Ga naar inhoud

Ivon : 5 augustus 2010 : Dr. Tjong : Maastad Ziekenhuis : Rotterdam


Aanbevolen berichten

Hey ivon , wat vervelend dat je zo,n raar gevoel hebt als je loopt aan je tepel dat herken ik zelf eigenlijk niet .

zit je bh wel strak genoeg zodat je borsten bijna niet kunnen bewegen (althans zo'n bh heb ik).

en je hebt gelijk hoor dat er te weinig te vinden is over bvk . overal staat het zelfde verhaal .

en idd iedereen is zo enthousiast en overweldigd over hoe geweldig het wel niet is . en ik ervaar dat helemaal niet zo .

Maar wel fijn dat je pleisters eral af zijn . en idd iedere dag is er 1 he !.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Ivon,

Hopelijk gaat het al weer wat beter met je en heb je niet steeds meer dat nare gevoel in je tepel. Ik ben vrijdag aan de beurt en begin mij eigenlijk ook steeds meer en meer vragen te stellen maar ik word eigenlijk heel erg gerust gesteld hier op het forum. Hier zijn idd heel wat mensen die hun bvk als één groot feest ervaren en wat goed voor hen. Ik hoop dat ik er ook zo over zal denken maar dan zijn er mensen met een verhaal zoals het jouwe en dan denk ik.. is dit niet wat meer de realiteit? Heb totaal geen schrik voor de operatie, maar wel voor het herstel achteraf en voor de wonden enzo.. hopelijk zal alles wel meevallen.

Leuk om jouw verhaal ook eens te lezen!

Ik hou je op de hoogte van het verdere verloop en mijn bvk avontuur :)!

Liefs

Jolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige week bij de huisarts geweest. De pijn in mijn ribben zijn de tussenribspieren en dat duurt bij mij wat langer omdat ik fybro heb. Het opgeblazen zijn mijn maag en darmen die nog steeds van slag zijn door de operatie en de ellende erna. De pijn onder mijn borst komt omdat hij net iets te ver naar beneden heeft gesneden en dat schuurt net op het randje van mijn bh. Een vrijdag hoor ik van de pc wel hoor de borst van binnen zit, want het klappen en trekken van de tepelkrans heb ik nog steeds. Helaas is mijn tepelkrans van de rechterborst scheef terug geplaatst, dus nu zijn ze scheef. Ik deed het niet voor het mooie, maar die 2 dingen is toch er jammer. Verder ziet de wond er ongelooflijk mooi uit, maar kan nog niet zonder bh want die rechterborst blijft toch pijnlijker. Ook zit er nog steeds een bloeduitstorting, maar die is wel veel kleiner dan hij was, dus ook dat gaat de goede kant op.

Ach, het proces zou 6 weken duren, en ik ben er nog geen 4 voorbij, dus geduld :excl: Van de week op zoek geweest naar een bikini voor mijn vakantie.............. tja, niets meer te krijgen dus. De wintercollectie hangt overal :unsure: Dan maar de grote stad in en hopen dat ze daar nog iets hebben. Heb ik weer :154: Allen de groetjes en als ik wat meer weet dan horen jullie het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , 'k kom hier nog steeds meelezen :)

Neem die 6 weken herstel ook maar niet te letterlijk zunne .

Dat zeggen ze bij een bv ook en ik had tot 6 maanden PO nog last ... een bvk lijkt me toch wat 'ingewikkelder' en zwaarder . Herstel valt trouwens bij iedereen anders uit .

Begint gewoon ferm op uw zenuwen te werken na enkele weken ...

Die Ivon , nee , ni echt de beste periode om bikini's te shoppen :D

Wanneer ga je op vakantie trouwens ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi B- cupje

Gezellig dat je nog steeds meeleest en gezellig dat je post, erg lief van je.

Tja, dat is dus het probleem, ik ga 30 september al op vakantie :154:

Denk dat ik maar elastiekjes meeneem en mijn oude bikini en die bij elkaar houd met die elastiekjes :152:

Ik ga naar Griekenland, dus als ik hier helemaal niet slaag, ga ik daar wel lekker shoppen :rolleyes:

Net toen ik me net afdroogde kwam er weer een stukje korst van de tepelrand af. Brrrrrrr word er helemaal eng van.hahahaha. De rechter litteken kon ik dus nu ook goed zien en is dus breder dan de linker, misschien dat de rechter daarom ook meer zeer doet. Tja, ik hoor het allemaal wel een vrijdag. Maar nogmaals, het ziet er echt ongelooflijk mooi uit en ik ben er wel blij mee. De linker is ook al helemaal zacht en uitgezakt en de rechter is nog keihard. Alleen de onderkant van beide borsten is nog hart en pijnlijk omdat daar nog allemaal plooien zitten.

