijstje vinden met de benodigdheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.