Maar net wat je zegt, herstel duurt lang en ik heb gewoon geen geduld :blush:

Het is allemaal gewoon makkelijker als je ziek bent of als dingen doen pijn doet, maar omdat dat niet het geval is..........

Gister liep ik in de winkel, pak ik een zak aardappelen van 5 kg! Ik leg hem gauw op de grond en zei: jeetje, die mag ik nog niet tillen!! Nou, het gezicht van het winkelend publiek :152:

Gelukkig pakte mijn dochter alles gauw op en weg was ze :154: Tja, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd hoor :rolleyes:

Gaat bij jou alles goed B cupje ( of cup?) Ik hoop van wel.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ivon , jij ook alweer bijna op controle spannend he !!.

Maar dan kun je lekker je vragen kwijt!.

en wordt je weer even gerustgesteld!

lachen zeg met je 5 kilo aardappelen , zie de reactie van je dochter zo voor me whahahah :rolleyes:.

ooh en lekker op vakantie eind deze maand ... ik ga voor je duimen dat alles vrij ver genezen is als je gaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhalen zeg haha. Met die zak aardappels herken ik ook wel een beetje, dat had ik regelmatig. Ik dacht na een tijdje wel ff het oud papier buiten te zetten (lees: trap aftillen) maar toen dacht ik ook ineens van goh, maar dat mag ik toch eigenlijk helemaal niet tillen. Het is heel raar dat je donders goed weet dat je het niet mag doen, maar puur uit automatisme doe je het toch haha :):154:

Oja en voor bikini's, ze hebben nog meeeeeeer dan genoeg bij de Hunkemöller, was daar woensdag even geweest kijken voor een bh en de hele muur hing nog vol. Ik zeg, succes en je vind vast wel iets :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gewoon heel lastig is om je in te houden qua tillen. Je hebt geen of amper pijn dus waarom zou je dan niet gaan tillen? Ik weet nog wel dat ik mijn operatie had gehad en ik geloof 2 weken later met mijn moeder naar de supermarkt ging. Ik tilde dus vanalles in de boodschappenkar en pas na de tijd had ik het besef dat ik het niet mocht doen. Mijn moeder voelde zich behoorlijk schuldig toen ik het zei haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, geen bikini gevonden.Ik had een leuke gevonden en toen hadden ze weer mijn maat niet :145: Nu heb ik mooie borsten voor een bikini, zijn mijn billen weer te groot :153:

Maar ik kijk gewoon lekker in Griekenland, heb ik daar ook nog wat te doen. Wel heb ik gister een jurkje gekocht voor op vakantie. Toen ik hem aandeed ( zonder bh ) voelde ik me ineens zooooooooo sexy! Nu zag ik pas mijn mooie borsten zoals het er straks uit gaat zien. O wat was ik blij, kan niet wachten tot ik hem aan kan!

Vandaag op controle geweest. Het geklots wat ik dus voel is vocht en oud bloed. Hij heeft een reconstructie techniek gedaan van lagen binnenin de borst. Daartussen is dus het vocht gaan zitten en dat tikt dus tegen de buitenkant aan. Als de blauwe plek weg is, is dat geklots dus ook weg!

Hij zag een hoop hechtingen eruit steken en heeft ze er dus uitgetrokken! zoooooooooo, dat heb ik even gevoeld zeg!! Sommige gingen bloeden, dus nu zit er weer een pleister op.

Dat verklaarde wel het geprik. Ik moet de bh dag en nacht aanhouden totdat de blauwe plek weg is,maar wel mag ik de bh even uitlaten als ik lekker op de bank zit, want het moet geen straf worden zei hij.

De pathaloog anatoom heeft gelukkig ook niets verontrustend gevonden, ook weer een geruststelling.

De tepel die scheef is wilde hij niets over zeggen want de goede vorm heeft hij pas over een half jaar, en dan pas kan hij zeggen of het scheef is en een evt. reconstructie. Ik heb al gelijk gezegd dat ik dat niet doe! Ik heb het niet voor het mooie gedaan ( ook al is het wel jammer ) maar ga zeker niet nog een keer deze operatie doen. Ik ben van de ellende af en een hoop bulten en daar ging het mij om!

Voorlopig nog even rustig aan doen dan ( en zeker niet tillen :153: ) totdat de blauwe plek weg is. Maar het ziet er zo ongelooflijk mooi uit, door de zalf die ik gekregen had van het ziekenhuis voor litteken weefsel, zie je er bijna al niets meer van. Ik heb er zeker geen spijt van en zou het zo weer doen!

Nog even door de zure appel heen bijten, maar die 2 weken kom ik wel door hoor.

Vind het wel leuk dat er steeds meer mensen reageren :116:

Allen een fijn weekend. Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ivon ,

voor mij is een C idd een héle ferme CUP :1:

Ken dat topje/broekje probleem ook > verschillende maten ...

Koop me'n bikini's dus dikwijls postorder omdat je bij sommigen de bikini's kan samenstellen dus ook de maten (in een winkel mag dat vaak niet) . Nadeel is dan wel dat het allemaal nogal 'basic' blijft , maar goed : ze passen nu wel .

Heb enkele jaren geleden in een boetiekje op Mallorca wél een leuke gekocht waar je dus de topjes en broekjes mocht wisselen . Spijtig is die top nu een topje :75:

Goed nieuws in de kliniek gekregen lees ik : weeral een hoop minder om je zorgen over te maken .

Nu kan je lekker met een leeg hoofd op vakantie > genieten maar !

Wel fijn om te lezen dat je de minpunten (ook al zou 't eigelijk niet mogen) erbij neemt en al bij al blij bent met het (nog niet uiteindelijke) rezultaat . Zoals je een beetje bedoeld denk ik dan : beter zoals het nu is als ervoor .

Je lijkt me iemand die positief in het leven staat , in ieder geval dankbaar voor de kans die je krijgt en er 't beste van inziet :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Btje.

Ik had nog niet stilgestaan bij een postorder, ga zo inderdaad even kijken. Thnx voor de tip!

Inderdaad zit ik niet gauw bij de pakken neer en als ik het niet meer ziet zitten zal niemand dat zien en zijn de tranen in de nacht!

Lachen is gezond en wordt je het oudst mee :rolleyes:

En tegenover ieder negatief staat weer een positief!

Jeetje, wat melodramatisch zo op het eind van de avond! :154:

Ik ben net heerlijk uit eten geweest met man en kind om mijn nieuwe boobs te vieren :152:

Dus buikkie is weer groter dan boobie's nu!

Bedankt allen voor het bezoek in mijn boekje, vind het erg gezellig om met mensen te praten die in hetzelfde schuitje zitten.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar een zonnetje al niet goed voor is! Vandaag lekker naar Scheveningen geweest en............. een bikini gescoord! Tja, helemaal geen erg in gehad, maar daar hebben ze bikini's in alle soorten en maten. Weer een probleem minder.

Wel even een vraag. Ik word helemaal gek van de jeuk en het prikken, hadden jullie dat ook? Het is voornamelijk onder mijn borst en de zijkanten, dus niet waar de wonden zitten.

Weet ook niet meer wat ik er aan moet doen, heb geen oog dicht gedaan erdoor!

In ieder geval op naar de 5e week nu.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh Ivon grappig zeg , ik wou vandaag dezelfde vraag stellen .

En dan ook nog wie weet wanneer het over is ?, want net als Ivon wordt ik gek van de jeuk !!

en idd slapen is een echte ramp :wacko: .

Nou Ivon wel super dat je al een bikini hebt gescoort zeg !

Nu Maar hopen dat we snel weer kunnen slapen , ik ben echt helemaal brak !.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat wist ik dus niet maar vandaag zag ik dus dat mn tepel gaat vervellen , dooood eng vindt ik het !

Heb mn vriend gevraagd of ie snel eens foto's maakt! dus binnenkort zet ik het online.

en het douchen vindt ik trouwens ook nog best eng hoor , ik doe alles zo voorzichtig mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, onder de douche of in bad wordt de jeuk nog erger! Het zit bij mij echt van binnen. Ik heb gekeken, maar er is niets aan het vervellen bij mij. Zodra het dus warm word, wordt de jeuk erger. Snap er ook niets van, maar voorlopig weer een dag voorbij en morgen zien we wel weer. In ieder geval zien ze er mooi uit en als het zo blijft ben ik 10000% tevreden.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik baal als een stekker vandaag. Sinds gister is het niet alleen jeuk, maar weer meer pijn. Nu zijn het wel voornamelijk de littekens die zeer doen en de onderkant van de vertikale snee doet ook weer meer pijn. pfffffffff, bijna 5 weken verder, komt er dan geen eind aan! Je zou toch denken dat het moet verbeteren. De arts zei dat het er mooi uit zag en dan ben je klaar, maar ik voel wat ik voel en het voelt niet prettig. Ben maar weer aan de pijnstillers. Heb geen oog dicht gedaan weer. Heb gazen onder de rand van mijn bh zitten zodat het niet schuurt langs de wond, maar ook dat gaas op mijn borst doet al zeer. Nou, ik wist het al maar weet het nu zeker, er komt echt geen reconstructie operatie bij mij. Ik vind het goed zo. Over 3 weken ga ik op vakantie en dat valt dalijk in het water door de borsten. Het zou 2 maanden na de operatie zijn, dus dan moest het allang voorbij zijn allemaal, mooi niet!!

Het is hier niet druk op het forum, dus zit veel tegen mezelf te praten, maar ben blij dat ik het even kwijt ben en lekker kan klagen :153:

Allen de groetjes,Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh Ivon wat klote zeg !!!, JA EN IDD je voelt wat je voelt .

En daar kan geen dokter wat van zeggen!.

Probeer weer wat rust te nemen en laat je nog een beetje verwennen!.

Ik zelf heb totaal geen last meer behalve van jeuk. Maar geen pijn en ben al heel veel weesten doen . over 4 weken gaan we lekker een weekendje helsinki doen :D,Waar ging jij ook alweer naar toe?

gr michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michelle.

Wij gaan naar Kos. Van de kinderen hebben we een huwelijksreis gekregen ( was 25 jaar getrouwd in mei ) om eens zonder kinderen op vakantie te gaan.

Dat is dus Kos geworden. Ik kon niet eerder omdat ik op de operatie zat te wachten.

toen dat achter de rug was ben ik gaan tellen en 8 weken na de operatie gaan we dus op vakantie. Maar dan moet het niet zo doorgaan als nu.

Maar komt goed, ik heb nog een paar weken. Ik heb vandaag stoten en vallen zalf van vsm gehaald en ga dat eens op de blauwe plekken smeren. Misschien dat het allemaal wat sneller geneest dan. 3 dagen voordat ik op vakantie gaat moet ik nog een keer op controle, dus als er nog iets is kan hij het nog even zien. Maar ik ben gewoon een pietje ongeduld. Ik doe ook verder nog steeds niets, dat doen de kinderen en mijn man nog. Alleen stoffen doe ik en strijken, nou dat is toch niet veel. Dus het ligt niet aan mij dat het zo ellendig blijft.

Gelukkig dat jij verder nergens meer last van hebt. :136: Ik zou zeggen, houden zo!

Vandaag gaat het alweer wat beter hoor met het hoofdje. :rolleyes: had het gewoon even gehad gister.

Maar ben gisteravond heel stout geweest en heb mijn bh een uurtje uitgelaten, het was gewoon heerlijk!! Geen pijn, geen jeuk :153:

Dat doet een mens goed! Voorlopig weer bijna een dag voorbij, vandaag is het alweer 5 weken geleden, de dagen vliegen echt voorbij. Ik merk dat ze wel kleiner worden, en ik ben bang dat ik de B cup niet vast kan houden als ik het zo ziet. Ze worden ook soepeler nu, en de tepels reageren nu allebei op weersveranderingen. Als ik het aanraak voelt het nog dood aan, maar dat is normaal. Alles werkt dus weer naar behoren en dat is toch ook leuk om te weten.

Een fijne avond en nogmaals, ben blij dat alles goed met je gaat.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ivon heerlijk zeg ! dat je van je kids een vakantie hebt gehad!

mooi hoor 25 jaar getrouwd zijn!, als wij ooit trouwen hoop ik dat ook zeker te halen!

Ik hoop ook dat alles lekker genezen is als je vertrekt ! en dat je maar mag genieten van je vakantie , dat heb je zeker verdient als ik dat allemaar zo hoor.

En idd dat doe ik ook af en toe al hoor even die bh uit , want soms heb ik echt het gevoel dat ik stik jak.

Nou nog even volhouden en dan heerlijk op vakantie voor je !

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rolleyes: stout zijn wij hé michelle? :152: Maar net wat je zegt, JAK!!

Nou, jouw weekendje gaat ook lekker opschieten. Ga jij met je kinderen? Jij hebt het ook verdiend hoor, want het was voor jou net zo'n zware operatie als voor mij.

Ik hoop voor jou dat je snel je kinders weer mag optillen en knuffelen, want dat heeft een moeder ook nodig!

Maar wij laten het er niet bij zitten hé? ( alleen die bh dan af en toe :155:)

Toch lijkt het wel bij mij of ze flink aan het slinken zijn. Ze hangen ook al wat meer en de blauwe plekken zitten nu voornamelijk aan de onderkant en daar doet het ook het meest pijn. Alleen die grote blauwe plek aan de zijkant nog, maar die is ook aan het slinken. Zie jij dat bij jou ook? De arts zei al: vocht zakt naar onderen, en dat is inderdaad goed te zien bij mij.

Nou meid, leuk dat je steeds aan komt waaien in mijn dagboekje.

Een fijne avond en groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, de 6 weken zijn bijna voorbij. De pijn blijft, maar weet inmiddels dat het ook met de fybro te maken heeft, dus ik doe vannacht geen bh meer aan en hoop dat ik dan een keer goed slaapt. Vandaag gewoon alles weer gedaan en dat ging goed. Wel zit de bloeduitstorting er nog, maar ik hoor bij de laatste controle wel hoever het daar mee staat.Dan hoor ik ook wel wat hij aan de onderkant van mijn borst wil doen want dat plekje blijft pijnlijk. Ik hoop dat ik met mijn dagboekje mensen over de streep hebt getrokken die het eng vinden of nog vragen hadden en die hiermee beantwoord zijn. Dit word mijn laatste bericht, want het is heel stil hier bij de bvk, en om nu tegen mezelf aan te blijven kletsen zie ik niet zo zitten. Voor een ieder wens ik jullie een goed leven toe met jullie mooie borsten en bedankt voor de antwoorden die jullie gegeven hebben op mijn vragen en het langs wippen hier. Het ga jullie goed. Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote name='Ivon' date='14 september 2010 - 22:10' ............... Dit word mijn laatste bericht, want het is heel stil hier bij de bvk, en om nu tegen mezelf aan te blijven kletsen zie ik niet zo zitten. Voor een ieder wens ik jullie een goed leven toe met jullie mooie borsten en bedankt voor de antwoorden die jullie gegeven hebben op mijn vragen en het langs wippen hier. Het ga jullie goed. Groetjes, Ivon.

:1bouncingboobs:

Helaba Ivonneke, ons niet in de steek laten hé! Wij (diegenen die nog moeten geopereerd worden hebben je nodig hoor!

Het was mij ook opgevallen dat er deze week nog niet veel berichten te rapen waren maar het is inderdaad zo dat er meer geschreven wordt over borstvergroting dan over verkleining.

Ikzelf wacht nu ongeveer 3 weken op de toelating van de adviserend geneesheer van de ziekenkas maar ik heb gisteren vernomen dat hij zelf ziek is. Ik heb mijn PC hierover ingelicht omdat ik vrees dat mijn datum stilaan te veel gaat opschuiven en hij mailde mij terug dat hij al een voorlopige datum kon vastleggen als mij dat interesseerde en ik wacht nu op zijn antwoord want natuurlijk heb ik hem direct laten weten dat ik dat heel fijn zou vinden. Nog eventjes en ik kan ook beginnen aftellen....

Als ik je niet meer "hoor" dan wens ik je een fijne deugddoende vakantie toe en kom daarna toch maar terug wat schrijven hé?

Groetjes, Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het soms hier heel erg stil is herken ik wel. Op het moment dat je nog een bvk moet ondergaan ben je veel hier aanwezig en een aantal weken erna ook en dan zakt het af.. Mensen pikken hun eigen leventje weer op. Maar ik weet wel dat het voor de mensen die nog een bvk moeten ondergaan heel veel baat hebben bij mensen die al een bvk achter de rug hebben. Mocht je vragen hebben of je ei kwijt willen en krijg je niet zo snel een reactie dan mag je mij altijd een bericht sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.